Ať žije český film...?
Moderátor: Faskal
Re: Ať žije český film...?
Díky za připomenutí. Od jisté doby mě při sledování toho filmu přepadají chvílemi nepřijemné pocity (a to jinak patřím ke zvrhlým, mrzkým bytostem které jsou schopny "hezké české komedie" sledovat do zblbnutí a bavit se u nich.
A docela by mě zajímalo, co na vodníky říkalo diváctvo v době premiéry...
A docela by mě zajímalo, co na vodníky říkalo diváctvo v době premiéry...
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
Viz moje pojednání o komediích. 25 3.2018. Midewiwin to vidi přesne. Jsou to příběhy o propadání se do normalizace. Ty první byly veselejší.
V době premiéry velmi nelíbilo konkrétně ti vodnici.
V době premiéry velmi nelíbilo konkrétně ti vodnici.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ať žije český film...?
Jo počkej, tohle jako nebyl humor?midewiwin píše: ↑6. 2. 2019, 22:16 Jak utopit doktora Mráčka je v podstatě výchovný film. Hlavní linka spočívá v tom, že vodníci buržoazního původu, co mají kontakty na západě, zotročují chudé české vodnické proletáře. A aby byl děj v souladu s dějinnou zákonitostí, panstvo skončí nedobře, staré vodnické sídlo na nábřeží může konečně ustoupit moderní zástavbě a buržoazní vodnická madam nakyne.
Proletáři dopadnou dobře, protože seknou s vodničením a dobrovolně se stanou platnými členy socialistické společnosti.
To vše doprovázeno slušnými triky a několika vydařenými humornými scénami.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: Ať žije český film...?
Bolševickou propagandou jsou nasáklé i další skvělé filmy. Císařův Pekař, Pyšná princezna atd. To nic nemění na tom, že jsou to skvělé filmy.
Re: Ať žije český film...?
Jo, Pyšná princezna jako alegorie na nástup KSČ v Československu
Ale sem bych to asi úplně netahal, rané padesátky a normalizace jsou dosti velký rozdíl...
Ale sem bych to asi úplně netahal, rané padesátky a normalizace jsou dosti velký rozdíl...
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
V tomhle ne. Liší se styl ale drsná propaganda je v obou dobách. Bylo dost tezke natočit něco neutrálního. Takových filmů nebylo moc.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ať žije český film...?
lol
Fakt upřímně doufám, že děláte humor. Nasáklé. Tak jako asi když utřete slzu kapesníčkem.
Fakt upřímně doufám, že děláte humor. Nasáklé. Tak jako asi když utřete slzu kapesníčkem.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: Ať žije český film...?
Argo: jasný, nepopírám že obojí je propaganda, jen bych řekl že obé funguje jinak.
Že to bez toho šlo blbě nerozporuji a už vubec neobviňuji třeba zrovna Vorlíčka že by si v tom nějak liboval (ostatně povedlo se mu natočit i věci propagandy-prosté, aspoň doufám - opovažte se mi zkazit další filmy -)
Že to bez toho šlo blbě nerozporuji a už vubec neobviňuji třeba zrovna Vorlíčka že by si v tom nějak liboval (ostatně povedlo se mu natočit i věci propagandy-prosté, aspoň doufám - opovažte se mi zkazit další filmy -)
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
Císařův pekař byl relativně bezpropagandový, neb taková byla původní předloha. Nicméně tam došlo při natáčení k nějakým velkým konfliktům, změnám a následně i zásahům, takže je tam ten propagandistický konec totálně nalepený a lze si ho odmýšlet.
Je to podobný případ jako Pytlákova schovnaka, což je bytostně buržoasní sranda, rovněž s nalepeným propagandistickým alibi na konci, aby to prošlo.
Mráček je docela vychcaná nalejvárna od prvního okamžiku. Buržoazní vodník s měšťáckou dcerou a manželkou je systematicky trestán, poctivý soudruh z OPBH vítězí a zachraňuje ze spárů buržoazie druhou dceru, ač jinak celkem debil. Služebnictvo je osvobozeno od jha vykořisťování. Výsledný zánik vodníků a radostné jásání nad jejich ponížením je docela bolehlav.
V typické pohádce jsou likvidováni představitelé zla. Tady jsou likvidováni vodníci kvůli svému původu a podstatě.
V následném Což takhle dát si špenát, ke je cílem ztrestat soudruhy nemakačenky a rozkrádače majetku v socialistickém vlastnictví. Dostanou rovnou trest smrti. Tam už se scénárista dostal zcela pod kontrolu.
Narozdíl od starších opusů jako ta Jessie nebo Agent W4C nebo ta Vdova, kde se zejména nezodpovědně blbnulo a postavy byly daleko ideologicky neutrálnější.
Jinak já jsem coby děcko ideu "moderní pohádky" srdečně nenávidělo od začátku. Účelem bylo vymýtit všechno zajímavé, rytíře na bílých koních nahradit mladíky z OPBH nebo z mototechny s embéčkem, princezny proměnit v sekretářky a prodavačky, a nakonec se všichni obvykle oddají životu v radostné socialistické realitě. Arabela nebo Saxana sice nejsou tak průhledně zběsilé nalejvárny jako Mráček, ale tenhle rozměr obsahují bytostně a já je za to nikdy neměl rád.
Je ovšem otázka, zda to, co bylo spácháno s pohádkou klasickou, nebylo ještě horší.
EDIT: A to mi ještě vypadlo v Mráčkovi to zlomyslné barbarství s bouráním historického domu na Kampě, jen tak.
Je to podobný případ jako Pytlákova schovnaka, což je bytostně buržoasní sranda, rovněž s nalepeným propagandistickým alibi na konci, aby to prošlo.
Mráček je docela vychcaná nalejvárna od prvního okamžiku. Buržoazní vodník s měšťáckou dcerou a manželkou je systematicky trestán, poctivý soudruh z OPBH vítězí a zachraňuje ze spárů buržoazie druhou dceru, ač jinak celkem debil. Služebnictvo je osvobozeno od jha vykořisťování. Výsledný zánik vodníků a radostné jásání nad jejich ponížením je docela bolehlav.
V typické pohádce jsou likvidováni představitelé zla. Tady jsou likvidováni vodníci kvůli svému původu a podstatě.
V následném Což takhle dát si špenát, ke je cílem ztrestat soudruhy nemakačenky a rozkrádače majetku v socialistickém vlastnictví. Dostanou rovnou trest smrti. Tam už se scénárista dostal zcela pod kontrolu.
Narozdíl od starších opusů jako ta Jessie nebo Agent W4C nebo ta Vdova, kde se zejména nezodpovědně blbnulo a postavy byly daleko ideologicky neutrálnější.
Jinak já jsem coby děcko ideu "moderní pohádky" srdečně nenávidělo od začátku. Účelem bylo vymýtit všechno zajímavé, rytíře na bílých koních nahradit mladíky z OPBH nebo z mototechny s embéčkem, princezny proměnit v sekretářky a prodavačky, a nakonec se všichni obvykle oddají životu v radostné socialistické realitě. Arabela nebo Saxana sice nejsou tak průhledně zběsilé nalejvárny jako Mráček, ale tenhle rozměr obsahují bytostně a já je za to nikdy neměl rád.
Je ovšem otázka, zda to, co bylo spácháno s pohádkou klasickou, nebylo ještě horší.
EDIT: A to mi ještě vypadlo v Mráčkovi to zlomyslné barbarství s bouráním historického domu na Kampě, jen tak.
Re: Ať žije český film...?
Tak jako oni furt zabiji lidi pro radost a kradou jim duse - coz kdyz reknes ve fantasy a ne v pohadce, tak mas drsna nekromantska monstra.Argonantus píše: ↑8. 2. 2019, 07:28 V typické pohádce jsou likvidováni představitelé zla. Tady jsou likvidováni vodníci kvůli svému původu a podstatě.
(jestli si to dobre pamatuju)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Ať žije český film...?
Bourání zanedbaných baráků - to je typická záležitost doby.
V Mráčkovi je to úvod do děje, v seriálu Muž na radnici to bylo rozvedeno ad ultimum.
V prvním dílu zabije padající okap v chátrající uličce předsedovu manželku. Lidi na příběhu toho ušlechtilého komunistického funkcionáře prostě musí pochopit, že odstranit celé čtvrti, kde se na domy od války nesáhlo, a nahradit je krásnými paneláky, je dobro. Zpátečníci, kteří se staví do cesty rozmáchlým záměrům, jsou pochybného charakteru. Jako obzvlášť odporné kreatury jsou vykresleni památkáři. Nutno ocenit zdařilý casting.
To je moment, který se do duše lidu zapsal docela hluboko, i když v seriálu nebyl provázen Macourkovou invencí.
V Mráčkovi je to úvod do děje, v seriálu Muž na radnici to bylo rozvedeno ad ultimum.
V prvním dílu zabije padající okap v chátrající uličce předsedovu manželku. Lidi na příběhu toho ušlechtilého komunistického funkcionáře prostě musí pochopit, že odstranit celé čtvrti, kde se na domy od války nesáhlo, a nahradit je krásnými paneláky, je dobro. Zpátečníci, kteří se staví do cesty rozmáchlým záměrům, jsou pochybného charakteru. Jako obzvlášť odporné kreatury jsou vykresleni památkáři. Nutno ocenit zdařilý casting.
To je moment, který se do duše lidu zapsal docela hluboko, i když v seriálu nebyl provázen Macourkovou invencí.
Čas neexistuje.
Re: Ať žije český film...?
V Mráčkovi se vodníci rozlišují na hodné a zlé.Sosacek píše: ↑8. 2. 2019, 08:04Tak jako oni furt zabiji lidi pro radost a kradou jim duse - coz kdyz reknes ve fantasy a ne v pohadce, tak mas drsna nekromantska monstra.Argonantus píše: ↑8. 2. 2019, 07:28 V typické pohádce jsou likvidováni představitelé zla. Tady jsou likvidováni vodníci kvůli svému původu a podstatě.
(jestli si to dobre pamatuju)
Ti hodní pouze topí lidi a strkají jejich duše do hrnků. Zlo těch druhých spočívá v tom, že ilegálně cestují do západního zahraničí vodovodními trubkami, zúčastňují se tamních vodnických kongresů a vedou se zápaďáckými vodníky kšefty.
Čas neexistuje.
Re: Ať žije český film...?
Argo: že by si už malý Argonantus povšiml zlomyslné komunistické propagandy?
Stran těch vodníků má ovšem Sos pravdu, ne že by to nutně vylučovalo to co tvrdíš (jinak je ještě hezké, jak je "nejlepší kámoš" vrchního vodníka na tý schůzi vrahůz Wall-Streetu... eee, totiž vodníků, Němec - z SRN samozřejmě, pokud se tedy nepletu-)
midewiwin - to vypadá že soudruh Pláteník a nutnost bourat staré barabizny se řadě lidí zapsala opravdu hluboko do srdcí a straší tam dodnes...
Císařův Pekař - jo, slyšel jsem že i ta finální verze byla prý moc málo angažovaná či co. Mě bohužel začátek a finále dovedou ten film celkem úspěšně kazit (ale když se mi povede obé prošvihnout, je to celkem fajn... že bych zkusil do příštích Vánoc sehnat sestříhanou verzi pro vývovz? ).
Jinak předlohu neznám, ale dokážu si představit, že i tam už ta ideologie mohla být přítomná (byť trochu jiná a určitě jinak).
Stran těch vodníků má ovšem Sos pravdu, ne že by to nutně vylučovalo to co tvrdíš (jinak je ještě hezké, jak je "nejlepší kámoš" vrchního vodníka na tý schůzi vrahůz Wall-Streetu... eee, totiž vodníků, Němec - z SRN samozřejmě, pokud se tedy nepletu-)
midewiwin - to vypadá že soudruh Pláteník a nutnost bourat staré barabizny se řadě lidí zapsala opravdu hluboko do srdcí a straší tam dodnes...
Císařův Pekař - jo, slyšel jsem že i ta finální verze byla prý moc málo angažovaná či co. Mě bohužel začátek a finále dovedou ten film celkem úspěšně kazit (ale když se mi povede obé prošvihnout, je to celkem fajn... že bych zkusil do příštích Vánoc sehnat sestříhanou verzi pro vývovz? ).
Jinak předlohu neznám, ale dokážu si představit, že i tam už ta ideologie mohla být přítomná (byť trochu jiná a určitě jinak).
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ať žije český film...?
Ty jo jsem rád, že jsem tehdy nežil, protože takovou brain damage bych fakt nechtěl. Pro naprosté vyjasnění, prakticky nic z toho co píšete jsem tam v těch filmech nikdy nevnímal jako dítě. A asi jen tu budovatelskou scénu v pekařocísařích jsem vnímal jako dospělý. Ani mě nenapadlo si tam takové konstrukce vytvářet.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů