Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
Re: Teoretizování ohledně remaku
Kdybych to měl znovu klíčovat, tak bych zvolil dělení na božskou/tajemnou, nebo česky možná líp znějící božskou/záhadnou.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Co čarodějnou? To mi dává největší smysl, ale pravda nekoukal jsem do příručky, jak moc to sedí.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tak zrovna Dračák s tímhle problém nemá, tam je to prostě kouzelnická magie a kněžská magie.
"Tajemná magie" je divné spojení, každá magie je tajemná.
"Tajemná magie" je divné spojení, každá magie je tajemná.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
To se nehodí. Příliš to implikuje čaroděje, což je jen jedno z mnoha povolání, co kouzlí arcane magic.Co čarodějnou?
Ono v podstatě i božská magie je v konečném důsledku stejná magie jako ta arcane. Rozdíl je jen v přístupu k Tkanivu. Zatímco při sesílání arcane magic přistupuješ k Tkanivu přímo, tak u božské magie přistupuješ k Tkanivu přes prostředníka (zpravidla božstvo). Ale i to božstvo přistupuje ke stejnému Tkanivu, díky čemuž můžeš seslat dané kouzlo."Tajemná magie" je divné spojení, každá magie je tajemná.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Teoretizování ohledně remaku
Okultní. Božská a okultní, to je ono.
Jinak na wiki k tomu je zajímavý text
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magie#Roz ... 3%AD_magie
Tomu DnD dělení vcelku odpovídají Teurgie a Psychurgie (dle praktikantů) a Náboženská a Progresivní (dle antropologie). Do některých settingů by se ty pojmy mohly hodit.
Jinak na wiki k tomu je zajímavý text
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magie#Roz ... 3%AD_magie
Tomu DnD dělení vcelku odpovídají Teurgie a Psychurgie (dle praktikantů) a Náboženská a Progresivní (dle antropologie). Do některých settingů by se ty pojmy mohly hodit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Předpokládalo se, že bude v "kombinovaných" povoláních (tedy jednu hlavní vlastnost fyzickou a jednu duševní, pravděpodobně Zrč a Int), ketrá ale nakonec nevznikla. Ale vývojem byl AFAIK asi nejdál.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Aha, dík za info. A měl nějaké zajímavé věci?
Ten Alcháč je obecně problematickej.
Má předměty, které úplně suplují kouzelníka, pže jde skrz ně sesílat jeho kouzla. A to neberu v potaz démony sfér, které to celé vlastně dovršují. Tam už není třeba konkrétní předmět z nabídky, prostě si sešlu útočného démona, a dám mu kouzla a magy.
Za další třeba DnD 5e posunula výrobu předmětů hodně do pozadí, protože předměty mají být to, pro co jde družina do podzemí, ne něco, co si vyrobí postavy. Na tom taky něco je, vlastně docela dost.
Potom ty elementálové a bhutové. Když jsem koukal na videa o druidech, tak si elementály každý asociuje právě s nimi, protože jsou to poslové přírodních živlů. V DrD je to jinak hlavně kvůli Druidově silnému zaměření na Hvozd.
A další věc spojená s Kouzelníkem je, že mu Alcháč bere možnost dělat magické předměty, takže Kouzelník umí jen sesílat kouzla.
Nakonec mi teda přijde nejlepší Pyrofor, protože ten dělá pasti a výbušniny a rachejtle, což je taková vlastní sféra věcí, co Kouzelníkovi nebo Druidovi do zelí neleze.
Jsem teď četl toho Druida, tyjo ta pravidla pro Hvozd v PPE působí tak, že by bylo dobré z toho udělat celou vlastní hru o druidech ve hvozdu. Celé je to takové, že je to spíš něco pro NPC, všechno to starání se o hvozd, kdo z hráčů při tažení má čas na to, starat se o nějaký hvozd?
Re: Teoretizování ohledně remaku
To je sice pravda, ale úplně se to nevylučuje. Z hlediska lootu je jedno, jestli najdeš kouzelný meč, nebo jestli najdeš suroviny a svitek na očarování meče - výsledkem je ten samý kouzelný meč. Naopak ta druhá varianta může být pro hráče zajímavější.eerieBaatezu píše: ↑20. 4. 2018, 12:09předměty mají být to, pro co jde družina do podzemí, ne něco, co si vyrobí postavy.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jasný, tady je problém spíš v tom, že magenergie je jen kvantitativní a ne kvalitatní. Možná by bylo zajímavé, kdyby magy měly kvalitu, aby postavy nemohly jen sbírat kdejaké magy a postupně je přidávat k sobě, ale aby musely na specifická místa, zabíjet specifické potvory, aby dostaly lepší magy.
Aby nebylo možný jen chodit do lesa na houby.
Aby nebylo možný jen chodit do lesa na houby.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Já na to mám svitky s recepty. Ale i tak už mi hráči pokukujou po tom, jak by se mohli naučit vyrábět si vlastní svitky s kouzly a takeerieBaatezu píše: ↑20. 4. 2018, 12:25 Jasný, tady je problém spíš v tom, že magenergie je jen kvantitativní a ne kvalitatní. Možná by bylo zajímavé, kdyby magy měly kvalitu, aby postavy nemohly jen sbírat kdejaké magy a postupně je přidávat k sobě, ale aby musely na specifická místa, zabíjet specifické potvory, aby dostaly lepší magy.
Aby nebylo možný jen chodit do lesa na houby.
Ani to ale není až takovej problém, protože i to můžu omezit něčím, co se musí někde nalootovat. Problém je jen s konceptem alchymisty coby classy, která neumí nic jiného než vyrábět loot.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
To ale není problém Dračáku:)Problém je jen s konceptem alchymisty coby classy, která neumí nic jiného než vyrábět loot.
Alcháč toho umí dost na to, aby to byla užitečná a zajímavá postava. Krom toho, že jako theurg je skrze sféry zdaleka nejmocnější, tak třeba díky kombinaci zákaldních vlasntostí Odolnost a Obratnost se docela uplatní i v boji. Navíc má obrovský potenciál v oblasti infogatheringu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti