Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

Odebrat povolání je samozřejmě nesmysl - pro remake, zvýšit počet oborů - ano, tímž,e obory úplně odstraníme, ale to už je vyřešeno:)

Nechcete se bavit o něčem, co mi pomůže?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Paul »

Vallun píše: 24. 2. 2018, 19:37 Nechcete se bavit o něčem, co mi pomůže?:)
A co ti pomůže?

A kdo vlastně na tom remaku vlasatně dělá?

A jak na tom ten remake vlastně je?
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

Momentálně zvažuji, zda by nový Sicco nešel uděla tpo vzoru Ariy Stark:) Sítě jsou hodně potencionální prvek, ale hodí se jen někdy...

Pak zvažuji, zda lze kouzleníkovi schopnosti rozřezena na štorc (ne po skupinách kouzel, ale kolmo na ně - jenže to trochu nabourává mechanické jádro).

Existuje asi více projektů, ale já mluvím o tom, na kterém dělám já sám, na základě zejména Argových shrnutí předchozích diskusí.

Remake je na tom relativně dobře z hlediska toho, že existuje už relativně ucelená představa co a udělat...

Teď zbývá jenom obrovské množství práce to do té představi všechno vpasovat:D A na tom se mi moc nechce začít dělat, protože bych rád využil některé stávající texty, čemuž však brání autorská práva (a sktuečnost, že je nemám v digitální podobě...přepisovat cca 500 normostran textu není moje hobby)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Tak Altar má novou šanci, zdá se. Paizo oznámilo Pathfinder 2E. Herní mechanismy se posunou k tomu, co známe z DnD 5E. Hra zůstane OGL. Více informací na Kostce.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Ku*va, ShadoWWWe, jdi dělat JaD a neprohlubuj místní krizi. $lol$ Jak říkám, o d20 DrD se mluvilo už před dvanácti lety, o pokračování 1.X asi tak možná úplně stejně dlouho a stejně nic nikam nevede.

Jako musím uznat, že ten updatovanej Pathfinder systém, by se na novou verzi DrD asi hodil úplně výborně, navíc s tím masivním playtestem a OG licencí, ale playtest samotný začíná až v srpnu a popravdě s OGL DnD 3.5e/PF a 5e by se dal udělat novej Dračák i bez těch novejch PF 2e pravidel.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

A alchymista tam bude core povolání. :cheers:

Tak nové DrD nemusí vyjít letos, ne? Není kam spěchat. Vždy je lepší postavit hru na novém než 20 let starém jádře DnD 3E. A sledovat vývoj nové edice tak silné značky jako PF a být jeho součástí je cenná zkušenost.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

ShadoWWW píše: 7. 3. 2018, 08:49 A alchymista tam bude core povolání. :cheers:
Jo, taky mi to hned ťuklo do oka. :D
ShadoWWW píše: 7. 3. 2018, 08:49Tak nové DrD nemusí vyjít letos, ne? Není kam spěchat. Vždy je lepší postavit hru na novém než 20 let starém jádře DnD 3E. A sledovat vývoj nové edice tak silné značky jako PF a být jeho součástí je cenná zkušenost.
Hele, na skloubení 3e a 5e nepotřebuješ čekat na nějaký Páthfindeří playtesty. Stejně to bude celý akorát posunutý směrem k 5e, takže jak říkám, OGL k oběma hrám už jsou k dispozici.

Hlavní problém Dračáku bude dycky Dračák. Co zachovat, co ne, jak to zachovat, jak to předělat, však to známe.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jinak PF playtesty jsou docela fraška. Teď se v tom videu chlubí, kolik měli hráčů na playtest prvního PF a přitom ta hra byla ještě víc IMBA, než DnD 3.5e.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tyjo, proč sem ten ShadoWWW psal, já teď zase furt musím přemejšlet o remaku. Obrázek $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Si pročítám PPE a jsem úplně zapomněl, jak hustě přepíčenej Dračák byl. Bhůtové s 5100 životama a poloměrem zasažené oblasti 22 a půl kilometru. :D Odvracení bhutů od 25. úrovně. $D

Navíc prostě Theurg, tywe, na co mít kouzelníky. Theurg má všechny démony na všechno, teleportace, ochrana před teleportací, létající koberce, věci na sesílání kouzel, požírače magenergie, zjišťování informací, očarování zbraní a zbrojí, prostě masakr.

Já nevím, jestli je dobře, že je kouzelník takhle zředěnej, nebo ne. Když jsme přešli na ADnD 2e, tak se mi na kouzelníkovi děsně líbilo, že umí vyrábět kouzelné předměty, a takové ty věci, co by kouzelník měl umět, ale v DrD to neuměl, ale zase aspoň nebyl tak overpowered, ale i tak zase v DrD ujel do extrému Theurg.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Ještě ohledně DnD 5e výhody/nevýhody vs. sčítání několika modifikátorů. Jde o to, že když ve fikci získám převahu, chci to mít v mechanice odbaveno rychle, abych netrácel nit a ponoření do příběhu. Výhoda to řeší efektivně, prostě hodím dvěma kostkami a vyberu nižší a pokračuji dál v popisu fikce. Jak musím sčítat či odečítat víc jak dvě čísla, tak mě to víc vytrhává z ponoření do fantasy světa a stává se to víc klasickou deskovou hrou, ve které hrají mechaniky větší vliv než nějaký příběh.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

PPE bylo hlavně pro tvorbu cizích postav, ale ujelo to úplně přes čáru, nějak do jiné dimenze. Nikdo příčetný podle toho CPčka netvořil, maximálně se tu a tam inspiroval.

Na theurgovi je šílené, že některé slabé efekty mu vychází strašně draho a jiné jsou strašně ultimátní, že boří celou hru větším způsobem než přání v DnD. PPZ byly stejně nejlepší a nejvyváženější. PPP tak do 10. úrovně byly taky docela v poho a jají svou specifickou atmosféru, srovnatelnou například s Basic DnD. Pak se to začalo rozjíždět a PPE jsou už zcela mimo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Co mělo DrD 1 skvělý, byly fluffový texty. Po přečtení úvodu k Jarikovu dobrodružství jsem měl ohromnou chuť si ho zahrát a po jeho přečtení hrát DrD. Texty u ras byly slabé, ale povolání měla ty texty opět skvělé. Podle nich jsme se nemohl vůbec rozhodnout, jaké z nich chci hrát víc. Že pak mechaniky povolání byly už sem tam zprasené, to je jiná věc, ale podle těch textů to bylo suprové.

Toto mi třeba hrozně chybí v DrD II, kdy texty povolání mě nechávají chladným, stejně jako popis toho světa. Paradoxně nejlepší je ten Úvod do hry na začátku knihy, který je ale jen slabý podprůměr oproti úvodu k Výpravě k Šedému vrchu, který mi přišel dokonce ještě lepší než jeho předobraz v Basic DnD. Soupis dovedností jednotlivých povolání DrD II mi pak připomíná akorát soupis "powers" z DnD 4E.

To DnD 5e má líp udělaný fluff. Podobně jako v DrD 1 mě většinou nadchne už popis jednotlivých oborů povolání a nemůžu se rozhodnout, jakému dát přednost. Podobně je to u ras a podras. A je to vidět teď i na ohlasech testování JaD, že hlavní je pro většinu hráčů fluffové popisy a celkově nápad na fikční význam a jedinečnost a mechaniky jsou až na druhém místě. Ono taky mechaniky jdou upravit snadněji než vymyslet funkční a fluffově zajímavý nový obor povolání nebo podrasu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

Ono taky mechaniky jdou upravit snadněji než vymyslet funkční a fluffově zajímavý nový obor povolání nebo podrasu.
Vidíš, tohle třeba já vnímám úplně opačně.

RPG hraju proto, abych pustil uzdo své fantazii. Ne proto abych mechanicky odehrával fantazii někoho jiného.

Po případném autorovy hry chci, aby mi dal:
* přiměřeně obecné jádro, které si budu umět sám obalit vlastním flufem
* případně mě nějak nakopl, jak to prakticky mám udělat

I v tom starém DrD1.6 se hrávaly "cross-classové" buildy, jako zloději co brali roli válečníka, alcháči, co brali roli kouzelníka nebo kouzelníci, co hráli roli zlodějů.

Už hraju několikátou kampaň v ApocalypseWorldu a doposud žádnou z nich jsem nehrál v origoš setingu, ten jsem použil jen na oneshotech.

A už půl roku přemýšlím o tom, do čeho vhodně překlopit Chuubo, protože originální manga-setting mě neoslovuje, ale chtěl bych si v tom kampaň zahrát (a naposledy jsem na oneshotu hrál Chuubo-rychlé-šípy).


Zkrátka předělávání/vytváření flufu je to, co mě baví rozhodně víc, než předělávání mechanik (které mám spíš většinou spojené jen s hotfixy autorských chyb).
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Log 1=0 »

MarkyParky:
Pak dle ShadoWWWa nebudeš typický hráč RPG.
Já tě za něj taky nepovažuji kvůli úplně jiným věcem.
Ty sám se za něj považuješ?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů