Nejlepší filmy
Moderátor: Faskal
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Nejlepší filmy
Z podnětu několika jedinců tahám z literatury
Seznam zlatého fondu kinematografie („The best 100“)
1895-1930
První filmy bratří Lumierů
Cesta do nemožna
Zrození národa
Intolerance
Poklad doktora Arna
Kabinet doktora Cagliariho
Upír Nosferatu*
Poslední štace
Metropolis
Nanuk, člověk primitivní
Chamtivost
Zlaté opojení*
Frigo na mašině
Křižník Potěmkin
Deset dnů, které otřásly světem
Matka
Arsenál
Země
Muž s kinoaparátem
Ecce homo
Slaměný klobouk
Utrpení Panny Orleánské
Andaluský pes
1930-45
Milión
Světla velkoměsta*
Zlatý věk
Modrý anděl
Vrah mezi námi
Trojka z mravů
Atalanta
Hříšné ženy boomské
Velká iluze*
Pravidla hry
Čapajev
Trilogie o Gorkém
Alexandr Něvský
Muž z Aranu
Španělská země
Moderní doba*
Přepadení*
Hrozny hněvu
Občan Kane
Děti ráje
Ivan Hrozný
1945-1975
Řím, otevřené město*
Paisa
Zloději kol
Země se chvěje
Umberto D
Pouto nejsilnější
Monsieur Verdoux
Orfeus
Zpívání v dešti
Rašomon*
Žít
Sedm samurajů*
Povídky o bledé luně po dešti
Žalozpěv stezky
Hlas krve
V přístavu
Silnice*
Sedmá pečeť*
Lesní jahody*
K smrti odsouzený uprchl
Můj strýček
Popel a démant
Nikdo mne nemá rád
U konce s dechem
Hirošima, má láska
Loni v Marienbadu
V sobotu večer, v neděli ráno
Sladký život*
Osm a půl*
Dobrodružství
Noc
Rocco a jeho bratři
Stíny
Jules a Jim
Viridiana*
Anděl zkázy
Ptáci*
Pasažérka
Černý bůh a bílý ďábel
Stíny zapomenutých předků
Beznadějní
Hvězdy na čepicích
Ostře sledované vlaky*
Persona
Nehoda
Bitva o Alžír
Kdyby
Rozloučení se včerejškem
Andrej Rublev*
Vzpomínky
2001: vesmírná Odysseia*
Obřad
Smrt v Benátkách*
Putovní divadlo
Nashville
Dvacáté století
Seznam zlatého fondu kinematografie („The best 100“)
1895-1930
První filmy bratří Lumierů
Cesta do nemožna
Zrození národa
Intolerance
Poklad doktora Arna
Kabinet doktora Cagliariho
Upír Nosferatu*
Poslední štace
Metropolis
Nanuk, člověk primitivní
Chamtivost
Zlaté opojení*
Frigo na mašině
Křižník Potěmkin
Deset dnů, které otřásly světem
Matka
Arsenál
Země
Muž s kinoaparátem
Ecce homo
Slaměný klobouk
Utrpení Panny Orleánské
Andaluský pes
1930-45
Milión
Světla velkoměsta*
Zlatý věk
Modrý anděl
Vrah mezi námi
Trojka z mravů
Atalanta
Hříšné ženy boomské
Velká iluze*
Pravidla hry
Čapajev
Trilogie o Gorkém
Alexandr Něvský
Muž z Aranu
Španělská země
Moderní doba*
Přepadení*
Hrozny hněvu
Občan Kane
Děti ráje
Ivan Hrozný
1945-1975
Řím, otevřené město*
Paisa
Zloději kol
Země se chvěje
Umberto D
Pouto nejsilnější
Monsieur Verdoux
Orfeus
Zpívání v dešti
Rašomon*
Žít
Sedm samurajů*
Povídky o bledé luně po dešti
Žalozpěv stezky
Hlas krve
V přístavu
Silnice*
Sedmá pečeť*
Lesní jahody*
K smrti odsouzený uprchl
Můj strýček
Popel a démant
Nikdo mne nemá rád
U konce s dechem
Hirošima, má láska
Loni v Marienbadu
V sobotu večer, v neděli ráno
Sladký život*
Osm a půl*
Dobrodružství
Noc
Rocco a jeho bratři
Stíny
Jules a Jim
Viridiana*
Anděl zkázy
Ptáci*
Pasažérka
Černý bůh a bílý ďábel
Stíny zapomenutých předků
Beznadějní
Hvězdy na čepicích
Ostře sledované vlaky*
Persona
Nehoda
Bitva o Alžír
Kdyby
Rozloučení se včerejškem
Andrej Rublev*
Vzpomínky
2001: vesmírná Odysseia*
Obřad
Smrt v Benátkách*
Putovní divadlo
Nashville
Dvacáté století
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Komentář kulturního primitiva:
1) Seznam sestavila parta mudrců z UNESCO v roce 1982, čímž nese punc jakési oficiálnosti. Zjevně sahá jen do roku 1975. Podotýkám, že není zjevně idiotský; z toho mála, co jsem viděl (zatrženo hvězdičkou) soudím, že zařazení všech filmů mělo jakýsi smysl a vedla se o tom velká debata.
2) Tendenčnosti však nikdo neuteče. Kolektivní odpor kulturních machrů k Hollywoodu a protežování levičáckého třeštění je patrný na první pohled; zdá se, že toho Rusové natočili víc, než Američani. Takže pokud to chce někdo ještě postihnout, měl by si vedle toho dát seznam Oscarů (které jsou naopak čistě americké), a lze tak dospět k jakési rozumné rovnováze.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oscar#Nejl ... 3.AD_filmy
3) Dělení na epochy spáchal zřejmě autor knížky Ivan Herfurt („Zlatý fond světové kinematografie“, Horizont, 1986), nicméně má jasnou logiku; pokud pátráte, co tak světaborného se stalo okolo roku 1930, pak to, že film dostal zvuk. Druhá významná caesura 1945 není jen válka, která změnila lautr všechno, ale také masivní nástup italského neorealismu, což je vlastně jistá změna estetických měřítek. Rozpor je patrný ještě v době psaní knížky; pan Herfurt tiše protestuje, že se ze seznamu stal nakonec žebříček (což nebylo půdvodně v plánu) a většinu z „top ten“ obsadily filmy z prvního období, a nebyl doceněn právě italský neorealismus.
4) Stojí také za zmínku, že řada supervelikánů filmu se do seznamu dostala jediným opusem (třeba Hitchcock, Kubrick nebo Tarkovski). Asi lze vést velikou debatu, jestli se trefili správně; u každého z podobně postižených lze vymyslet několik srovnatelných opusů.
5) Za povšimnutí stojí i ti, kdo prolamují tohle pravidlo, a dotáhli to dokonce na tři a víc filmů; vesměs byste je asi uhádli. Ejznštejn (4), Chaplin(4), Buňuel (3), Kurosawa (3), Visconti (3), Fellini (3) a Bergman (3).
4) K první etapě mohu říci jen málo. Němé filmy jsou vpodstatě bizarní kuriozity; málokdo na ně dnes ještě vážně kouká. Ty dva, co jsem viděl, nebyly špatné; v Nosferatu byl k vidění dokonce ještě přesah z minulé romantické epochy. Nicméně asi málokdo by si němý film zařadil doma jako kultovní do své videotéky a sjížděl ho častěji.
5) Etapa druhá je vlastně otázkou na poměr k Chaplinovi. Protože Chaplin je drtivé procento toho, co přežilo a co se dávalo ještě o léta později i mimo filmové kluby. Všeobecně mám dojem, že vydařené komedie mají hodně dlouhou životnost, takže jsou dost nepotopitelné. Přesto, sečteno a podtrženo, s odstupem let, přiznám se, že Chaplina vlastně moc nemiluji. Sociální otázkou jsem přecpaný na pět životů dopředu a dobrovolně bych si žádný Chaplinův film do videotéky nepořídil.
Jo, a opravdu skvělý film je Velká iluze; kdybyste na to někde narazili, možná vás to až překvapí. Zvláštní plus pro ctitele válečného filmu (což já dokonce ani nejsem).
Za povšimnutí stojí i Přepadení; jediný (!) western v celém seznamu. Pro ctitele žánru povinné; jako barbar se přiznám, že řada pozdějších westernů je jasně lepších.
6) Etapu třetí – 1945-75 – je zase otázkou vašeho poměru k italskému neorealismu. Protože Italů je tam jak mraků, a ti následující Francouzi a další opisují podobné vzorce. Od mírného zájmu o tento styl v dávných dobách se mohu přiznat k postupnému přechodu k upřímné nenávisti. Nic z toho, co jsem viděl, už nechci opakovat.
7) Ze schématu se vymyká Kurosawa, od kterého jsem viděl dva zmíněné filmy, a oba moc dobré. Sedm samurajů má divný osud, neb je zcela zakryt svým mnohem slavnějším Hollywoodským remakem (což je určitě jeden z těch vynechaných důležitých westernů). Spravedlivé to moc není, protože jde skoro o doslovný opis.
8) Bergman byl v těch dobách stejně zběsilý kult, jako Fellini. Výběr tří jeho opusů pokládám za docela zdařilý; Sedmá pečeť je zdaleka nejlepší, a vedle Kurosawy je jednou z mála věcí, co stojí ještě za koukání. Doplnit lze posledního Fanny a Alexandra z osmdesátých let, co se do seznamu pochopitelně nevešel.
9) Za poznámku stojí dále jediný český film Ostře sledované vlaky. Osobně bych dal přednost jiným; Menzel mi časem začal jít na nervy stejně, jako Chaplin. Například oscarový československý film číslo 1 – Obchod na korze je určitě lepší; a pokud sáhnete po Vláčilovi nebo Herzovi, také těžko minete.
10) 2001: Vesmírná Odysseia je nejen jediný Kubrick v seznamu (dnes už asi těžko omluvitelné), ale také jediná scifi, pokud ignoruji vychytávky jako Metropolis. Osobně to považuji za těžký omyl. Tento film je spíše završením staré epochy, než začátkem něčeho nového; pozdější věci na to nenavazují vůbec. Za ocitování stojí komentář pana Herfurta z r. 1982:
„Kosmické opery 70. let, jako např. Hvězdné války od G. Lucase, se pouští po druhé cestě scifi, která začíná v poslední době nebezpečně převažovat…“
Tím se vlastně do seznamu v této jediné větě vplížila skutečná scifi a budoucnost – to, co opravdu mělo hýbat příštími věky; Star Wars, Spielberg, Scott a tak podobně. Ve vynechané „díře“ 1975-1982 se stalo strašně moc podstatných věcí; našinec by řakl možná, že úplně všechno podstatné (Cameron natočil Piraňu 2…?).
Podobným poslem budoucnosti, ještě v roce 1982 ne zcela pochopeným, jsou ti Hitchcockovi Ptáci. Bez Ptáků by nebylo Čelistí, a bez nich by nebylo Pietova senznamu, a co by vůbec z dneška zbylo?
1) Seznam sestavila parta mudrců z UNESCO v roce 1982, čímž nese punc jakési oficiálnosti. Zjevně sahá jen do roku 1975. Podotýkám, že není zjevně idiotský; z toho mála, co jsem viděl (zatrženo hvězdičkou) soudím, že zařazení všech filmů mělo jakýsi smysl a vedla se o tom velká debata.
2) Tendenčnosti však nikdo neuteče. Kolektivní odpor kulturních machrů k Hollywoodu a protežování levičáckého třeštění je patrný na první pohled; zdá se, že toho Rusové natočili víc, než Američani. Takže pokud to chce někdo ještě postihnout, měl by si vedle toho dát seznam Oscarů (které jsou naopak čistě americké), a lze tak dospět k jakési rozumné rovnováze.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oscar#Nejl ... 3.AD_filmy
3) Dělení na epochy spáchal zřejmě autor knížky Ivan Herfurt („Zlatý fond světové kinematografie“, Horizont, 1986), nicméně má jasnou logiku; pokud pátráte, co tak světaborného se stalo okolo roku 1930, pak to, že film dostal zvuk. Druhá významná caesura 1945 není jen válka, která změnila lautr všechno, ale také masivní nástup italského neorealismu, což je vlastně jistá změna estetických měřítek. Rozpor je patrný ještě v době psaní knížky; pan Herfurt tiše protestuje, že se ze seznamu stal nakonec žebříček (což nebylo půdvodně v plánu) a většinu z „top ten“ obsadily filmy z prvního období, a nebyl doceněn právě italský neorealismus.
4) Stojí také za zmínku, že řada supervelikánů filmu se do seznamu dostala jediným opusem (třeba Hitchcock, Kubrick nebo Tarkovski). Asi lze vést velikou debatu, jestli se trefili správně; u každého z podobně postižených lze vymyslet několik srovnatelných opusů.
5) Za povšimnutí stojí i ti, kdo prolamují tohle pravidlo, a dotáhli to dokonce na tři a víc filmů; vesměs byste je asi uhádli. Ejznštejn (4), Chaplin(4), Buňuel (3), Kurosawa (3), Visconti (3), Fellini (3) a Bergman (3).
4) K první etapě mohu říci jen málo. Němé filmy jsou vpodstatě bizarní kuriozity; málokdo na ně dnes ještě vážně kouká. Ty dva, co jsem viděl, nebyly špatné; v Nosferatu byl k vidění dokonce ještě přesah z minulé romantické epochy. Nicméně asi málokdo by si němý film zařadil doma jako kultovní do své videotéky a sjížděl ho častěji.
5) Etapa druhá je vlastně otázkou na poměr k Chaplinovi. Protože Chaplin je drtivé procento toho, co přežilo a co se dávalo ještě o léta později i mimo filmové kluby. Všeobecně mám dojem, že vydařené komedie mají hodně dlouhou životnost, takže jsou dost nepotopitelné. Přesto, sečteno a podtrženo, s odstupem let, přiznám se, že Chaplina vlastně moc nemiluji. Sociální otázkou jsem přecpaný na pět životů dopředu a dobrovolně bych si žádný Chaplinův film do videotéky nepořídil.
Jo, a opravdu skvělý film je Velká iluze; kdybyste na to někde narazili, možná vás to až překvapí. Zvláštní plus pro ctitele válečného filmu (což já dokonce ani nejsem).
Za povšimnutí stojí i Přepadení; jediný (!) western v celém seznamu. Pro ctitele žánru povinné; jako barbar se přiznám, že řada pozdějších westernů je jasně lepších.
6) Etapu třetí – 1945-75 – je zase otázkou vašeho poměru k italskému neorealismu. Protože Italů je tam jak mraků, a ti následující Francouzi a další opisují podobné vzorce. Od mírného zájmu o tento styl v dávných dobách se mohu přiznat k postupnému přechodu k upřímné nenávisti. Nic z toho, co jsem viděl, už nechci opakovat.
7) Ze schématu se vymyká Kurosawa, od kterého jsem viděl dva zmíněné filmy, a oba moc dobré. Sedm samurajů má divný osud, neb je zcela zakryt svým mnohem slavnějším Hollywoodským remakem (což je určitě jeden z těch vynechaných důležitých westernů). Spravedlivé to moc není, protože jde skoro o doslovný opis.
8) Bergman byl v těch dobách stejně zběsilý kult, jako Fellini. Výběr tří jeho opusů pokládám za docela zdařilý; Sedmá pečeť je zdaleka nejlepší, a vedle Kurosawy je jednou z mála věcí, co stojí ještě za koukání. Doplnit lze posledního Fanny a Alexandra z osmdesátých let, co se do seznamu pochopitelně nevešel.
9) Za poznámku stojí dále jediný český film Ostře sledované vlaky. Osobně bych dal přednost jiným; Menzel mi časem začal jít na nervy stejně, jako Chaplin. Například oscarový československý film číslo 1 – Obchod na korze je určitě lepší; a pokud sáhnete po Vláčilovi nebo Herzovi, také těžko minete.
10) 2001: Vesmírná Odysseia je nejen jediný Kubrick v seznamu (dnes už asi těžko omluvitelné), ale také jediná scifi, pokud ignoruji vychytávky jako Metropolis. Osobně to považuji za těžký omyl. Tento film je spíše završením staré epochy, než začátkem něčeho nového; pozdější věci na to nenavazují vůbec. Za ocitování stojí komentář pana Herfurta z r. 1982:
„Kosmické opery 70. let, jako např. Hvězdné války od G. Lucase, se pouští po druhé cestě scifi, která začíná v poslední době nebezpečně převažovat…“
Tím se vlastně do seznamu v této jediné větě vplížila skutečná scifi a budoucnost – to, co opravdu mělo hýbat příštími věky; Star Wars, Spielberg, Scott a tak podobně. Ve vynechané „díře“ 1975-1982 se stalo strašně moc podstatných věcí; našinec by řakl možná, že úplně všechno podstatné (Cameron natočil Piraňu 2…?).
Podobným poslem budoucnosti, ještě v roce 1982 ne zcela pochopeným, jsou ti Hitchcockovi Ptáci. Bez Ptáků by nebylo Čelistí, a bez nich by nebylo Pietova senznamu, a co by vůbec z dneška zbylo?
Re: Nejlepší filmy
Ad argo ad bod 2:ja tam zas vidim docela zasadni pravicacka trestetni:
Zrozeni Naroda... oslava ku-klux-klanu
Intolerance... antisemitismus + militantni antisocialismus
Hříšné ženy boomské...kolaborace s nacisty je dobra aaaano
Ps:ktere levicacke filmy myslis??
Zrozeni Naroda... oslava ku-klux-klanu
Intolerance... antisemitismus + militantni antisocialismus
Hříšné ženy boomské...kolaborace s nacisty je dobra aaaano
Ps:ktere levicacke filmy myslis??
I FUCKING TRAVELED THROUGH TIME AND JUMPED ON A DINOSAUR AND USED IT TO KILL MOTHERFUCKING ROBOT ZOMBIES.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18577
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Nejlepší filmy
Filmy asi ne, ale spíš to sestavení seznamu jako takového...pety píše:Ps:ktere levicacke filmy myslis??
Přesně tenhle dojem jsem z toho ze začátku mělzdá se, že toho Rusové natočili víc, než Američani.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Nejlepší filmy
Na velmi letmy a spatny prvni pohled se mozna zda ze ruskych filmu je tam vic ale neni to spis tim ze vam vadi to ze tam vubec nejake jsou?
Edit:A Docela Se divim ze tam neni kmotr
Edit:A Docela Se divim ze tam neni kmotr
I FUCKING TRAVELED THROUGH TIME AND JUMPED ON A DINOSAUR AND USED IT TO KILL MOTHERFUCKING ROBOT ZOMBIES.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Pety:
Ne, nevadí mi, že tam nějaké jsou, protože mne ten výběr deptá jako celek, a těžko si vyberu, jestli mi víc vadí Andrej Rublev nebo Hrozny hněvu.
Levičácké je tam kdeco, pravda, s krátkou lehce fašizoidní epizodou. Ale to fakt přešlo.
Stran poměru USA - SSSR:
Je prostě nepřehlídnutelný fakt, že Hollywood vychrlil filmů nepoměrně víc, než by odpovídalo normální kinematografii jednoho státu, a dnes je ta váha posunutá už i v kritice (ano, Hollywoodské filmy se uznávají mezi kritikou...! To nebývalo...!), nicméně ze seznamu nic takového patrno není.
Ale to je jedno. Celou tu věc sem tahám na důkaz téze, že tady prošlo menší kulturní zemětřesení, a to, o čem se bavíme od počátku debaty, je celé posunuto úplně někam jinam. Dnešní generace tyhle staré klády už ani neznají. Ani já už tyhle staré klády ani neznám - musí to být lidi ještě o kousek starší, než já, aby zaslzeli třeba nad Atonioniho Zvětšeninou (Krabat v jakési debatě). A co znám, to mne moc nebere. Poměr není tak drsatický, jak jsem se obával - znám matně asi pětinu - ale přesto dost výrazný.
Ad otázka, že tam není Kmotr - on tam není třeba taky Přelet nad Kukaččím hnízdem, není tam Bezstarostná jízda, není tam ani ta Zvětšenina, není tam jediný Passolini. Vychrlíte jistě hromadu slavných a kultovních filmů před r. 1975, které tam z jakéhosi důvodu nejsou. A některé jsou i fakt skvělé.
Ne, nevadí mi, že tam nějaké jsou, protože mne ten výběr deptá jako celek, a těžko si vyberu, jestli mi víc vadí Andrej Rublev nebo Hrozny hněvu.
Levičácké je tam kdeco, pravda, s krátkou lehce fašizoidní epizodou. Ale to fakt přešlo.
Stran poměru USA - SSSR:
Je prostě nepřehlídnutelný fakt, že Hollywood vychrlil filmů nepoměrně víc, než by odpovídalo normální kinematografii jednoho státu, a dnes je ta váha posunutá už i v kritice (ano, Hollywoodské filmy se uznávají mezi kritikou...! To nebývalo...!), nicméně ze seznamu nic takového patrno není.
Ale to je jedno. Celou tu věc sem tahám na důkaz téze, že tady prošlo menší kulturní zemětřesení, a to, o čem se bavíme od počátku debaty, je celé posunuto úplně někam jinam. Dnešní generace tyhle staré klády už ani neznají. Ani já už tyhle staré klády ani neznám - musí to být lidi ještě o kousek starší, než já, aby zaslzeli třeba nad Atonioniho Zvětšeninou (Krabat v jakési debatě). A co znám, to mne moc nebere. Poměr není tak drsatický, jak jsem se obával - znám matně asi pětinu - ale přesto dost výrazný.
Ad otázka, že tam není Kmotr - on tam není třeba taky Přelet nad Kukaččím hnízdem, není tam Bezstarostná jízda, není tam ani ta Zvětšenina, není tam jediný Passolini. Vychrlíte jistě hromadu slavných a kultovních filmů před r. 1975, které tam z jakéhosi důvodu nejsou. A některé jsou i fakt skvělé.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Nedá mi to, a ještě dodám - není tam třeba Stalker. To je zvláštní kult, a ještě scifi k tomu; mně osobně se ten film sice taky nelíbil, ale uznávám, že je naprosto výjimečný. A respektoval bych, kdyby zrovna tohle nadral někdo do seznamu místo té Vesmírné Odyssey.
EDIT - opravím se sám; Stalker je až 1979. Takže je to v tomhle případě o.k.
EDIT - opravím se sám; Stalker je až 1979. Takže je to v tomhle případě o.k.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 30. 6. 2009, 21:19, celkem upraveno 1 x.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18577
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Nejlepší filmy
Hm... možná bych tam dal i Svatý grál od Pythonů... ale to je možná otázka čistě mých preferencí. Kdyby to bylo o 5 let delší, tak Život Briana by byl snad povinnost.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Eleshar:
Moderní film musel být ZÁVAŽNÝ a obsahovat kritické poselství.
Divák měl být volán k zodpovědnosti, burcován, šokován, nastavováno mu nemilosrdné zrcadlo atd., takže se nelze divit, že se na to nakonec vykašlal a odešel na Spielberga.
pročež tam nemůže být ani Svatý Grál, ani Louis de Funes, ani Někdo to rád horké nebo jiná veselá ptákovina.
Chaplin je výjimka, protože v dalších dílech byl tak závažný, až mi začal jít na nervy (ale Zlaté opojení tam kupodivu zůstalo - tam se ještě opravdu jen blbnulo).
Moderní film musel být ZÁVAŽNÝ a obsahovat kritické poselství.
Divák měl být volán k zodpovědnosti, burcován, šokován, nastavováno mu nemilosrdné zrcadlo atd., takže se nelze divit, že se na to nakonec vykašlal a odešel na Spielberga.
pročež tam nemůže být ani Svatý Grál, ani Louis de Funes, ani Někdo to rád horké nebo jiná veselá ptákovina.
Chaplin je výjimka, protože v dalších dílech byl tak závažný, až mi začal jít na nervy (ale Zlaté opojení tam kupodivu zůstalo - tam se ještě opravdu jen blbnulo).
Re: Nejlepší filmy
Nahodou Rublev se da (na to ze je to tarkovski a vysoke umeni)a Hrozny hnevu jsou zrovna ten hollywood jak vysitytěžko si vyberu, jestli mi víc vadí Andrej Rublev nebo Hrozny hněvu.
Ano ale priblizne do sedmdesatek byl Sovetsky svaz druha nejvetsi kinematografie na svete a asi proto je asi i na druhem miste toho tveho seznamuJe prostě nepřehlídnutelný fakt, že Hollywood vychrlil filmů nepoměrně víc, než by odpovídalo normální kinematografii jednoho státu, a dnes je ta váha posunutá už i v kritice (ano, Hollywoodské filmy se uznávají mezi kritikou...! To nebývalo...!), nicméně ze seznamu nic takového patrno není
Jako u Tebe hvezdicka= vidělDnešní generace tyhle staré klády už ani neznají
1895-1930
První filmy bratří Lumierů
Cesta do nemožna
Zrození národa*
Intolerance*
Poklad doktora Arna*
Kabinet doktora Cagliariho*
Upír Nosferatu*
Poslední štace
Metropolis*
Nanuk, člověk primitivní(nedodival)
Chamtivost
Zlaté opojení
Frigo na mašině*
Křižník Potěmkin*
Deset dnů, které otřásly světem*
Matka*
Arsenál*
Země
Muž s kinoaparátem
Ecce homo
Slaměný klobouk
Utrpení Panny Orleánské
Andaluský pes(utekl)
1930-45
Milión
Světla velkoměsta*
Zlatý věk*
Modrý anděl*
Vrah mezi námi*
Trojka z mravů
Atalanta*
Hříšné ženy boomské
Velká iluze*
Pravidla hry
Čapajev
Trilogie o Gorkém
Alexandr Něvský*
Muž z Aranu
Španělská země
Moderní doba*
Přepadení*
Hrozny hněvu*
Občan Kane*
Děti ráje
Ivan Hrozný*
1945-1975
Řím, otevřené město
Paisa
Zloději kol*
Země se chvěje
Umberto D
Pouto nejsilnější
Monsieur Verdoux
Orfeus
Zpívání v dešti*
Rašomon*
Žít
Sedm samurajů*
Povídky o bledé luně po dešti
Žalozpěv stezky
Hlas krve
V přístavu
Silnice*
Sedmá pečeť*
Lesní jahody
K smrti odsouzený uprchl
Můj strýček
Popel a démant*
Nikdo mne nemá rád
U konce s dechem*
Hirošima, má láska*
Loni v Marienbadu
V sobotu večer, v neděli ráno
Sladký život*
Osm a půl*
Dobrodružství
Noc
Rocco a jeho bratři
Stíny
Jules a Jim*
Viridiana
Anděl zkázy
Ptáci*
Pasažérka
Černý bůh a bílý ďábel
Stíny zapomenutých předků
Beznadějní*
Hvězdy na čepicích
Ostře sledované vlaky*
Persona
Nehoda
Bitva o Alžír
Kdyby
Rozloučení se včerejškem
Andrej Rublev*
Vzpomínky
2001: vesmírná Odysseia*
Obřad
Smrt v Benátkách*
Putovní divadlo
Nashville*
Dvacáté století
S Tema samurajema nevim jetli to neni velkou oblibou westernu u tve generace protoze ja mam pocit ze o nich vim co sem trochu chytal rozumZe schématu se vymyká Kurosawa, od kterého jsem viděl dva zmíněné filmy, a oba moc dobré. Sedm samurajů má divný osud, neb je zcela zakryt svým mnohem slavnějším Hollywoodským remakem (což je určitě jeden z těch vynechaných důležitých westernů). Spravedlivé to moc není, protože jde skoro o doslovný opis.
A Kurosawa je Uplne jinde ale to je na dlouheeee povidani
Tak Bergman za trest .Bergman byl v těch dobách stejně zběsilý kult, jako Fellini. Výběr tří jeho opusů pokládám za docela zdařilý; Sedmá pečeť je zdaleka nejlepší, a vedle Kurosawy je jednou z mála věcí, co stojí ještě za koukání. Doplnit lze posledního Fanny a Alexandra z osmdesátých let, co se do seznamu pochopitelně nevešel.
Muj osobni vyber:Kurosawa,Welles,Ejzestejn
I FUCKING TRAVELED THROUGH TIME AND JUMPED ON A DINOSAUR AND USED IT TO KILL MOTHERFUCKING ROBOT ZOMBIES.
Re: Nejlepší filmy
Na Amistad a Shindleruv seznam nebo na Mnichov??Argonantus píše: Moderní film musel být ZÁVAŽNÝ a obsahovat kritické poselství.
Divák měl být volán k zodpovědnosti, burcován, šokován, nastavováno mu nemilosrdné zrcadlo atd., takže se nelze divit, že se na to nakonec vykašlal a odešel na Spielberga.
I FUCKING TRAVELED THROUGH TIME AND JUMPED ON A DINOSAUR AND USED IT TO KILL MOTHERFUCKING ROBOT ZOMBIES.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, to je mi tedy Schindlerův seznam, já bych si tam toho tedy mnoho nevybrala.
Celkem se divím, že tam není L'Inferno. Ne že bych to považovala za něco extra kvalitního (naopak mě to dost zklamalo), ale přece jen, zpracování Božské komedie, navíc s docela slušnými efekty...
A Zrození národa je docela komedie, místy jsem měla dojem, že snad i záměrná...
Celkem se divím, že tam není L'Inferno. Ne že bych to považovala za něco extra kvalitního (naopak mě to dost zklamalo), ale přece jen, zpracování Božské komedie, navíc s docela slušnými efekty...
A Zrození národa je docela komedie, místy jsem měla dojem, že snad i záměrná...
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18577
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Nejlepší filmy
Ach tak... no ale toho Briana to pořád nediskvalifikuje... v tom pozorné oko jistou závažnost odhalí... proto ten film byl taky všude možně zakázaný. Ale holt je to až rok 1979.Argonantus píše:Eleshar:
Moderní film musel být ZÁVAŽNÝ a obsahovat kritické poselství.
Divák měl být volán k zodpovědnosti, burcován, šokován, nastavováno mu nemilosrdné zrcadlo atd., takže se nelze divit, že se na to nakonec vykašlal a odešel na Spielberga.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Nejlepší filmy
Jsi zhruba dvakrát informovanější, než já.pety píše: Jako u Tebe hvezdicka= viděl
Docela by mne zajímal Poor Hero, šaman na filmy, co tomu řekne.
S Tema samurajema nevim jetli to neni velkou oblibou westernu u tve generace
U mojí možná už ne; westerny prošly těsně nad námi. Já uznávám těch Sedm samurajů/statečných, Pravé poledne a Tenkrát na západě, a tím s westerny víceméně mohu skončit. Sem tam ještě něco bych vzal na milost (Tanec s vlky, pPoslední vlak z Gun Hillu), ale dá se bez toho existovat.
Scény z manželského života za trest (to bych vyslal Raven nebo Sadako, aby viděly, co je to utrpení...), Lesní jahody jsou dobré a Sedmá pečeť skvělá. Tak asi.Tak Bergman za trest .
Ale to bychom se zase možná i shodli. Kurosawa je fakt dobrej, Wellese bych konečně rád viděl (Občan Kane je zvláštní případ, na kterém se dojemně shodují šamani západní i východní), a Ejznštejn... kdyby zůstali Rusové u Ejznštějna, ještě by nebylo tak zle.Muj osobni vyber:Kurosawa,Welles,Ejzestejn
Přesně. To jsou vlastně klasické moderní filmy starého střihu, a taky nad nimi kritika jásala. Mně se vlastně líbily, ale rozhodně si nemyslím, že by právě tohle činili Spielberga podstatným. Tohle je jeho nejkonzervativnější zboží.Na Amistad a Shindleruv seznam nebo na Mnichov??
V r. 1975 jsem měl na mysli samozřejmě Čelisti. To je úplný symbol (mimochodem, závažná společenská kritika se tam na začátku taky mihne, a to je taky nejslabomyslnější část filmu).
Re: Nejlepší filmy
Argo: Nemyslim si ze to byl nejaky prulom koncem sedmdesatych let protoze ten Kurosawa a Welles tocili v podstate ciste zanrove filmy a jsou v tom seznamu.
A jestli se chces podivat na neco od Wellese doporucuju nejakou jeho noirovku.Obcan Kane je podobny pripad jako Blade Runner (skvely revolucni ale strasne zestrarl (a detektivky nestarnou)).
A jestli se chces podivat na neco od Wellese doporucuju nejakou jeho noirovku.Obcan Kane je podobny pripad jako Blade Runner (skvely revolucni ale strasne zestrarl (a detektivky nestarnou)).
I FUCKING TRAVELED THROUGH TIME AND JUMPED ON A DINOSAUR AND USED IT TO KILL MOTHERFUCKING ROBOT ZOMBIES.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: MarkyParky a 5 hostů