Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Moderátor: Faskal
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
ne, radioaktivita jakožto naprosto nezvladatelná síla, kterou lidstvo probudilo, aniž bylo schopno vyhodnotit důsledky.
V této verzi to vede k něčemu na způsob nové a naprosto nekontrolovatelné evoluce švábovitých monster jako MUTO, probuzení Godzilly a nakonec k jakési samoregulaci, ale ať vyhraje ten či onen, lidi jsou v tom naprosto nepodstatní statisti, kterým se osud vymknul z rukou.
V každém případě, pokud bereš ta monstra jako výsledek či dokonce vtělení radioaktivity, pak není nasnadě údiv, že plivají radioaktivitu, dělají EMP a podobně.
Vlastně je to celé pokračování vstupní epizody s dveřmi, kdy je hrdina postaven do role bezmocného statisty poprvé.
V této verzi to vede k něčemu na způsob nové a naprosto nekontrolovatelné evoluce švábovitých monster jako MUTO, probuzení Godzilly a nakonec k jakési samoregulaci, ale ať vyhraje ten či onen, lidi jsou v tom naprosto nepodstatní statisti, kterým se osud vymknul z rukou.
V každém případě, pokud bereš ta monstra jako výsledek či dokonce vtělení radioaktivity, pak není nasnadě údiv, že plivají radioaktivitu, dělají EMP a podobně.
Vlastně je to celé pokračování vstupní epizody s dveřmi, kdy je hrdina postaven do role bezmocného statisty poprvé.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Takhle přesně fungoval ten originální film z roku 1954. Kterej je teda úžasnej a je brutálně filosofickej (boha jeho dycky se mi vybaví ta úplně mimo hláška Kamila Fily, že "Godzillácké filmy nikdy nebyly inteligentní"), naopak, první Godzilla je velmi inteligentní a rozhodně doporučuji.Argonantus píše: ↑24. 4. 2017, 12:09Není to o ještěrce, přerostlé v důsledku radioaktivity, ale o radioaktivitě, personifikované do ještěrky.
Zajímavé postřehy se dají určitě udělat i u té nové 2014 Godzilly, ale ta primárně tak intelektuální není.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
To je tak, když se na potvoru velikosti letadlové lodě používají útočné pušky. A atomové rakety se vozí vlakem. Doteď jsem nepochopil proč.
Tedy to je jedna z mnoha otázek na debilní film, které by se daly shrnout do otázky "Proč někdo točil něco takového?", ale už jsem si zvykl, že je to zbytečná otázka.
Tedy to je jedna z mnoha otázek na debilní film, které by se daly shrnout do otázky "Proč někdo točil něco takového?", ale už jsem si zvykl, že je to zbytečná otázka.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Zkouknul jsem Suicide Squad, po zvěstech které kolovaly všude možně tu extended verzi. A slovy kamaráda: "je to dobrý hudební videoclip, ale špatný film". Nemohl jsem si pomoc, ale fakt jsem se u toho místy nudil.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
A tak přesně to popsal Krabat, co nás na tuhle cestu metnul. Že jako Godzilla (54) = Astronauti = Rambo,
tedy filmy, které z nějaké nečekané strany řeší studenoválečné trauma, k čemuž u Japonců přistupuje Hirošima a celá ta sranda s radioaktivitou (v nové verzi zaktualizovaná). K čemuž jsem máznul Terminátora, jak jinak.
přečti si tu jeho recenzi i článek celé a zjistíš, že to je daleko rafinovanější názor, od zdánlivé kritiky k ocenění. Ono to není tak úplně "inteligentní" jako spíš "emocionální".ta úplně mimo hláška Kamila Fily, že "Godzillácké filmy nikdy nebyly inteligentní"
Japonec zřejmě právě nepovažuje tohle všechno za problém, který se dá rozumem nějak vyřešit, ale musí se to emocionálně vydýchat.
TL,DR - film neposkytuje vůbec žádné použitelné informace. Poskytuje emoce.
Jerson:
No, nejvíc tam drhnou ty zbytky amerického vidění problému - lví silou rvané city, hledání rodiny, motivační kecy, atd.
To střílení flintou do monster je IMHO rovněž důsledek nevydýchání problému, že na něco podobného prostě nemáme moc vliv.
A. pravila suše, že výsadkáři neměli dostat flinty, akorát jim překážely. Má recht.
Typický americký hrdina byl kongnitivní disonance - sám tam spíš staticky pozoroval, asi jako hrdinové Titaniku. Na to nemusel být supr pyrotechnik, stačil invalidní důchodce.
Místy mi tam zabrnkala Lovecraftova poetika.
Ten film byl prostě nedodělaný, tím byl zajímavý. Work in progress.
A nebyl ani trochu vtipný!!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Ano. Kdyby se nepokoušeli úplně zbytečně střílet puškama a ukázalo se, že letadla nemůžou použít a atomovky si dávají k večeři - doslova - tak by to dávalo smysl. A nemusel tam být pyrotechnik, který vytvářel mechanické odpalování atomovek a který neumí použít páčidlo (jako vážně, šest chlapů unese tunovou hlavici, ale nejsou schopní vtrhnout kryt?), nemusela tam být doktorka, která se vykašle na pacienty v nemocnici (a nejspíše i na svoje dítě, nekoukal jsem na to podrobně), lidi by prostě koukali, než si to velké potvory rozdají mezi sebou.Argonantus píše: ↑24. 4. 2017, 14:52 No, nejvíc tam drhnou ty zbytky amerického vidění problému - lví silou rvané city, hledání rodiny, motivační kecy, atd.
To střílení flintou do monster je IMHO rovněž důsledek nevydýchání problému, že na něco podobného prostě nemáme moc vliv.
A. pravila suše, že výsadkáři neměli dostat flinty, akorát jim překážely. Má recht.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Ještě dodám, že stran trajlerů má tahle Godzilla 014 nejvíc zavádějící trajler, jaký lze vymyslet.
Mohl být klidně k předchozímu Emmerichovu filmu.
Hrdinská americká sračka.
EDIT: Ha, už vím, jak bych na to šel.
Strašně mne mátl ten rozpor aktivních udatných amerických hrdinůch a bezmoci, které je hlavním tématem filmu (viz klíčová scéna s dveřmi v úvodu).
Ten Titanik je vlastně odpověď - naši výteční hrdinové tam nezachraňují svět a nezkoušejí Titanik vytáhnout z vody, ale zkoušejí zachránit sami sebe.
Kdyby se to pojalo jako "všední den ze života rodiny", kde se někde - to je celkem jedno kde, jestli v San Franciscu nebo na Hawaii nebo v Japonsku - zjeví obludy z moře, něco si tam řeší, nedbajíc našich hrdinůch, kteří se celou dobu pokoušejí jen a jen zdrhnout, při čemž en passant slouží jako průvodci dějem, tak by to začalo dávat smysl.
Zkrátka to cyberpunkerské přepnutí do komorního módu z hlavního štábu zeměkoule.
Plno technicky nevysvětlitelných věcí netřeba vysvětlovat. Oběť katastrofy neví, jak katastrofa vznikla a nepotřebuje to vědět.
Na to, abychom si užili Spielbergovu scénu s tyranosaury a autíčky, netřeba vědět celý ten krám o DNA a teorii chaosu.
Jo, a pokud na konci zemře Di Caprio, člen rodiny, tak máme diváka utaženého na vařené nudli.
Mohl být klidně k předchozímu Emmerichovu filmu.
Hrdinská americká sračka.
EDIT: Ha, už vím, jak bych na to šel.
Strašně mne mátl ten rozpor aktivních udatných amerických hrdinůch a bezmoci, které je hlavním tématem filmu (viz klíčová scéna s dveřmi v úvodu).
Ten Titanik je vlastně odpověď - naši výteční hrdinové tam nezachraňují svět a nezkoušejí Titanik vytáhnout z vody, ale zkoušejí zachránit sami sebe.
Kdyby se to pojalo jako "všední den ze života rodiny", kde se někde - to je celkem jedno kde, jestli v San Franciscu nebo na Hawaii nebo v Japonsku - zjeví obludy z moře, něco si tam řeší, nedbajíc našich hrdinůch, kteří se celou dobu pokoušejí jen a jen zdrhnout, při čemž en passant slouží jako průvodci dějem, tak by to začalo dávat smysl.
Zkrátka to cyberpunkerské přepnutí do komorního módu z hlavního štábu zeměkoule.
Plno technicky nevysvětlitelných věcí netřeba vysvětlovat. Oběť katastrofy neví, jak katastrofa vznikla a nepotřebuje to vědět.
Na to, abychom si užili Spielbergovu scénu s tyranosaury a autíčky, netřeba vědět celý ten krám o DNA a teorii chaosu.
Jo, a pokud na konci zemře Di Caprio, člen rodiny, tak máme diváka utaženého na vařené nudli.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Jo, a zapomněl jsem to hlavní; proč s tím vším otravuju; ta velká scéna, kdy se u Golden gate zjeví hlavní protagonistka, a která je veliká v jakémkoli myslitelném smyslu; právě takové věci jsou důvodem, proč se dívám na filmy (a čtu knihy) i když je mi přes dvacet.
Někde v té mlze a vodě a tmě se totiž mihl konec Volání Cthulhu, který jsem nafilmovaný ještě nikdy a nikde nedostal.
Nebo to možná bylo ještě starší a osobně neméně zásadní Volání z mlhy.
Někde v té mlze a vodě a tmě se totiž mihl konec Volání Cthulhu, který jsem nafilmovaný ještě nikdy a nikde nedostal.
Nebo to možná bylo ještě starší a osobně neméně zásadní Volání z mlhy.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
procházeje, vidím najednou úplně jasný vzorec v Eerieho vnímání. Tatáž historie, jako Blade runner a Mad Max a nevímco ještě.https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 99#p431099
přišlo mi to nudné a plytké
Ono to není plytké, ale zavřené. To je to správné slovo.
Napadá mne to nad historkami o vínech, která mají být úžasná a znalci jásají, ale zpočátku se delší dobu nic neděje; žádná vůně, žádná chuť, cítíte zmatek, jak to, že nad tím někdo tak jásal, já vůbec nic necítím.
Musíte počkat. Být trpěliví. Chytat jemné linky a náznaky. Ono se to rozjede.
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
a ešte platí, že sa k tomu treba prepiť.
a nič na plat, keď sa niekto prepíja ku kvalitnej káve, schopnosť jasať nad skvelým vínom to uňho veľmi neprehĺbi. platí samozrejme aj naopak, čo vysvetľuje, prečo nad niektorými vecami eerie jasá a ty ich nechápeš
a nič na plat, keď sa niekto prepíja ku kvalitnej káve, schopnosť jasať nad skvelým vínom to uňho veľmi neprehĺbi. platí samozrejme aj naopak, čo vysvetľuje, prečo nad niektorými vecami eerie jasá a ty ich nechápeš
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
To je ještě jiná dimenze.
Ale mne fascinovala série věcí, nad kterou jásáme třeba s Elesharem nebo Faskalem nebo i se Sosáčkem (se kterým se jinak neshodnu skoro nikdy a v ničem), v tom příspěvku zrovna Duna a Hyperion, což Eerie odstřelil jako "plytké". Obě mi připadají přímo demonstrativně chytré. Jakože máloco je chytřejší. Ale ne na první pohled a hned mezi dveřmi.
K tomu se nepotřebuješ propít a pročíst. To vyžaduje malinko jinak nastavený filtr trpělivosti a pozornosti. Znalec i neznalec to vnímá prakticky stejně. Znalec se liší jen tím, že má zkušenost, jak to může fungovat, a vydrží u toho o trochu déle, i když se zpočátku nic neděje.
Ale mne fascinovala série věcí, nad kterou jásáme třeba s Elesharem nebo Faskalem nebo i se Sosáčkem (se kterým se jinak neshodnu skoro nikdy a v ničem), v tom příspěvku zrovna Duna a Hyperion, což Eerie odstřelil jako "plytké". Obě mi připadají přímo demonstrativně chytré. Jakože máloco je chytřejší. Ale ne na první pohled a hned mezi dveřmi.
K tomu se nepotřebuješ propít a pročíst. To vyžaduje malinko jinak nastavený filtr trpělivosti a pozornosti. Znalec i neznalec to vnímá prakticky stejně. Znalec se liší jen tím, že má zkušenost, jak to může fungovat, a vydrží u toho o trochu déle, i když se zpočátku nic neděje.
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Teda nějakou filosofickou rovinu Duny když jsem to četl, aspoň co si pamatuji, jsem moc neřešil. Ne že by nebyla, ale bral jsem to spíš jako román o soupeření dvou rodů, vzájemných intrikách a tak... a přesto (nebo právě proto) se líbilo velice... A ani pak mi to nepřišlo moc plytký.
Hyperion jsem nečetl, někdy se k němu třeba dostanu ale ta tloušťka mě trochu děsí
(ale nevím, jestli tohle patří do filmů...)
Hyperion jsem nečetl, někdy se k němu třeba dostanu ale ta tloušťka mě trochu děsí
(ale nevím, jestli tohle patří do filmů...)
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Proč má cenu koukat na filmy i když je vám přes dvacet
Asi ne.
Ale ona tahle debata není ani tak o filmu, jako spíš o nějakých principech vnímání umění vůbec.
Mně se stalo totiž to samé s Godzilou jako eeriemu - předčasně jsem ji odstřelil coby plytkou, ale ona je jen zavřená (Clos), asi jako Clos de Vougeot, třeba.
Frenetická fretka musí na chvíli zastavit svůj zběsilý pohyb, sednout si na chvíli na zadek a vychutnávat velebnou zpomalenou kolosálnost všehomíra. Jinak to nedá.
Ale ona tahle debata není ani tak o filmu, jako spíš o nějakých principech vnímání umění vůbec.
Mně se stalo totiž to samé s Godzilou jako eeriemu - předčasně jsem ji odstřelil coby plytkou, ale ona je jen zavřená (Clos), asi jako Clos de Vougeot, třeba.
Frenetická fretka musí na chvíli zastavit svůj zběsilý pohyb, sednout si na chvíli na zadek a vychutnávat velebnou zpomalenou kolosálnost všehomíra. Jinak to nedá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů