Fantasy vs. Science Fiction
Moderátor: Faskal
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Ve 2. edici shadowrunu je popsané jakou rychlostí se pohybuje duch oblohy a jakou rychlostí stíhačka? Já si ty pravidla budu muset někdy sehnat.Jerson píše: ↑22. 1. 2019, 14:14 Šaman může vyvolat ducha oblohy, který mu může splnit jeden rozkaz. Má nějaké parametry pro boj, které si nepamatuju, ale jeho rychlost převyšuje rychlost stíhačky. Takže dostal rozkaz vzít kámen a hodit ho do sacího otvoru stíhačky.
Případně můžeš i vyřešit to, když ohnivý elementál dostane rozkaz "zabij všechny v té budově", přičemž je běžnými zbraněmi prakticky nezranitelný. Vše podle pravidel druhé edice.
Když je duch oblohy rychlejší než stíhačka, tak by měl ten šutr hodit do sacího otvoru dřív, než stíhačka udělá to, co má. Jakože se musí objevit, dostat rozkaz, sebrat kámen, doletět s ním k té stíhačce a vylágrovat motor. Pokud má stíhačka udělat něco v místech, kde se necházím, tak to znamená, že na to má tak maximálně desítky vteřin. Může to stihnout?
Ohnivému elementálovi budou vadit sprinklery, které v té budově určitě budou. Taky ho může dost zdržet, když se před ním bude někdo schovávat uprostřed fontány ve vestibulu. Mezitím může dorazit někdo zařízený na likvidaci podobných hrozeb, nebo se elementál prostě utahá (mají omezenou trvanlivost, nebo ne?). Jinak teda taky může zabít všechny v té budově - vadí to něčemu?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Co když má celá budova protipožární ochranu?
Tohleto se mi naopak celkem líbí: elementál není člověk ani nic podobnýho, to znamená lidským oemzením se nejspíš vysměje... na druhou stranu bude mít z lidského pohledu naprosto absurdní handicapy.
(jo, vím že tahle vaše debata je o něčem jinym, jen mě to zaujalo... možná sem si to nikdy dřív ani neuvědomil )
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Jojo, obojí tam má číselné parametry. A to ještě ten duch dokáže urychlovat nebo zpomalovat objekty ve své doméně o násobek svého hodnocení, takže auto může dosahovat zdánlivé rychlosti třeba 1000 km/h a stíhačka třeba 100 km/h.
Vyvoláš si ráno ducha, máš ho celý den k ruce. Vidíš stíhačku (jsme na poušti) a to poté, co nás napadli nepřátelé. Než stíhačka potvrdí cíl, je času dostKdyž je duch oblohy rychlejší než stíhačka, tak by měl ten šutr hodit do sacího otvoru dřív, než stíhačka udělá to, co má. Jakože se musí objevit, dostat rozkaz, sebrat kámen, doletět s ním k té stíhačce a vylágrovat motor. Pokud má stíhačka udělat něco v místech, kde se necházím, tak to znamená, že na to má tak maximálně desítky vteřin. Může to stihnout?
Elementál není z Empedoklova ohně, ale je to magický výtvor, žádná voda mu nevadí. Podle pravidel zabije elementál jednu postavu za jedno či dvě bojová kola, tedy 3 - 6 sekund. Jak rychle by musel dorazit nějaký mág? Elementál splní tolik rozkazů, kolik je jeho hodnocení. Elementál s hodnocením 6 splní až šest rozkazů typu "zabij všechny na tomto místě", dokud ho někdo nezničí dřív.Ohnivému elementálovi budou vadit sprinklery, které v té budově určitě budou. Taky ho může dost zdržet, když se před ním bude někdo schovávat uprostřed fontány ve vestibulu. Mezitím může dorazit někdo zařízený na likvidaci podobných hrozeb, nebo se elementál prostě utahá (mají omezenou trvanlivost, nebo ne?). Jinak teda taky může zabít všechny v té budově - vadí to něčemu?
A dost to vadí při budování uvěřitelnosti světa, když jedna taková entita dokáže zabít desítky až stovky lidí, a náš mág jich měl na začátku hry šest. Normální firmy mají nějaké sekuriťáky, lidé můžou mít zbraně pro osobní ochranu, ale kdo se může postavit magickému stvoření? Jen nějaký jiný mág, který u toho může celkem snadno zemřít.
Nicméně asi není nutné to tady řešit, já už Shadowrun podle pravidel hrát nebudu (od té chvíle, kdy jsem zjistil, že mě mág ve skupině může kdykoliv ovládnout a přinutit dělat věci, které chce on, a já se nemůžu nijak efektivně bránit). Chtěl jsem jen demonstrovat důvody pro své přesvědčení, že literární setting určitě nemusí být konzistentní víc než RPG setting, aby mohl stále fungovat.
I když zároveň s tím platí, že pokud čtenáři / hráči konzistenci, uvěřitelnost a takové věci neřeší, tak ji nepotřebuje ani jedno médium, a naopak obě můžou být hodně konzistentní.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Tady už se nepohybujeme v rovině fikce, ale pravidlové právničtiny. Ale nevadí.
Jak tak počítám, máš cca 3 minuty od chvíle, kdy se objeví nad horizontem do chvíle, než bude přesně nad tebou. A máš si toho puntíku na obzoru všimnout zatímco po tobě bídaci střílí... hodně štěstí.
V shadowrunu elementálům vždycky vadil opačný element. Není to žádný magický oheň co hoří pod vodou a bez vzduchu. Ohnivé elementály můžeš hasit, vzdušného elementála zastaví vzduchotěsné dveře atd. A jestli si myslíš že by to tak být nemělo, pojď si to obhájit.
Ale nemusíš tu scénu stavět tak, že nabíhají jeden po druhém jako lumíci, což? Ty lidi se budou třeba schovávat nebo zdrhat a ten mamlas po nich půjde, protože má zabít všechny z budovy a tak...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Ono je to tak, ze kdyz se snazis pomoci absurdnich prikladu neco rozbit, a nikdo te nehlida, tak se ti to pravdepodobne povede. A cekat, ze nekdo bude resit stihacku versus ducha oblohy, je uplne mimo.
Kde se tam ta stihacka vzala? Jak postavy vidi nejake dvacet kilometru vzdalene letadlo? Jak vi, ze nejake dvacet klometru vzdalene letadlo o nich vi, a ma je za cil? Proc by nejaka "stihacka" letela na vizualni vzdalenost, pokud ma utocit na pozemni cil? Jak se postavy dozvi, ze jejich smerem leti nejaka rizena strela rychlosti kilometr za sekundu a co s tim tak muzou delat?
Vsechno na me pusobi jako ten antagonisticky styl hrani rpg "omg vy jste mi zabili moje npc, leti na vas stihacka", "tak ja ji zabiju duchem", "sakra, nenasel jsem v pravidlech jak ti to zakazat" (nastvane odchazi), kde si navic autor predstavuje, ze moderni (nebo futuristicka) letadla delaji nalety jak v druhe svetove.
A jak rikaji typci, tohle se ti tezko stane ve skupine, kde neni cilem s nekym vyjebat. Protoze i kdyby se ti tohle stalo, tak vzdycky muzes rict "moment, tohle by bylo divny, pojdme zpatky" - ale vyzaduje to mit jiny pristup:
1) cilem musi byt spolupracovat, a ne vyhrat nebo neco rozbit, a
2) misto abys sel dopredu
"chceme hrat shadowrun, takze musi existovat shadowrunneri" + "moderni kamerove systemy" -> "nemuzou existovat shadowrunneri, protoze by je vsechny hned pochytali" tj. axiom neplati, shadowrun nejde hrat
tak musis jit pozpatku
"chceme hrat shadowrun, takze musi existovat shadowrunneri" + "moderni kamerove systemy" -> neco musi uhnout -> "korporace se nenavidi dost na to aby nesdilely data" tj. muzou existovat shadowrunneri
Stylem "chci X, jak bych k nemu mohl dospet kdyz zaroven plati Y, aha, to pak musi byt Z" musis umet premyslet pro jakykoli setting co neni presna kopie reality, jenom nekde je to lip zakamuflovane, a lidi jsou na to zvykli, takze jim to neprijde.
BTW duchy v shadowrunu dost spolehlive zabiji granaty a tazery. Granaty maji dost sily, aby obesly "immunity to normal weapons" a tazery jsou "elektricke zraneni" takze se proti nim imunita nepocita - a tazery sice delaji "omrazujici zraneni" ale omraceny duch se taky rozplyne. A v prirucce pro GM se dokonce pise, ze presne kvuli tomu je sekuritaci nosi (a samozrejme na tazovani lidi, coz je 100000x pravdepodobnejsi, nez ze potkaji ducha). To je jako ta stihacka.
Kde se tam ta stihacka vzala? Jak postavy vidi nejake dvacet kilometru vzdalene letadlo? Jak vi, ze nejake dvacet klometru vzdalene letadlo o nich vi, a ma je za cil? Proc by nejaka "stihacka" letela na vizualni vzdalenost, pokud ma utocit na pozemni cil? Jak se postavy dozvi, ze jejich smerem leti nejaka rizena strela rychlosti kilometr za sekundu a co s tim tak muzou delat?
Vsechno na me pusobi jako ten antagonisticky styl hrani rpg "omg vy jste mi zabili moje npc, leti na vas stihacka", "tak ja ji zabiju duchem", "sakra, nenasel jsem v pravidlech jak ti to zakazat" (nastvane odchazi), kde si navic autor predstavuje, ze moderni (nebo futuristicka) letadla delaji nalety jak v druhe svetove.
A jak rikaji typci, tohle se ti tezko stane ve skupine, kde neni cilem s nekym vyjebat. Protoze i kdyby se ti tohle stalo, tak vzdycky muzes rict "moment, tohle by bylo divny, pojdme zpatky" - ale vyzaduje to mit jiny pristup:
1) cilem musi byt spolupracovat, a ne vyhrat nebo neco rozbit, a
2) misto abys sel dopredu
"chceme hrat shadowrun, takze musi existovat shadowrunneri" + "moderni kamerove systemy" -> "nemuzou existovat shadowrunneri, protoze by je vsechny hned pochytali" tj. axiom neplati, shadowrun nejde hrat
tak musis jit pozpatku
"chceme hrat shadowrun, takze musi existovat shadowrunneri" + "moderni kamerove systemy" -> neco musi uhnout -> "korporace se nenavidi dost na to aby nesdilely data" tj. muzou existovat shadowrunneri
Stylem "chci X, jak bych k nemu mohl dospet kdyz zaroven plati Y, aha, to pak musi byt Z" musis umet premyslet pro jakykoli setting co neni presna kopie reality, jenom nekde je to lip zakamuflovane, a lidi jsou na to zvykli, takze jim to neprijde.
BTW duchy v shadowrunu dost spolehlive zabiji granaty a tazery. Granaty maji dost sily, aby obesly "immunity to normal weapons" a tazery jsou "elektricke zraneni" takze se proti nim imunita nepocita - a tazery sice delaji "omrazujici zraneni" ale omraceny duch se taky rozplyne. A v prirucce pro GM se dokonce pise, ze presne kvuli tomu je sekuritaci nosi (a samozrejme na tazovani lidi, coz je 100000x pravdepodobnejsi, nez ze potkaji ducha). To je jako ta stihacka.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Tady (na straně 33) se nepíše nic o tom, že by na elementály účinkoval protikladný element - jen protikladný elementál
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Připadá ti to jako rozumný argument, nebo spíš jako jebání pravidel do ucha?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Hm. jdu pozdě, takže bych jen poznamenal, že s tímhle únosem eerieho debaty nemám a nechci mít nic společného.
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Mimochodem, o působení protikladných elementů se tam píše na str. 3 v odstavci "Elementaristé".
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Asi by ho to měli jít řešit do tématu Shadowrun, ale na mobilu ho hledat nechci.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Fantasy vs. Science Fiction
Výborná diskuze, díky. Člověk se na 2 dny vzdálí a hned taková záplava příspěvků.
Musím se prospat, než to celé projedu.
Jen mi vrtá hlavou...
Když přijmu Jersonovu tezi, že něco jako Nexo Knights je hrůza, že jeho synovi se to nelíbí a obecně se to nelíbí, má to malé prodeje, protože je to mix rytířů a sci-fi, což prostě pořádně nefunguje ani na děti, tak proč měly 80s cartoony, kde to bylo nemlich to samé, tak ohromný úspěch?
Musím se prospat, než to celé projedu.
Jen mi vrtá hlavou...
Když přijmu Jersonovu tezi, že něco jako Nexo Knights je hrůza, že jeho synovi se to nelíbí a obecně se to nelíbí, má to malé prodeje, protože je to mix rytířů a sci-fi, což prostě pořádně nefunguje ani na děti, tak proč měly 80s cartoony, kde to bylo nemlich to samé, tak ohromný úspěch?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re:
To asi ano.
To asi ne. Např. Disney měl hodně alternativy, co byla oproti tomuhle hodně konzervativní (jako třeba i Hanna-Barbera). Navíc na západě bylo těch kanálů, ne jen programů, mnohem víc, než co jsme měli my (pokud člověk neměl satelit a i tak to bylo myslím anglicky), takže děti tam, kde to bylo hafo populární, výběr měly. Mohly to klidně přepnout jinam.
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 23. 1. 2019, 10:39, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů