Teoretizování ohledně remaku

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 27. 9. 2016, 18:31

Mi totiž přijde, že válečník je podmnožina bojovníka a ne naopak, tak teď hledám to, co je jim oběma nadřazeno, pokud něco takového je.
Tohles měl říct na začátku, abychom věděli, co vlastně hledáš:)

Já jsem asi moc odchován na dračáku, ale na první dobrou je bojovník logicky podmnožinou válečníka...

Když vliv DrD odfiltruji, tak to jsou dvě trochu mimoběžné množiny... bojovník asociuje siláka, fyzicky (myšleno přímo) zdatného jedince. Válečník je spíše voják, to jej definuje skrze mentalitu toho dotyčného...(vidíš, tady se shodneme.....co je na tom špatně?:D

Cor - zase aby nebyli příliš zužující...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 9. 2016, 18:42

Jde o to najít, jak říkat archetypu a jak jeho oborům. Právě rozepisuju kdo co umí, tak v tom chci mít jasno.

Archetyp:
Bojovník

Obory:
Válečník - specializace na sehranost, strategii, velení
Bijec/Bersekr - specializace na hrubou sílu a mlácení hlava nehlava
Šermíř - specializace na techniku

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 27. 9. 2016, 18:50

Proč zase motáš termíny?:)

Archetyp: - vždyť to je class čili profese!:)
Bojovník

Obory: (tohle jsou dejme tomu ty archetypy...byť ten pojem mi tam stále moc nesedí:))
Válečník - specializace na sehranost, taktiku (strategie je spíš vyššího řádu), velení, týmový hráč
Žoldnéř - podobně jako válec, ale víc sobec...
Bijec - specializace na hrubou sílu a mlácení hlava nehlava
Šermíř - specializace na techniku se zbraní
Rytíř - vytříbená technika, kultura těla, kodex chování, oponent žoldnéře
Zápasník - specialista na boj beze zbraně
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 9. 2016, 19:10

Vallun píše:Proč zase motáš termíny?:)
Tak já nevím, kdo a jak používá termín "archetyp", ale to, co má označovat, jsou nejvyšší množiny dané problematiky.

ἀρχή - naprostý počátek, τύπος - typ, model.

Tzn., archetypy v RPG jsou bojovník, kouzelník, zloděj, když to vezmu klasicky. Ne jejich podskupiny.

Koukám, že Plusko to má právě tak, jak to nechápu. $lol$ Když budu chtít bejt vstřícnej, tak řeknu, že záleží na vztažné soustavě, takže vezmu bojovníka jako základ a jemu podřadím archetypy, no. Ale prostě archetyp je to prvotní rozdělení, ne druhotná rozdělení.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 9. 2016, 19:19

Čert to vem, hlavně potřebuju vědět, zda Bijec nebo Berserk. $lol$ Ale asi Bijec, aby se mohlo říkat, "tywe sem berserk", když se rozzuří. $D
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 27. 9. 2016, 19:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 27. 9. 2016, 19:20

eerie - no, to máš správně:) ale jak jsem tady byl mocně poučován, tak v RPG je to chápáno jinak...pokud to dáš tak,že archeypy jsou 4 základni (fighter, magic user, skilly one and nature knower (nebo jak to bylo), tak je to přesné, ale holt v RPG se to prý používá jako označení oborů základních class...

Jednoznačně Bijec, Berserk je moc specifický a táhne to někam jinam...jak hrát za postavu, která je založená na tom,že se neovládá?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 9. 2016, 19:22

Ok, Bijec.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 9. 2016, 19:45

A teď ale přemýšlím, že to udělám tak, že obory pojedou už od první.

Jakože budou společné věci, co budou mít všichni bojovníci, ale rozdělení budou už od začátku, aby Šermíř jel hned šermíře, Bijec bijce, a Válečník se učil válčení, nemá moc smysl to nějak spojovat, nebo jo?

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Plz » 27. 9. 2016, 20:29

A já si zase myslím že má smysl spojovat a specializovat se později.

1) Každý PJ má svůj styl sice se řekne na začátku co a jak ale né vždy se dodrží přesně co se řekne. Start specializací na pozdější úrovni tak umožní hráči lépe poznat PJe a moudřeji si vybrat dle skutečných her ne jen podle teoretických keců.

2) Nováček přečte pravidla (a nebo je ani nečte) a jde poprvé hrát. sám neví co chce a tak mu na začátek stačí obecný základ a až zjistí co je hra zač jak se hraje a jak vypadá svět ve kterém hraje tak si teprve vybere specializaci.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 9. 2016, 20:53

Plž: Ok, ještě se nad tím zamyslím. DnD 5e má dělení na obory od 3. úrovně, DrDo od 6. Třeba DrD+ od 1., no.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17390
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson » 27. 9. 2016, 20:54

Vallun píše:Já jsem asi moc odchován na dračáku, ale na první dobrou je bojovník logicky podmnožinou válečníka...
Logika je přesně opačná - bojovník je každý, kdo bojuje, jedno jak a jedno z jakého důvodu. Válečník je ten, který bojuje ve válce, tedy válečník je podmnožina bojovníka, i když DrD to úspěšně rozšířilo přesně naopak.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1655
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od PardGalen » 27. 9. 2016, 21:40

A budou všichni ti šermíři, bojovníci, válečníci zajímaví? Z toho co jsem tu zatím viděl je to dost nuda.
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 9. 2016, 06:07

PardGalen píše:A budou všichni ti šermíři, bojovníci, válečníci zajímaví? Z toho co jsem tu zatím viděl je to dost nuda.
Můžeš rozvést, co je to zajímavý a co nuda?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 9. 2016, 07:13

Na Válečníkovi dělám už delší dobu, je to věc, co v 5e vůbec není. Velitel, taktik, atd. Něco jako Warlord z 4e a Kondotiér z Plusek.

Šermíř bude dost dračákovskej v tom, že bude mít finty z DrDo a DrD+.

Bijce jsem chtěl jako mlátičku proti hordám nepřátel (od Drtivosti) a drsným potvorám jako obři, draci a tak (od Průraznosti), ale z nějakých důvodů má přesně tohle Hraničář v 5e (říkám, že ti autoři DnD to DrDo četli $lol$), takže to musím nějak převymyslet.
edit: Koukám, že i Bijec v Pluskách je popisován jako mlátička draků a gryfů a tak, takže bych to měl zachovat.
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 28. 9. 2016, 07:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Tavicz » 28. 9. 2016, 07:25

@Archetypy: válečník, hraničář, kouzelník atd. jsou archetypy fantasy hrdinů. Ty se v C&L hrách nazývají povolání. Šermíř, kondotiér atd. jsou archetypy bojovníka, tedy archetypy konkrétního povolání, a DrD jim říkalo obory, což se docela vžilo a i ShadoWWWův překlad jim tak říká. Proto je lepší mluvit o povoláních a oborech, než o archetypech,

@Bojovník vs. válečník vs. bijec: Jestli to má být remake starého Dračáku, tak bych se přimlouval nazvat povolání válečník a jeho obory bojovník, bijec, šermíř apod. Je to podobné jako kouzelník vs. čaroděj vs. mág. V češtině jsou to synonyma a běžní lidé to tak chápou, ale hráči DrD si představují čaroděje a mága jako obory kouzelníka, a třeba hráči D&D si pod kouzelníkem představují magika, co kouzlí díky usilovnému studiu kouzel v knihách, a čaroděj je pro ně magik, co umí kouzlit díky vrozenému nadání. A mág? To je pro hráče D&D obecný pojem, něco jako magik, který zahrnuje kouzelníka, čaroděje, černokněžníka aj.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti