Teoretizování ohledně remaku

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3123
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Sparkle » 28. 9. 2016, 17:44

Čichám čichám elitářský bullshit. Takže my kdo nerozumíme šermu, a kvůli tomu jsme nepřišli na to, co že je na DW šermířovi o tolik lepšího než na DnD šermířovi, jsme nějaká nižší sorta lidí, "čísličkomilci" co se uráží pokud se po nich chce popis nebo tak něco?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Tavicz » 28. 9. 2016, 18:01

DnDčkaři jako číslíčkáři, co nejsou schopni popisu... Otřepaná fráze elitářů.

A pak je tu Critical Roll, nejzábavnější RPG hraní na YouTube, kteří hrají DnD, a jejich DM Matt Marcer, asi nejlepší Vypravěč vůbec který tvrdí, že mu nejvíc vyhovuje DnD 5.

Faktem je, že DnD 5 podporuje čísličkování stejně jako popisný způsob hraní.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 9. 2016, 18:22

Pro lepší porozumění dělání class do DnD 5e pročítám Adventures in Middle Earth a do toho UA Modifying Classes, což jsou oficiální rady, jak předělávat stávající povolání nebo dělat nová a je dost vtipný, že AiME na apely toho, na co by měl designér 5e class dávat pozor, úplně kašle. $lol$ Docela mě to překvapilo. $D
Tavicz píše:Faktem je, že DnD 5 podporuje čísličkování stejně jako popisný způsob hraní.
Jj. Je to fakt edice, která umí oboje a to dokonce v rozumně nastavené míře. Umí číslíčkovat, ale díky bounded accuracy, avd/disavd. a proficiencím nepodporuje min/maxování v tak šílené míře, jako předchozí edice, a zároveň je to celé stavěné na to, že se dá v combatu i mimo něj dobře popisovat a navíc tam jsou věci jako osobností rysy, ideály, vady, spolu s Inspirací, které to jak fluffově, tak mechanicky zohledňují, aniž by z toho dělali Fate. Přijde mi to vydařené.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12837
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 28. 9. 2016, 19:31

PardGalen píše:
York píše:Jak to souvisí s tím, že je tvůj meč nabroušený, a tudíž dává +2 damage? (To přesně ta DW schopnost říká.)
Že ho hned nezahodíš po té co porazíš prvního maníka s mečem.
Tak teď už jsem úplně ztracen ;)

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22037
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Sosacek » 28. 9. 2016, 20:08

Tavicz píše:Faktem je, že DnD 5 podporuje čísličkování stejně jako popisný způsob hraní.
To jo, ale je ve svete dnd "podporuje" znamena "moc tomu neprekazi, a kdyz jo, tak zpusobem co se da relativne snadho ohouserulovat", zatimco ve svete neodpadnich rpg "podporuje" znamena "dela neco pro".

BTW muze mi nejaky admin rict, jestli je Tavicz druhy ucet Shadowwwa? Maji uplne stejny MO - buzerujici spambot d20 a dnd.

A York, autor Dakary, mluvici o spatnem designu, je uplne novy a famozni druh tragikomedie.
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12837
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 28. 9. 2016, 20:17

Sosacek píše:A York, autor Dakary, mluvici o spatnem designu, je uplne novy a famozni druh tragikomedie.
Říká Sosáček, autor... čeho vlastně? Aha, ničeho, tak to pak jo.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 8239
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Faskal » 28. 9. 2016, 20:42

Prosím vás, diskutujte k věci a nenavážejte se do sebe. Dík moc.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11400
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe » 28. 9. 2016, 20:57

Hele, vážně, k čemu ten konfrontační tón? Urážet se kvůli šermu, říkat si číslíčkáři (skoro jako sluníčkáři). Když se chcete hádat, najděte si nějakou opravdickou záminku.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 593
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Lorwyn » 28. 9. 2016, 21:02

To mě považujete za nějak moc agresivního diskutéra. DW jsem hrála jednou v životě a ještě ne za wara, na tom mi nějak nesejde.

Jinak mě čisílka nepřekáží, ale neměla by podle mě být jedinou náplní povolání. Vždyť tak to víceméně ve starém drdo je:
všichni ostatní - zajímavé skilly a bonusy k boji
válečník - velké bonusy k boji
no a pak si ho berou lidi, co chtěj ty bonusy...nebo aspoň víc, než to ostatní.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12837
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 28. 9. 2016, 21:05

OnGe píše:Když se chcete hádat, najděte si nějakou opravdickou záminku.
Zase Sosáčka nepodceňuj, on má zámimku velice dobrou. Odvážil jsem se totiž naznačit, že by jedna z jeho oblíbených her nemusela být úplně dokonalá. To je samozřejmě smrtelný hřích a činí mě to zmrdem, náckem, špatným designérem a kdo ví, čím ještě. Když tak nad tím přemýšlím, tak jsem z toho vyšel ještě docela dobře :-)

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22037
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Sosacek » 28. 9. 2016, 21:41

To ne, spatnym designerem (pokud si to slovo designer vubec zaslouzis) te delaji tvoje produkty a zmrdem te dela tvoje chovani.
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12837
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 28. 9. 2016, 21:55

Sosacek píše:To ne, spatnym designerem (pokud si to slovo designer vubec zaslouzis) te delaji tvoje produkty a zmrdem te dela tvoje chovani.
Jo, vidíš, na to jsem zapomněl. Díky za přimomenutí. Každopádně je jasně vidět, že to je spousta dobrých důvodů ;)

Pepa
Příspěvky: 2799
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pepa » 28. 9. 2016, 22:31

Jako promiň, Sosi, ale přijít do diskuze o Remaku jenom proto, abys sprdnul nějaké lidi a nic reálného do té diskuze nepřinesl, mi přijde taky docela dost o ničem... :think:

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7457
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Quentin » 28. 9. 2016, 22:41

DW fighter je zábavnější, protože má hned do začátku něco zajímavého (signature weapon) a hned z kraje má takovou správnou kovovou váhu; hafo armoru, hafo damage, hafo životů, forceful and messy, defend move, nepřátelé mají málo hp... přesně tak, jak to mají popsané, se to i hraje. Vývoj po prvním lvlu už tak zajímavý není, několik mandatory moves (+armor, +damage, armor-shattering...) a několik zajímavých/sporných (heirloom, through death's eyes...)

DW fighter je už na startu tohle (jen ten plate armor nedostane hned)
It’s a thankless job—living day to day by your armor and the skill of your arm. To dive heedlessly into danger. They won’t be playing golden horns for the time you took that knife to the ribs for them in the bar in Bucksberg. No flock of angels to sing of the time you dragged them, still screaming, from the edge of the Pits of Madness, no.

Forget them.

You do this for the guts and the glory. The scream of battle and the hot, hot blood of it. You are a beast of iron. Your friends may carry blades of forged steel but, fighter, you are steel. While your traveling companions might moan about their wounds over a campfire in the wilderness, you bear your scars with pride.

You are the wall—let every danger smash itself to nothing on you. In the end, you’ll be the last one standing.
Obrázek




(o)Dnd fighter je zábavný, protože je to underdog. Musí se modlit, aby vyhrál iniciativu proti goblinovi. Namísto epických dobrodružství a hrdinských skutků se stará o vlastní krk, stříbrňáky v kapse a vzdálenou vidinu další úrovně. Minimálně první tři nebo čtyři úrovně se s DW fighterem nedá porovnávat, je to jako jablka a hrušky. A je to odražené i v základních mechanikách obou systémů.

Obrázek




A dnd5e fighter je na půl cesty mezi nimi. Jen bohužel existuje ve svázanějším systému než jsou DW nebo odnd a působí o to nudněji.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12837
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 28. 9. 2016, 22:47

Co si tak pamatuju fightera z ADnD 2e, tak ten byl už na první úrovni pěkně drsnej, zvlášť když měl dobrý staty. Díky weapon specializaci měl tuším už od začátku víc útoků a bonusy na zásah i na damage. V porovnání s totálně squishy wizardama a thiefama to byla solidní mlátička. Na druhou stranu to byla mechanicky dost nuda.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti