Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
Mám následující dotaz:
Už jsem si během několika her zhruba sesumíroval, jak by se asi měla hrát běžná postava. Je potřeba vědět, na čem jí záleží, čeho by se byla ochotná vzdát pro druhé, co by ji přimělo ke zradě, jakou má rodinu a co pro ni znamená, apod. U upírů jsem trochu na vážkách. Chápu, že stát se upírem znamená zažít ztrátu. Ta se ale někdy hráčům těžko prodává (aneb: "Proč by mne mělo štvát, že jsem upír - otevírají se mi přece nové možnosti v nové společnosti, jsem teď daleko mocnější, apod.") Někteří lidé by tento přechod takto skutečně cítili, ale myslím, že většina ne.
Chtěl bych prvek upírovy ztráty nějak zapojit do hry - vytvořit pro něj rovinu příběhu, ale nevím, jak na to a jak s ohledem na to tvořit charakterník postavy. (Nevíte někdo o nějakém charakterníku pro Vampire, podobně, jak ho má třeba DrD+, který by hráče a GM navedl na odpovědi na zajímavé otázky?) Co je typicky důležité pro zahrání této ztráty? Mít rozpracované vztahy k lidem z bývalého života? Je třeba mít nějakou postavu, která by upíra "v tahovala do pocitu, že jeho lidskost je pořád důležitá"? Jak tento problém řešíte?
Díky za odpovědi!
Už jsem si během několika her zhruba sesumíroval, jak by se asi měla hrát běžná postava. Je potřeba vědět, na čem jí záleží, čeho by se byla ochotná vzdát pro druhé, co by ji přimělo ke zradě, jakou má rodinu a co pro ni znamená, apod. U upírů jsem trochu na vážkách. Chápu, že stát se upírem znamená zažít ztrátu. Ta se ale někdy hráčům těžko prodává (aneb: "Proč by mne mělo štvát, že jsem upír - otevírají se mi přece nové možnosti v nové společnosti, jsem teď daleko mocnější, apod.") Někteří lidé by tento přechod takto skutečně cítili, ale myslím, že většina ne.
Chtěl bych prvek upírovy ztráty nějak zapojit do hry - vytvořit pro něj rovinu příběhu, ale nevím, jak na to a jak s ohledem na to tvořit charakterník postavy. (Nevíte někdo o nějakém charakterníku pro Vampire, podobně, jak ho má třeba DrD+, který by hráče a GM navedl na odpovědi na zajímavé otázky?) Co je typicky důležité pro zahrání této ztráty? Mít rozpracované vztahy k lidem z bývalého života? Je třeba mít nějakou postavu, která by upíra "v tahovala do pocitu, že jeho lidskost je pořád důležitá"? Jak tento problém řešíte?
Díky za odpovědi!
Re: Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
Základ je ten aká postava sa stala upírom. mám na mysli jeho charakter.
Ak to bola postava úplne flegmatická, tak by som sa nedivil že by si nad tím len tak zavdzichla a povedala si "pokračujem ďalej"
Ak by to bola postava cholerická tak základ by bol asi takýto: 1)ak by mu po prebudení nikdo nevysvetlil výhody a prikrášlil tak by sa nič zaujímavého nestalo.
2) ak by sa len tak prebudil bez riadného vysvetlenia, tak by postava mala vybuchnúť a rozhádzať barák.
Ak by to mal byť nejaký melancholik, tak by som sa nedivil keby sa len tak rozplakal a ľutoval sa že teraz to už bude iné a že stratí všetkých priateľov.
Čiže z toho vyplíva že nie vždy sa dá dať pevné pravidlo ale treba to prispôsobiť konkrétnej situácii a povahe postavy... teda tak si myslím.
Ak to bola postava úplne flegmatická, tak by som sa nedivil že by si nad tím len tak zavdzichla a povedala si "pokračujem ďalej"
Ak by to bola postava cholerická tak základ by bol asi takýto: 1)ak by mu po prebudení nikdo nevysvetlil výhody a prikrášlil tak by sa nič zaujímavého nestalo.
2) ak by sa len tak prebudil bez riadného vysvetlenia, tak by postava mala vybuchnúť a rozhádzať barák.
Ak by to mal byť nejaký melancholik, tak by som sa nedivil keby sa len tak rozplakal a ľutoval sa že teraz to už bude iné a že stratí všetkých priateľov.
Čiže z toho vyplíva že nie vždy sa dá dať pevné pravidlo ale treba to prispôsobiť konkrétnej situácii a povahe postavy... teda tak si myslím.
Re: Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
No, tomu vcelku rozumím, že každá postava bude reagovat jinak. Mně ale nejde o to, že bych chtěl vědět, jak přesně by měly postavy reagovat. Taky mi nejde o to, jak postava zareaguje bezprostředně po Přijetí. Spíš mi jde o hraní dlouhodobějšího pocitu ztráty postavy - otázka směřuje na to, jestli je vhodné tenhle koncept do hry prosazovat a jestli jo, tak jak vhodnými otázkami spojenými s tvorbou postavy hráče namotivovat se nad tím vůbec zamýšlet..
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
Být tebou, nebavím se o tomhle s námi, ale se svými hráči. Oni nejspíš vědí, jestli něco takového ve hře chtějí a jak moc zdůrazňované.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
pieta na to kapnul. ja se s podobnou veci ptykal pomerne dloho. problem byl v tom, ze nekteri hraci hrali zklamani ze sveho noveho stavu, jini ale ne a nedali si vysvetlit, ze je to spatne. pak jsem pochopil, ze chyba je na me strane.
pokud hrac nema potrebu hrat postavu utapejici se v depresich a vychutnat si personal horor az do horkeho dna, nema smysl ho nutit. stejne se to nepovede.
u nas jsme dosli dokonce tak daleko, ze jsme se museli rozdelit na dve hraci skupiny a ja pak hral jen s temi, kteri vyhovovali memu stylu vedeni hry (a naopak - ja vyhovoval jim). az potom hra bezela tak, jak mela.
krapet pomocna by ale mohla byt technika, kterou jsem s touto nove slozenou skupinou vyzkousel - hrali jsme napred lidi. neni potreba moc her, rekneme ctyri (ale cim vic, tim lepsiho pocitu docilis). az tehdy, kdy si hraci vybudovali ke svym lidskym socialnim vazbam skutecny vztah, prijal jsem jejich postavy mezi rodne a najednou opravdu zazivali to, po cem hra volala. skutecne propadli bestii z hladu a zabili sve jedine dite... skutecne je odmitla manzelka, kdyz ji prozradili, co se jim stalo (ba co vic, bylo treba ji pak odstranit)... skutecne najednou byli bez prace a nemeli penize... skutecne museli poresit, kde a jak se ubytovat... skutecne museli vysvetlovat svym pratelum, proc prestali chodit odpoledne na pivo...
fungovalo to, vrele doporucuji.
pokud hrac nema potrebu hrat postavu utapejici se v depresich a vychutnat si personal horor az do horkeho dna, nema smysl ho nutit. stejne se to nepovede.
u nas jsme dosli dokonce tak daleko, ze jsme se museli rozdelit na dve hraci skupiny a ja pak hral jen s temi, kteri vyhovovali memu stylu vedeni hry (a naopak - ja vyhovoval jim). az potom hra bezela tak, jak mela.
krapet pomocna by ale mohla byt technika, kterou jsem s touto nove slozenou skupinou vyzkousel - hrali jsme napred lidi. neni potreba moc her, rekneme ctyri (ale cim vic, tim lepsiho pocitu docilis). az tehdy, kdy si hraci vybudovali ke svym lidskym socialnim vazbam skutecny vztah, prijal jsem jejich postavy mezi rodne a najednou opravdu zazivali to, po cem hra volala. skutecne propadli bestii z hladu a zabili sve jedine dite... skutecne je odmitla manzelka, kdyz ji prozradili, co se jim stalo (ba co vic, bylo treba ji pak odstranit)... skutecne najednou byli bez prace a nemeli penize... skutecne museli poresit, kde a jak se ubytovat... skutecne museli vysvetlovat svym pratelum, proc prestali chodit odpoledne na pivo...
fungovalo to, vrele doporucuji.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
Díky moc! Přesně něco takového jsem hledal. Rozmyslím a snad i zkusím!smrq píše:krapet pomocna by ale mohla byt technika, kterou jsem s touto nove slozenou skupinou vyzkousel - hrali jsme napred lidi. neni potreba moc her, rekneme ctyri (ale cim vic, tim lepsiho pocitu docilis). az tehdy, kdy si hraci vybudovali ke svym lidskym socialnim vazbam skutecny vztah, prijal jsem jejich postavy mezi rodne a najednou opravdu zazivali to, po cem hra volala. skutecne propadli bestii z hladu a zabili sve jedine dite... skutecne je odmitla manzelka, kdyz ji prozradili, co se jim stalo (ba co vic, bylo treba ji pak odstranit)... skutecne najednou byli bez prace a nemeli penize... skutecne museli poresit, kde a jak se ubytovat... skutecne museli vysvetlovat svym pratelum, proc prestali chodit odpoledne na pivo...
fungovalo to, vrele doporucuji.
Re: Jak hrát upíří ztrátu lidskosti?
imho vam to ale bude napomocne jen tehdy, pokud budete brat vazne uz hrani tech lidi. nesmite to brat jen jako nutne zlo, ktere ma preklenout dobu, nez zacne to opravdove hrani s upiry. pak by to k nicemu nebylo.
uz tvorbu postav lidi musite brat zodpovedne a tvorit skutecne lidi (ne neco, co se diky prijeti konecne vylepsi v poradnou masinu). hraci si musi zazemi vytvorit pro lidi, nepocitat predem s upirimi vazbami.
nam se to zalibilo tak moc, ze jsme u hrani lidi zustali rok (na prani hracu!) a i pak jsem z postav udelal jen ghuly (a ani to ne ze vsech).
uz tvorbu postav lidi musite brat zodpovedne a tvorit skutecne lidi (ne neco, co se diky prijeti konecne vylepsi v poradnou masinu). hraci si musi zazemi vytvorit pro lidi, nepocitat predem s upirimi vazbami.
nam se to zalibilo tak moc, ze jsme u hrani lidi zustali rok (na prani hracu!) a i pak jsem z postav udelal jen ghuly (a ani to ne ze vsech).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host