Par dotazu, prevazne k soubojum...

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Sallow
Příspěvky: 4
Registrován: 30. 9. 2009, 18:36

Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Sallow » 1. 11. 2009, 03:33

1 ) Asi uz to tu muselo padnout, ale jak je ve VtR s Humanitou a zabitim v sebeobrane? Zabiti (manslaughter) odpovida Humanita 4 (3 kostky), ale pokud skupinu upiru prepadne jina s umyslem je zabit nebo treba vyrusi zlodeje pri cinu a ten se pokusi zbavit svedku (jednou provzdy), prijde mi nefer aby si za zabiti takoveto postavy museli vsichni hazet na Humanitu. Chapu, ze to ma na zucastnene nejaky moralni dopad, ale da se to pomerne jednoduse zduvodnit tim, ze kdyby nic nedelali tak uz pravdepodobne oni misto utocnika nekde lezi s kulkou v hlave.

Na druhou stranu pokud se nekam vloupaji oni a ochranka po nich zacne strilet tak to asi sebeobrana nebude a tam bych ten hod chapal.

2 ) Nerozumim sloupci Defense v tabulce Armoru. Napr. u Leather (hard) s ratingem 1/0 je uvden postih k Defense -1, takze ve vysledku je to vlastne 0/-1 a postava udela lip, kdyz si radeji nic neoblekne? Nema to byt spis postih k Dexterity? To mi prijde mnohem logictejsi.

3 ) Pokud spolu 2 postavy bojuji v uzke chodbe, kde se jich nevejde vic vedle sebe a treti stoji za zady kamarada s pistoli v ruce, znamena to, ze nemuze nijak vystrelit na protivnika pred nima? Nebo muze s nejaky postihem, ktery urci vypravec?

4 ) Nikde jsem nenasel popsane ucinky mirenych utoku na urcite casti tela, napr. hlavu, ruce nebo nohy. Je to tedy vse na popisu vypravece? Znamena zasah do hlavy (pro zive bytosti) automaticky smrt? Pravdepodobne ne... Je tedy duvod, proc mirene utoky vubec provadet, krome toho vyhout se protivnikovu armoru, napr. neprustrelne veste?

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12455
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Pieta » 1. 11. 2009, 11:47

1) Ona humanita si tak moc na nějaká zdůvodňování nehraje.
Když zabiješ člověka v sebeobraně, tak pořád ještě zabiješ člověka, a musíš se rozhodnout zabít člověka (bránit způsobem, který mu může způsobit smrt), místo útěku/zněškodnění/zastrašení/pokusu se dohodnout. Pravděpodobně ho taky vidíš umírat, což samo o sobě moc nepřidá.

V realitě je ještě možné útočníka zkusit postřelit a doufat, že to přežije, nebo ze skupiny zneškodnit jednoho, načež se ostatní obrátí na útěk, a všelijaké jiné mírnější varianty, jak se bránit, než "musíme je zabít všechny". To by ve hře ale chtělo spolupráci vypravěče a systému, a obvykle se obojího nedostává, a navíc hráči často nemají tendence taková řešení hledat - často proto, že jsou naučení z předchozích zkušeností, že nefungují.

Čili bych řekl, že takovou situaci by si měli mezi sebou vyjasnit hráči a vypravěč, jakmile se začne dít - aby hráči věděli, že i zabití v obraně je pro humanitu špatné, a že se mohou pokoušet o jiná řešení.
A taky se může stát, že útočník se o svoji humanitu moc nestará a není ochotný ke kompromisům, a střetnutí s takovým tvorem ti ten hod na humanitu víceméně vnutí. Není to fér, ale je to tak - pokud i někoho takového zabiješ, můžeš z toho bejt špatnej, nebo si můžeš říct "on si to zasloužil, dobře, že jsem ho zabil", a ten druhý přístup je cesta k nižší humanitě, protože pak je to jen otázkou času a otupení, než si takové věci začneš říkat i o lidech, kteří na tebe neútočí.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od smrq » 2. 11. 2009, 12:14

1/ pieta to popisuje dobre. odstraneni nepohodlneho svedka je porad vrazda. postavy tam preci nesly zabijet, sly loupit. smrt svedka je problem, s kterym se nepocitalo. pro postavy je to nova situace, s kterou se musi moralne vyrovnat. uspeji-li v hodu na humanitu, budou mit vycitky a ochranky/svedka jim bude lito. nehodi-li hod na humanitu, klesnou v degeneraci smerem dolu, stanou se vice bezcitnymi a na smrti obeti jim vubec nebude zalezet.
pokud si ale myslis, ze to byla situace krapet neodpovidajici tabulkam, klidne hracum hod uprav/zmirni. WoD je system, ktery na kazde druhe strance pise, ze vse je na rozhodnuti ST. nenechte se svazat tabulkami, kdyz vam prijde logicke bank kostek upravit, udelejte to!

2/tohle je imho error systemu. :) autori to skratka nedomysleli. osobne bych prave takovou tabulku resil (po domluve s hraci) upravou, tj. snizenim postihu k obrane u starobylych (archaic) zbroji o 1.

3/ tohle bych nechal zcela na rozhodnuti vypravece.

4/ krom toho, ze rana do hlavy je vetsinou smrtici zraneni (a to i pres to, ze je vedena zbrani, ktera zpusobuje omracujici), pravidla nic takoveho neresi. WoD neni postavena na soubojich, podrobny soubojovy system zde neni potrebny. pokud mate chut, vymyslete si homerule, ktery bude podobne zasahy zohlednovat.
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Návštěvník

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Návštěvník » 2. 11. 2009, 18:29

Ok, diky.
smrq píše:1/ pieta to popisuje dobre. odstraneni nepohodlneho svedka je porad vrazda. postavy tam preci nesly zabijet, sly loupit. smrt svedka je problem, s kterym se nepocitalo. pro postavy je to nova situace, s kterou se musi moralne vyrovnat. uspeji-li v hodu na humanitu, budou mit vycitky a ochranky/svedka jim bude lito.
Asi jsi me spatne pochopil. Myslel jsem to tak, kdyz postavy hracu nekoho prichiti pri cinu a ten zlodej (zlodeji) se jich ze strachu ze svedku chteji zbavit (samozrejme ale nevi, ze maji docineni s partu upiru). Je prece dost situaci kde postavy hracu nejsou agresori a musi se "branit". Ale rozumim, ze v podobnych situacich by se asi hody na humanitu mohly upravit.

smrq píše: 2/tohle je imho error systemu. :) autori to skratka nedomysleli. osobne bych prave takovou tabulku resil (po domluve s hraci) upravou, tj. snizenim postihu k obrane u starobylych (archaic) zbroji o 1.
Dobre, ale jestli plati, ze to ma byt postih k obrane tak mi tam dost schazi ten postih k dexterite (ktera samozrejme muze ale nemusi ovlivnit i vyslednou obranu). Takze treba skakat do dalky nebo metat kozelce v plne platove zbroji, neni podle WoD systemu zadny problem?

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12455
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Pieta » 2. 11. 2009, 18:45

Návštěvník píše:Asi jsi me spatne pochopil. Myslel jsem to tak, kdyz postavy hracu nekoho prichiti pri cinu a ten zlodej (zlodeji) se jich ze strachu ze svedku chteji zbavit (samozrejme ale nevi, ze maji docineni s partu upiru). Je prece dost situaci kde postavy hracu nejsou agresori a musi se "branit". Ale rozumim, ze v podobnych situacich by se asi hody na humanitu mohly upravit.
Já to tedy pochopil rovnou. (:
Každopádně, pokud jde o smrtelníka, pak upíři ho snadno můžou jenom zneškodnit, odzbrojit, vyděsit, zmlátit do bezvědomí, tj. je to v jejich případě volba zabít*. Ano, brání se, ano, byli vyprovokováni, to může znamenat úlevu v hodu, ale hod by tam být měl.

*) Opět zdůrazňuju, že je důležité, aby o tom hráči skutečně věděli, můžou být zvyklí na ledaccos.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od smrq » 2. 11. 2009, 21:16

Dobre, ale jestli plati, ze to ma byt postih k obrane tak mi tam dost schazi ten postih k dexterite (ktera samozrejme muze ale nemusi ovlivnit i vyslednou obranu). Takze treba skakat do dalky nebo metat kozelce v plne platove zbroji, neni podle WoD systemu zadny problem?
tva pripominka zni logicky. kdyby prisel s timto navrhem upravy pravidel (postih k obratnosti a ne jen k obrane) muj hrac, zvazil bych ho. nezapomente ale, ze zbroj krom obrany postihuje i pohyb postavy. v pripade zavedeni homerule to berte v uvahu (stejne jako moznost akce dodge).
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Sallow
Příspěvky: 4
Registrován: 30. 9. 2009, 18:36

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Sallow » 9. 1. 2011, 23:45

Tak po case mam zase par dotazu:

1) Sovereignty (5. stupen Majesty) ma znemoznit zautocit nebo i slovne napadnout toho kdo ji pouziva. Ale napr. na napadeni jeho spolecnika, ktery sedi vedle nej u stolu se to ne nevztahuje, i kdyz musi byt kazdemu jasne, ze to bude proti vuli Rodneho se Sovereignty? Budou si muset utocnici v tomto pripade hazet na prekonani Sovereignty nebo ne?

2) Jak tvrde spi rodni? :D Predpokladam, ze kdyz treba prespava v poslenim patre stareho cinzaku a ve dne na nej zazvoni postak tak ho to neprobudi. Ale kdyz se tam nekdo nasilim vloupe a nadela vetsi ramus? Urcite bude prozirave nastrazit si tam nejaky bezpecnostni system, ale pokud se nespusti, muze vampire hunter prohnat Rodnemu srdce kolikem a smitec?

Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Nossie » 10. 1. 2011, 10:31

k bodu číslo 2) co jsem četla v The Blood, players guide k requiemu, tak je jejich spánek dost tvrdý, proto si hledají bezpečná útočiště nebo mají ghouly, co je hlídají přes den, kdy spí a v případě nebezpečí je prodbudí, jelikož je pro upíra těžký se přes den samovolně probudit, ani vloupačka by ho asi neprobudila, ovšem kdyby měl upír alarm, který by mu vedl až do pokoje, kde spí, tak by ho to mohlo probudit. A kdyby ne, tak podle mě pokud by byl vetřelec dostatečně blízko, tak by ho upír rozpoznal, hlavně pokud by to byl jiný rodný nebo lovec s pochodní, jelikož se upíři ohně přirozeně bojí, by to bestie uvnitř asi vycítila. Pokud by byl ale v torporu tak by ho asi nevzbudilo nic.

Sosacek
Příspěvky: 20251
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Sosacek » 10. 1. 2011, 17:50

Sallow píše:muze vampire hunter prohnat Rodnemu srdce kolikem a smitec?
Muze. Potom ho musis vytahnout na slunce, pochopitelne.

Proto upiri spi v obrovskych sidlech s ozbrojenou ochrankou s vymytymi mozky a nadprirozenymi schopnosti, a proti pro ne pracuje policie a proto vrazdi potencialni lovce a jejich rodiny ... no, ale vrazdi spis pro zabavu 8) upiri co bydli v cinzaku nikomu chybet nebudou.

On ve VtR ten upir, pokud vim, musi palit willpower aby se udrzel vzhuru, takze to ze si vsimne utocniku neznamena, ze ma vyhrano, zvlast pokud utocnici maji zapalne lahve nebo neco podobneho. Muze je zabit, a potom stejne prijit o svuj nezivot, pac si bude moct vybrat jestli ohen uvnitr, nebo slunecni svetlo venku, a tak.

Sallow
Příspěvky: 4
Registrován: 30. 9. 2009, 18:36

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od Sallow » 11. 1. 2011, 01:22

Ok, diky za odpovedi. S tim Sovereignty nikdo nevi?

A jeste jedna cerstva:

3) muze postava pouzit Quick Draw (taseni a utok v jednom kole), pokud zbran nema pripravenou za opaskem, ale napriklad jako pistoli polezenou na stole, mec opreny o zed, atd.?

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 14:51

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od BasilisK » 11. 1. 2011, 12:01

Kdyby někdo napadl někoho, kdo sedí se mnou u stolu tak to nejspíše beru jako útok na sebe...
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Par dotazu, prevazne k soubojum...

Příspěvek od smrq » 11. 1. 2011, 20:53

Sovereignty (5. stupen Majesty) ma znemoznit zautocit nebo i slovne napadnout toho kdo ji pouziva. Ale napr. na napadeni jeho spolecnika, ktery sedi vedle nej u stolu se to ne nevztahuje, i kdyz musi byt kazdemu jasne, ze to bude proti vuli Rodneho se Sovereignty? Budou si muset utocnici v tomto pripade hazet na prekonani Sovereignty nebo ne?
tato schopnost zastituje pouze a jen na upira, ktery ji sesila. cil jej nesmi jakkoliv (byt jen spolecensky) poskodit.
v tvem pripade zalezi na vztahu mezi upirem sesilatelem a jeho spolusedicim. imho by mohla nastat situace, kdy by utok na upiruva spolecnika mohl byt chapan jako utok na svrchovanost upira (jsou-li treba kamaradi). v takovem pripade by to fungovat melo, protoze utok na upirova kamose by upira mohl poskodit spolecensky (v ocich prihlizejicich).
st musi zvazit pozadi a vztah techto osob a rozhodnout, jak se veci maji.
taky si ale myslim, ze st by mel prihlizet i k znalostem utocnika. pokud totiz venca prijel z jineho mesta treba ani nevi, ze ta buchta, co ji chce urazit, patri k upirovi se sovereignty. a i kdyz by na toho upira ani nepipl, muze se mu treba snazit polichotit tim, ze urazi prave tuto buchtu. :D
imho. v praxi jsem tuto disciplinu snad nikdy nehral, odzkouseno to nemam.
Jak tvrde spi rodni?
VtM to resilo nejakym hodem. tusim, ze byl na silu vule, pokud upir v hodu uspel, uvedomil si, ze se v jeho pribytku neco deje a dokazal se probudit na tolik kol, kolik hodil uspechu. (pokud si to dobre pamatuju.)
Ve VtR je to nasledovne:
Rodný se v průběhu dne může pokusit i probudit, pokud něco narušuje jeho spánek. Hráč hodí Důvtipem (+ Vnímavostí, pokud postava tuto disciplínu má), aby určil, zdali spící upír toto vyrušení zaznamenal. Pokud hod uspěje, hráč uskuteční hod Lidskostí - za každý úspěch postava odolá spánku po dobu jednoho kola; výjimečný úspěch umožní postavě bdít po celý zbytek scény. Probuzení ze spánku v průběhu dne je nutno uhradit pomocí Vitae - je spotřebována proto, aby měl dost sil být aktivní. Pokud poté upadne do spánku, večer je nutné spotřebovat další Vitae, aby opět povstal.
Vstanutý upír má ještě omezení na jakýkoliv Bank kostek. Ty nebudou nikdy vyšší než je jeho hodnota Lidskosti.
) muze postava pouzit Quick Draw (taseni a utok v jednom kole), pokud zbran nema pripravenou za opaskem, ale napriklad jako pistoli polezenou na stole, mec opreny o zed, atd.?
pokud je tato zbran na dosah ruky a snadno vytazitelna, pak ano, jde to.
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host