Teoretizování ohledně remaku

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8736
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 7. 2019, 20:08

Premisa č.1: Na větších změnách se nikdy neshodneme. :D

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW » 29. 7. 2019, 20:12

Nejhranější by bylo, kdyby se udělalo oficiální konzervativní pokračování DrD 1.6.
To si nemyslím. Noví hráči dnes mají na výběr x lepších možností. Význam to má pro staromilce, co by si to zahráli z čiré nostalgie, a původní pravidla už nemají, nebo pro "historiky", co by se na to dívali jako na artefakt z počátků českého hraní RPG. Podobně jsou na tom ostatně ve světě 0D&D, AD&D, Basic D&D a jejich všemožné doplňky a dobrodružství.
:think:

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1298
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Paul » 29. 7. 2019, 20:12

A co se do toho pustit salámovou metodou a pomaličku, polehoučku štelovat DrD 1.7, 1.8, 1.9 a kousíček po kousky z té svaté krávy odkrajovat...
Aby to bylo dost moderní a hratelné, tak nové verze bude muset vycházet každý týden, aby změny nebyly moc poznat a my se dožili výsledku. :D
Slovanologie 20.8.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW » 29. 7. 2019, 20:16

Cor píše:A co se do toho pustit salámovou metodou a pomaličku, polehoučku štelovat DrD 1.7, 1.8, 1.9 a kousíček po kousky z té svaté krávy odkrajovat... :think: :lol:
(...až by bylo 2.0, co by přineslo větší změny, ale už ne nestravitelné)

U tohoto máš problém, že se tu neshodnou ani místní mezi sebou, natož všichni bývalí hráči DrD 1. Dalším problémem je, že nemáš vytvořený mechanismus, jak oslovovat hráče a fanoušky DrD 1. Ti na RPG F skoro nechodí. A i kdyby se ti první dva body splnit podařilo, tak máš problém, že se dostaneš do bodu, kdy většina komunity bude chtít něco jiného než ty jako autor (či autoři) a tam často dochází k rozpadu. Buď autoři vyhoří a skončí, nebo tvoří podle sebe (co je baví) a komunitu to přestane zajímat.
:think:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8736
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 7. 2019, 20:22

Paul píše:
29. 7. 2019, 20:03
Je otázka, jak jsou na tom s DrD+ 2. Tento rok byl na GC už druhý test pravidel, takže nějaký základ měli už minulý rok.
Podle toho vývoje mají základ každý rok, a pak každý další a další...
Paul píše:
29. 7. 2019, 20:03
Co jsem zaslechl, tak se moc nesoustředí na systémové jádro, takže můžeme očekávat podobný kolos plný čísel.
Jakože cože fakt jo? $lol$ Jak se nechceš moc soustředit na základ, když je to primární důvod to předělávat? Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1298
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Paul » 29. 7. 2019, 20:31

Jakože cože fakt jo? $lol$ Jak se nechceš moc soustředit na základ, když je to primární důvod to předělávat? Obrázek
Prodávám, jak jsem koupil, teda v četně ležení skoro rok ve skladu.

Takhle: když to jádro mají za dobré, tak s ním moc dělat nebudou. Patrně jej za dobré mají, takže předělávají všechno okolo. Magii, sféry, povolání (nebo myslím, že na tom dělají, moc bych se musel hrabat ve svých zdrojích).
Slovanologie 20.8.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8736
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 7. 2019, 20:34

Čas zeptat se někoho, kdo to hrál.


Obrázek
Ve jménu světa Briah, ve jménu světa Jelizah, ve jménu světa Azirah, voláme Tebe, Fafrine, zjev se a přines nám tolik kýžené zvěsti o veřejném playtestu DrD+2.
Fafrin píše:
13. 6. 2012, 15:51

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2125
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Fafrin » 5. 8. 2019, 07:36

Hele, nevím, co bych měl moc říkat ze čtyř hodinové zkušenosti z níž se půlka strávila nemechanicky.

Viděl jsem horší věci, hrál jsem horší věci, IMHO to chce ještě dost práce.
Je to hra toho typu, kdy souboj je o opižlávání hp, hledáš v něm nechanická komba, statistiky jsou bojově orientované a kouzla vybíráš ze seznamu. A potřebují lidi, tak se přihlaste do vývoje, jestli mají zájem.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW » 5. 8. 2019, 08:06

Mě by zajímalo, v čem je ta přidaná hodnota. Když vyjdu z premisy, že (původní) DrD+chtělo "realističtější" hru, tak už 3. edice GURPSů z roku 1988 mi vychází líp. Když vezmu premisu, že DrD+ chtělo systémově složitější hru s velkými možnostmi vývoje postav, tak už tehdejší DnD 3E mi opět vychází líp.

Trochu skepticky se proto ptám: bude DrD+ II nabízet variabilnější tvorbu postavy než Pathfinder 2E? Bude systémově elegantnější? V čem bude jeho přidaná hodnota, kromě toho, že bude česky?
:think:

MarkyParky
Příspěvky: 8186
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky » 5. 8. 2019, 08:58

ShadoWWW:
Všiml jsem si zajímavé věci ve tvých postech ohledně vývoje celkem čehokoliv na české scéně.

Když přijdou na přetřes hry, které dělají to samé, co už dělá jiná hra, ptáš se, kde je jejich přidaná hodnota.
Ale když přijdou na přetřes hry, které mají přidanou hodnotu/nečím vybočují, tak se najednou ptáš proč nejsou víc mainstreamové.


V podstatě to na mne celé dělá dojem, že ve skutečnosti si ty otázky upravuješ tak, aby nakonec vždycky odpověď byla "Vykašlete se na to a pojďte hrát (případně tvořit pro) DnD5E." :think:

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW » 5. 8. 2019, 09:22

MarkyParky píše:Když přijdou na přetřes hry, které dělají to samé, co už dělá jiná hra, ptáš se, kde je jejich přidaná hodnota.
Ty si tu otázku nekladeš?
MarkyParky píše:Ale když přijdou na přetřes hry, které mají přidanou hodnotu/nečím vybočují, tak se najednou ptáš proč nejsou víc mainstreamové.
Tak jsem se ptal pouze u DrD, když se řešila případná další edice DrD/DrD+/Remake. U žádné jiné hry. A neptal jsem se "proč DrD není víc mainstreamové", ale jestli má či nemá být mainstreamové.
MarkyParky píše:V podstatě to na mne celé dělá dojem, že ve skutečnosti si ty otázky upravuješ tak, aby nakonec vždycky odpověď byla "Vykašlete se na to a pojďte hrát (případně tvořit pro) DnD5E." :think:
To máš špatný dojem. Třeba Zapovězené země, Střepy snů, Fate Core nebo Příběhy impéria mi přijdou jako suprové hry, kde nevidím nejmenší důvod, aby jejich autoři/překladatelé dělali něco jiného.
:think:

MarkyParky
Příspěvky: 8186
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky » 5. 8. 2019, 09:28

ShadoWWW píše: Ty si tu otázku nekladeš?
Tak kladu. To je legitimní otázka ... a kdyby ses ptal jenom takhle, tak bych se asi neozval.
ShadoWWW píše: Tak jsem se ptal pouze u DrD, když se řešila případná další edice DrD/DrD+/Remake. U žádné jiné hry. A neptal jsem se "proč DrD není víc mainstreamové", ale jestli má či nemá být mainstreamové.
No, jako že ne.

Ptal ses u DrDII a to ve vlákně věnovanému vydávání rozšiřujících příruček pro DrDII.

Možná sis ale spletl vlákno :), to by celý ten rozhovor tam s tebou stavělo do úplně jiného světla :)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10221
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe » 5. 8. 2019, 09:35

Já mám v podstatě stejný dojem, jak Marky. Akorát je potřeba dodat, že jsou tu i borci, co jsou ještě důslednější.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW » 5. 8. 2019, 09:53

Marky: Ano, ze zpětného pohledu by to víc spadalo do jiného vlákna, ale bylo to v rámci Bartova zamyšleni v tom vlákně:
Bart píše:Marky a pár lidí kolem něj se snaží poskytnout alespoň základní support k výkladům pravidel a pracovat na revizích doplňujících příruček, ale o moc víc už nezvládnou - a proto nevidím smysl v tom, pouštět se do vymýšlení nějakého velkolepého nového projektu DrD 3.
:think:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8736
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 8. 2019, 20:08

Fafrin píše:
5. 8. 2019, 07:36
A potřebují lidi, tak se přihlaste do vývoje, jestli mají zájem.
Já jsem chvíli do toho vývoje zabrousil, ale nějak mi ten způsob designu nedával smysl. Jsem zvědav co mají, ale nevím, zda tomu chci aktivně přispívat.

Díky za reakci.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti