Star Wars
Moderátor: Faskal
Re: Star Wars
Jako zrovna u SW nadávat na to, že jsou moc nebo málo multikulti a genderově korektní a kdož ví co obzvlášt absurdní...
A jak říká eB, na posledních SW byla hromada věcí prostě blbě, ez ohledu na to jestli za nimi stál fanda Donieho nebo Bernieho.
A jak říká eB, na posledních SW byla hromada věcí prostě blbě, ez ohledu na to jestli za nimi stál fanda Donieho nebo Bernieho.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Star Wars
Začal jsem s kamarády hrát SW kampaň (jako technický droid) a mám na znalce jeden dotaz - je v tom univerzum vůbec nějaký náznak stavu beztíže, nebo se prostě bere jeden univerzální směr "dolů"? A existuje tam nějaké vesmírné vakuum, proti kterému by se chránilo skafandry, nebo je to tak, že kdo se dostane ven z lodi, tak je na tom podobně, jako kdyby spadl do rozbouřeného moře - buď ho vytáhnou hned, nebo je navždy ztracený?
Ne že bych to jako droid chtěl nějak zkoušet, jen hrajeme ve Fate a Vypravěč chce, abychom vnášeli do hry vlastní aspekty prostředí a situace, a já nevím zda podobné aspekty do tohoto universa zapadají nebo vůbec ne (tedy myslím že vůbec ne, jen bych to rád věděl jistě).
Ne že bych to jako droid chtěl nějak zkoušet, jen hrajeme ve Fate a Vypravěč chce, abychom vnášeli do hry vlastní aspekty prostředí a situace, a já nevím zda podobné aspekty do tohoto universa zapadají nebo vůbec ne (tedy myslím že vůbec ne, jen bych to rád věděl jistě).
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Star Wars
Je teprve před polednem - je zázrak, že jsi už dostal vůbec nějakou odpověď.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Star Wars
Problém je s otázkou. Star Wars (ty filmové obzvlášť) jsou svět, který úplně kašle na logiku. Neřeší se tam, jak přesně jsou naprogramovaní droidi. Neřeší se, kam chodí alieni na záchod. Neřeší se dokonce ani to, kde lidi berou vodu. Neřeší se taky, že je to plný nekonzistencí a nesmyslů.
Nedává tudíž ani smysl procházet všechny filmy a další materiály a hledat, jak to kde vyřešili - protože s největší pravděpodobností to buď neřešili vůbec, nebo pokaždý jinak, jak se jim to zrovna hodilo.
A to je asi tak i klíč k tomu, jak SW hrát: Prostě to neřeš. Chceš tam mít stav beztíže, tak ho tam dej. Chceš přežít ve vakuu? Plácni první vysvětlení, které tě napadne.
(TLDR: Chceš hrát Star Wars, aby to byly Star Wars a ne něco úplně jinýho? Přestaň být na chvíli Jersonem.)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Star Wars
Nejsem blbý, viděl jsem část filmů a vím, že se tam hromada věcí neřeší vůbec. Proto se ptám. Můj dojem je, že kosmické lodě v SW jsou kombinace letadel a lodí z WW2, takže po vnějším plášti můžou lézt jen droidi, ale není nic, čím by se dala vypnout gravitace na lodi, a mimo loď prostě člověk zemře. Chtěl jsem jen vědět, zda ve filmech nějaká taková scéna vůbec je. Pokud není, tak nebudu takové aspekty do hry vůbec dávat.
Chápu, že si tu kde kdo myslí, že herní světy rozebírám na kousky z principu, ale fakt ne. Já právě chci hrát SW, aby jimi zůstaly, takže pokud se v SW neřeší třeba dekomprese při proražení pláště lodi, nebudu s takovými situacemi vůbec operovat, ani to v roli postavy nijak zmiňovat.
Chápu, že si tu kde kdo myslí, že herní světy rozebírám na kousky z principu, ale fakt ne. Já právě chci hrát SW, aby jimi zůstaly, takže pokud se v SW neřeší třeba dekomprese při proražení pláště lodi, nebudu s takovými situacemi vůbec operovat, ani to v roli postavy nijak zmiňovat.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Star Wars
Jerson: Tenhle přístup jen nahrazuje "takhle by to ale v reálu nefungovalo (nebo naopak fungovalo)" přístupem "takhle to ale ve filmech nebylo (nebo naopak bylo)".
Ve výsledku to není moc velkej rozdíl.
Ve výsledku to není moc velkej rozdíl.
Re: Star Wars
V jednom díle SW Clone Wars možná je něco co potřebuješ.
Po zničení lodi jsou kloni uzavření v zachraném modulu a dochází jim kyslík. Nepřátelsští droidi je navíc ještě ničí tím, že jim navrtávají trup.
Takže trochu to řeší, ale jenom trochu, porotože jedi co tam a s nimi je pak přeskakuje z jednoho modulu na druhý bez potíží a bez jakékoli ochrany. Klidně mohu dohledat konkrétní díl jestli o to stojíš.
Po zničení lodi jsou kloni uzavření v zachraném modulu a dochází jim kyslík. Nepřátelsští droidi je navíc ještě ničí tím, že jim navrtávají trup.
Takže trochu to řeší, ale jenom trochu, porotože jedi co tam a s nimi je pak přeskakuje z jednoho modulu na druhý bez potíží a bez jakékoli ochrany. Klidně mohu dohledat konkrétní díl jestli o to stojíš.
Always bring a gun to a puppet fight
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Star Wars
Gravitace: No... je fakt, že lodě v SW jsou jako letadla a lodě z WW2 a přesně tak se i chovají, ačkoliv jsou ve vesmíru. Na druhou stranu v první bitvě v RotS sice létají starwarsovsky, ale sestřelené stíhačky plují vesmírem, nikam nepadají.
Vakuum: Vakuum bych tam nechal, když v TESB vylezou do té "jeskyně" na tom malém asteroidu, tak si musí nandat masky, pže je tam hafo řídká atmosféra. Že v tom přežije ten červ je prostě... biologický fakt.
http://starwars.wikia.com/wiki/Gravity
http://starwars.wikia.com/wiki/Vacuum
Vakuum: Vakuum bych tam nechal, když v TESB vylezou do té "jeskyně" na tom malém asteroidu, tak si musí nandat masky, pže je tam hafo řídká atmosféra. Že v tom přežije ten červ je prostě... biologický fakt.
http://starwars.wikia.com/wiki/Gravity
http://starwars.wikia.com/wiki/Vacuum
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Star Wars
Nehodlám rušit vakuum ve vesmíru, tak daleko zase nepůjdu. Stejně tak jsem si zvykl, že jedna lokace v SW se jmenuje "planeta" nebo "stanice" a ne "vesnice" jako v jiných RPG.
Když Jedi přeskakuje z modulu na modul, tak jako z vlaku na vlak, nebo fakt v beztížném stavu? Já si ho v SW vůbec neumím představit.
Když Jedi přeskakuje z modulu na modul, tak jako z vlaku na vlak, nebo fakt v beztížném stavu? Já si ho v SW vůbec neumím představit.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Star Wars
Tak já přidám ještě svoji neužitečnou odpověď Nenech se tím žánrem šikanovat. Umělé inteligence jsou víceméně limitované na droidy. Každá loď má generátor gravitace. Každá větší loď má energetické pole, co funguje místo airlocku. A fightery manévrují jako letadla ve vzduchu. Ale vesmír je pořád vesmír a skafandry jsou pořád praktické, když není po ruce droid.
Sice platí rule of cool a celé je to krapet melodramatičtější a epičtější než "průměrné" scifi, ale raději bych se přesnou emulací žánru nestresoval. Na těch nových SW filmech jsme si ověřili, jak to dopadá, když u toho začneš vypínat mozek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Star Wars
Nové filmy jsem neviděl. A generátory gravitace předpokládám nepotřebují energii.
Na sezení, na kterém jsem byl se při vstupu na stanici řešily detekční rámy na zbraně a další podobné věci, a registrace zbraní na nějaké síti, což mi přišlo jako zbytečně moderní vymoženost.
Na sezení, na kterém jsem byl se při vstupu na stanici řešily detekční rámy na zbraně a další podobné věci, a registrace zbraní na nějaké síti, což mi přišlo jako zbytečně moderní vymoženost.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů