[Ch:tD] Hľadám vhodný systém
- Fingalen
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
[Ch:tD] Hľadám vhodný systém
Nejako sa mi naskytla príležitosť realizovať svoj dlhodobejší sen a odohrať si kampaň starých changelingov. S vedením hry mám minimálne skúsenosti (intenzivnejšie som viedol len dračák na strednej, neskôr 2 oneshoty v MW a d20 conanovi). Ako hráč som vyskúšal viacero herných systémov i hráčskych skupín.
V súčasnosti by som rád rozbehol kampaň so skupinov 5 hráčov vo veku 16-24 rokov, ktorých skúsenosti s rpg sú poväčšinou malé (v prípade najmladšej hráčky žiadne). Príbeh by mal byť zameraný na ostrý stret detských snov a kúziel s banalitou na pôde internátnej školy pre problémové deti (je to trochu changelingovske klišé, ale keďže setting hráči veľmi nepoznajú, verím, že im to nevadí a ja budem istejší). Postavy sú tri deti, starý školník a mladá učiteľka, všetci changelingovia. Hra by mala byť viac pochmúrna ako rozprávkovo-veselá. Hráči by sa mali dostávať pred otázku, čo som ochotný obetovať, aby som druhým zabránil ničiť detské sny a šíriť banalitu a následne znášať dôsledky svojho konanania. Na pozadí toho by sa mal postupne odhaľovať príbeh spájajúci minulosti zúčastnených postáv a udalosti, ktoré predchádzali súčasnému stavu vecí (napr. prečo sa riaditeľ stal Dauntainom - "padlým" changelingom šíriacim banalitu...). Chcel by som, aby boli v hre prítomné kúzla, čarovné predmety, vnášanie smrtelníkov do Snívania a vnášanie Snívania medzi smrtelníkov, menej taktických výziev a viac tých "morálnych".
K tomuto všetkému sa mi klasický ST systém a dokonca aj jeho lite verzia, zdá byť veľmi komplikovaná. Mám s ním len malé skúsenosti a nepáči sa mi. Je taký nemotorný a aj keď v sebe zahŕňa veci, ktoré podporujú mnou preferované myšlienky, mám pocit, že väčší dôraz kladie na to, čo ma až tak nezaujíma. Už i samotný charactersheet je pre začínajúcich hráčov obludne zložitý. Na druhú stranu neviem, ako ten systém transformovať do iného a zároveň ponechať tie nosné veci, ktoré v hre chcem mať - odlišné schopnosti a možnosti postáv, špecifiká kithov, rozmanité kúzla a prácu s glamourom a banalitou. Nevadilo by mi hrať takmer celkom bezpravidlovo, ale domnievam sa, že nejaký príjemný elegantný systém by mohol byť dobrou barličkou pre mňa, ako i pre hráčov, ktorí nemajú celkom jasnú predstavu o tom, čo sa od nich čaká, čo môžu/majú v hre robiť.
Zvažoval som nad Fateom (v upravenej verzii ako v SotE), ktorý sa mi javí dostatočne jednoduchý a zároveň dávajúci hráčom určité rozprávačské právomoci. Neviem však doňho zapracovať mechaniku glamouru a banality ako zdrojov.
Čo by ste mi poradili? Po čom sa poobzerať?
V súčasnosti by som rád rozbehol kampaň so skupinov 5 hráčov vo veku 16-24 rokov, ktorých skúsenosti s rpg sú poväčšinou malé (v prípade najmladšej hráčky žiadne). Príbeh by mal byť zameraný na ostrý stret detských snov a kúziel s banalitou na pôde internátnej školy pre problémové deti (je to trochu changelingovske klišé, ale keďže setting hráči veľmi nepoznajú, verím, že im to nevadí a ja budem istejší). Postavy sú tri deti, starý školník a mladá učiteľka, všetci changelingovia. Hra by mala byť viac pochmúrna ako rozprávkovo-veselá. Hráči by sa mali dostávať pred otázku, čo som ochotný obetovať, aby som druhým zabránil ničiť detské sny a šíriť banalitu a následne znášať dôsledky svojho konanania. Na pozadí toho by sa mal postupne odhaľovať príbeh spájajúci minulosti zúčastnených postáv a udalosti, ktoré predchádzali súčasnému stavu vecí (napr. prečo sa riaditeľ stal Dauntainom - "padlým" changelingom šíriacim banalitu...). Chcel by som, aby boli v hre prítomné kúzla, čarovné predmety, vnášanie smrtelníkov do Snívania a vnášanie Snívania medzi smrtelníkov, menej taktických výziev a viac tých "morálnych".
K tomuto všetkému sa mi klasický ST systém a dokonca aj jeho lite verzia, zdá byť veľmi komplikovaná. Mám s ním len malé skúsenosti a nepáči sa mi. Je taký nemotorný a aj keď v sebe zahŕňa veci, ktoré podporujú mnou preferované myšlienky, mám pocit, že väčší dôraz kladie na to, čo ma až tak nezaujíma. Už i samotný charactersheet je pre začínajúcich hráčov obludne zložitý. Na druhú stranu neviem, ako ten systém transformovať do iného a zároveň ponechať tie nosné veci, ktoré v hre chcem mať - odlišné schopnosti a možnosti postáv, špecifiká kithov, rozmanité kúzla a prácu s glamourom a banalitou. Nevadilo by mi hrať takmer celkom bezpravidlovo, ale domnievam sa, že nejaký príjemný elegantný systém by mohol byť dobrou barličkou pre mňa, ako i pre hráčov, ktorí nemajú celkom jasnú predstavu o tom, čo sa od nich čaká, čo môžu/majú v hre robiť.
Zvažoval som nad Fateom (v upravenej verzii ako v SotE), ktorý sa mi javí dostatočne jednoduchý a zároveň dávajúci hráčom určité rozprávačské právomoci. Neviem však doňho zapracovať mechaniku glamouru a banality ako zdrojov.
Čo by ste mi poradili? Po čom sa poobzerať?
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15086
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
FATE mě napadl, ještě než jsem se dočetl sem; ale původní changelingy si pramálo pamatuju (my hrajeme východňáry z Osmi milionů snů, navíc téměř bezpravidlově), jak se používá glamour a banalita (aspoň přibližně)?Fingalen píše:Zvažoval som nad Fateom (v upravenej verzii ako v SotE), ktorý sa mi javí dostatočne jednoduchý a zároveň dávajúci hráčom určité rozprávačské právomoci. Neviem však doňho zapracovať mechaniku glamouru a banality ako zdrojov.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Fingalen
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
Glamour je "matéria", z ktorej sú sny. V podstate tvorivosť, túžby, nádeje, viera v nadprirodzeno, láska, ale i strach, beznádej sa prejavujú glamourom, ktorý v sebe changelingovia za určitých okolností môžu kumulovať a používať. Napr. k tomu, aby odolávali banalite, vytvárali chimérickú realitu, kúzlili, alebo podporovali snívanie smrteľníkov. Môžu skrze glamour očarovať smrtelníka, aby vnímal snový svet a naopak môžu privolať časť snového sveta medzi smrtelníkov.Pieta píše:jak se používá glamour a banalita (aspoň přibližně)?
Prílišná kumulácia, ale môže dospieť k šialenstvu (bedlam), keď postava prestáva vnímať realitu a oddelovať ju od snov.
Banalitou sa naopak môžno brániť proti nežiadúcemu pôsobeniu snov. Proti nebezpečným kúzlam či chimérickým bytostiam, skrze banalitu je možné brániť inému, aby prepadol bláznovstvu a pod. Skrátka vtedy, keď je žiaduce poprieť nadprirodzeno na úkor šede reality. Banalita ničí snenie a kto jej prepadne, stráca svoju víliu podstatu.
Väčšinou platí, že glamouru nie je nikdy dosť a banality naopak príliš veľa, sú ale prípady, keď to tak celkom nie je.
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15086
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
Brainstorm: Banalita vypadá jako něco, co by se v SotC řešilo dočasným aspektem, který dává bonusy proti divokostem. Po použití nějakou dobu vydrží a může být použit i proti snům postavy. Navíc by umožňoval vypravěči dávat compely na "chovej se jako normální člověk".
Ovšem nezdá se mi, že by glamour šel k tomu udělat symetricky. Respektive šlo by to, ale chyběl by tam aspekt zdroje, který velmi rychle ubývá. Nabízelo by se dát dohromady glamour a fate pointy, ovšem to zase moc nejde dohromady s banalitou zmíněnou nahoře, zdá se mi - dostávat glamour za to, že se chovám banálně?
Ovšem nezdá se mi, že by glamour šel k tomu udělat symetricky. Respektive šlo by to, ale chyběl by tam aspekt zdroje, který velmi rychle ubývá. Nabízelo by se dát dohromady glamour a fate pointy, ovšem to zase moc nejde dohromady s banalitou zmíněnou nahoře, zdá se mi - dostávat glamour za to, že se chovám banálně?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Fingalen
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
Noo, znie to zaujimavo a skusim o tom popremyslat. Mozno by sa dalo zapremyslat o vyuziti glamouru ako alternative k fatepointom. Akoze je to vlastny pool, generuju ho len niektore aspekty ci konkretne herne pocinanie a pouzit sa dsa tiez len na urcite veci. Neviem, ci to nie je prilisna komplikacia, ale skusim nad tym este podumat.
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
Fin, zvazoval si nejaku elementarnu adaptaciu DRYHu? Na strety dvoch svetov mechanika ako vysita.
Banality = exhaustion
Bedlam moze byt madness dominant (resp. jedna jeho cast - asi fight), exhaustion dominant ani netreba modifikovat (prepadas sa coraz hlbsie, zabudas na vili svet). Tie changelingovske gifty mozes spravit tak, ze zoberies jeho level v povodnom Changelingovi a aby sa dal gift pouzit v naracii, musis mat v hode tolko glamour kociek (nieco velmi podobne som pouzil v Don't Rest Your Vitae). Ak chces mat glamour ako resource management aspekt, staci povodny DRYH zmenit tak, ze si nemozes madness kociek pridavat kolko sa ti zachce kedy sa ti zachce, ale budu si trackovat glamour pool (sklenene fufniky?) a z neho platit prihodenie glamour kociek do poolu.
Madness = glamourFin píše: Väčšinou platí, že glamouru nie je nikdy dosť a banality naopak príliš veľa, sú ale prípady, keď to tak celkom nie je.
Banality = exhaustion
Bedlam moze byt madness dominant (resp. jedna jeho cast - asi fight), exhaustion dominant ani netreba modifikovat (prepadas sa coraz hlbsie, zabudas na vili svet). Tie changelingovske gifty mozes spravit tak, ze zoberies jeho level v povodnom Changelingovi a aby sa dal gift pouzit v naracii, musis mat v hode tolko glamour kociek (nieco velmi podobne som pouzil v Don't Rest Your Vitae). Ak chces mat glamour ako resource management aspekt, staci povodny DRYH zmenit tak, ze si nemozes madness kociek pridavat kolko sa ti zachce kedy sa ti zachce, ale budu si trackovat glamour pool (sklenene fufniky?) a z neho platit prihodenie glamour kociek do poolu.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Fingalen
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
O DRYHu som uvažoval, ale nikdy som ho nečítala a pravidlá poznám len z hrania. Bolo mi teda zaťažko nájsť ekvivalent glamouru a banality v šialenstve a únave. Tie dominanty si už celkom nepamätám, čo vlastne boli, či (a ako sme na ne hrali). Už sa na ten systém pamätám len málo, ale mám pocit, že šialenstvo bolo niečo, kam sa fakt nesiahalo, kým sa nemuselo a naopak únava bolo niečo, s čím sa pracovalo málo. Dokonca čím viac si mal únavy, tým si bol schopnejší. V tom prípade je paralela s banalitou celkom opačná. Naopak únava a glamour majú spoločné to, že ich chceš mať, ale nechceš to prestreliť. Naopak banalitu chceš držať v minimálnej miere, lebo ti viac škodí ako pomáha. Ale zas ten pocit z upadania do vyčerpania (najmä záverečná fáza), ktorý som mal z DRYHu, je velmi podobný mojej predstave o prepadaní banalite. No nič, skúsim o tom intenzívnejšie popremýšľať.
Každopádne s DRYHom má ešte iný problém a to, že neviem, či je dimenzovaný na dlhšie hranie. Pamätám sa, že po troch sedeniach sme boli obe postavy tesne pred zaspatím a ja som mal pri tých changelingoch skôr predstavu dlhodobejšieho hrania. Dá sa to ošetriť?
Každopádne s DRYHom má ešte iný problém a to, že neviem, či je dimenzovaný na dlhšie hranie. Pamätám sa, že po troch sedeniach sme boli obe postavy tesne pred zaspatím a ja som mal pri tých changelingoch skôr predstavu dlhodobejšieho hrania. Dá sa to ošetriť?
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Ch:tD] Hľadám vhodný systém
Jasne, ide to v pohode. Na dlhodobu hru je v pravidlach mechanika jazvy, ktora funguje celkom dobre. Dalej sa mozes pohrat s Coins of Hope (ak ich budes hracom pridelovat aj inak ako iba transformaciou z Coins of Pain, budu si vediet udrzat Vycerpanie rovnake/mierne klesajuce namiesto mierne stupajuceho).
Ak chces, mozes sa niekedy stavit po knizku (a pripadnu konzultaciu).
Ak chces, mozes sa niekedy stavit po knizku (a pripadnu konzultaciu).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti