Ať žije český film...?
Moderátor: Faskal
Re: Ať žije český film...?
Hastrman mě velmi pozitivně překvapil; vlastně ani nevím, kdy se naposledy stalo, aby mě český film neurazil.
Nicméně se musím přiznat, že mám díru ve vzdělání a od Urbana jsem nikdy nic nečetl, tak to (někdy) doženu a pak by bylo záhodno zážitek přehodnotit.
Nicméně se musím přiznat, že mám díru ve vzdělání a od Urbana jsem nikdy nic nečetl, tak to (někdy) doženu a pak by bylo záhodno zážitek přehodnotit.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
Je nejlepší?
Četl jsem Hastrmana a líbil se mi moc, ta první část je moc zajímavá, ta druhá zase zábavná. Stín katedrály a Praga Picola už mě bavily míň. I když oceňuju, že ty knížky nebyly na jedno brdo, každá úplně o něčem jiném.
Sedmikostelí jsem nečetl, ale asi bych teda měl.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Ať žije český film...?
Nejlepší je Hastrman, pak Santiniho jazyk, pak Lord Mord. Sedmikostelí i Stín katedrály mi oboje přišlo stejěn slabé, takže těžko porovnat.
Re: Ať žije český film...?
Ještě tu je Přišla z moře. Nebudu to hodnotit po stránce literární, protože by to bylo ovlivněno tím, jak moc na mne zapůsobil hlavní hrdina. Už dlouho se mi u knihy nestalo, že bych chtěl protagonistu mlátit železnou tyčí (a měl radost, když se mu to skutečně stane).
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Ať žije český film...?
Rozhovor s Ondřejem Havelkou v týdeníku Echo píše: (...) Hlavně pro mě byla důležitá práce na klipech, které jsem natočil s Melody Makers nebo se Sestrami Havelkovými, to byla užitečná škola. Já jsem i tam vždycky vyprávěl příběh, tedy na velmi malé ploše jsem musel volit velmi úsporné prostředky, aby se tam dostalo všechno podstatné. Vždycky se mi vybaví, jak filmaři české nové vlny vyprávěli, jak měli omezené množství filmového materiálu, takže museli mít perfektně připravený story-board, pečlivě promyšlený každý záběr, aby byli vůbec schopni ten film natočit. Prostě nic zbytečného navíc. Dnes, v době digitálního záznamu obrazu, je hrozný nešvar nechat "téct materiál", nechat věci bezbřehé a bez rámce, pod heslem "Nějak se z toho pak sestříháme". Ale dost mentorování. Takže snad jsem o filmu něco věděl.
Do jaké české filmové tradice Hastrman patří?
Byl bych rád, kdybych mohl říct... vláčilovské. Té si vážím obzvláště, třeba jeho film Ďáblova past považuju za mistrovský. Škoda že stojí ve stínu Markety Lazarové. Dál bych asi uvedl Vojtěcha Jasného, starší filmy Karla Kachyni, ale třeba také Romanci pro křídlovku Otakara Vávry, to je nádherný film.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
To je pěkný klub důchodců. A to mám Vláčila hodně rád... ale mám dojem, že je trochu jinde než Urban, asi jako ten punk.
A nová vlna nám vylezla z opravdu neočekávaného koutu...
A nová vlna nám vylezla z opravdu neočekávaného koutu...
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
Badatelský duch mne přinutil shlédnout Jak čekají básníci na zázrak.
Bylo to velice poučné, i když velmi kruté. Včetně roztoužených komentářů na csfd.
Intenzivně jsem zatoužil, aby šla naše generace konečně do prdele.
Bylo to velice poučné, i když velmi kruté. Včetně roztoužených komentářů na csfd.
Intenzivně jsem zatoužil, aby šla naše generace konečně do prdele.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
Frustrace z Básníků musí být nějak popsána; a je to strašně těžké, jak se do toho ponořit.
Básníci byli docela důkladně zkoumání jednak v rámci českých filmových komedií, kde představují určitě fenomén, jednak mne velmi zaujali problémem opakované iniciace hlavního hrdiny. Představují totiž velmi vzácný exemplář – i ve světovém měřítku - kdy se autoři o něco podobného pokoušeli.
Naznačím problém. Máme plno iniciačních románů, kde hrdina z A dojde do B, a je na konci jiný než na začátku. Různí šamani mi tvrdí, že to je vlastně podstata dramatické tvorby. A já jim po letech pokusů a omylů věřím.
V případě permanentního hrdiny, jako je třeba Batman nebo Herkules, tohle odpadá – hrdina se neposune nikam, dobrodružství kolem projde zcela bez namáčení.
Smělá třetí cesta, kdy hrdinu zasáhne prakticky každé dobrodružství a jde od A k B, pak C a k D, představuje nesmírně obtížný úkol. Drtivá většina autorů to raději zabalila rovnou. Sem tam nějaký frajer vystřihl předem pečlivě rozvrženou kompozici, jako třeba zrovna Temný rytíř, verze Nolan; nebo Kmotr. Nebo Beowulf.
Štěpán Šafránek do této vznešené společnosti patřil. Pokud odhlédneme od znevažujícího a zjednodušujícího žánru komedie, přesto evidentně rostl, v prvních třech dílech. Ve čtvrtém a pátém se jeho vývoj zalomil maligním a dost depresivním směrem; ale nic to nemění na faktu, že se stále vyvíjel.
Pak sem patří asi poznámka, že je to česká romantická komedie. Jakože fakt.
Co se stalo v díle posledním se pokusím popsat s pomocí maníka Enšpígla z csfd, který dal čtyři hvězdy a vidí to náramně optimisticky
Dobrý, jenže to je celé o minulých dílech, souvislost s dneškem nulová.
Asi má pravdu, předsedo. První dílky byly studentsky odlehčeně nezodpovědné. A vlastně docela něžné.
Díl čtvrtý byl podivně nasraný, nějak jsem nepochopil proč, a díl pátý tak depresivní, že jsem ho vypnul, takže odpad.
Tady je to něžnější a zamilovanější ne o to, co tam je (o tom viz dále), ale o tom, co tam není. Totiž děsně vtipná kritika ranně kapitalistických poměrů, tryskající závist, neschopnost, všechno, co kazilo dojem ze čtvrtého dílu.
Jinak dětští herci působí blbě jako obvykle a mladistvá sousedka přímo imbecilně, neb její role je opakovat vše, co řekne ten kluk. Jako fakt, to si nedělám srandu.
Dvojice dětí jako celek ve mně probouzí děsivé studniční Sadako pocity, o kterých jsem netušil, že je v sobě mám.
Maník, co se furt hledá ještě v padesáti už začíná být poněkud mimo, nejen dramaticky, ale i lidsky.
Inzerovaný vývoj od A (gymnazista, kluk) k B (student VŠ) a k C (mladistvý doktor v terénu) sice proběhl, pak se kdovíproč zalomil k nasranému D (závistivý, neúspěšný budoucí kretén) a možná pokračoval k E (zoufalý kretén?, nevím), ale pak se nějak kruhem vrátil někam k C.
Mezi Lindou Rybovou a Vejmělkovou není v principu rozdíl, snad jen, že je Rybová lepší herečka a jde mi méně na nervy (což jiní popírají a Rybovou nesnášejí, těžko říci). V principu je oboje „holka odvedle,“ se kterou je celkem technicky snadné se seznámit.
Kendy naproti tomu stojí dokonale na fleku od první vteřiny. Nikdy jsme neviděli, že by něco natočil. Je to zřejmě totálně neúspěšný loser od začátku až do konce. Smysl tohoto trápení zvěře moc nechápu.
Pak je tam třetí postava Vaculík, což zřejmě má být autoprodejce, co ho hrál ve čtvrtém dílu Vetchý – tahle záměna postav mne dost mátla. Ten je jediný naprosto úspěšný, ač se mu čtvrtý díl posmíval, co se do něho vešlo.
Pohled na pána v nemocnici s močovým vývodem, kterému věnují striptýz, je pro mne hodně zoufalý konec kariéry. Když si vzpomenu, co předváděl třeba Sean Connery v Pasti, kde dost navážno a přesvědčivě balil Zeta Jonesovou, nebo akční důchodce Michael Caine coby Harry Brown, nebo Ian Mc Kellen coby Holmes, pak mám na loučení s kariérou jiný názor.
A cameo roličky opilců v hospodě v sestavě Hrušínský Rudolf II., Abrhám a Lábus jsem jako vůbec nedal, něco tak trapného si pánové fakt nezasloužili a ten film taky ne.
Po třicítce – sorry, jako. Tam už má být z mistra opravdu básník, nebo se na to měl vykvajznout. A opakovat tu samou básničku ještě později – to je prostě trapárna největšího kalibru, to by neudělal ani ten gymnazista.
Sexuální scéna v osmdesátkách nadějné a osvěžující zjevení, byť braná hodně zkratkou, byla s ohledem na cenzuru občas animovaná, a už tehdy mi to vadilo (poezie jakože dost v hajzlu). Udělat to dnes, to je šílenost. Jak pravil někde Jerson, už jsem velký kluk, nebojím se sexuálních scén.
Vtipy jsou takové komunálně osmdesátkové, bezzubé a ne moc vtipné. A vedle stojí většinou postava, která se nebojí nám vtip podrobně vysvětlit (abychom nepřehlédli, že jako vtip).
Technicky je scénář opravdu příšerná záležitost.
Čtyři hvězdy si zasluhovali předrevoluční básníci, třetí možná i plný počet skrz úžasnou figuru Hrušínského, porevoluční čtvrtý by se snad mohl vyhrabat na tři nebo dvěapůl, pátý je jasný odpad, tohle je za jednu, ať počítám, jak umím.
Příběh nula, smysl nula, posun postavy nula, zábavnost taky nula… snad jen ta neagresivnost to drží těsně nad hladinou.
Ta lavina nadšených čtyřhvězd je nostalgicky nadšena hlavně sama nad sebou, jací jsme to byli tehdy chlapíci. Pro mne z toho plyne poučení, jak je nostalgie mocná veličina a jak silně dokáže hodnocení umění zkreslit.
Básníci byli docela důkladně zkoumání jednak v rámci českých filmových komedií, kde představují určitě fenomén, jednak mne velmi zaujali problémem opakované iniciace hlavního hrdiny. Představují totiž velmi vzácný exemplář – i ve světovém měřítku - kdy se autoři o něco podobného pokoušeli.
Naznačím problém. Máme plno iniciačních románů, kde hrdina z A dojde do B, a je na konci jiný než na začátku. Různí šamani mi tvrdí, že to je vlastně podstata dramatické tvorby. A já jim po letech pokusů a omylů věřím.
V případě permanentního hrdiny, jako je třeba Batman nebo Herkules, tohle odpadá – hrdina se neposune nikam, dobrodružství kolem projde zcela bez namáčení.
Smělá třetí cesta, kdy hrdinu zasáhne prakticky každé dobrodružství a jde od A k B, pak C a k D, představuje nesmírně obtížný úkol. Drtivá většina autorů to raději zabalila rovnou. Sem tam nějaký frajer vystřihl předem pečlivě rozvrženou kompozici, jako třeba zrovna Temný rytíř, verze Nolan; nebo Kmotr. Nebo Beowulf.
Štěpán Šafránek do této vznešené společnosti patřil. Pokud odhlédneme od znevažujícího a zjednodušujícího žánru komedie, přesto evidentně rostl, v prvních třech dílech. Ve čtvrtém a pátém se jeho vývoj zalomil maligním a dost depresivním směrem; ale nic to nemění na faktu, že se stále vyvíjel.
Pak sem patří asi poznámka, že je to česká romantická komedie. Jakože fakt.
Co se stalo v díle posledním se pokusím popsat s pomocí maníka Enšpígla z csfd, který dal čtyři hvězdy a vidí to náramně optimisticky
Tahle shovívavost by u mne měla platit taky. Štěpán byl na gymnáziu, když jsem byl na gymnáziu a byl na vysoké, když jsem byl na vysoké. A ve třetím díle to dobře dopadlo a já myslel, že už nic dalšího nebude. A ano, i mně tehdy holky masakrovaly srdce, myslím, že drtivě víc, než jemu; on se z toho obvykle oklepal rychle jak plastová kačenka.Tvůrci básníků to se mnou mají lehčí, protože plus/minus patřím do básnické generace a sledovat tak další osud Štěpána a Kendyho beru osobně, kor když si přimyslím, že nejen Štěpána, ale i mě dokáží slečny elegantně zmasakrovat srdce a má prořízlá držka mně už nejednou přivedla do fáze pracovního odsunu.
Dobrý, jenže to je celé o minulých dílech, souvislost s dneškem nulová.
.Básníci čekající na zázrak mají v sobě méně hrubosti a více původní básnické poetiky a zamilovanosti než předchozí porevoluční díly
Asi má pravdu, předsedo. První dílky byly studentsky odlehčeně nezodpovědné. A vlastně docela něžné.
Díl čtvrtý byl podivně nasraný, nějak jsem nepochopil proč, a díl pátý tak depresivní, že jsem ho vypnul, takže odpad.
Tady je to něžnější a zamilovanější ne o to, co tam je (o tom viz dále), ale o tom, co tam není. Totiž děsně vtipná kritika ranně kapitalistických poměrů, tryskající závist, neschopnost, všechno, co kazilo dojem ze čtvrtého dílu.
Ježto jsem vypnul pátý díl pro trapnost, netušil jsem, že Štěpán má kluka. Myšlenka že předchozí bejvalka zemřela je pro mne jedno velké WTF.Dost jsem se bál, dětského prvku, že se většina scénáristické pozornosti upne na něj, ale naštěstí tomu tak nebylo. Dětští herci působí sympaticky
Jinak dětští herci působí blbě jako obvykle a mladistvá sousedka přímo imbecilně, neb její role je opakovat vše, co řekne ten kluk. Jako fakt, to si nedělám srandu.
Dvojice dětí jako celek ve mně probouzí děsivé studniční Sadako pocity, o kterých jsem netušil, že je v sobě mám.
A jsme v jádru pudla.Ale většinu prostoru naštěstí nechávají dospělým, samozřejmě hlavně Štěpánovi a Kendymu. Vlastně je to u kluků pořád stejná linie, hledání lásky a tak trošku hledání sebe samotných, jen se mění věk hlavních hrdinů, doba a s tím i jejich klíčové strasti a slasti.
Maník, co se furt hledá ještě v padesáti už začíná být poněkud mimo, nejen dramaticky, ale i lidsky.
Inzerovaný vývoj od A (gymnazista, kluk) k B (student VŠ) a k C (mladistvý doktor v terénu) sice proběhl, pak se kdovíproč zalomil k nasranému D (závistivý, neúspěšný budoucí kretén) a možná pokračoval k E (zoufalý kretén?, nevím), ale pak se nějak kruhem vrátil někam k C.
Mezi Lindou Rybovou a Vejmělkovou není v principu rozdíl, snad jen, že je Rybová lepší herečka a jde mi méně na nervy (což jiní popírají a Rybovou nesnášejí, těžko říci). V principu je oboje „holka odvedle,“ se kterou je celkem technicky snadné se seznámit.
Kendy naproti tomu stojí dokonale na fleku od první vteřiny. Nikdy jsme neviděli, že by něco natočil. Je to zřejmě totálně neúspěšný loser od začátku až do konce. Smysl tohoto trápení zvěře moc nechápu.
Pak je tam třetí postava Vaculík, což zřejmě má být autoprodejce, co ho hrál ve čtvrtém dílu Vetchý – tahle záměna postav mne dost mátla. Ten je jediný naprosto úspěšný, ač se mu čtvrtý díl posmíval, co se do něho vešlo.
Mne to tedy nepotěšilo.Potěší návrat oblíbených básnických figur, hlavně oslavu narozenin Pepy Somra jsem vnímal jako jeho loučení a velký dík od tvůrců za jeho krásnou filmovou kariéru.
Pohled na pána v nemocnici s močovým vývodem, kterému věnují striptýz, je pro mne hodně zoufalý konec kariéry. Když si vzpomenu, co předváděl třeba Sean Connery v Pasti, kde dost navážno a přesvědčivě balil Zeta Jonesovou, nebo akční důchodce Michael Caine coby Harry Brown, nebo Ian Mc Kellen coby Holmes, pak mám na loučení s kariérou jiný názor.
A cameo roličky opilců v hospodě v sestavě Hrušínský Rudolf II., Abrhám a Lábus jsem jako vůbec nedal, něco tak trapného si pánové fakt nezasloužili a ten film taky ne.
Viz výše. Odvrácená strana vesmíru tkví v tom, že Linda Rybová už taky není žádný kojenec, a nějak nevěřím, že by jí mistr sbalil na básničky, notabene původně určené někomu jinému. Tenhle Foltýnovský moment příběhu pokládám za jeden z nejsilnějších uměleckých úletů. Ony ty básničky byly od začátku lehce debilní, ale na gymnáziu a snad ještě vysoké to celkem patří k věci.Z nových postav zaujme "poetic girl" Rybařová, která na mě v podání Lindy přirozeně a přitažlivě, tu bych bral taky.
Po třicítce – sorry, jako. Tam už má být z mistra opravdu básník, nebo se na to měl vykvajznout. A opakovat tu samou básničku ještě později – to je prostě trapárna největšího kalibru, to by neudělal ani ten gymnazista.
Vendulka utěšitelka ještě po čtyřiceti letech (nebo kolika) s úplně stejným utilitárním chováním samice lovkyně jako ve třetím dílu působí dost depresivně. Mně by přinutila přemýšlet o smyslu života.Vendulka Utěšitelka je sice krapet starší, ale pořád by s přehledem dokázala utěšit mnoho chlapů včetně mě.
To se teda fakt nebojí. Prostě to brutálně opíše, jako tu básničku.Jedná se o velmi příjemnou, zábavnou podívanou, která se nebojí odkazovat na to nejlepší ze série, aniž by ubírala prostor novému
Sexuální scéna v osmdesátkách nadějné a osvěžující zjevení, byť braná hodně zkratkou, byla s ohledem na cenzuru občas animovaná, a už tehdy mi to vadilo (poezie jakože dost v hajzlu). Udělat to dnes, to je šílenost. Jak pravil někde Jerson, už jsem velký kluk, nebojím se sexuálních scén.
Lehkost připomíná partu podnapilých slonů.a velmi hezky, vtipně a lehce působícímu příběhu.
Vtipy jsou takové komunálně osmdesátkové, bezzubé a ne moc vtipné. A vedle stojí většinou postava, která se nebojí nám vtip podrobně vysvětlit (abychom nepřehlédli, že jako vtip).
Technicky je scénář opravdu příšerná záležitost.
Fakt škoda. Na to si stěžovali diváci i u předchozích dílů. V osmdesátkách ne, tam to bylo vtipné a originální, neb u nás nevídané (a pak otevřou víly šampaňské…)Škoda tak velkého množství product placementu,
Už ve spojení „porevoluční básníci“ je jakési dost děsivé omezení, asi jako „nejrychlejší paraplegický sprinter“.protože bez něj by to hraničilo s hodnocením nejvyšším i tak se ale jedná o nelepší porevoluční básniky.
Čtyři hvězdy si zasluhovali předrevoluční básníci, třetí možná i plný počet skrz úžasnou figuru Hrušínského, porevoluční čtvrtý by se snad mohl vyhrabat na tři nebo dvěapůl, pátý je jasný odpad, tohle je za jednu, ať počítám, jak umím.
Příběh nula, smysl nula, posun postavy nula, zábavnost taky nula… snad jen ta neagresivnost to drží těsně nad hladinou.
Ta lavina nadšených čtyřhvězd je nostalgicky nadšena hlavně sama nad sebou, jací jsme to byli tehdy chlapíci. Pro mne z toho plyne poučení, jak je nostalgie mocná veličina a jak silně dokáže hodnocení umění zkreslit.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Ať žije český film...?
Dukla 61 si rozhodně zasluhuje poznámku.
Vskutečnosti hyperreálný realismus, ale z prostředí tak naprosto mimoidního, že to vypadá jako nějaká absurdní dystopická scifi. Zjednodušená Hepnarová. Vůbec by neškodilo to udělat taky černobíle.
Hodně se nabízí ten Vianův obraz, jak jsou dělníci drceni obrovskými ozubenými koly.
Pár hlasů protestovalo proti pražským hercům, prý komolícím ostravštinu. Za mne naprostý nesouhlas. Martha Issová, kterou z duše nesnáším, až fantasticky odložila svůj ohavně mazlivý akcent a přešla na skvělou odsekávanou ostravštinu, která by jí slušela nekonečně víc i v jiných případech. Prý tam osm let žila, a je to vidět. Lagmajer mluví ostravsky blbě, ale to mi připadá naprosto o.k., protože ředitel by měl být tak trochu dosazený odjinud a nepasovat moc ke svému okolí. Což se přesně děje, jako socreálný ředitel je ten člověk úplně dokonalý. No a Taclík, který ději dominuje, je z Ostravy úplně a měl tatínka horníka, se kterým prý konzultoval ještě nějaké vychytávky. To je Oscarová záležitost.
Nějak mne nenapadá, proč dát méně, než pět hvězd. Socialismus zase jinak, jak jsme ho vlastně moc neznali ani my, co jsem v něm žili.
Vskutečnosti hyperreálný realismus, ale z prostředí tak naprosto mimoidního, že to vypadá jako nějaká absurdní dystopická scifi. Zjednodušená Hepnarová. Vůbec by neškodilo to udělat taky černobíle.
Hodně se nabízí ten Vianův obraz, jak jsou dělníci drceni obrovskými ozubenými koly.
Pár hlasů protestovalo proti pražským hercům, prý komolícím ostravštinu. Za mne naprostý nesouhlas. Martha Issová, kterou z duše nesnáším, až fantasticky odložila svůj ohavně mazlivý akcent a přešla na skvělou odsekávanou ostravštinu, která by jí slušela nekonečně víc i v jiných případech. Prý tam osm let žila, a je to vidět. Lagmajer mluví ostravsky blbě, ale to mi připadá naprosto o.k., protože ředitel by měl být tak trochu dosazený odjinud a nepasovat moc ke svému okolí. Což se přesně děje, jako socreálný ředitel je ten člověk úplně dokonalý. No a Taclík, který ději dominuje, je z Ostravy úplně a měl tatínka horníka, se kterým prý konzultoval ještě nějaké vychytávky. To je Oscarová záležitost.
Nějak mne nenapadá, proč dát méně, než pět hvězd. Socialismus zase jinak, jak jsme ho vlastně moc neznali ani my, co jsem v něm žili.
Re: Ať žije český film...?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 6pvuIn_mlk
Já jaksi nemám slov. Vezměte to někdo za mne.
Já jaksi nemám slov. Vezměte to někdo za mne.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ať žije český film...?
To vypadá evidentně klenot ryzí trapnosti.
Asi někomu nedošlo, jak drahé a těžké je udělat dobře vypadající 3d animák, ale pak už bylo pozdě to zrušit.
Asi někomu nedošlo, jak drahé a těžké je udělat dobře vypadající 3d animák, ale pak už bylo pozdě to zrušit.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: Ať žije český film...?
Já bych to šacoval spíš že se někomu sen změnil na noční můru - režisér, scenárista a producent v jedné osobě. Rozpočet měli na české poměry slušný - 82 milionů. Třeba Kozí příběh (což sice taky neni pecka a je to deset let zpátky, ale je to stejná váhová kategorie) udělali za 30. Dost by mě zajímalo, kolik z toho rozpočtu padlo na Gotťáka.
Mít ambice, že něco půjde ve 30 zemích, vrazit do toho 82 míčů a dostat tohle, asi bych trochu brečel.
Mít ambice, že něco půjde ve 30 zemích, vrazit do toho 82 míčů a dostat tohle, asi bych trochu brečel.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ať žije český film...?
Souhlasím s hodnocením (dvoj)filmu, celkově je to skvělé a i ty repliky Pražáků v rolích domorodců jsou slušné; ale k tomuhle vyjádření musím mít jako do jisté míry dialektolog a člověk, co už pár let v Ostravě napůl žije, poznámku.Argonantus píše: ↑5. 6. 2018, 17:38 Pár hlasů protestovalo proti pražským hercům, prý komolícím ostravštinu. Za mne naprostý nesouhlas. Martha Issová, kterou z duše nesnáším, až fantasticky odložila svůj ohavně mazlivý akcent a přešla na skvělou odsekávanou ostravštinu, která by jí slušela nekonečně víc i v jiných případech. Prý tam osm let žila, a je to vidět. Lagmajer mluví ostravsky blbě, ale to mi připadá naprosto o.k., protože ředitel by měl být tak trochu dosazený odjinud a nepasovat moc ke svému okolí. Což se přesně děje, jako socreálný ředitel je ten člověk úplně dokonalý. No a Taclík, který ději dominuje, je z Ostravy úplně a měl tatínka horníka, se kterým prý konzultoval ještě nějaké vychytávky. To je Oscarová záležitost.
Taclík mluví jako "Pražák", co se přestěhoval do Havířova kvůli práci, rozhodně nepůsobí jako domorodec a ty české podoby mu tam ujíždějí občas až nepokrytě. Vzhledem k tomu, že na šachtě byli lidi původem z celé republiky (a nejen), tak je to vlastně úplně ok. Podobně to pak působí u jeho syna, kterému to neujíždí tak často, ale u něj se to navíc dá vysvětlit studiem v Praze a případně otcem původem z Čech, to je taky ok.
Langmajer mluví divně, ale aspoň to může působit tak, jak píšeš. Vzhledem k tomu, že je to "dokudrama" a ředitel měl být, jestli jsem to pochopil, místní, je to už lehce za hranou, ale jinak bych to filmu nevyčítal.
Issová mluví sekaně a snaží se o takovou tu místní, která ještě nemluví ponašimu, ale někde od Frýdku by být mohla. Ale bohužel se jen snaží, resp. snaží se tak moc, že to občas trhá uši. Ne proto, že by mluvila pražsky, ale proto, že nemluví vůbec česky a občas jí třeba ujede přízvuk na poslední (místo předposlední) slabiku. Tak z půlky dobrý, tak z půlky horší jak Langmajer.
Nejvíc mě na tom mrzí to, že ostravští, resp. regionální herci, když už mají v tom filmu ksicht, dostali v celých dvou filmech zhruba po jedné větě Ale protože jsem měl možnost nahlédnout do produkce (ovšem už v tak pozdní fázi postprodukce a v tak malém rozsahu, že jsem se nedostal do titulků), tak se nedivím, že to hráli všechno Pražáci.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18507
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Ať žije český film...?
Nechápu, proč to nedělali např. v editoru Neverwinter Nights 2, mělo by to lepší... všechno a stálo by je to 1 % výdajů.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů