Log 1=0
Já si tím úplně jist nejsem, protože jsem tu první etapu pořádně nezažil, byl jsem na to moc malý, abych chytal tyhle jemnosti.
Mám jenom podezření, že na tom byli naši v kině, ježto to byl hit, a mluvili o tom. A Goldfingerovou titulní píseň dávali v rádiu, to byl taky hit samo o sobě (právě jako Adele u toho Skyfallu, a snad ještě Tina Turner a Golden Eye, jinak se nad těmi bondhity obvykle dost rychle zavřela voda). My jako cizinci jsme na to samozřejmě nějak nostalgicky koukat nemohli, pro nás to bylo úplně nové a neuvěřitelné jako všechno kolem. Já mám v tomto stavu vzpomínku jen na výborného angličáka Aston Martina model Bond, co měl jeden známý.
Vallun:
rozhodně raději kteréhokoliv Brosmanova Bonda, než 7, které když jsi viděl jendou, tak už nemá co nabídnout a vnucuje Ti to potrhlé pseudolevičácké napáady, jako že všichni jsou uvnitř vinni... Píšeš, že nemáš rád agitku, 7 mi jako agitka přijde dost exemplárně...
Nabízela by se hora otázek, ale ježto by to rozbilo Bonddebatu, tak je nepoložím. Zapište jen do protokolu, že poněkud nesouhlasím.
Ano, má to ten pohádkový rozměr, ale ony takové vzory jsou potřeba.
Tohle je velmi napínavá otázka, která by tu měla zřejmě víc zájemců.
Pohádkově lze vnímat snad jediný izolovaný díl, kdy padouch zemře ošklivou smrtí a lithe princezna spočine v Bondově náručí a připadá si bezpečně. Ale u druhého, třetího a entého dílu neujde pozornosti, že je to pokaždé jiná princezna. Což s pohádkou moc společného nemá. Takové věci se dějí v ouplně jiném žánru.
Že je Goldfinger nejlepší Bond bych i souhlasil - škoda, že tam nehrál Werich...
Nejlepší je za mne Skyfall. Goldfinger je nejlepší a asi nejtypičtější jako ten původní vzor. Viděli jste Goldfingera, viděli jste vše, ostatní můžete zahodit a netrápit se tím.
Skyfall má podobné postavení u těch Craigovin. Možná Casino Royale bych ještě vzal na milost. A Zlaté oko, ale uznávám, že je to brutální retro, protože prakticky všechno v tom filmu už bylo někde jinde. Sean Bean, představte si, umře!! (Snad až na tu dvaasedmdesátku).
Badatelsky zajímavý je pro mne ten Dalton, který šel vlastně tím Craigovým směrem, ale moc opatrně a brzy. A to už jedu druhé kolo, někde to tu je.
V momentě, kdy bude ústředním tématem informační válka na internetu, tak je jasné,že bude potřebovat parťáka...nejlepší hacker GCHQ může mít titul třeba Cyber007...a Bondovi provokativně říkal Old007.
Usnul jsem nudou už z toho popisu. Opět jde o recyklaci něčeho, co už tu bylo asi stokrát. Třeba Smrtonosná past 4.
Jack Ryan nemá onen rozměr postavený stejně, protože vznikl v době, kdy Amerika byla nepochybně nejsilnější a nejmocnější zemí na světě
Za mne přesně obráceně. Amerika prožila v sedmdesátkách stejně děsivou krizi identity, jako Británie po válce. Prohrála Vietnam, prohrála s Kadáfím, prohrála Irán (film Argo), rok 1980 je stejný stav totálního mindráku, ze kterého ji měl Ryan vytáhnout.
Problém Ryana je, že je příliš okopírovaný Bond, navíc s neustále se měnícím obsazením - hrál ho ve filmech kdekdo, takže si málokdo uvědomí, že ty filmy vůbec patří k sobě (Hon na ponorku coby součást série??).
A pak to zase pomalu přestalo fungovat, ježto Ryan nebyl po Zálivu potřeba.
Kdyby chtěl někdo stvořit peklo pro Sadako,t ak by jí nechal pořád dokola prožívat Ryanův život a poslouchat jeho názory
Když už je tato debata plná studničních světonázorů a ukradl jsem i tu typickou hlášku, pak si dovolím tipnout, že Ryan by možná rozčiloval Sadako o chlup míň než Bond originál. Ježto se drží alespoň jediné ideální lithe krasavice.
Jinak si uvědomuji, jak zásadní pro Bonda je smrt ženské M, která vlastně docela zajímavě spojovala Brosnanův a Craigův svět.
To je rána, kterou by nemusel přežít. A podporuje to, že Skyfall je vlastně zároveň derniéra. Spectre byl úplně zbytečný díl.