Dračí doupě

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Jerson » 28. 2. 2016, 18:13

Tyhle novinky mi utekly. Miona si mohla zvýšit sílu trvale bez nějakých postihů?

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Pepa » 28. 2. 2016, 22:41

Právěže ani ne. Ten její trénink byl popsán na téže straně v předchozím příkladu a byl to čistě "atmosférický" trénink. Takže nevím... :think:

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 22365
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Vallun » 28. 2. 2016, 23:24

Tohle je napsáno opravdu šíleně, my to chápali jako možnost prohodit si body z atributu do atributu...ale většinou enbyl zájem to nějak aplikovat...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 14124
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Argonantus » 29. 2. 2016, 08:20

Tohle zrovna zůstalo majitelům starších pravidel zcela utajeno.
A ano, je to dokonale šílené na více způsobů.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7636
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 22. 10. 2017, 21:52

Měli jste ve svém Dračáku (1.x) jiné rasy než byly v základních pravidlech? Jaké z těch přidaných jste měli nejraději?

edit: Ještě jeden dotaz - jak se díváte na míšence (půlelf, půlork, tak něco), přisli by vám v dračáku ok?

(Vzato kolem a kolem míšenci už vlastně v DrD byli, kroll byl tuším míšenec skřeta s poloobrem a kudúk hobita s trpaslíkem. Hmm...)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3785
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 23. 10. 2017, 10:17

York píše:
22. 10. 2017, 21:52
Měli jste ve svém Dračáku (1.x) jiné rasy než byly v základních pravidlech? Jaké z těch přidaných jste měli nejraději?
Pamatuji si, že se mi povedlo docela vyvážit vlastnostmi elfa a člověka - tedy půlelf. Vím, že jsem si s tím hrál tak, že byl fajn i čtvrtelf čí 2/3 elf, 1/3 člověk (nevím, jak jsem tu rasu nazval). Odpovím rovnou na další otázku, obecně mi ale mimo toho půlelfa (ta rasa mi tam vyloženě chyběla) přišlo už zbytečné takhle hrotit (s tím, že bych pak mohl dělat i stejné kombinace u ostatních ras, což by byla zbytečná práce). Mám takový pocit, že těch ras jsem vyzkoušel vytvořit víc (pokud se nepletu, v inspiraci se Stínem meče to byl např. kentaur; z inspirace jinde stolin a i rasy elfů - lesní, temný, atp... - i když některé z nich jsou vedené určitě jako NPC v bestiářích). V podstatě jsme ale nikdy nevyužili (snad mimo výjimky půlefla, který se možná jednou, dvakrát hrál) a tvorba se vyhodila. Hrát si s těmi čísly při vytváření ras mě bavilo, člověk ale přišel na to, jak moc nevyvážené rasy byly (vím, že se to vysvětlovalo tím, že některé rasy mají zvláštní schopnosti, které to vyrovnají - ale i tak, to bylo nevyrovnané).

U DrD ale lovím hluboko, hluboko z paměti $D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7636
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 23. 10. 2017, 11:15

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
Pamatuji si, že se mi povedlo docela vyvážit vlastnostmi elfa a člověka - tedy půlelf. Vím, že jsem si s tím hrál tak, že byl fajn i čtvrtelf čí 2/3 elf, 1/3 člověk (nevím, jak jsem tu rasu nazval).
Možná bych měl vysvětlit, o co mi jde: Přemýšlím nad oldschoolem inspirovanou hrou, ale spíš než že bych ji chtěl někomu nutit, to dělám proto, že si chci něco takového zahrát. Nebude to dračák, protože základní koncepty vykrádám z ODnD (řád vs chaos, postavy prolézají ruiny zanechané dávnými civilizacemi elfů a trpaslíků), ale mám celkem rád dračákové ladění světa, takže si z něj určitě chci něco vzít.

Rozhodně nechci "divné" rasy z novějších edicí DnDček, jako jsou thieflingové, warforged atp. Nechci taky antropomorfní rasy (různé ještěrce, kočkolidi a podobně) a nechci rasy z řecké mytologie typu kentaur, tedy napůl zvíře napůl člověk. A chtěl bych mít ideálně celkem 7 hratelných ras, z toho 2 zaměřené na sílu/odolnost, 2 na obratnost/jednání, 2 na inteligenci/magii a sedmou člověka (tedy něco mezi). Možná by stačilo 6 (po dvou pro každý atribut).

Z dvojice hobit a kudůk bych asi rád nechal jen kudúka. Je to možná trochu divné rozhodnutí (kudúci nejsou moc oblíbení), ale hobiti podle mě strašně sváděj k Tolkienovskému pojetí, kde to prostě není zrovna dobrodružná rasa. Kudúky chápu jako trochu odvážnější verzi hobitů (navíc striktně podle Tolkiena je to jiné jméno pro hobity, takže to klidně může být zaměnitelné).

Dál mi do seznamu nesedí kroll (v dračákovém pojetí), protože ta hra bude hodně o prastarém konfliktu Řádu a Chaosu a kroll je spíš chaosácká rasa. Ono to sice v době, kdy se bude hra odehrávat, už nebude tak aktuální (protože lidé a kudúci jsou nové rasy a starověkého konfliktu se vůbec neúčastnily), ale tohle rozdělení je prostě fajn pro klasické sword&sorcery, protože to nevytváří morální dilemata s mlácením skřetů (v civilizaci, ze které postavy pochází, jsou prostě rasy chaosu chápány jako nepřátelské). V tomhle směru nejsou moc vhodní ani ti půlorkové. Půlelf je v pohodě, protože to je míšenec mezi rasou Řádu (elfem) a novou, neutrální rasou.

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
Odpovím rovnou na další otázku, obecně mi ale mimo toho půlelfa (ta rasa mi tam vyloženě chyběla) přišlo už zbytečné takhle hrotit
Trochu jsem zvažoval rozdělení elfů (a možná i trpaslíků) na víc ras, třeba wood elfy a high elfy, ale pak mě napadlo, že stejné role mohou mít i elfové a half-elfové. Otázka je, co z toho víc sedí k dračáku. Precedens existuje pro obojí, míšenci (v originálním DrD jsou třeba ti kudůci a krollové), barbar je zase variantou člověka.

Ještě pak zvažuju jednu variantu, a to udělat víc variant lidí - kromě barbarů přidat třeba nějaké nomády nebo jižany (nejspíš s tmavou pletí). Asi by to pak ale chtělo přejmenovat rasu "člověk", aby bylo jasné, že to jsou všechno různé skupiny lidí.

Tahle varianta by měla výhodu, že by lidé působili jako převládající rasa (měli by třeba tři varianty, zatímco "staré" rasy vždy jen jednu), a taky že by šlo hrát jak průměrného dračákového "člověka", tak člověka s libovolnou namaxovanou vlastností. A nebo by případně šel ten průměrnej "člověk" úplně zrušit a mít tři varianty pro tři atributy...

Hmm, tohle se mi začíná líbit čím dál víc. Otázka je, jak je pojmenovat. Lidská varianta zaměřená na sílu a odolnost je jasně barbar/seveřan. Pak by to ale chtělo variantu zaměřenou na obratnost/charisma a variantu zaměřenou na magii... Jižani s tmavou pletí by možná mohli být hodně mystičtí...

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
(s tím, že bych pak mohl dělat i stejné kombinace u ostatních ras, což by byla zbytečná práce). Mám takový pocit, že těch ras jsem vyzkoušel vytvořit víc (pokud se nepletu, v inspiraci se Stínem meče to byl např. kentaur; z inspirace jinde stolin a i rasy elfů - lesní, temný, atp... - i když některé z nich jsou vedené určitě jako NPC v bestiářích).
Nad použitím ras z bestiářů jsem taky uvažoval, ale už si to moc nepamatuju. "Stolin" byla tuším nějaká varianta trpaslíka? (Ale "stolin" asi není moc dobrá volba, zní to skoro jako "Stalin").

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
V podstatě jsme ale nikdy nevyužili (snad mimo výjimky půlefla, který se možná jednou, dvakrát hrál) a tvorba se vyhodila.
Hmm. Tohle by nejspíš s těma třema variantama lidí nenastalo...

Každopádně díky za odpověď, pomohla mi utřídit si myšlenky :)


Edit:
Hmm. S těma třema variantama u lidí by byl ještě jeden problém - znamenalo by to nejspíš, že by trpaslíci měli velkou sílu. On ten atribut sice slučuje sílu a odolnost (s odolností u trpaslíků problém nemám), ale i tak by prostě měli Sílu jako barbaři... Na druhou stranu by to sedělo k archetypu trpasličího válečníka, což je asi lepší než kdyby byli trpaslíci silní v magii.

Síla (síla, odolnost)
- trpaslík, barbar (seveřan)
Finesa (obratnost, postřeh, charisma)
- kudúk, err.. nejakej imperiálec, nebo tak něco...
Duše (magie, inteligence)
- elf, nomád (jižan)
Naposledy upravil(a) York dne 23. 10. 2017, 14:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4187
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Naoki » 23. 10. 2017, 11:26

Tahle varianta by měla výhodu, že by lidé působili jako převládající rasa (měli by třeba tři varianty, zatímco "staré" rasy vždy jen jednu), a taky že by šlo hrát jak průměrného dračákového "člověka", tak člověka s libovolnou namaxovanou vlastností. A nebo by případně šel ten průměrnej "člověk" úplně zrušit a mít tři varianty pro tři atributy...

Hmm, tohle se mi začíná líbit čím dál víc. Otázka je, jak je pojmenovat. Lidská varianta zaměřená na sílu a odolnost je jasně barbar/seveřan. Pak by to ale chtělo variantu zaměřenou na obratnost/charisma a variantu zaměřenou na magii... Jižani s tmavou pletí by možná mohli být hodně mystičtí...
Standard: Imperial
Strength: Barbar
Dexterity: Amazon
Intelligence: Breton
? :D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7636
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 23. 10. 2017, 11:29

Naoki píše:
23. 10. 2017, 11:26
Standard: Imperial
Strength: Barbar
Dexterity: Amazon
Intelligence: Breton
? :D
Jojo, něco takovýho. Začíná to vypadat na tři velké lidské říše (severní, jižní, centrální), které se podílí na osidlování Divočiny.

Edit: "jižan" a "seveřan" mi zní celkem dobře, ještě to chce něco mezi nima. "Imperiálec" nebo "císařský" moc dobře nezní a "Breton" moc zavání Skyrimem (navíc čeky by to bylo spíš Bretonec, nebo tak nějak?). Možná by ale šlo ukrást jméno jiného keltského kmene...

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3785
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 23. 10. 2017, 18:13

York píše:
23. 10. 2017, 11:15
Rozhodně nechci "divné" rasy z novějších edicí DnDček, jako jsou thieflingové, warforged atp. Nechci taky antropomorfní rasy (různé ještěrce, kočkolidi a podobně) a nechci rasy z řecké mytologie typu kentaur, tedy napůl zvíře napůl člověk. A chtěl bych mít ideálně celkem 7 hratelných ras, z toho 2 zaměřené na sílu/odolnost, 2 na obratnost/jednání, 2 na inteligenci/magii a sedmou člověka (tedy něco mezi). Možná by stačilo 6 (po dvou pro každý atribut).
Podle mě je dobré to vzít úplně od základu, když vytváříš novou hru, než to stavět na jiné hře (a tím se trochu omezovat), ale je jasný, že inspirace je dobrá :) ... ono je to obecně docela těžké s těmi rasami. Pokud člověk chce mít dvě nějaké známé "klasičtější" rasy typického fantasy na sílu/odolnost třeba, mimo trpaslíků se těžko hledá jiná rasa, pokud to není varianta člověka (barbar, seveřan, atp.) nebo pokud člověk nechce lovit u nějakých (polo-)obrů nebo orků. Minimalistický design je fajnová věc, ale neměl by zároveň moc limitovat (aby bylo možné vytvořit třeba podle toho uvedeného přístupu elfského stopaře - v základu ten archetyp nemusí být moc silný, nemusí ovládat magii nebo být dobrý diplomat - ale musí být dost odolný pro přežití v přírodě, mít patřičné znalosti a nápaditost a mrštnost pro lov a spol. se taky neztratí...).
York píše:
23. 10. 2017, 11:15
Nad použitím ras z bestiářů jsem taky uvažoval, ale už si to moc nepamatuju. "Stolin" byla tuším nějaká varianta trpaslíka? (Ale "stolin" asi není moc dobrá volba, zní to skoro jako "Stalin").
$D Stalin... jojo, stolin by měl být v podstatě silnější, odolnější a tradicionalističtější varianta trpaslíka - hlubinný/horský trpaslík s posíleným nočním viděním. Nejsem si jistý, zda se objevují v DrD jako NPC (něco mi říká, že by mohli v Karaku nebo jiném modulu); každopádně když jsem tvořil ty rasy, bral jsem NPC statistiky spíš jako inspiraci (jelikož to nemají být "rasy" určené pro hráče, neměli NPC vyvážené hodnoty z hráčskými rasami).

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6585
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí doupě

Příspěvek od eerieBaatezu » 23. 10. 2017, 21:44

York píše:
23. 10. 2017, 11:15
Přemýšlím nad oldschoolem inspirovanou hrou, ale spíš než že bych ji chtěl někomu nutit, to dělám proto, že si chci něco takového zahrát.
Proč je kvůli tomu třeba dělat novou hru?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7636
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 23. 10. 2017, 23:01

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 18:13
Podle mě je dobré to vzít úplně od základu, když vytváříš novou hru, než to stavět na jiné hře (a tím se trochu omezovat), ale je jasný, že inspirace je dobrá :)
To rozhodně. Na tom rozhození ras nic viset nebude, atributy podle rasy jsou prostě 3/2/1 (v různých variantách pořadí) nebo 2/2/2. Není v tom žádné složité šachování jako v DrD0, vytvořit si vlastní rasy znamená přiřadit jim vždycky některou z těchle kombinací.

Dneska jsem o tom hodil řeč se spoluhráči a někdo zmínil pluska. Tam je to tak, že je vždycky nějaká základní, obecná varianta rasy (třeba člověk) a ta může mít podvarianty (třeba horal). DnD 5e to má tuším taky nějak tak. To se mi asi nakonec líbí nejvíc, protože to je méně svazující pro hráče, kteří chtějí hrát nějakou rasu (když by byl jen obecný "elf" a měl třeba staty Síla 1, Finesa 2, Duše 3, tlačilo by to hrát elfa vždycky jako magika. Přidání varianty "lesního elfa" tohle omezení odstraní. Zároveň to předejde situaci, kdy by hráč měl výrazně jinou představu, jaké staty by měl mít elf.

eerieBaatezu píše:
23. 10. 2017, 21:44
Proč je kvůli tomu třeba dělat novou hru?
Mám rozmyšlených pár věcí, které bych tak jako tak musel dohouserulovat, ať už bych jako základ vzal cokoliv. Nebude to úplně typickej DrD/DnD klon.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3785
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 24. 10. 2017, 03:11

York píše:
23. 10. 2017, 23:01
Lemmy píše:
23. 10. 2017, 18:13
Podle mě je dobré to vzít úplně od základu, když vytváříš novou hru, než to stavět na jiné hře (a tím se trochu omezovat), ale je jasný, že inspirace je dobrá :)
To rozhodně. Na tom rozhození ras nic viset nebude, atributy podle rasy jsou prostě 3/2/1 (v různých variantách pořadí) nebo 2/2/2. Není v tom žádné složité šachování jako v DrD0, vytvořit si vlastní rasy znamená přiřadit jim vždycky některou z těchle kombinací.
Chápu. Pak bych doporučoval zvážit, jak by se řešil nastíněný případ, kdy rasa nemá genetiku na nějakou základní vlastnost, ale má ji vypracovanou tréninkem... příklad třeba trpasličí obchodník - který má zkušenosti s obchodem, kde je potřeba jednání: tedy zda by se řešilo nějakou dovedností nebo úpravou atributu (nějaký volný bod dva do atributů navíc pro přiřazení). Tenhle příklad rovnou ukazuje ten případ, kdy se část základního atributu (obratnost/jednání) liší: toto by bylo fajn taky zvážit (jak řešit ty ty případy, kdy je síla odlišná od odolnosti, obratnost od jednání a magie od inteligence) - zda tam dát nějakou možnost odlišení atributu dle použití (př. síla o odolnost 2, ale odolnost vůči nemocem 3) nebo jinak.
York píše:
23. 10. 2017, 23:01
Dneska jsem o tom hodil řeč se spoluhráči a někdo zmínil pluska. Tam je to tak, že je vždycky nějaká základní, obecná varianta rasy (třeba člověk) a ta může mít podvarianty (třeba horal). DnD 5e to má tuším taky nějak tak. To se mi asi nakonec líbí nejvíc, protože to je méně svazující pro hráče, kteří chtějí hrát nějakou rasu (když by byl jen obecný "elf" a měl třeba staty Síla 1, Finesa 2, Duše 3, tlačilo by to hrát elfa vždycky jako magika. Přidání varianty "lesního elfa" tohle omezení odstraní. Zároveň to předejde situaci, kdy by hráč měl výrazně jinou představu, jaké staty by měl mít elf.
Aha, tady se to trochu vysvětluje :) Nicméně to neřeší fakt, že to vejde k "předpojatosti" typu každý lesní elf má potenciál na to být čupr lovec, ale nic jiného $D

Obecně bych se přiklonil k tomu vzít nějakou stávající hru a udělat v ní pár jednoduchých změn nebo vzít něco simple a generického, podle čeho lze hrát cokoliv a přiřadit k tomu pár informací navíc (např. o rasách a daném světě). Vytváření vlastní hry je na jednu stranu strašně fajn, na druhou stranu je okolo toho mrtě práce, i když je to něco minimalistického (viz např. tady jsem dohledal v análech, když jsem dřív zkoušel vytvořit něco pro skupinu ... a tam jsem měl předem už promyšleno, co bych chtěl, aby to bylo a jakým způsobem by hra v základu měla fungovat: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=192&t=6190 )

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7636
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 24. 10. 2017, 11:10

Lemmy píše:
24. 10. 2017, 03:11
Pak bych doporučoval zvážit, jak by se řešil nastíněný případ, kdy rasa nemá genetiku na nějakou základní vlastnost, ale má ji vypracovanou tréninkem... příklad třeba trpasličí obchodník - který má zkušenosti s obchodem, kde je potřeba jednání: tedy zda by se řešilo nějakou dovedností nebo úpravou atributu (nějaký volný bod dva do atributů navíc pro přiřazení).
Každou úroveň si můžeš přidat +1 do jendoho atributu, a to včetně první. Tzn. na první úrovni máš první volnej bod, kterej můžeš dát, kam chceš. Na sudých úrovních nemůžeš zvýšit aktuálně nejvyšší atribut, jinak to omezené není.

Lemmy píše:
24. 10. 2017, 03:11
toto by bylo fajn taky zvážit (jak řešit ty ty případy, kdy je síla odlišná od odolnosti, obratnost od jednání a magie od inteligence) - zda tam dát nějakou možnost odlišení atributu dle použití (př. síla o odolnost 2, ale odolnost vůči nemocem 3) nebo jinak.
Tohle se dá řešit přesně tak, jak píšeš, raciálkou. Tj. třeba že trpaslík má +1 k Síle, když ji používáš k testům odolnosti. Nemyslím si ale, že by to bylo potřeba. Ono se to většinou ustálí a hráči prostě berou rasy tak, jak jsou navržené v dané hře. Nemá smysl dělat věci složitější, než nutně musí být.

Lemmy píše:
24. 10. 2017, 03:11
Vytváření vlastní hry je na jednu stranu strašně fajn, na druhou stranu je okolo toho mrtě práce, i když je to něco minimalistického
Vážně? Ty jo, to bych nikdy neřekl. Budu si to někdy muset vyzkoušet... :think:

$D

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3785
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 24. 10. 2017, 12:56

Jasný... mno je fakt, že jsem přehlédl ten fakt, že vytváříš hru pro hru jako takovou $D (u toho přímého využití na aktuální hraní bych doporučil hru hotovou, proto jsem to doporučení k výběru už existující hry s úpravou psal).
York píše:
24. 10. 2017, 11:10
Vážně? Ty jo, to bych nikdy neřekl. Budu si to někdy muset vyzkoušet... :think:
$D
LOL

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host