Nejlepší filmy

Literatura, film, hudba, divadlo, opereta a jiné výdobytky civilizace.

Moderátor: Faskal

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Ecthelion »

Jen se přidám do diskuze stran toho Coppolova Draculy.
Pro mě úžasný film a asi nejlepší převedení knihy na stříbrné plátno*.
S tím filmem má spousta lidí problém. Je hodně teatrální. Kdo četl tu knížku tak ví, že ta dramatičnost a divadelnost je vlastní i originálu. Stoker sám byl divadelní agent a k tomu světu měl blízko. Takže se v tom filmu hodně proklamuje a přehrává. Scény jsou taky hodně teatrální všechno jsou klasické kulisy. Hodně to vypadá jako filmové retro, hodně jako divadlo.
Ty věci co vytáhl eeriee a ze kterých si dělá srandu, jsou pro mě absolutně úžasné. Gary Oldman a jeho podoby Draculy jsou bezchybné.

Sakra budu se na to zase muset kouknout.

* nejlepší je i zde zmíněná Princezna nevěsta, ale ta se nepočítá, protože to si ten týpek dělal sám :lol: . Btw. tenhle film určitě do nejlepších filmů patří.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Sosacek »

Ta kniha je teatralni? Ja myslel, ze tak se ti typci fakt chovali. Tak to jsem si ten pulrok po precteni psal ty megaokazale a dlouhe smsky s kamosema ze spatneho duvodu - myslel jsem, ze je to goticke. A ono to bylo divadlo.

(prave jsem si stahl last crusade, valerii a tyden divu a pricess bride - co si mam pustit prvni?)
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Quentin »

Princess Bride! :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Faskal »

Princess Bride.
Jeden z mála filmů, kde je film fakt výrazně lepší než kniha. Vzhledem k autorovi to dává smysl.

(Hm, Valérii jsem neviděl, jenom četl. To bych dohnat mohl, což?)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Argonantus »

Nejlepší převedení knihy? Andele a démoni. Daleko lepší než kniha.
A sherlock holmes hra stinu.
A želva.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Log 1=0 »

Před pěti lety jsem tu napsal obří post s Nejlepšími filmy dle žánru a obrovskou hromadou čestných zmínek. Některé žánry bych chtěl aktualizovat:
Log 1=0 píše: 23. 3. 2018, 22:33 Animovaný
Panika v městečku
Na rovinu, nemám rád anime, takže se podržme západního břehu. Budou tu hlavně, možná výhradně pohádky. Mám rád Pixarovky, líbily se mi všechny tři díly Příběhu hraček, Hledá se Nemo, Ratatouie i Úžasňákovi. Ale na top to nemá. Kouzlo klasické animace v mém srdci hájí hlavně 12 úkolů pro Asterixe. Ostatní asterixovky mám vlastně taky rád, ale trpí morem adaptací: Jsou moc podobné předloze. Za modelínu samozřejmě Aardmanovky. Shaun ve filmu, Wallece a Gromit, Slepičí úlet. Oceňuji i Tima Burtona, ale nějak si vybavuji jen Mrtvou nevěstu. Ale abychom poznali vítěze, musíme odložit příčetnost. Nejradši mám totiž naprosto ulítlou francouzskou šílenost, o které ani po shlédnutí nevíte, o čem to proboha byla.
Animáků jsem viděl tuny a tuny, a není tedy divu, že z toho vyloupl i nový vítěz a tuna čestných zmínek, které už musím i nějak třídit. No, udělám to podle studií.
Ghibli (no, už nezůstávám na západním břehu): Cesta do Fantazie, Porco Rosso, Princezna Mononoke
Disney: Mulan, Raubíř Ralf, Zootrpolis,
Pixar: Ratatoulie, WALL-I, Vzhůru do oblak, Coco, Duše, Turning red (ne nepoužívám český název)
Sony: Spider-man: Into the Spider-verse, Rodina na baterky
Dream Works: Megamysl a taky nový celkový vítěz:
Kocour v botách 2: Poslední přání
Nejsilnější charakterová linka, kterou jsem viděl v animáku. A vlastně ve většině filmů celkově. K tomu hned tři záporné postavy, každá úplně jiná. A věšechno do sebe tak zapadá, že se to netluče. K tomu spoustu zábavných scén a zábavných momentů, fascinujících detailů a skrytých hlubších myšlenek.
Sci-Fi
Pozemšťan
Space opera jako staré Star Wars nebo Star Trek:První kontakt? Skvělé, ale ne. Akřní věci jako tři díly Terminátora nebo druhý díl Vetřelců? Nic proti ale taky ne. Naivní, ale příjemně levicové Elysium? Ne. Naivní agitka, tak naivní, že se skoro nedá považovat za agitku, hyppie hyperutopie s trochou satiry, ze které by Argonanta patrně trefil šlak, při jejímž sledování je nutno se odpojit od systému? No, bylo by to hezké, ale ne fér, nejlepší film Nádherná zelená není. Tak co? Žánrově těžko zařaditelný, ale nesmírně silný film, který připomíná divadelní hru, a sci-foi je jen kvůli pár větám, které ho trochu distancují od fantasy? Ten jo.
Čestnou zmínku si zaslouží Duna
Nový vítěz je ale jiný, šílený film, který je vlastně scifi:
Všechno, všude, najednou
Naprostá šílenost, kde se cestuje mezi vesmíry, dějí naprosto absurdní věci, které ale v kontextu dávají smysl, a celé je to ve skutečně o rodině a emocích. Jediný film, kdy mě dojaly dva valící se balvany. Nedá se popsat, to se musí vidět.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18507
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Pozemšťan = The Man from Earth?
Jestli ano, tak potvrzju, že to bylo husté.
Za tento příspěvek děkují uživateli Eleshar_Vermillion:
Cor
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Argonantus »

Odložím sem pár recenzí, které by někoho mohly zajímat. Pro jejich nadčasovost rovnou do nejlepších filmů.

Joker (2019) by Todd Phillips. Právě tahle postava z Burtonova filmu Batman zahájila nový věk comics filmů. Do té doby to bylo vesele barevné blbnutí pro děti, které nebylo třeba brát vážně. Burtonův Batman byl úplně jiný; a jádrem jeho redefinice byl nekonečně zlověstnější záporák. Jokera si lidé na filmu pamatovali nejvíc. A všichni ostatní soupeři Batmana byli poměřováni tím, jak moc úspěšně dohnali či spíše nedohnali tento pravzor.
V případě znovuoživené Nolanovy trilogie se hra přesně opakovala; Joker sice nebyl první záporná postava, nicméně na sebe strhl maximum pozornosti a Heath Ledger se s Nicholsonovým odkazem utkal přímo velkolepě.
Takže se jeví smělý plán vstoupit do téže řeky potřetí, tentokrát skoro bez Batmana, a lovit v těchže vodách. Strašlivá výzva pro scénáristu, režiséra i Joaquina Phoenixe.

Nebudu napínat; dopadlo to zase skvěle. Vše pokračuje v tom dekonstrukčním trendu od comics k realismu, který začal vlastně už Nolan. Tady můžeme tvrdit, že to není comicsová postava vůbec. Žádné barevné šílenství, žádná supertechnika, nikdo nelétá ani neskáče z mrakodrapu. Většina podstatného se děje v interiérech, a to nikoli Burtonovsky šíleném, ale naprosto civilním až omšelém. Děj je tvořen dialogem a komorním vizuálnem.

Vlastně to není film, ale zfilmované divadlo. Přelet hnízda kukačky, Dvanáct rozhněvaných mužů, Doggville. Lze si to velmi snadno představit na divadelní scéně. Konečné a opačné stádium Burtonova vesmíru z roku 1989, kdy většina původních znaků zmizela a z opuletního barevného cirkusu je něco na způsob vybledlé černobílé fotografie s jedinou postavou.
Podobné věci jsou extrémně náročné na scénář a na herecké výkony; a Joaquin Phoenix to provedl stejně výtečně a legendárně, jako jeho dva předchůdci; potřetí velmi jinak. Joker je ohromující faustovská postava, jejíž pád do pekel rámuje implicitní zkáza duše Gothamu, kterou cítíme všude okolo. Všem je všechno jedno. Rozdíl Ameriky z roku 1989 a 2019 nemůže být drastičtější.
Jasný příbuzný tohoto veledíla je Logan, verze 2017. Je zajímavé, že v této dekadentní a upadající epoše comics filmů vznikají na okraji scény úplně nejlepší věci. Kdy já jsem dal naposledy comicsáku pět hvězd, to už je fakt dlouho. Tady není co řešit.

Zelený rytíř (2021) by David Lowry. Nyní něco úplně jiného. Zelený rytíř je jedna z legend Rytířů kulatého stolu, v jedné verzi přeložená a důkladně probádaná nějakým profesorem Tolkienem, vše 12. století. Nenapadá mne způsob, jak vytvořit pro mne osobně kolosálnější hromadu lákadel.

Hned jak se to rozeběhne, je jasné plno věcí. Je to strašlivý art, pomalé, důstojné, vizuální mlčení jak u filmové klasiky z dob před Terminátorem. Všichni popcorňáci hledající zábavu prchejte s vřeštěním zpět na stromy.
Vlastní brácha Boormanova Excaliburu. A taky Trnkova Bajaji, svým způsobem; nějak se mi nechce věřit, že by ty nadpisy kapitol vznikly náhodně. Také lze vzpomenout Markétu Lazarovou a Údolí včel; Češi tímhle směrem mířili vícekrát a zatraceně dobře. Hero´s journey v dobách, kdy nad tím ještě nemudroval profesor Campbell a kdy to jeho koryfejové začali zavalovat nějakým líbivým haraburdím. Mýtický příběh ve své velkolepé víceznačnosti a bez moderní polopatické nápovědy, co v tom máte přesně vidět.
Mimochodem, zřejmě dost ideální kombinace, kdy Američani dělali výpravu a Irové dělali fantazii. Američan samotný by tohle nikdy nedokázal.

Padlo pár jedovatých poznámek na woke problematiku (hlavní hrdina je zjevně Ind) a pár historických anachronismů (hlavní milenka má nakrátko vlasy); jo, je to tam, ale moc mne to nerušilo a považuji to za nedůležité, protože proti Boormanovi je to i tak evidentní pokrok. Tam bylo podobných rušivých chyb dnešním okem viděno daleko víc (zářivé plátové zbroje, místy zběsilá architektura). Pokud je tady architektura anachronická, pak je to zjevně záměr (scény s Alicií Vikander a perpendicular style). Titulní hrdina Zelený rytíř vypadá dokonale, scéna jeho příchodu je perfektní, všechno je uměřené. Není tam jediná zbytečná scéna, jakkoli je to velice pomalé. Myslím, že ten získaný čas je tu docela potřeba, jednak k podtržení dramatického významu scén a jednak k pochytání všech podtextů a nadtextů. Polovina všeho není vidět a děje se v hlavě. Taky to není tak úplně čistá historie a taky to není fantasy; je to ilustrovaná mytologie. Zkrátka, tak nějak si umím představit, že by mohl vypadat zfilmovaný Argonantus – a za mne je to úplně PRVNÍ film na světě, o kterém to říkám, jinak mi ve všech dosavadních filmových pojetích historie něco dost vadilo. Samozřejmě by bylo nutno zrychlit asi dvakrát, třikrát už ale ne.

Pět hvězd, není co řešit; druhý film vedle Johanky z Arku (by Besson), co se osamostatňuje v čele historického pelotonu a všichni ostatní na něj koukají jen z velmi velké dálky. Ovšem pouze pro nadšence; normální jedinec zemře nudou a zavařením mozku.

Duna (2021) by Dennis Villeneuve. Nechal jsem si na to čas a odstup, a nebyla to chyba. Můžete to vidět za dvacet let a bude to stejně bomba.
Dennis Villeneuve na rozdíl od dvou předchozích režisérů už není pro mne novinka. Je fascinující od svých začátků, kdy hrdě odmítl Terminátoří diktát zrychleného filmového tempa a vrátil se před rok 1984. Zvlášť perfektně je to vidět na Blade Runnerovi 2049, kde svému vzoru v tomhle jako by z oka vypadl. Nesviští to, není to jízda, ale velebně se to valí. A vizuální orgie jsou přitom k nepřehlédnutí snad úplně ve všech jeho filmech.
Mistrovo skóre je u mne zatím úděsně vysoké; neviděl jsem od něho špatnou věc. Vlastně ani dobrou; jen vysoce nadprůměrné a skvělé. Příchozí (Arrival) a Zmizení (Prisoners) byli docela zjevení, ale to se mistr jen rozcvičoval, protože Sicario a Blade Runner 2049 jsou ještě daleko lepší. Zejména poslední citovaný ukazuje, že by šlo natočit mocnou scifi jako je zrovna Duna.

Výsledek je pro mne stejně překvapivý. Duna Franka Herberta je možná úplně největší vzepětí té epochy, kdy se scifi rozhodla mutovat do fantasy a vzniklo tak něco velmi specifického. Bezradná škatulka „vesmírná opera“ také zdaleka nevystihuje, o co tu přesně jde. Konkurence jsou Roger Zelazny, Ursula le Guinn a Vilma Kadlečková. V případě Duny je zvláště výrazná scifi složka, nejméně potlačená ze všech konkurenčních výtvorů, a také psychologizace děje, kde postavy neustále něco říkají a něco jiného si myslí. Jsou to samé plány v plánech cizích plánů, intrikaření, taktika, strategie, spousta dialogů, ale velmi málo vizuálu. Jazyk mistrův je nenápadný, skromný a vlastně dost nezajímavý, podobně jako u většiny jeho scifi předchůdců. Citově dost ploché, jde hlavně o umnou intelektuální konstrukci.

Když se to takto vezme, Villeneuve se vlastně k Herbertovi moc nehodí, protože jde úplně jinam. Duna, kde postavy drží hubu a nežvaní. Z dlouhatánského dialogu je obvykle jediná věta, přesná a ostrá jako krispel. Tato Duna je naopak mlčenlivě vizuální a monumentálně se na nás valí. Psychologie tam je plno, ale je strašlivě jemná, Bladerunnerovská, naznačená mrknutím oka. Je třeba fascinující, jak téměř zmizela postava Thufira Hawata; v tomto pojetí Duny na něho není místo. Naopak pochmurně mlčící postavy, zahalené do filtršatů, šedivě splývající s krajinou i kosmickými loděmi, které také připomínají skalní útesy, stačí při tom všem naznačovat vše podstatné. A kdo nedává pozor, je ztracen.
Úžasné. Za mne mnohem lepší než psaná Duna. I řadu postav tahle změna pohledu vylepšila; zejména Paul Atredies, který není namachrovaný hajzl jako v originále, ale pomalu se rozcvičující juvenilní teenage mutant hero. Pokud to takto pojede dál – a mluví se už o třech dílech – máme tu překvapivého soupeře pro Pána prstenů a Hru o trůny. O Star Wars ani nemá cenu hovořit, ty zůstávají daleko vzadu. Zase jinak, v řadě ohledů lépe než soupeři. Pět hvězd, není co řešit.

__________
Téma je plné seznamů a žebříčků od začátku. Ježto čas plyne a vidíme stále nové a občas i skvělé věci, a ty staré skvosty všichni dávno znají, pak má asi smysl další speciální topten filmů, viděných po roce 2010. Těžko říci, co z toho je nejlepší, všechno 5 hvězd nebo víc, řadím chronologicky:

1. Sucker punch (2011), Zack Snyder. Nejzáhadnější režisér, který mne napoprvé strašlivě otrávil narcistickým 300, ale tady najednou vyrobil něco dokonale geniálně šíleného, co mne totálně nadchlo. Důvod, proč se Snyderem vůbec zabývám jinde, a střídavě oblačno i nadále.

2. Looper (2012), u nás s nablblým dodatkem Nájemní zabiják, a Rian Johnson. Svěží béčko o cestování časem, které překonává snad všechny podobné historky zvláštní neokázalou hravostí. Joseph Gordon Lewitt, Bruce Willis a Emily Blunt, prapodivná mezigenerační trojice skvělých herců ve vrcholné formě.

3. Zmizelá čili Gone girl (2014), David Fincher. Režisér samozřejmě není žádná novinka. Komorní téma starožitné, on a ona, překvapivě perfektně provedené, a zahrané nečekaně skvěle do té doby nenápadnou dvojicí Ben Affleck a Rosamund Pike. Jádrem pudla je geniální předloha Gillian Flynn, kde i další dva její hity stojí za pozornost.

4. Sicario (2015), opět se zbytečným podtitulem Nájemný vrah, Dennis Villeneuve. Z výtečných mistrových filmů mám tenhle asi nejraději. Málokde je k vidění, jak se Amerika posunula od naivního skautského idealismu k docela temným světům. Hvězdná trojice Josh Brolin, Emily Blunt a Benicio del Toro, už si je asi po tomhle nespletete. Všechny další mistrovy věci jsou opět sázka na jistotu. Naopak druhý díl Sicaria dělal někdo jiný a je to průser.

5. Šílený Max: Zběsilá cesta (2015), tady podtitul smysl dává, ježto je to papírově součást starodávné série, která za mne staré díly totálně vymazává. Definice svištícího filmu. Režisér George Miller, kterému se to teprve v důchodu povedlo tak, jak zamýšlel. Stran herců - Charlize Theron a Tom Hardy v možná úplně nejlepších rolích.

6. Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017), Martin McDonagh. Další ohromující zjevení, které nedrtí diváka vizuálními orgiemi, ale spíše Tarantinovským nelineárním vyprávěním, kde fakt nevíte, co vás čeká za nejbližší zatáčkou. Opět baterie skvělých herců, určitě zaznamenejte jména Frances Mc Dormand a Sam Rockwell. I tady jsem viděl od mistra dvě další věci a obě skvělé.¨

7. Dunkerk (2017) – Christopher Nolan. Nejméně Nolanovitý mistrův film, má trochu podobné postavení jako Schindlerův seznam u Spielberga. Atentát na trůn nejlepšího válečného filmu of ever. Stran superherců tady za mne Cilian Murphy, Mark Rylance a samozřejmě Tom Hardy opět s náhubkem (potřetí).

8. Logan: Wolverine (2017), James Mangold. Po mnohaletém recyklování stále stejných comicsových nápadů a horách šedivé nudy za tři hvězdy najednou totální zjevení, kde všechno zapadlo na své místo s přesností Terminátora. Zahoďte celou sérii X menů, tohle ji bezpečně překonává. Úsporný minimalistický skvost. Hugh Jackman a Dafne Keen, na kterou si příště dejte pozor. Na Mangolda ostatně taky.

9. Na nože/ Knives out (2019), Rian Johnson. Ten samý jako u 2., ale úplně jiná disciplína. Nutno zaznamenat, protože jedna z úplně nejlepších detektivek vůbec, jakkoli by člověk nečekal, že se tu dá ještě něco vymyslet. Daniel Craig, Ana de Armas, Chris Evans, všichni ve vrcholné formě. A druhý díl berte rozhodně taky (Glass onion).

10. Arvéd (2022), Vojtěch Mašek. Poslední bod opět totální mystérium – český film(!), zcela prostý všech známých jmen, úplně jiný a jinak, Gustav Meyrink meets Arthur London. Zfilmované divadlo, jak jinak; scéna nět, příběh celý v hlavě, dva chlapi a skříň. Herecké výkony vymazávají většinu českého snažení předchozích třiceti let – Michal Kern zejména a hodně dobrý Saša Rašilov.

Kdo chce, může si k tomu přicvaknout i předchozí trojici recenzí, kvalita zaručeně neklesne.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 16. 3. 2024, 08:23, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Argonantus tito uživatelé (celkem 3):
Bifi, Faskal, jjelen
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od York »

Argonantus píše: 14. 3. 2024, 14:37 Když se to takto vezme, Villeneuve se vlastně k Herbertovi moc nehodí.
Přesně tak. Jako film to asi není úplná tragédie (i když přehrávající herečka Jessicy to hodně shazuje), ale není to Duna. U adaptace to považuju za poměrně klíčovou věc.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Antharon »

Mna hrozne bavi ako sa teraz vsetci ludia na svete predbiehaju aby do neho kopli lebo jeho adaptacia nie je presne taka ako duna v ich hlave a polka z nich si to ani neprecitala nikdy :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Joe »

U mna nova Duna naopak vitazi nad predoslymi adaptaciami na vsetkych frontoch. Dunu som asi cital, ale veeeeelmi davno, takze si defacto nic uz nepamatam. Ale to je jedno. Pri adaptacii na obrazovku to vzdy musi byt odlisny zazitok, vela veci sa z knihy na obrazovku prerobit neda, vela veci sa aj tak musi upravit atd. A svoje robi aj cas - scifi vtedy bolo uplne ine, ako scifi dnes. Za mna na jednotku a chystam sa na druhy diel (este som nevidel, ale beriem to uz ako holy fakt, ze to bude bomba).
Za tento příspěvek děkují uživateli Joe:
tochalius
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
tochalius
Příspěvky: 180
Registrován: 29. 11. 2022, 15:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od tochalius »

York píše: 14. 3. 2024, 15:08 (...) , ale není to Duna.
V jakém smyslu? Které složky dunovitosti Villeneuvovi podle tebe chybějí (anebo přebývají?), že jeho Duna není Duna?
Hraju OSE na Erillionu a snažím se o tom psát.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek

Volund (mág, 3. ú) / Mourek Myšilov (grimalkin – enchanter, 2. ú)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od MarkyParky »

Asi tak 95 procent obsahu knihy 🤪.

Je příběh, který se potkává ve stejných uzlových bodech a má stejné kulisy, ale jedno je frenetická psychologicko-socialně-politická akční kniha, ve které záleží na každém ze slov chrlených kulometnou rychlostí, druhé je soudobý, artově pomalý pocitový film, ve kterém se skoro nemluví.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Bifi »

Skôr fremetická...
badum tsss
Za tento příspěvek děkují uživateli Bifi tito uživatelé (celkem 2):
MarkyParky, Faskal
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší filmy

Příspěvek od Selhan »

Nemyslím si, že zrovna to, že kniha používá knižní, zatímco film filmový jazyk je tak zásadní problém.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Kultura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů