Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
-
- Příspěvky: 1812
- Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
- Bydliště: BA
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
imho problem je prave to samotne zaujatie hraca ktory momentalne nehra ale je len divak. to je imho dost tazke pretoze vela ludi sa okamzite nudi ak sa hra netyka priamo ich.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
-
- Master Discussion Killer
- Příspěvky: 4135
- Registrován: 17. 10. 2008, 09:37
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Jasně, v podstatě tohle všechno.Alef0 píše:tak postupom casu v hre sa v hre objavia dalsie Ciele a Problemy a uz sa veziete.
Jak píše Alef, stačí nějaký ten základ (když tam máš více linií, je to určitě zajímavější, propletenější a dává to více možností nebo vodítek hráčům... na začátek by podle mě stačilo i něco jednoduchého a zbytek zastřít zatím tajemstvím a nechat to pak na hráčích a na tý konkrétní situaci) - přesně: a časem už se vezete
... časem můžeš ukazovat další a další zatím nerozkrytá tajemství a různé linie gradovat, ale to už je na jiný povídání.
Když to tak vezmu, zase tolik bych se s tím netrápil - když připravíš dobrý příběh, který něčím všechny zaujme a každý bude mít dost prostoru, zbytek půjde sám od sebe.
Nemusí to být prostě perfektní... když se hráči baví a ty taky, dokonale to stačí ,-)
A ty jednodušší věci někdy působí líp než ty košatější.
Ten motiv sir a jeho potomek je fakt dobrý.
Třeba Interview s upírem - tam je to něco obdobného. Lestat a jeho potomek (potomci).
-
- Příspěvky: 5282
- Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Alef: viewtopic.php?f=85&t=4207&p=246766&hili ... ie#p246766
vtedy su predpoklady pre uspesny railroad* splnene.
Vymysliet dobry pribeh ktory zaujme hracov je totiz hodne hodne tazke (kolko ludi tolko chuti).
To ze ho pocuvaju, a chodia na dalsie sedenia este neznamena vobec nic. ... Moze znamenat ze proste nemaju inu moznost.
Istejsie je zaujat hracov tym ze hra bude o pribehoch ich postav (a tak do hry mozu vlozit SVOJE myslienky a temy) a nie ze bude o pribehu GMa v ktorom hraju postavy (na uvod a docasne tak 2-3 sedenia kde hraci len ukazuju svoje postavy svetu a zzivaju sa s nimi to je hadam este ok. Sam vediem taku kampan a ako dufam aj na buducu sesnu pridu vsetci a do konca ich zaspi menej ako 50%.).
*: railroad nemyslim ako invektivum, ale ako jeden zo sposobov hry
A ak hraci nemaju vlastne ciele s postavami tak anokdyž připravíš dobrý příběh, který něčím všechny zaujme
vtedy su predpoklady pre uspesny railroad* splnene.
Vymysliet dobry pribeh ktory zaujme hracov je totiz hodne hodne tazke (kolko ludi tolko chuti).
To ze ho pocuvaju, a chodia na dalsie sedenia este neznamena vobec nic. ... Moze znamenat ze proste nemaju inu moznost.
Istejsie je zaujat hracov tym ze hra bude o pribehoch ich postav (a tak do hry mozu vlozit SVOJE myslienky a temy) a nie ze bude o pribehu GMa v ktorom hraju postavy (na uvod a docasne tak 2-3 sedenia kde hraci len ukazuju svoje postavy svetu a zzivaju sa s nimi to je hadam este ok. Sam vediem taku kampan a ako dufam aj na buducu sesnu pridu vsetci a do konca ich zaspi menej ako 50%.).
*: railroad nemyslim ako invektivum, ale ako jeden zo sposobov hry
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Sira a potomka som ukradol od Kubášika (jeho esej je nalinkovana vyssie)
To, ze ludia sa nudia, sa mi na tom D&D stavalo, akonahle nebol zlodej ,,v spotlighte", bral sacok chrumiek, oprel sa o skrinu a obdivoval let vtakov za oknom. Rapidne prestrihy ho aspon trochu zaktivizovali.
Zvysok vyjadril Aljen dokonale v svojom odlinkovanom prispevku.
Hej, to je vyhoda druziny, ze budi dojem jednotnosti. Ked sme v scene vsetci (hoci nehovorime), sme jednotni. Z toho plynie zasada ,,nerozdelujte druzinu", z toho plynu nadavky, ak si zlodej odide riesit svoj subquest.to je imho dost tazke pretoze vela ludi sa okamzite nudi ak sa hra netyka priamo ich..
To, ze ludia sa nudia, sa mi na tom D&D stavalo, akonahle nebol zlodej ,,v spotlighte", bral sacok chrumiek, oprel sa o skrinu a obdivoval let vtakov za oknom. Rapidne prestrihy ho aspon trochu zaktivizovali.
Zvysok vyjadril Aljen dokonale v svojom odlinkovanom prispevku.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Master Discussion Killer
- Příspěvky: 4135
- Registrován: 17. 10. 2008, 09:37
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Jasně, proto to chce něco o čem si přesvědčený, že je dobré a mohlo by zaujmout všechny hřáče (tedy nějaký základ s puncem tématu a mystiky WoD) - myslím příběh jako kostru.Aljen píše: Vymysliet dobry pribeh ktory zaujme hracov je totiz hodne hodne tazke (kolko ludi tolko chuti).
Jak to vyjádřit - vypravěč jako technický tvůrce pozadí, hráči jako postavy kráčející v tomto backgroundu a žijící životy v něm (tedy "nežijící" ) - je tak ta myšlenka zřetelnější?
To, že samotný příběh o hráčích je * velká pravda.
* Vypravěč je ale také součástí hry (není to pouze soudce).
Řekl bych, že pokud vypravěč i všichni hráči jsou spokojeni, a dobře se v příběhu doplňují, je to naprosto v pohodě.
-
- Příspěvky: 150
- Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
- Bydliště: Bratislava
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Ja mám na mysli niečo mierne odlišné. Skús si v hlave prehrať tento úsek hry z pozície hráča, ktorý v tej scéne nehrá. Najprv si to predstav tak, že meno Stormgard v ňom nič neevokuje. A potom si predstav, že tento hráč ti v svojom popise postavy napísal "Hľadám svojho otca Stormgarda, ktorý sa ma zriekol." Vidíš ten rozdiel?Toto som experimentalne robil v poslednom D&D (hoci som to nevedel explicitne). Ak sa postavy rozdelili ("ja do krcmy, on do chramu, zvysok hlada za dedinou"), tak som dramaticky prestrihaval medzi skupinami (Hrac: "A neviete nahodou ako sa vola ten cudzinec?" Krcmar: "Stormgard" STRIH!) a dosledok kazdej sceny priniesol zaujimavy element pre nepritomne skupiny.
Z môjho pohľadu je táto techinka akoby o premotávaní vlákien, ktoré ti hráči prinesú na úvod do hry.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24. 3. 2009, 14:39
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
To mi přijde jako nosná myšlenka, kterou asi fakt zkusím. Zatím jsme vždy vycházeli z filozofie, že když hráč něco řeší, je to tajné, protože ostatní postavy tuhle informaci koneckonců nemají a postava by družině třeba informaci o tom, že se je chystá zradit nikdy neřekla. To, že hráči ví o sobě všechno a akorát hrají, že postavy to neví je už pro zkušenější hráče, ale řekl bych, že atmosféře sezení to rozhodně prospěje.lev píše:Trik spočíva práve v tom, že všetci hráči boli neustále pri hre a videli scény ostatných hráčov. ...
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Vidim, je to magnifique.Ja mám na mysli niečo mierne odlišné. Skús si v hlave prehrať tento úsek hry z pozície hráča, ktorý v tej scéne nehrá. Najprv si to predstav tak, že meno Stormgard v ňom nič neevokuje. A potom si predstav, že tento hráč ti v svojom popise postavy napísal "Hľadám svojho otca Stormgarda, ktorý sa ma zriekol." Vidíš ten rozdiel?
(Hoci v tom D&D, ako som pisal, som to nevedel / nemohol pouzit, kvoli tomu, ze ziadny background neexistoval, to je vsak nepodstatna vyhovorka).
Pripomina mi to strasne scenu s mliekom z poslednych Tarantinovcov, kde prichod recyklovaneho elementu na scenu vyvolal sok. V tvojom pripade si hrac element nahodil do popisu postavy, v Tarantinovom pripade si ho vymyslel priamo v scene. Efekt je vsak rovnaky.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Příspěvky: 5282
- Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
co je myslim len zauzivany vseobecny predsudok ktory s realitou a novymi hracmi nic nema.už pro zkušenější hráče
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Ono to nie je pre skusenych hracov, ale skor kvoli tradicii. Klasicke D&D a DrD do teba bicuju zhora-zdola, ze nemas hrat metaherne ,Ale tvoja postava nevie, ze Rothgar sa nikdy nestretol s Valymirie!" (hoci neviem preco, zrejme aby znalosti hraca nepredstavovali vyhodu pre postavu).
Mne sa to cele toci okolo levovho "surprise vs suspense". Ak ti postava zrazu povie, ze "ano, zradila som vas", je to surprise. Ak vsetci hraci vedia, ze postava je zradca a pol sedenia to s nou tahaju a napato sedia, kedy to praskne, to je suspense. Navyse, ak ako hrac vies o zrade, je to vlastne vyhoda, lebo na nu mozes pri hrani tlacit.
Toto sa rozoberalo napr. v bajnom rozhovore o Mountain Witch (Corvus vs Bifi)
Mne sa to cele toci okolo levovho "surprise vs suspense". Ak ti postava zrazu povie, ze "ano, zradila som vas", je to surprise. Ak vsetci hraci vedia, ze postava je zradca a pol sedenia to s nou tahaju a napato sedia, kedy to praskne, to je suspense. Navyse, ak ako hrac vies o zrade, je to vlastne vyhoda, lebo na nu mozes pri hrani tlacit.
Toto sa rozoberalo napr. v bajnom rozhovore o Mountain Witch (Corvus vs Bifi)
--- Otazka: rónin na stráži, príde za ním niekto a navrhne mu, že nech sa pridá k strigôňovi. Rónin súhlasí. Hráči to vedia a už mu nedajú žiadne body dôvery. V tom vidím problém toho oddelenia hráča a postavy.
[...]keď tvoja postava o zrade nevie, tak hraj in-charakter a je to.
---Láka ma hlavne to prekvapenie pri odhalení, pretože to bývajú zaujímavé pocity...
Veľmi zaujímavý pocit je aj také to očakávanie, že kedy to praskne – hráči vedia, že majú medzi sebou zradcu, ale udržujú RP, prípadne ak to vedia, ďalšia výhoda je, že môžu nahrávať. Napríklad "moja postava sa na neho podozrievavo zadíva".
---A keď s takýmto spôsobom hry nemajú skúsenosti?
Zatiaľ sa pri MW chytil každý, s kým som to hral, bez ohľadu na to, či úplný nováčik alebo DnD-čkár alebo indie-hráč, podobne aj pri FATE. Sú to veľmi intuitívne a jednoduché veci [...] Naučiť sa hrať novým štýlom môžeš naučiť len tak, že ním začneš hrať, návyky sú totiž príliš silné na postupnú zmenu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Příspěvky: 2593
- Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
- Bydliště: Vsetín
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
vlakno jsem necetl cele, jen spise proletl, snad nebudu opakovat jiz napsane:
mne se osvedcilo, pokud mela hrat jen jedna postava a hrozilo, ze ostatni hraci se budou nudit, dat jim na tuto konkretni scenu role NPC.
fungovalo to bajecne. jen jsem jim nekde bokem (v rychlosti - tak na minutku) vysvetlil, co maji hrat za postavu a jaka je ve scene jejich role/ukol a slo se na vec. obcas se pak sice situace vyvrbila jinak, nez jsem predpokladal a hraci dali "mym" postavam jiny charakter, ale aspon pak i pro me nebyla hra prilis sterilni a musel jsem vymyslet, jak se z toho prekvapeni vyvleci.
mne se osvedcilo, pokud mela hrat jen jedna postava a hrozilo, ze ostatni hraci se budou nudit, dat jim na tuto konkretni scenu role NPC.
fungovalo to bajecne. jen jsem jim nekde bokem (v rychlosti - tak na minutku) vysvetlil, co maji hrat za postavu a jaka je ve scene jejich role/ukol a slo se na vec. obcas se pak sice situace vyvrbila jinak, nez jsem predpokladal a hraci dali "mym" postavam jiny charakter, ale aspon pak i pro me nebyla hra prilis sterilni a musel jsem vymyslet, jak se z toho prekvapeni vyvleci.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
-
- Příspěvky: 150
- Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
- Bydliště: Bratislava
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
Toto som úspešne skúšal tiež. Zaujimavo popisuje hranie VtM John Wick v knižke Play Dirty - tam to dotiahol do extrému natoľko, že hráči si postupne osvojovali zaujímavé NPCčka, a celé mesto tak postupne ožívalo. Moja skúsenosť je presne taká, že hráči dodajú NPCčkám viac pestrosti a rôznorodosti, a môžu im vytvoriť zaujímavé a zmysluplné ciele.mne se osvedcilo, pokud mela hrat jen jedna postava a hrozilo, ze ostatni hraci se budou nudit, dat jim na tuto konkretni scenu role NPC.
fungovalo to bajecne. jen jsem jim nekde bokem (v rychlosti - tak na minutku) vysvetlil, co maji hrat za postavu a jaka je ve scene jejich role/ukol a slo se na vec. obcas se pak sice situace vyvrbila jinak, nez jsem predpokladal a hraci dali "mym" postavam jiny charakter, ale aspon pak i pro me nebyla hra prilis sterilni a musel jsem vymyslet, jak se z toho prekvapeni vyvleci.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria
-
- Příspěvky: 2593
- Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
- Bydliště: Vsetín
Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )
presne. a halvne, hraci nevypadnou z tempa, nemusi cekat pul hodiny nekde bokem, nez se vec vyresi bez jejich pritomnosti.
chytilo se to tak moc, ze jsem obcas hracum, jejichz postavy nechtely nebo nemohly do aktualni hry zasahnout pridelil jinou postavu na cele herni sezeni. jeden hrac dokonce podstatnou cast kroniky hral jenom tri az ctyri NPC (vlastni postavu nemel). bylo fajn se s nim mezi hernimi sezenimi domlouvat, jakym smerem by se mely tyto NPC ubirat. a protoze slo v jednom pripade i o velmi dulezitou osobu, do jiste miry mi tak pomahal dotvaret celou kroniku.
chytilo se to tak moc, ze jsem obcas hracum, jejichz postavy nechtely nebo nemohly do aktualni hry zasahnout pridelil jinou postavu na cele herni sezeni. jeden hrac dokonce podstatnou cast kroniky hral jenom tri az ctyri NPC (vlastni postavu nemel). bylo fajn se s nim mezi hernimi sezenimi domlouvat, jakym smerem by se mely tyto NPC ubirat. a protoze slo v jednom pripade i o velmi dulezitou osobu, do jiste miry mi tak pomahal dotvaret celou kroniku.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start