Nejlepší filmy
Moderátor: Faskal
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Asi nemá smysl řešit debatu o žebříčcích ve Filmech, kde to n´beznadějně zapadne. Lépe zareagovat na původní Bajovu výzvu.
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 59#p293159
Žebříček těch úplně nejlepších filmů
Lze jen dodat, že pětihvězda = 90%, perfektní film zcela bez vad, který jsem ochoten vidět víckrát, ale přece jen, ne vždy to musí být srdeční záležitost.
V tomhle seznamu naopak ano; dokonalost je základní předpoklad, ale navíc mezi jinými „devadesátkami“ je to ještě něco naprosto mimořádného, tedy 95% a více, a jsem to ochoten vidět kdykoli znovu. Jdem na to:
1) Pán prstenů 1-3 – kdo čekal něco jiného, je blázen. Jiná možnost nebyla. A zabírám tím jedno místo, je to nedělitelný celek.
2) Terminátor – kdo čekal něco jiného... Ani tady nebyla alternativa, jakkoli Camerona žeru, přec jen tady jsme jinde. A taky nejlepší scifi.
3) Batman returns – velká mezera mezi stříbrnou medajlí a tímhle, tady jsem trochu dumal, ale má-li to být srdcovka, co na mne měla zásadní vliv, pak určitě nejlepší Burton, ano, slyšíte dobře, tohle vyhrálo v supertěžké konkurenci proti Velké rybě, Ospalé díře a dalším, stále ještě „více než devadesátkám“ Jasně nejlepší komiksák.
4) Indiana Jones a poslední křížová výprava – dost podobný případ, mezi třetí a čtvrtou pozicí je nepatrně místa. Nakonec mi tohle zpětně vychází jako nejlepší Spilebergův film, možná pro někoho překvapivě. I když tady by taky konkurence byla, a zatraceně silná.
5) Blade runner – tady je u Scotta o něco jasněji, jakkoli by se našlo i u něho vícero devadesátek. Ale tohle je opravdu geniální.
6) Jeanne d´Arc – film, který svět nepochopil, nicméně pro mne nejlepší Besson, a co je mi do toho, že si to zbytek světa nemyslí. Je třeba hájit čest historické fikce, a tohle je svého druhu úplně nejlepší exemplář, pakliže neuznáme Indiana Jonese.
7) Sedm – když 7, tak 7. Ze všech skvostných možných výtečných Fincherů nakonec tento, asi nejlepší a nejdůslednější.
8) Mlčení jehňátek – tady jsem sám překvapen, jak vysoko tenhle film v průběhu let vystoupal. Demme jinak nic skvostného nenatočil. Ale tahle věc je stejně napodobovaná, jako Terminátor; změnila svět a opravdu mne baví. Kombinace chytrosti a hororu. Jedna ze změn od starší verze před lety v této debatě
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 34#p295234
9) Hanebný pancharti – podobný případ. Tarantino není můj úplně nejoblíbenější režisér, a existuje několik možných konkurentů, ale tenhle, nakonec, s odstupem, nejlepší; hodně jsem váhal nad Kill Billem.
10) Temný rytíř povstal – tady jsem váhal nejvíc. Nolan se rovněž vetřel do vysoké kategorie mojí pozornosti, nicméně zdaleka ne všechno mi úplně sedí. Nakomnec to dopadlo hodně podobně jako s Burtonem – poslední díl, a vlastně zrcadlový obraz toho Burtonova. Dunkerk je možná lepší film, ale srdcovka z něj asi nebude tak snadno.
Noa to je celé. Asi by šlo sestavit další hodně mocnou desítku skvostných filmů, olizujících 95 bodů, na které se nedostalo. Ale už tušíte, že tam bude nutno narvat všechny zbylé Camerony, Burtony, Finchery a tak.
Kdo by chtěl i úplně jiné mistry, pak nedávno bylo tohle https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 16#p527916
podotýkám, že Vesnice minule byla v hlavním top ten a hodně se sem taky dralo to Truman show.
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 59#p293159
Žebříček těch úplně nejlepších filmů
Lze jen dodat, že pětihvězda = 90%, perfektní film zcela bez vad, který jsem ochoten vidět víckrát, ale přece jen, ne vždy to musí být srdeční záležitost.
V tomhle seznamu naopak ano; dokonalost je základní předpoklad, ale navíc mezi jinými „devadesátkami“ je to ještě něco naprosto mimořádného, tedy 95% a více, a jsem to ochoten vidět kdykoli znovu. Jdem na to:
1) Pán prstenů 1-3 – kdo čekal něco jiného, je blázen. Jiná možnost nebyla. A zabírám tím jedno místo, je to nedělitelný celek.
2) Terminátor – kdo čekal něco jiného... Ani tady nebyla alternativa, jakkoli Camerona žeru, přec jen tady jsme jinde. A taky nejlepší scifi.
3) Batman returns – velká mezera mezi stříbrnou medajlí a tímhle, tady jsem trochu dumal, ale má-li to být srdcovka, co na mne měla zásadní vliv, pak určitě nejlepší Burton, ano, slyšíte dobře, tohle vyhrálo v supertěžké konkurenci proti Velké rybě, Ospalé díře a dalším, stále ještě „více než devadesátkám“ Jasně nejlepší komiksák.
4) Indiana Jones a poslední křížová výprava – dost podobný případ, mezi třetí a čtvrtou pozicí je nepatrně místa. Nakonec mi tohle zpětně vychází jako nejlepší Spilebergův film, možná pro někoho překvapivě. I když tady by taky konkurence byla, a zatraceně silná.
5) Blade runner – tady je u Scotta o něco jasněji, jakkoli by se našlo i u něho vícero devadesátek. Ale tohle je opravdu geniální.
6) Jeanne d´Arc – film, který svět nepochopil, nicméně pro mne nejlepší Besson, a co je mi do toho, že si to zbytek světa nemyslí. Je třeba hájit čest historické fikce, a tohle je svého druhu úplně nejlepší exemplář, pakliže neuznáme Indiana Jonese.
7) Sedm – když 7, tak 7. Ze všech skvostných možných výtečných Fincherů nakonec tento, asi nejlepší a nejdůslednější.
8) Mlčení jehňátek – tady jsem sám překvapen, jak vysoko tenhle film v průběhu let vystoupal. Demme jinak nic skvostného nenatočil. Ale tahle věc je stejně napodobovaná, jako Terminátor; změnila svět a opravdu mne baví. Kombinace chytrosti a hororu. Jedna ze změn od starší verze před lety v této debatě
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 34#p295234
9) Hanebný pancharti – podobný případ. Tarantino není můj úplně nejoblíbenější režisér, a existuje několik možných konkurentů, ale tenhle, nakonec, s odstupem, nejlepší; hodně jsem váhal nad Kill Billem.
10) Temný rytíř povstal – tady jsem váhal nejvíc. Nolan se rovněž vetřel do vysoké kategorie mojí pozornosti, nicméně zdaleka ne všechno mi úplně sedí. Nakomnec to dopadlo hodně podobně jako s Burtonem – poslední díl, a vlastně zrcadlový obraz toho Burtonova. Dunkerk je možná lepší film, ale srdcovka z něj asi nebude tak snadno.
Noa to je celé. Asi by šlo sestavit další hodně mocnou desítku skvostných filmů, olizujících 95 bodů, na které se nedostalo. Ale už tušíte, že tam bude nutno narvat všechny zbylé Camerony, Burtony, Finchery a tak.
Kdo by chtěl i úplně jiné mistry, pak nedávno bylo tohle https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 16#p527916
podotýkám, že Vesnice minule byla v hlavním top ten a hodně se sem taky dralo to Truman show.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
A schválně zvlášť - úplně jiný seznam mých bývalých nejlepších filmů, stále geniálních, ale už se k nim nechci vracet:
Sedm statečných
Čelisti
Tenkrát na západě
Kmotr
Excalibur
Šakal
Uprchlík
Africká královna
Zkouška pilota Pirxe
Čekej do tmy
Sedm statečných
Čelisti
Tenkrát na západě
Kmotr
Excalibur
Šakal
Uprchlík
Africká královna
Zkouška pilota Pirxe
Čekej do tmy
- Vallun
- Příspěvky: 32272
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší filmy
Který Šakal?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
- Vallun
- Příspěvky: 32272
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší filmy
Toho vidět znova mohu, ale chápu. Navíc kniha je výrazně lepší a jdou k ní najít poznámky, jak se psala:)
Bych i souhlasil:)1) Pán prstenů 1-3 –
4) Indiana Jones a poslední křížová výprava
7) Sedm – když 7, tak 7. Ze všech skvostných možných výtečných Fincherů nakonec tento, asi nejlepší a nejdůslednější.
9) Hanebný pancharti
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Zajímavé.
Identifikuji odpor ke scifi a ke komiksákům. Toho jsem si ještě nevšiml.
Řekl bych, že se se Sosáčkovým vkusem asi úplně nepotkáš.
Jinak se mi to rozpadá do mnoha specializovaných seznamů, řekl bych, že dám dohromady nejméně stovku pětihvězxdových filmů celkem, ale je to asi zbytečné.
Hodně dobrý seznam je ten Empire 500, tam má shodu slušnou.
Identifikuji odpor ke scifi a ke komiksákům. Toho jsem si ještě nevšiml.
Řekl bych, že se se Sosáčkovým vkusem asi úplně nepotkáš.
Jinak se mi to rozpadá do mnoha specializovaných seznamů, řekl bych, že dám dohromady nejméně stovku pětihvězxdových filmů celkem, ale je to asi zbytečné.
Hodně dobrý seznam je ten Empire 500, tam má shodu slušnou.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 1. 4. 2018, 10:46, celkem upraveno 3 x.
Re: Nejlepší filmy
Se sedmi z těch /ex/ deseti se vidět můžu docela ráda, když na ně narazím. Pilota Pirxe jsem neviděla, Excalibur taky ne, bohužel.
Tenkrát na Západě upřímně nesnáším.
Tenkrát na Západě upřímně nesnáším.
Čas neexistuje.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Pirx je hodně dobová vychytávka, tenkrát to byl naprosto ojedinělý scifi film, kde byla i nějaká ta akce.
Na Poláky jsme mohli jen závistivě zírat.
Excalibur byla totální závrať, jasná medajle, možná dokonce po jistou dobu i zlatá, teprve po revoluci mne začaly leptat určité mouchy a pochybnosti. Pod devadesát bych ale asi nešel ani dnes. První vážně míněný fantazy film, zřejmě; má ho takto zaseknutý v hlavě leckdo, třeba Snyder (viz ta odbočka někde u supermana s eeriem).
Tenkrát na Západě je taky hodně velká formální vychytávka. Pokud tě drtí to šílené tempo vzor Tarkovski, pak bacha na nového Blade Runnera, to je hodně strašlivá věc. I hodně staré westerny jsou rychlejší. Kdybych psal seznam deseti westernů, určitě tam bude ještě V pravé poledne a možná Poslední vlak z Gun Hillu. Ale nejsem si úplně jist, jestli bych jich deset perfektních dal dohromady.
Kdybych měl dát dohromady další podobné tipy, pak určitě ten Lord Jim, na kterého jsem nedávno někde narazil, možná Letiště, dnes už dost nepoužitelné, možná Dobrodružství Poseidonu. možná Dotek Medusy, Mrtvá a živá (kupodivu), Ptáci, Kdo seje vítr, Krysy z podzemí, Tři mušketýři model York, možná Barva nachu, Le magnifique, vida, měl bych další desítku. Pod devadesát to asi moc nepůjde a když, tak hodně těsně.
Na Poláky jsme mohli jen závistivě zírat.
Excalibur byla totální závrať, jasná medajle, možná dokonce po jistou dobu i zlatá, teprve po revoluci mne začaly leptat určité mouchy a pochybnosti. Pod devadesát bych ale asi nešel ani dnes. První vážně míněný fantazy film, zřejmě; má ho takto zaseknutý v hlavě leckdo, třeba Snyder (viz ta odbočka někde u supermana s eeriem).
Tenkrát na Západě je taky hodně velká formální vychytávka. Pokud tě drtí to šílené tempo vzor Tarkovski, pak bacha na nového Blade Runnera, to je hodně strašlivá věc. I hodně staré westerny jsou rychlejší. Kdybych psal seznam deseti westernů, určitě tam bude ještě V pravé poledne a možná Poslední vlak z Gun Hillu. Ale nejsem si úplně jist, jestli bych jich deset perfektních dal dohromady.
Kdybych měl dát dohromady další podobné tipy, pak určitě ten Lord Jim, na kterého jsem nedávno někde narazil, možná Letiště, dnes už dost nepoužitelné, možná Dobrodružství Poseidonu. možná Dotek Medusy, Mrtvá a živá (kupodivu), Ptáci, Kdo seje vítr, Krysy z podzemí, Tři mušketýři model York, možná Barva nachu, Le magnifique, vida, měl bych další desítku. Pod devadesát to asi moc nepůjde a když, tak hodně těsně.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 23. 3. 2018, 18:28, celkem upraveno 1 x.
- Vallun
- Příspěvky: 32272
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepší filmy
Odpor ke scifi v žádném případě, ale mám rád trochu jinou scifi - z tohoto žánru bych tam vrazil Star Trek - První kontakt (jinak mám ale raději knihy). Ale odpor ke komiksákům hrdě potvrzuji:)
Bitvu o Británii za válečné filmy (to asi taky nikoho nepřekvapí).
Možná Harryho Poterra jako celek.
Nespoutaný Django - kvůli obsazení.
Glimmer man - nejlepší "béčkový" akčňák.
Velký flám za komedie.
midewiwin:
Sedm statečných - vidět mohu, ale nevyhledávám
Čelisti - nikdy jsme vlastně neviděl celé, ale nic proti nim:)
Tenkrát na západě - přežil bych, ale znovu to vidět nemusim.
Kmotr - neviděl jsem.
Excalibur - vidět mohu, ale nevyhledávám, a raději než 7 statečných
Šakal - špička
Uprchlík - souhlas s hodnocením Arga
Africká královna - neznám
Zkouška pilota Pirxe - neznám
Čekej do tmy - neznám
Kdysi se mi hodně líbilo Pobřeží v plamenech, ale už taky nevím, zda bych to dal..
Bitvu o Británii za válečné filmy (to asi taky nikoho nepřekvapí).
Možná Harryho Poterra jako celek.
Nespoutaný Django - kvůli obsazení.
Glimmer man - nejlepší "béčkový" akčňák.
Velký flám za komedie.
midewiwin:
Sedm statečných - vidět mohu, ale nevyhledávám
Čelisti - nikdy jsme vlastně neviděl celé, ale nic proti nim:)
Tenkrát na západě - přežil bych, ale znovu to vidět nemusim.
Kmotr - neviděl jsem.
Excalibur - vidět mohu, ale nevyhledávám, a raději než 7 statečných
Šakal - špička
Uprchlík - souhlas s hodnocením Arga
Africká královna - neznám
Zkouška pilota Pirxe - neznám
Čekej do tmy - neznám
Kdysi se mi hodně líbilo Pobřeží v plamenech, ale už taky nevím, zda bych to dal..
Naposledy upravil(a) Vallun dne 23. 3. 2018, 18:30, celkem upraveno 1 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Nejlepší filmy
Ten Excalibur mě mrzí, budu muset tu mezeru ve vzdělání dohnat. Dívala jsem se na obsazení, je excelentní.
Čas neexistuje.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
K Excaliburu je důležité si domyslet ty kulisy, což bylo vojenské kino. Kde dávali kromě mnoha nekoukatelných šíleností typu Slunce, seno, jahody dva filmy z jiného vesmíru, které mi změnily život. Terminátor a Excalibur.
Nic ani vzdáleně podobného prostě nebylo. Vůbec. Totální jinde, tentokrát bez parodie.
Vhodný věk a nálada jsou pro efekt dost zásadní. Pokud vám podstrčí tu správnou věc v pravý čas, pak vás dostane. Stačí sledovat Eerieho šílenství nad prvními Star Wars.
Já se to ovšem snažím filtrovat od toho prvního efektu, takže některé věci mi na vrchol postupně doputovaly (Jehňátka, kde nyl první dojem dobrý, ale ne zdrcující).
Nic ani vzdáleně podobného prostě nebylo. Vůbec. Totální jinde, tentokrát bez parodie.
Vhodný věk a nálada jsou pro efekt dost zásadní. Pokud vám podstrčí tu správnou věc v pravý čas, pak vás dostane. Stačí sledovat Eerieho šílenství nad prvními Star Wars.
Já se to ovšem snažím filtrovat od toho prvního efektu, takže některé věci mi na vrchol postupně doputovaly (Jehňátka, kde nyl první dojem dobrý, ale ne zdrcující).
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
OK, jsem se troška zamyslela...
Úmyslně vynechávám anime (obecně animované filmy), Trololo, krátkometrážní, němé a silně okrajové záležitosti.
Valerie a týden divů (1972)
Aguirre, hněv boží (1972)
Nebe nad Berlínem (1987)
Dracula (1992)
Sbohem, má konkubíno (1993)
M. Butterfly (1993)
Farinelli (1994)
Konkurs (1999)
Sauna (2008)
Ať vejde ten pravý (2008)
Úmyslně vynechávám anime (obecně animované filmy), Trololo, krátkometrážní, němé a silně okrajové záležitosti.
Valerie a týden divů (1972)
Aguirre, hněv boží (1972)
Nebe nad Berlínem (1987)
Dracula (1992)
Sbohem, má konkubíno (1993)
M. Butterfly (1993)
Farinelli (1994)
Konkurs (1999)
Sauna (2008)
Ať vejde ten pravý (2008)
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Re: Nejlepší filmy
Mám to bez pořadí a napřeskáčku, jak mě ty filmové lásky napadaly, a je jich prvočíslo.
Fanny a Alexander
Údolí včel
Spalovač mrtvol
Velká země
Čokoláda
Most přes řeku Kwai
Král rybář
Podraz
L.A. - Přísně tajné
Dobyvatelé ztracené archy
Dvanáct rozhněvaných mužů
Hluboký spánek
Unaveni sluncem
Lola běží o život
Dějiny násilí
Stará puška
Pán prstenů
Hrozná směska. Jak dort pejska a kočičky.
Fanny a Alexander
Údolí včel
Spalovač mrtvol
Velká země
Čokoláda
Most přes řeku Kwai
Král rybář
Podraz
L.A. - Přísně tajné
Dobyvatelé ztracené archy
Dvanáct rozhněvaných mužů
Hluboký spánek
Unaveni sluncem
Lola běží o život
Dějiny násilí
Stará puška
Pán prstenů
Hrozná směska. Jak dort pejska a kočičky.
Čas neexistuje.
Re: Nejlepší filmy
Ja to asi z hlavy nevysypu. Ale jak to vidim, tak jsem jako Sadako v tom, ze nejsem na ty velkofilmy - libi se mi mnohem vic male, osobni veci. I muj nejoblibenejsi valecny film velkofilm (zachrante typka) je vlastne osobni.
Kdyz pujdo po filmech, co mi nejvic daly - coz neni to same jako nejlepsi filmy, dostanu neco jako:
Léon
Requiem za sen
Faunuv labyrint
Pulp Fiction
Americal History X
V for Vendetta
Apocalypse Now
Jenomze to vypada skoro jako kdybych sel podle nejaky "how to look like classy movie person guide" - 1) neco francouzkyho 2) neco od Aranofskyho 3) neco od del Tora, 4) neco do Tarantina 5) neco komixovyho 6) ... chybi mi nejakej Cuaron, hm.
Kdyz pujdo po filmech, co mi nejvic daly - coz neni to same jako nejlepsi filmy, dostanu neco jako:
Léon
Requiem za sen
Faunuv labyrint
Pulp Fiction
Americal History X
V for Vendetta
Apocalypse Now
Jenomze to vypada skoro jako kdybych sel podle nejaky "how to look like classy movie person guide" - 1) neco francouzkyho 2) neco od Aranofskyho 3) neco od del Tora, 4) neco do Tarantina 5) neco komixovyho 6) ... chybi mi nejakej Cuaron, hm.
But nobody came.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů