[Dobrodružství] Dobrodružství v Bílém hradě

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[Dobrodružství] Dobrodružství v Bílém hradě

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
:arrow? Anotace v databázi

Ke stažení na odkazu na konci příspěvku.
Večer v hostinci U supího pařátu utíkal rychle. Mnoha pohárům vína jste se podívali na dno, mnoho písní o dávných bitvách a hrdinských činech jste přezpívali. Už dřív jste na svých cestách zaslechli pověsti o nesmírných pokladech, které se v podzemí Bílého hradu skrývají, a každý z vás v hloubi duše zatoužil se tam podívat. Teď najednou se vám to připomnělo. Zřícenina Bílého hradu je pouhých několik mil od tohoto města.

Legendární dobrodružství, „kterým to všechno začalo“. Bílý hrad je historicky první dobrodružství pro Dračí doupě a dlouhá léta taky jediný příklad dobrodružství v jeho pravidlech. Pro mnohé hráče tedy představoval první setkání se světem RPG. Postavy se v něm ze zvědavosti vydávají prozkoumat podzemí nedaleké zříceniny. Ve spletitých chodbách naleznou mnohá nebezpečenství a podivné tvory.

Dobrodružství bylo součástí pravidel Dračího doupěte od samého počátku až do verze 1.5. U příležitosti vydání Dračího doupěte 2 bylo zveřejněno zdarma ve formátu PDF.
Přílohy
DrD - Bily hrad.pdf
(610.79 KiB) Staženo 373 x
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: [Dobrodružství] Dobrodružství v Bílém hradě

Příspěvek od Bouchi »

Jerson píše: 5. 4. 2021, 11:01 Bouchi, chápu, že jsi v tom osobně zainteresován a tak stále ten argument otáčíš jiným směrem, ale je to celkem zbytečné.
Mýlíš se, já začal fungovat v Altaru až v roce 1997, čili nejsem nijak osobně zainteresován v tom, jak to v něm fungovalo v první polovině 90. let.
Ten argument zněl "existence třiceti let železné opony není důvodem pro to, že by procedury pro hraní DrD, a jeskyně, a způsob odpovědí Altaru musely vypadat tak, jak vypadaly."
Způsob odpovědí neřeším.
A pokud vím, nikdo netvrdí, že procedury pro hraní DrD musely vypadat tak jak vypadaly. Nemusely. Možná by stačil jeden zašlápnutý motýl a vypadaly by jinak. Co tu ale padlo, a s čím souhlasím, je to, že jedním z faktorů, proč tak vypadaly, je skutečnost, že měli tvůrci DrD k dispozici jen miniaturní střípek zahraniční RPG tvorby (a neznali background, na němž byla postavena). Protože prostě zavádějící interpretace může vést k horšímu výsledku než žádná interpretace.
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] Dobrodružství v Bílém hradě

Příspěvek od Vallun »

Jerson píše: 5. 4. 2021, 11:01Ten argument zněl "existence třiceti let železné opony není důvodem pro to, že by procedury pro hraní DrD, a jeskyně, a způsob odpovědí Altaru musely vypadat tak, jak vypadaly."
- spíš 41 let...
- u způsobu odpovědí bych s tím souhlasil určitě...
- procedury hraní DrD - tam podle mého vliv objektivně je. Dost věcí o hrách pro mládež u nás vycházelo v rámci Pionýra a ten tíhnul k určitému způsobu řádně organizované zábavy...navíc do míry kritiky procedur původního Dračího soupěte promítáš své osobní preference, kdy mi přijde, že stavíš PJ cíleně do role služebníka , toho kdo je méně než hráči...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16253
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od MarkyParky »

Přesunuto z diskuze o Dinosauriu - Markus.

Trochu se vrátím k té debatě o zesměšňování hráčů / legraci na úkor hráčů ...

... několikrát to bylo označeno za dračákismus / spojováno s dračákem.

Tak pro zajímavost:
Tomb of Horrors (1982) píše: All living matter which (SPOILER-REMOVED) will be teleported to 3., while non-living matter is teleported simultaneously to 33., i.e. characters stepping through will appeor at the start totally nude, while everything else with them will go to the crypt of the demi-lich. (Cruel, but most entertaining for the DM . . .)
Tohle je přitom první edice dungeonu, která obsahuje instrukce pro GMa jak hru vést.
V původní turnajové, co je jen soubor poznámek bez instrukcí k vedení hry, je stručné:
Tomb of Horrors (1975) píše: If (SPOILER-REMOVED) it transports to #3, nude, all goods going to #33.
Tohle fakt není lokální česká věc spojená s dračákem.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] Dobrodružství v Bílém hradě

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 19. 4. 2021, 10:34 Tohle fakt není lokální česká věc spojená s dračákem.
Marky: Je a není. Tomb of Horrors je totiž záměrně brutální dobrodružství napsané na potrápení nejzkušenějších hráčů v reakci na to, že spousta lidí na Genconech machrovala, že už je v D&D nic nepřekvapí. Jistá jízlivost je předpokládaná. To nemůžeš srovnávat se začátečnickým Bílým hradem, určeným k tomu, aby tě naučil hrát. Kdybys chtěl srovnávat Dračák a Gygaxe, musel by sis vzít spíš Village of Hommlet nebo Keep on the Borderlands, což jsou jeho běžné začátečnické produkty. (Četl jsem je asi před sto lety a moc si to nepamatuju, takže neříkám, že to nenajdeš i tam – možná ta jízlivost prostě k době předinternetové patří).
Jahodník
Příspěvky: 19
Registrován: 9. 7. 2009, 07:48
Bydliště: V mém vlastním království

Re: [Dobrodružství] Dobrodružství v Bílém hradě

Příspěvek od Jahodník »

Bouchi píše: 5. 4. 2021, 10:11 Kdyby neměli vůbec žádný přístup, tak by DrD zkrátka nevzniklo vůbec, protože by o tomhle typu her mevěděli.
Protože měli k dispozici jen minimum, vznikly z toho takové dezinterpretace jako "zmatené" přesvědčení.
Kdyby měli tehdy přístup k většímu množství materiálů, mohlo to vést k lepším výsledkům.

Každopádně ale tvoje "Prostě si nemyslím si, že by u nás v té době nemohla vzniknout dobrá věc bez západního vzoru." Ano, mohla. A určitě i vznikla.
Ale to je fakt něco jiného než "Ve 14 letech jsem bez znalosti jakéhokoliv RPG dokázal připravil a odehrát dobrodružství z podzemí, které dávalo větší smysl a reflektovali hráčské volby víc než Bílý hrad." protože z toho tak nějak čiší "když jsem to dokázal já v roce 1993, tak v roce 1990 v Klímově skupině přece musel být někdo, kdo by to dokázal taky". Ne, nemusel.
Řekl bych, že tam, kde se Klíma a spol. inspirovali, tak to ještě šlo (PPZ), ale pak se pustili do samostatné tvorby (PPP) a bylo zle. Dělat PJ podle PPP byla neskutečná pakárna (naložení, pohyblivost, únava, postihy) ...
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů