Sucker Punch

Literatura, film, hudba, divadlo, opereta a jiné výdobytky civilizace.

Moderátor: Faskal

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Sucker Punch

Příspěvek od eerieBaatezu »

Ha, on existuje i o 17 minut 45 sekund delší extended cut:

78 differences in total
In particular:

- 32 cuts for censoring
- 13 cuts to tighten the plot
- 5 alternate shots
- 3 alternate order of the scenes
- 2 censored dialogs
- 19 frame cuts (Theatrical Version)
- 4 frame cuts (Extended Cut)

http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=746855
Jerson píše:Vzpomínám si hlavně na okamžik, kdy holka vezme do ruky kulomet Vickers a krátkou dávkou sestřelí Zeppelin - v tu chvíli celé kino vybuchlo smíchy.
Jo a Baby Doll tam pistolí sestřelí trojplošník, who cares...
A taky tam je holka, co má mecha s obličejíčkem růžovýho králíčka a i v těch nejdrsnějších bitkách cucá lízátko. Obrázek Obrázek

LOL, a ty kalhoty, to muselo v Americe pobouřit celé čtvrti.
Obrázek


Tywe jak na to tak koukám, tak děsně lituju, že jsem to neviděl v kině, ta akce dává děsně moc! Ještě že MoS a BvS režíroval Snyder. A Justice League Part One a Part Two taky, jóóóóó. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5421
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Resurrection »

Extended cut je skutečně hodně dobrý. Původní škrty, kterým se Snyder dost bránil, se dělali kvůli nižšímu přístupovému ratingu......
Jerson píše:Vzpomínám si hlavně na okamžik, kdy holka vezme do ruky kulomet Vickers a krátkou dávkou sestřelí Zeppelin - v tu chvíli celé kino vybuchlo smíchy.
Možná že boje neměly být hlavním tématem filmu, a byly celé ve snovém světě, kde je možné cokoliv, ale pak už tam klidně můžou pobíhat králíčci s palicí a mlátit do hlavy obří roboty.
Cokoliv nění cool. Králíčci s palicí vs sestřelit kulometem vzducholoď. Prostě over-the-top. Stejně jako souboj s obříma samurajema, drakem nebo vraždícíma robotama. Nic z toho nebylo reálné a ani trochu realistické, ale bylo to cool, byl to únik od reality. Stejně jako ty počítačové hry, ostatně akční scény v Sucker Punch jsou přesně over-the-top jako v těch hrách. Pokud bych tomu v tomto směru už měl něco vyčítat, tak že to bylo ještě celkem přízemní pro otrlé pařany. :-) Ale jak říká Argo, vem si, kdo je (nespolehlivý) vypravěč. Jakkoliv si na realismus taky potrpím, tak tady prostě žádné místo naprosto nemá.

Každopádně díky Argovi za rozbor, taky jsem se poučil. Je mi nicméně stále záhodou, jak taková věc mohla vzniknout jako Hollywoodský AAA blockbuster, vzhledem k úrovni podivnosti hraničící s alternativníma filmama... Kritiky vem čert, je to super. :-)
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5421
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Resurrection »

Sry za double post, ale já jsem skoro přesvědčen o neexistenci Baby Doll. Respektive o tom, že Sweet Pea je schizofrenička a filmová Sweet Pea je jedna osobnost a Baby Doll druhá.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Sucker Punch

Příspěvek od eerieBaatezu »

:!: SPOILER
Resurrection píše:Sry za double post, ale já jsem skoro přesvědčen o neexistenci Baby Doll. Respektive o tom, že Sweet Pea je schizofrenička a filmová Sweet Pea je jedna osobnost a Baby Doll druhá.
Jj, taky mi přišlo, že Baby Doll vlastně není, ale to bylo před čtyřmi roky... musím na to kouknout znovu...
Obrázek
Argonantus
.
Příspěvky: 18112
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Argonantus »

Sosáček:
Nevím, zda bych Jersona nepřekonal tím, kolikrát jsem to řekl o tom Terminátorovi.
Nebo Eerie, kolikrát nám to řekl o tom Temném rytíři (obvykle zkracuje na TDK, což byla za mého mládí značka kazet).

Jerson: Prokletý ostrov, až potkám, nastuduju.

Resurrection: No, já nemám patent na výklad; možná se pletu.
Ale jen bych poukázal na to, že - SUPERSPOILER MODE ON -
hrdinský příběh o tom, jak pět holek utíká z blázince a čtyři při tom umřou/chytí je, včetně té poslední věty coby polopatického poselství - dává smysl jedině v případě, že je úspěšný alespoň nepatrným procentem (zachráněnou Ripleyovou taky chápeme jako happyend, ač je to percentuálně dost katastrofa).

Druhá věc je ta námitka, že příběh, který je celý vnitřně nepravdivý, i v rovině mimetické fikce, kdy mu už nevěří ani postavy uvnitř příběhu, tak se celý sesype a je možné cokoli, protože na tom vůbec nezáleží.
Tento omyl už vyzkoušel Umberto Eco in Baudolino.

Takže si myslím, že jsou jediné dvě jistoty, 1) že hlavní hrdinka se zachránila a 2) že poslední kousek vyprávění, nejspíš od té lobotomie, je pravda.
Taky jsou v té poslední části zjevné stopy minulých epizod. Třeba ta díra, co má Blue u klíční kosti, nebo poznámky policajta tomu dodávají takový rys syrové a všední reality.

Kdyby Babydoll i tak neexistovala - což úplně asi nelze vyloučit - pak by to znamenalo, že je hlavní hrdinka docela prozaicky vyléčená, což nějak není ten efekt. Podle mne Babydoll existovala, byla motorem celé akce, ač největší cvok, a padla cestou, přesně jako hlavní hrdina těch Kukaček. Jestli je mrtvá, nebo má "jen" vymazaný mozek, to je celkem jedno. Ale podle všeho si ten zákrok naordinovala sama, jako jedinou cestu ke svobodě, na kterou přišla, s tím, že tím otevře cestu kamarádce. Ve skoro totožném finále Kukaček ten zachráněný vedlejší hrdina toho hlavního zabije.

Verze, že je Babydoll jen něco, čeho se hlavní hrdinka zbavila (nebo to spíš obětovala) nahrává tomu, že ona je hlavní aktérka té první části, čímž se konstrukce dost zjednodušuje na dvě roviny, ale není mi potom jasné, proč ten stříh k barvě, když to oboje vypráví ta samá šílenka v šíleném stavu.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5421
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Resurrection »

Argonantus píše:Ale jen bych poukázal na to, že - SUPERSPOILER MODE ON -
hrdinský příběh o tom, jak pět holek utíká z blázince a čtyři při tom umřou/chytí je, včetně té poslední věty coby polopatického poselství - dává smysl jedině v případě, že je úspěšný alespoň nepatrným procentem (zachráněnou Ripleyovou taky chápeme jako happyend, ač je to percentuálně dost katastrofa).
Mě právě ten úplný závěr přivedl na to, že Baby Doll nebyla skutečná postava. Byla přeci "andělem strážným", který to všechno řídil a vedl. "Ale ve skutečnosti žádnou tajnou zbraň nepotřebuješ, protože máš všechno dávno v sobě, tak bojuj!" (parafráze konce)

To, že jde o útěk pěti holek z blázince, 4 padnou a jedna se zachrání je to, co film přímo ukazuje. A přijde mi to stejně nespolehlivé, jako všechno ostatní. Ve filmech s podobnou zápletkou se nakonec v zásadě dozvíme, jak to je (úplně typicky Fight Club), tady ne.

Můj pocit celou dobu byl, že ta postava Baby Doll tam prostě nepatří. A tohle je moje vysvětlení - je to fiktivní postava vytvořená skutečnou postavou.
Druhá věc je ta námitka, že příběh, který je celý vnitřně nepravdivý, i v rovině mimetické fikce, kdy mu už nevěří ani postavy uvnitř příběhu, tak se celý sesype a je možné cokoli, protože na tom vůbec nezáleží.
Tento omyl už vyzkoušel Umberto Eco in Baudolino.
Toto mi nepřijde, že by fiktivnost Baby Doll způsobovala. V zásadě se neděje nic, k čemu by byla Baby Doll skutečně *nutná*.
Takže si myslím, že jsou jediné dvě jistoty, 1) že hlavní hrdinka se zachránila a 2) že poslední kousek vyprávění, nejspíš od té lobotomie, je pravda.


Ano.

[/i]Taky jsou v té poslední části zjevné stopy minulých epizod. Třeba ta díra, co má Blue u klíční kosti, nebo poznámky policajta tomu dodávají takový rys syrové a všední reality.


Není v rozporu s teorií o fyzické neexistenci Baby Doll.

Kdyby Babydoll i tak neexistovala - což úplně asi nelze vyloučit - pak by to znamenalo, že je hlavní hrdinka docela prozaicky vyléčená, což nějak není ten efekt.


No, vyléčená... Já to interpretuju takto:

- Sweet Pea omylem zabila svojí sestru a zbláznila se z toho.
- Skončila zavřená v otřesném blázinci z 50. let.
- Vytvořila si fiktivního anděla strážného, alter-ego, projev schizofrenie, potřeba úniku od reality.
- Jako schizofrenik to vše ale vnímá jako skutečnost, odmítá Baby Doll z počátku jako nebezpečí, outsidera, cizorodý prvek. Možná jí viní jako svoje alter-ego z toho co se stalo. Nebo všechno dohromady.
- Vytvoří si úroveň bordelu jako pokřivené vnímání reality blázince.
- Úroveň fantasy/sci-fi akce je únik od reality a alegorie dění v reálu (realizace plánu jako to s tím zapalovačem, mapou, klíčema atd.)
- Tanec je únik od reality při obětování se, aby se mohl realizovat plán útěku - můžeme spekulovat, jestli jde v realitě o znásilnění (nejvíc pravděpodobné) nebo o nějaké psychiatrické procedury (taky pravděpodobné)...
- Plán nevychází podle představ a jednotlivé postavy mizí (i tady můžeme spekulovat, jestli byly všechny skutečné - zde myslím, že spíš ano)
- V poslední chvíli si ale uvědomuje, že realitě musí čelit sama, že anděla strážného nepotřebuje, protože "Ale ve skutečnosti žádnou tajnou zbraň nepotřebuješ, protože máš všechno dávno v sobě, tak bojuj!"
- Lobotomie Baby Doll je alegorický konec této fiktivní postavy. Její "dobrovolný" odchod, protože již "není potřeba".

Samozřejmě to lze vnímat i tak, že Sweet Pea přeci jenom chytili, její alter-ego Baby Doll z ní byla odstraněna lobotomií a jako "vyléčená" byla propuštěna (což mohla vnímat jako útěk)... Spíš se ale kloním k tomu, že utekla sama (doslova). A ten fakt jí změnil. Rozhodně bych neřekl vyléčil, ale posunul, uzavřel tu kapitolu života, o kterou šlo celou dobu.

Ve skoro totožném finále Kukaček ten zachráněný vedlejší hrdina toho hlavního zabije.


Právě, vnímám to podobně. Sweet Pea prostě Baby Doll taky "nechává umřít" v podstatě. Lišíme se akorát v interpretaci toho, co to znamená. Pokud by byla Baby Doll skutečná, přišlo by mi to celé takové... ploší. Proto this:

Verze, že je Babydoll jen něco, čeho se hlavní hrdinka zbavila (nebo to spíš obětovala) nahrává tomu, že ona je hlavní aktérka té první části, čímž se konstrukce dost zjednodušuje na dvě roviny, ale není mi potom jasné, proč ten stříh k barvě, když to oboje vypráví ta samá šílenka v šíleném stavu.


Protože to je prostředek úniku od reality. Přijde mi, že to právě perfektně sedí. Ta geekovská kultura, na kterou je to celé zaměřené, je přesně taková - barvená a over-the-top oproti šedivé bežné (a taky nezřídka strašné) realitě.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Jerson »

eerieBatezu píše:Jo a Baby Doll tam pistolí sestřelí trojplošník, who cares...
to je jen málo pravděpodobobné, nicméně nic, co by se nestalo i v reálné válce.
Resurrection píše:Cokoliv nění cool. Králíčci s palicí vs sestřelit kulometem vzducholoď. Prostě over-the-top. Stejně jako souboj s obříma samurajema, drakem nebo vraždícíma robotama. Nic z toho nebylo reálné a ani trochu realistické, ale bylo to cool, byl to únik od reality. ... Ale jak říká Argo, vem si, kdo je (nespolehlivý) vypravěč. Jakkoliv si na realismus taky potrpím, tak tady prostě žádné místo naprosto nemá.
Možná ne, ale jako divák jsem si poté řekl, že to jsou jen grafické orgie bez jakéhokoliv významu. To že je nějaký nepřítel o dost větší, vybavený mnohem silnějšími zbraněmi nebo mnohem početnější nehraje vlastně žádnou roli, protože může být zničen čímkoliv s libovolným úsilím. Takže jediné co si z těchto scén můžu odnést je, která z postav v realitě zemřela - a pak se nikdo nemůže divit, když se kritici o tomto filmu vyjadřují jako o (bezvýznamných) bojových orgiích.
A je to taky důvod, proč tyhle boje pro mě nijak cool vůbec nebyly - bylo to stejné jako "boje" v Ultraviolet nebo Equilibrium (Sosáček může sčítat, kolikrát jsem tenhle film pohaněl, protože to ještě nebylo dost). Kromě toho jsem z těch těchto scén vůbec nepochopil, jak - a zda vůbec - získaly ony věci, které jim měly pomoct k útěku. Pro mě to byla prostě taková barevně pohyblivá vsuvka, která měla ukázat, že režisér má na takové věci prostředky - asi stejně, jako když je od Pána Prstenů každá filmová armáda "od obzoru k obzoru". Nevěřím tomu, a nevěřil jsem tomu, že získání předmětů alias boje v Sucker Punch byly pro ty holky nějak náročné, protože to nebylo s čím srovnat. A pořád si myslím, že kdyby tam místo bojů byl tanec stylizovaný do boje, byl by to mnohem lepší film.
Někdy se na něj možná podívám znovu, Extended cut by mohl být dobrá záminka.

I když to rozebírání, jak to bylo "ve skutečnosti" mi po těch všech debatách o Matrixu přijde mimo realitu - chápu, že si pro naše hry vytváříme vlastní světy, ale přenášet tohle hledání pravdy na film už nedovedu pobrat. Asi jsem už málo geek.
Argonantus
.
Příspěvky: 18112
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Argonantus »

Resurrection:
Aha, pár věcem jsem asi špatně rozuměl.
V tomto směru by tvoje verze chodila taky, když se shodneme v tom hlavním (dobrý konec, alespoň trochu).
Mám tam ještě pár nejasností; například vztahy ostatních tří k Babydoll, vztah asi bych to musel vidět podruhé, a věc komplikuje i vztah Sweet Pea k Rocket (možná lesbický?).

Ten sex to vůbec příšerně komplikuje; já si ty "tance" překládal jako "bitvy" a docela mi to fungovalo. Ale je pravda, že sexuální rovina v tom je taky a asi docela důležitá (vlastně celá ta vize bordelu, navazující zjevně na to zneužívání v dětství)

Jersone, to, že je ta akce nereálná od A do Z, je patrno přímo ze zadání, chápeš? Velmi ubohá a zoufalá realita (=krádež zapalovače z kapsy) je nastavena superbombastickou fikcí. Na velmi podobném principu, jako kdysi Muž z Acapulca blahé paměti; velmi obyčejný a podprůměrný maník sní o tom, jak všechny zmlátí coby superhrdina. V té jeho smyšlené fikci bylo přepíčené a nereálné prakticky všechno (jistě bys našel dvěstě chyb v užívání kulometů, vrtulníků a potápěčů)
Lidé, na rozdíl od vás, robotů, sní často dost nereálně. Lidé, co o věci nic neví (=schizofreničky o střílení kulometem) sní o věci nejspíš ještě méně reálně.

EDIT pro Rese:
Ještě zpětně koukám - pakliže souhlasíš s těmi mými dvěma jistotami, pak o ději víme nakonec přece jen něco, a je to jako ten Fight club.
Když projedu tvůj seznam:
Sweet Pea omylem zabila svojí sestru a zbláznila se z toho.
Možné obě verze. mohlo se to stát oběma.
- Skončila zavřená v otřesném blázinci z 50. let.
Tady je malá záhada, které si všiml Fila - 50tá léta nekorespondují vůbec s herními a fanatsy reáliemi v hlavě. Buď je to prostě chyba, jak věří Fila, a nebo jsou ta padesátá léta stejně nespolehlivá informace, jako všechno ostatní (děje se to dnes a vlastně, vzhledem k těm podstatným závěrům, je úplně jedno, kdy se to děje; možná ta padesátá jsou tam kvůli těm Kukačkám a elektrošokům)
- Vytvořila si fiktivního anděla strážného, alter-ego, projev schizofrenie, potřeba úniku od reality.
Může být.
- Jako schizofrenik to vše ale vnímá jako skutečnost, odmítá Baby Doll z počátku jako nebezpečí, outsidera, cizorodý prvek. Možná jí viní jako svoje alter-ego z toho co se stalo. Nebo všechno dohromady.
Ano, Ta polemika s plánem kdy Sweet Pea jediná má proti plánu námitky, a jeví se coby šéf, je zajímavá.
- Vytvoří si úroveň bordelu jako pokřivené vnímání reality blázince.
tady mi to právě trochu drhne; kdyby ta padesátá léta + bojové šílenosti byla fikce Babydoll, a bordel fikce Sweet Pea, případně jich obou, dávalo by mi to větší smysl.
- Úroveň fantasy/sci-fi akce je únik od reality a alegorie dění v reálu (realizace plánu jako to s tím zapalovačem, mapou, klíčema atd.)
Tohle je prakticky jisté. Jestli něco není reálně vnímáno, pak jsou to tyto scény, místy očividně nemožné.
Tanec je únik od reality při obětování se, aby se mohl realizovat plán útěku - můžeme spekulovat, jestli jde v realitě o znásilnění (nejvíc pravděpodobné) nebo o nějaké psychiatrické procedury (taky pravděpodobné)...
-
ježto tanec funguje v realitě bordelu, která není reálná, pak mám zato, že je to taky fikce, dokonce ještě fiuktivnější, než ty fantasy bitvy, protože ty mají reálnější základ. Podezřelý je ten Sosáčkův postřeh, který mne zaujal taky, že tanec nikdy nikdo neviděl. IMHO vůbec není.
Plán nevychází podle představ a jednotlivé postavy mizí (i tady můžeme spekulovat, jestli byly všechny skutečné - zde myslím, že spíš ano)
Vzhledem k předchozím pochybám Sweet Pea jsou to tak trochu "plánované ztráty" - tušila, že to nebude sranda. Otázka, zda jsou reálné ty tři holky, to se taky nabízí, a film nedává konečnou odpověď - ale řekl bych, že spíš ano.
V poslední chvíli si ale uvědomuje, že realitě musí čelit sama, že anděla strážného nepotřebuje, protože "Ale ve skutečnosti žádnou tajnou zbraň nepotřebuješ, protože máš všechno dávno v sobě, tak bojuj!"
Možná interpretace. A nebo jsou to prostě ztráty, větší, než jsme byli ochotni si připustit.
- Lobotomie Baby Doll je alegorický konec této fiktivní postavy. Její "dobrovolný" odchod, protože již "není potřeba".
Jasně. Shodneme se, že dobrovolný - buď se utratila sama, nebo ji utratila Sweet Pea.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 23. 11. 2015, 15:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5421
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Resurrection »

2Jerson: Ok, chápu tvůj pohled, byť teda nerozumím, v čem je to jiné než skoro každá hra a každej film. Ve všech je to tak, že hrdina zvítězí nad mocnějším nepřítelem - obvykle ve formě velkého množství nepřátel. Je naprosto jedno, jestli byl nepřítel lépe vyzbrojen nebo lépe připraven apod., vždycky prohraje navzdory tomu.

Nicméně dvě poznámky k Sucker Punch:
1) Rozebírání "reality" v něm tu jede proto, že o tom ten film byl. Pokud si to nepostřehl a vnímals to jako většina kritiků jako bezvýznamné vizuální bojové sexistické (dosaď další adjektiva) orgie, tak mám pro tebe jednu zprávu: you got sucker punched.
2) Tanec ti ukázat nemohli, protože tanec nikdy nebyl a málokdo by chtěl asi koukat na to, co tanec reálně reprezentoval (znásilnění nebo elektrošoky nebo co se tak mohlo dít v takovém blázinci v 50. letech...).
Resurrection:
Aha, pár věcem jsem asi špatně rozuměl.
V tomto směru by tvoje verze chodila taky, když se shodneme v tom hlavním (dobrý konec, alespoň trochu).
To se shodneme.
Mám tam ještě pár nejasností; například vztahy ostatních tří k Babydoll, vztah asi bych to musel vidět podruhé, a věc komplikuje i vztah Sweet Pea k Rocket (možná lesbický?).
Podle mého názoru jde o nespolehlivého vypravěče par excellence. Přesně ten princip, že se zdá, že daná postava reálně existuje, i když neexistuje (Tyler...). Fakt, že jde o alter ego hlavní postavy výklad v konečném důsledku dosti zjednodušuje. Zkusím jeden z možných výkladů (ale je jich na tuty víc): Rocket byla chovanka jako ostatní, stala se náhradou za mrtvou sestru (odtud ten sesterský vztah). Schizofrenie Sweet Pea klidně umožňuje duální vztah, kdy Rocket má ve větší oblibě Baby Doll než Sweet Pea. tl;dr Jeden blázen má raději jeden ze stavů jiného blázna, než ten druhý.
Ten sex to vůbec příšerně komplikuje; já si ty "tance" překládal jako "bitvy" a docela mi to fungovalo. Ale je pravda, že sexuální rovina v tom je taky a asi docela důležitá (vlastně celá ta vize bordelu, navazující zjevně na to zneužívání v dětství)
Mám silný dojem, že to tam bylo zmiňováno i explicitně ke konci (možná v té rozšířené edici, teď nevim), že v tom blázinci docházelo k sexuálnímu násilí na chovankách. Zmiňuje to tam ten doktor tušim, ale fakt nevim teď přesně. Ten tanec tam hrál klíčovou dvouroli. Jednak jako únik od reality (co jsme viděli) a pak jako distrakce (což bylo implikováno). Můžeme spekulovat, jestli to byla distrakce vědomá anebo (což si myslím, že je pravděpodobnější, protože holky na výběr nikdy neměly) donucená - ony věděly, že to přijde, a snažily se toho využít. Tak jako tak je to pro mě asi nejvíc fucked up věc na tom filmu... a to tam nic ani není vidět.
Secrets are power.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Jerson »

Argo, já to chápu. Pokud sis nevšiml, reagoval jsem na tohle:
Quentin píše:Ale treba ty boje tam byli uplne zbytecne
Argunantus píše:Spoliler mode on - boje tam nebyly zbytečné, byly naprosto reálné, jak nám nakonec prozradí ten policajt, vymyšlený byl tanec (a proto ho Sosáček nikdy neviděl). Jen v reálu nevypadaly tak bombasticky. To si k tomu může přidat vyšinutá geekovská/schizofrenní mysl.
Nevěřím tomu, že v reálu šlo o nějaký boj, rozhodně ne, že by se ho účastnily všechny holky a ve všech akcích, spíše mohlo jít o bránění se znásilnění a současnou krádež. Takže souhlasím s Quentinem v tom, že tam ty boje byly zbytečné - nehledě na to, že u holky a speciálně schizofreničky bych očekával úplně jinou představu bojů, která rozhodně nebude zahrnovat bojové roboty a vzducholodě. To je představa, která bude hodně cool připadat chlapovi.

Btw. vůbec jsem nekritizoval, že by sestřelení vzducholodi kulometem bylo nějak nereálné - samozřejmě že bylo, ale není to nic, co bych tomuto filmu vyčítal. Zmínil jsem se o tom jen proto, že evidentně nejen mému ultrarealistickému pohledu přišla tahle cool scéna směšná.
Ressurection píše:2Jerson: Ok, chápu tvůj pohled, byť teda nerozumím, v čem je to jiné než skoro každá hra a každej film.
Zřejmě hraješ jiné hry a máš v oblibě jiné filmy než já. A když mohli ukázat scény z neexistující války, mohli ukázat stejně tak scény z neexistujících tanců. Nebo směsi existujícího znásilnění, elektrošoků, tance a boje. Jen by pak asi takový film dostal vyšší rating, nebyl by tak vizuálně cool, a bylo by méně prostoru k dohadování geeků o tom, který jejich výklad filmové reality je lepší.

Nicméně jak jsem uvedl, tenhle film je pořád o dvě hvězdy nad nejhoršími filmy, které jsem viděl, a není třeba do mě automaticky rýt kvůli nerealističnosti, když jsem jí (možná překvapivě) přímo nekritizoval.
Argonantus
.
Příspěvky: 18112
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Argonantus »

Jerson píše: spíše mohlo jít o bránění se znásilnění a současnou krádež.
Znásilnění u toho kuchaře, kterému zabránila Babydoll (či vskutečnosti Sweet Pea, to je jedno), krádež u toho zapalovače, ale taky se zjevně odehrálo něco, v důsledku čehož měl Blue díru nad klíční kostí. A taky něco, v důsledku čehož zmizely postupně tři holky (nebo je chytili, nebo co vlastně).
Nevidím důvod, proč by tohle nešlo označit jako boj.
Takže souhlasím s Quentinem v tom, že tam ty boje byly zbytečné

A tohle je poněkud WTF, protože z naznačeného je zřejmé, že ty boje jsou vlastně jádro děje a jediná věc, co je, paradoxně, alespoň trochu skutečná a podstatná.

A kdybys to zobrazil "reálně", bude to jednak dost nekoukatelně hnusné, jednak neúnosně depresivní a jednak pramálo zajímavé, vznikne něco jako American crime, co jsme tu někde řešili dřív, film o ubližování holčičkám a ničem jiném.
Představ si Muže z Acapulca, kde vyřežeš tu dvojexpoziční vymyšlenou rovinu a ukážeš reálně jen to, co se opravdu stalo. Výsledek bude totálně k ničemu.

Jiná otázka je, co si má "správně" představovat schizofrenička. Já fakt nemám jistotu, jak vypadá bombastické násilí v ženské schizofrenní hlavě, ale IMHO třeba u schizofrenní Sadako nebo i schizofrenní Raven by to tak nějak dopadnout klidně mohlo (u Sadako určitě víc chapadel). U schizofrenní A. bych sázel hodně na toho draka a kouzla, nebyli by tam ti Japonci, ale zombíci klidně. Kulomety - nesprávně užité - bych považoval taky za pravděpodobné.
Nicméně jak jsem uvedl, tenhle film je pořád o dvě hvězdy nad nejhoršími filmy, které jsem viděl.
Se srdcem divno hrát, ale moc mne to nepřekvapuje.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Sucker Punch

Příspěvek od eerieBaatezu »

:!: SPOILERY
Jerson píše:
eerieBatezu píše:Jo a Baby Doll tam pistolí sestřelí trojplošník, who cares...
to je jen málo pravděpodobobné, nicméně nic, co by se nestalo i v reálné válce.
Ok, upgrade, Baby Doll a kámošky skočí do akce z letadla bez padáků, cca 50 až 100 metrů, v pohodě dopadnou, rozmlátí tak kamenné nádvoří hradu a způsobí tím tlakovou vlnu. Game over Jerson score. $D
Nebo když ten mega samuraj kopne Baby Doll, ta proletí dvacet metrů vzduchem, pak rozmlátí obří dveře chrámu, pak letí dalších dvacet metrů a při dopadu rozmlátí podlahu chrámu z kamenných bloků a nic se jí nestane. Prostě gameplay tutoriál.
Tahle akce se stala před tím sestřelením vzducholodi, tak se asi celé kino celou tu dobu nějak nestačilo přepnout na to, že to fakt není realistické, že jsou to evidentně nějaké eskapistické/dream-like sekvence, které kopírují reálné dění.
Jinak ta scéna sestřelení byla natočená dost dobře, bylo vidět, jak se ty kulky zavrtávají do pláště a do motoru, jak to bouchá, úplně v souladu se světem těch představ.


:arrow? Jsem kouknul na ten extended cut a nejsem z toho vůbec rozumnější. $lol$

1. ten film je prostě rozlítanej na všechny strany, totální post-moderní bordel. Je to zároveň drsné a vážné; psychologické nemoci, mentální strádání, prostituce, znásilňování, zneužívání; filosofické i pseudofilosofické, jak si to kdo pobere, buď husté zamyšlení nad našim stavem tady nebo cool teenage plky o svobodě a emancipaci jednotlivce; akční crazy over-the-top eye candy náhul, zpomalovačky a vymazlená choreografie; jedna sekvence vypadá jak nefalšovaný muzikál z Broadwaye, celé intro je vystajlovaná sekvence pomalu na oscara; je to podivnej jinotaj; dá se to chápat jako úplná kokotina, napíšeme něco děsně cool, ale nakonec sami nevíme, jak to všechno je, ale výsledek je dostatečně cool a nolanovsky matoucí, nebo fakt promakanej a hustě vymyšlenej film, kdy je potřeba detektivní práce na poskládání stop a pochopení, what the heck is going on here...; někomu to přijde jako ponížení ženského pohlaví, jako vlhký sen umaštěného nerda, holčiny v minisukních, podprdách a korzetech, s katanama a samopalama kosící clockwork steampunk bosche, skřety, draky a sci-fi/cyberpunk roboty, jiným jako pravý opak, totiž woman power, slečny si to těžce dávaj (ale za lektora mají chlapa, i když vlastně jinak je má na starost paní Gorski...). $lol$ Ten film je vlastně extrémně matoucí z hlediska toho, jak ho uchopit.

2. Sekvence rozhovoru High Rollera s Baby Doll je úžasná.

3. Fakt nevím, zda je Baby Doll skutečná nebo ne.

4. Ten film má tři roviny, šedivou realitu, bordel a akční realitu. Všechny se ale nějak prolínají. Tanec nikdy nebyl, je to metafora nějakého stavu v realitě. Bordel je jakési propojení s realitou zneužívání, akční realita je propojena s realitou tím, že nudná blbost v realitě je hustá akce v hlavě hrdinky.

Teď je otázka jak ty věci fungují dohromady, třeba u kradení nože, Baby Doll odlákává pozornost, "tancuje", teď ale ta sekvence s kuchařem musí jen v rovině jak reality, tak bordelu, (i v té akci - roboti a bomba) protože jí tam na to tancování dali rádio, což ale v realitě nedává smysl, v realitě Baby Doll nějak zaměstnává kuchaře tak, aby mu mohli vzít nůž. Šňůra od rádia, co chytne zkrat z vody, je v rovině bordelu. Musí být, protože tam se tancuje, ale pobodání je v rovině reálné, bordelu a má následky i v akční rovině. Ta reálná rovina je tam vlastně jen v náznacích přes tu realitu bordelu, ten film jede hlavně v bordelu, až na začátek a konec (asi), a vlastně musíme mezi řádky pochopit, co jde až do reality a co je jen v bordelu, akční sekvence jsou jasné.

Ovšem nevím, zda je to po lobotomii "pravdivá" rovina, teda realita, protože po lobotomii Baby Doll existuje v šedé realitě. A zatímco Sweet Pea je na útěku, tak Baby je na křesle a čeká na zákrok, dialog High Rollera s ní je po tom co Pea utekla...

Dost zajímavá věc je, že když Doll přivedou do blázince, tak jediný, kdo je tam na pódiu, na posteli, je Pea, jako kdyby to bylo theatre of her mind nebo tak... všechno ostatní je pod ní, na tom place před jevištěm, a ona samotná je na tom jevišti...
Obrázek
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Nejspíš je to odbočka, ale fakt mi to nedá.
Jerson píše:Takže souhlasím s Quentinem v tom, že tam ty boje byly zbytečné - nehledě na to, že u holky a speciálně schizofreničky bych očekával úplně jinou představu bojů, která rozhodně nebude zahrnovat bojové roboty a vzducholodě. To je představa, která bude hodně cool připadat chlapovi.
Co víš o tom, jak si cool boje představují schizofreničky? A proč by představa holek o boji nemohla zahrnovat bojové roboty a vzducholodě?


Jinak jak píše Argo o fous výš, ta přepíčenost je nutná - bez ní by bylo jen další špinavé sociální drama o zneužívaných chovankách blázince. Což tady bylo už mnohokrát a pojmout to stylem, jaký to pojal Sucker Punch, si dle mého zaslouží alespoň drobný potlesk.

Á propos, nevím, jestli to někdo linkoval, pro zajímavost Fila:
http://magazin.aktualne.cz/kultura/film ... le:695582/
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6298
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Sucker Punch

Příspěvek od Fritzs »

Sadako: Vzhedem k časovému zasazení filmu, by si schizofrenička nejspíš představovala umělohmotné minišaty, laserové pušky a odporné zelené emzáky, popřípadě radioaktivní mutanty.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Jerson »

Sadako píše:Co víš o tom, jak si cool boje představují schizofreničky? A proč by představa holek o boji nemohla zahrnovat bojové roboty a vzducholodě?
Vím jen to, co si o holčičím (případně i schizofrenním) myšlení přečtu, nebo co mi o něm holky řeknou. Samozřejmě jsem nemluvil se všema schizofreničkama na světě, ani o většině z nich nečetl, takže nemůžu říct, že si žádná z nich nic takového opravdu nepředstavovala. Z osobní zkušenosti třeba vím, že se holkám dost líbí velké zbraně jako Desert Eagle, což bych tak úplně nečekal. Ale minigun a futuristický bojový robot v představě boje, to jsem od holek opravdu nikdy neslyšel (nicméně si to napíšu na svůj výzkumný seznam). Problém je, když by si tyhle věci měla představovat holka v 50. letech minulého století. Nedává to smysl, ať se na to budu dívat jakkoliv.
Ty boje prostě neodpovídají době ani člověku, do nichž měly být zasazeny.

Nebudu se omlouvat za to, že mi přepíčenost přijde až příliš přepíčená. Ve Světu zítřka byla většina soubojů taky přepíčená, ale alespoň to vypadalo jako něco, co by si mohli představovat lidé někdy ve 40. či 50. letech 20. století.
eerieBaatezu píše:Ok, upgrade, Baby Doll a kámošky skočí do akce z letadla bez padáků, cca 50 až 100 metrů, v pohodě dopadnou, rozmlátí tak kamenné nádvoří hradu a způsobí tím tlakovou vlnu. Game over Jerson score.
Ještě jednou - u tohoto filmu mi nevadí nulové Jerson score v zobrazených bojích. Vůbec nemluvím o tom, že ty boje nebyly realistické, nebo dokonce že by takové měly být. Mluvím o tom, že v tomto filmu byly jako pěst na oko, takže mi vůbec nepřijde podivné, že na to kritici poukazovali.
(Fakt bych ocenil, kdyby lidé v diskusi reagovali na to co píšu, a ne to, co očekávají, že bych si asi tak mohl myslet.)
Odpovědět

Zpět na „Kultura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů