Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Log 1=0 »

No, ani z jedné z odkazovaných situací mi nepřišlo, že se jedná o stat X dice problem.
Jsem ochoten klidně uznat, že kostka má v 5E možná až moc velkou moc. Což mě až tak nevadí, jednou bohové pomohou, jednou uškodí a každý má šanci když stojí při něm. Ale někomu to může vadit hodně, uznávám.
Jenže kdybych tohle chtěl řešit, tak zvažuju nějaké 1k10 či 2k10 hacky, a nebrblám na čísla, protože to se týká potom i DC a můžu být tam kde jsem byl.
Ale to je tady asi OT.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bragnak píše: 19. 1. 2018, 10:13 Ahoj jakožto nováček PJ jsem byl postaven před složitou situaci
kamarád chtě hrát svojí starou postavu, která ovšem při opravách v tabulce nedostala mínus ale jenom plus...
Vinu na tom nese bývalí PJ
Síla 21+5 Obr 12 Odo 21+5 Int 6 Char cca 3-5
Také dal tomuto Válečníkovi kladivo které má asi 10+3 a při zásahu 2-12 zranění ohněm
Byla to zbraň nějakého bose, je to podle vás v pořádku na 10 úrovni?
Přemýšlím že magie v předmětu se ukáže nestabilní a nebo že zjistí jak je prokleté apo...
Popřípadě že jej bude muset odevzdat výměnou za úkolový předmět
$lol$ Tak tohle mi dost přesně připomnělo, o čem to pro mnohé bylo. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 19. 1. 2018, 14:25 Tohle téma ja vlastně dost super. Je přesně vidět, kam ten neregulovanej old-school vede. A přijde mi to jako chyba systému, než lidí. Koho chcete vinit z toho, že chce mít číslíčka na max, když je to prostě žádoucí, že jo.
Tohle je trochu jinak.

Tyhle problémy nejsou oldschoolové, ale middleschoolové. V oldschoolu jednak moc nebylo číslíčkování a za druhé tam i přes to nahazování určitá možnost volby byla - nejdřív jsi totiž nahazoval a až pak sis vybíral classu (podle toho, na co se ta naházená čísla hodila. Classy měly požadavky na určité hodnoty některých statů).

Dungeon Crawl Classic na to jde ještě jinak, tam vlastně jako hráč růst postavy moc neovlivňuješ, ale bavíš se sledováním, kterej z tvejch několika náhodně naházenejch looserů to přežije.

eerieBaatezu píše: 19. 1. 2018, 14:25Čili point-buy namísto nahazování.
Ne nezbytně. Důležité je, aby to hráč mohl nějak ovlivnit. To trochu splňuje i "hoď si šestkrát a výsledky si přiřaď k vlastnostem, jak uznáš za vhodné". Nebo třeba "do vlastností si přiřaď 17, 15, 12, 10, 8 a 6".

eerieBaatezu píše: 19. 1. 2018, 14:25Možná i systémové omezení toho, jaké předměty může postava na určité úrovni mít.
Tohle já třeba zrovna dělat nemusím, protože předměty (a kouzla) scalujou s úrovní. Fireball seslaný na první úrovni dělá damage jako kouzlo na první úrovni, takže není problém, když s ním někdo bude začínat.

Pořád je teda rozdíl, jestli má někdo plnou výbavu (plátovku, obouručák) nebo začíná s motykou a páčidlem, ale hra se nezboří, ani když se ti tyhle dvě postavy dostanou do jedné družiny.

eerieBaatezu píše: 19. 1. 2018, 14:25Celej ten žánr je o tom, bejt hustej.
Zrovna pro oldschool dungeoncwal to platí jen z části. Na vysokých úrovních jo, ale na nízkých to bylo spíš o tom mít sevřený půlky a doufat, že přežiješ ;)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Sirien píše:(jak lze naživo vidět v té poněkud tristní diskusi o "remake drd" u sousedů, kde se někteří nejmenovaní géniové hádají o to, jestli je svatou krávou DrD kroll nebo kudůk a že bez nich to prostě nejde - docela dobrá absurdní komedie to tam číst).
Ale takovej drsňák, aby nám to přišel říct do očí, to není. $lol$

Samozřejmě nehledě na to, že si z více než 2700 příspěvků vybere to, co se mu hodí do krámu a zbytek, jako Corovy, Yorkovy, Argovy pokusy o nástřel systému, nebo sáhodlouhý posty rozebírající strukturu pravidel, nechá bez povšimnutí.

Obrázek $;:)
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Ale abych byl konstruktivní...
Bouchi píše:A ten "základ" je podle tebe co? Herní mechanismy z DrD 1.X těžko, protože hlavně ty je potřeba překopat. Takže vzniklá hra, která by byla mechanicky nekompatibilní s 1.X a obsah a nápady by měla z Plusek, by ve výsledku byla blíže k Pluskám než k 1.X.
Po všech těch diskuzích IMO: Ano, nová verze Dračáku by kompatibilní s 1.X nebyla už z principu proto, že se to chce všechno převést na jednu mechaniku. Tudíž má ta předělávka už implicitně ve svém zadání to, že to přesně na vyhodnocování podle 1.X navazovat nebude.

Nápady by byly z 1.X, Plusek i DrD 2, protože všechny ty hry mají boží nápady (což je taky důvod, proč s tou hrou něco i nadále dělat, jsou tam prostě super věci, co žádné jiné hry nemají). Ale ten nápad je nějakej koncept, čili by to ve výsledku nebylo blíže Pluskám jen proto, že vezmu nápady z Plusek.

Základ systému po tom všem debatování je taky docela jasný. Pokud by se nechtělo jít cestou d20, jakože to potřeba není, tak se to dá udělat na 2k6. Ovšem s tím, že se podle toho uskromní rozsahy bonusů, takže to nebude rozlítané jako v Pluskách, ale spíš škála jako ve Dvojce. A systém samotný, tam není třeba nic moc špekulovat, 2k6 + atribut + dovednost vs obtížnost. Pak samozřejmě nastanou polemiky o to, jak udělat životy, magy, apod., ale to tady není třeba pitvat, pže už se to pitvalo milion plus jedenkrát a stejně nějaká záruka toho, že má smysl tím designováním trávit dny nepřišla...

Jinak plán je taky jasnej. V ČR možná ujel vlak kvůli JaD, ale koho to zajímá. Když se DnD importuje, tak DrD by se mělo exportovat. Jebat na nějaký tuny fluffu, prostě striktní old-school pravidlová příručka typu 1.X. Kickstarterů jsou tři **dele, lidi ve světě jsou po nových RPG věcech hladoví, akorát to chce ukázat, že to má profesionální zázemí, a nic s pořádně slovansko/středověko/renesančním nádechem, ve jménu světa Briah, ve jménu světa Jelizah Theurgama, rakeťáckejma Pyroforama nebo Druidama, co uspávají nebo probouzejí přírodu, v tom mainstreamu není a OSR de facto furt dokola vykrádá starý DnD (akorát jednou je armor AC takovej a jindy DR makovej), od kterýho DrD sice vyšlo, ale za tu dobu co existuje, si vytvořilo vlastní osobitej styl. Práce by to bylo hafo, o tom žádná, všechno to zrevidovat, vytříbit, dát znovu do kupy... Ale už zase je to přesně rok koukám, co se na tom mohlo dělat, kdy jsem o tom s Bouchim psal a ani nevím, zda se ohledně toho, co se tehdá dělo, ještě něco děje... A ani nevím, zda jsou ještě lidi, co sem psali, pořád ochotní se pro to znovu nadchnout, nehledě na to, že by se opět muselo projít tím, co z toho má vlastně vzniknout. Popravdě ani nechápu, že se podařilo dát dohromady něco tak svého, jako byla Dvojka. $::)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše: 9. 2. 2018, 11:08Popravdě ani nechápu, že se podařilo dát dohromady něco tak svého, jako byla Dvojka. $::)
No, to probíhalo přibližně tak, že za každým autorem stálo několik Ecthelionů s bičem a tloukli ho v okamžiku, kdy se pokusil mít vlastní život.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Bouchi »

eerieBaatezu píše: 9. 2. 2018, 11:08A systém samotný, tam není třeba nic moc špekulovat, 2k6 + atribut + dovednost vs obtížnost.
Tedy v podstatě jako v Plusku. ;)
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson »

A které boží nápady nevyskytující se jinde máš namysli?
Jinak systém kdy sečteš dvě čísla a k nim ještě přičteš hod má pár nevýhod, které se projeví při první střelbě na nehybný cíl :-)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bouchi píše: 9. 2. 2018, 11:24Tedy v podstatě jako v Plusku. ;)
Jo, ale bez tabulek (podstatný rozdíl nesplňující Tvé zadání $D) a s bonusama +/- max okolo 5 až 6.
Jerson píše: 9. 2. 2018, 11:26 A které boží nápady nevyskytující se jinde máš namysli?
Theurg, Pyrofor, Chodec, jak je udělanej Druid, Zloděj v Pluskách, Archetypy Bojovníka v Pluskách, Všechny ty světy, jako sféry, snový svět, duševní svět, kroll a kudůk $D a mnohé další... :lol:
Jerson píše: 9. 2. 2018, 11:26 Jinak systém kdy sečteš dvě čísla a k nim ještě přičteš hod má pár nevýhod, které se projeví při první střelbě na nehybný cíl :)
Tvoje trollení je na mě moc sofistikovaný, nemohl by jsi klesnout na úroveň Siriena? $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Bouchi »

eerieBaatezu píše: 9. 2. 2018, 11:35 Jo, ale bez tabulek (podstatný rozdíl nesplňující Tvé zadání $D)
Moje zadání říká něco o tabulkách? (A na druhé straně i v původním DrD je plno tabulek.)
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Bouchi píše: 9. 2. 2018, 11:55Moje zadání říká něco o tabulkách? (A na druhé straně i v původním DrD je plno tabulek.)
O těch logaritmických (lépe řečeno jedné logaritmické). Nemám teď na mysli tabulky kde čeho.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Bouchi píše: 9. 2. 2018, 11:55Moje zadání říká něco o tabulkách?
Co vlastně přesně tvoje zadání říká?

AFAIK jsi zatím vždycky říkal, že chceš vylepšená pluska a ne předělávku DrD 1.X. Pluska pro mě (a předpokládám, že asi pro kohokoliv, koho se zeptáš) stojí a padají na logaritmických tabulkách, snaze o simulaci herní reality (jako třeba tohle) a na třech různých přístupech k povoláním (tuším, že byly tři?).

Pokud o těhle věcech nemluvíš, tak zřejmě už spoustu let žijeme v poměrně zásadním nedorozumění.
Naposledy upravil(a) York dne 9. 2. 2018, 13:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Neptej se, to zadání je starý rok a je tu riziko, že se znovu dostane do mindsetu, kdy bude trvat na logaritmický tabulce... $D

Jinak teda opačně. Jak moc ta tabulka přináší, než by bylo záhodno ji zachovat? Jakože my celý roky hráli bez logaritmů a nijak nám to nechybělo a navíc přijít teď před kluky a říct, že se mají naučit nějaký přepočty a podobně, když si jen chtěj zahrát nějakej dračák, navíc s tím, že já dělal reparát z matiky už v druháku, je prostě krizový. $D Fakt nevím, jak velkou hráčskou obec to osloví, namísto jednoduchýho, je to lehký = obtížnost X, průměrný Y, těžký Z, odhadni to a jedem dál.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Stejně je nakonec jedno nějaký výpočty, za jak dlouho dojdeš z lesa k rybníku, apod., protože nakonec je to tak jako v rukou PJ. "Začalo pršet, takže je jedno, že tam máte dojít za 3 hodiny, je to rozmočený, bude to trvat 5 hodin." Pro hru a PJ je mnohem důležitější, jestli je to záživný hraní, než počítání, jestli maník skočí 5 nebo 5 a půl metru. IMO.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jako je fakt, že s 2k6 by to bylo poměrně blízko Pluskám. Byl by armor jako damage reduction, protože rozsah není tak velkej, aby se to dalo počítat do obrany, životy by asi byly taky víc při zemi než DnD nafoukárna, a tak. :D
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti