Stereotypy ve VtM a VtR

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od lev » 27. 10. 2008, 14:55

Osobne stereotypy moc nemusím, ale proti gustu.. :)
to,ze zkuseni hraci s minulosti s VtM tam stereotypy porad vidi, je nechtena vec. VtR byla imo primarne psana pro uplne novacky, nezkazene starym systemem. ti tam zadne steretypy nevidi (imo)
Nakoľko som sa k VtM dostal až po VtR, a v oboch sa cítim vcelku ako nováčik, dovolím si nesúhlasiť. Keď som porovnával Gangrel dvojstranu vo VtM a VtR napr. tak som mal problém vidieť nejaké rozdiely, nejakú väčšiu slobodu a menšiu stereotypnosť (a počet klanov je síce menší, ale zase sú tu bloodliny, ktoré sú podmnožinou klanov a je im pripísaná ešte ďaľšia spoločná charakteristika navyše)
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 27. 10. 2008, 20:17

myslim,ze gangrelove jsou vyjimka. ostatni klany jsou ve VtR pojaty obecneji.
ale prit se o to nechci. je dost mozne, ze na to nekdo mate jiny nazor.
Osobne stereotypy moc nemusím, ale proti gustu..
ale no tak. neumim si predstavit, ze clovek,ktery si ve VtM dela prvni postavu,nesahne u assamity po najemnem vrahovi, u toreadora nekoho liznuteho umenim, ze brujah nebude rvac a ravnos cikan...

ale vlastne jsi mi odpovedel tim, ze jsi napsal, ze jsi zacal s VtR a az potom jsi zkusil VtM. nebyl jsi pri prvni zkusenosti s WoD "zasazen" starym systemem. jak jsem psal, cilova skupina WW byl v novem systemu nezkazeny novacek. :)
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5057
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 28. 10. 2008, 09:24

U mňa je to tak, že som starý WoD dlho hral a skúšal ho (v rôznych obdobiach) aj v GURPS, FUDGE, FATE a modifikoval ho Mountain Witchom. Nehrávam ho z troch zásadných dôvodov - času je málo a lepších hier veľa $P; stereotypy v hlavách hráčov, ktorí WoD už dlhšie poznajú; systém.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 28. 10. 2008, 10:51

lepších hier veľa
upalte kacire!!! $D
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13243
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 28. 10. 2008, 11:48

Vlastně nemám k tématu co říct, ale to mě nezastaví. (:

Mně přišel v tomhle směru o dost sympatičtější starý WoD než nový, protože stereotyp si levou zadní rozbiju sám*, zatímco u nWoDu mám pocit, že se mi nedává nic zajímavého, na čem bych mohl stavět. Protože stereotypy nejsou ani dobré, ani špatné - jen má každý nějakou míru, kdy mu vadí, a jinou, kdy už mu chybí.

*) V naší staré hře VtM byly tři základní postavy nosferatí thaumaturg, alchymista a občasný princ; setita rocker a bijec; a gangrel, majitel továrny na vývoj zbraňových technologií. QED.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 29. 10. 2008, 21:16

V naší staré hře VtM byly tři základní postavy nosferatí thaumaturg, alchymista a občasný princ; setita rocker a bijec; a gangrel, majitel továrny na vývoj zbraňových technologií.
to pieta: jasne,ted ale popisujes nejaky vrchol. co ale vase prvni postavy (WoD)? skutecne nebyly stereotypní? :>;o)
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10062
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 29. 10. 2008, 21:22

Moje první (a poslední) postava ve WoD byl Malkavian patolog. Měl rozcuchané vlasy, znepokojivé chování (rozuměj: když z vámi mluvil, měli jste dojem, že na vás hledá šťavnaté kousky) a nosil s sebou brašnu s chirurgickými noži. Je to stereotypní? :roll:

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5277
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 29. 10. 2008, 21:41

Markus: Stereotypní až na půdu :>:o/ ...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5057
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 29. 10. 2008, 22:19

Ja som mal presne takto Malkaviána, doktora so súkromnou ambulanciou v chudobnejšej časti Chicaga, ktorý zdarma liečil chudobných, bezdomovcov, narkomanov, prostitútky... - a oni akceptovali, že občas niekto z nich zmizne. Myslím si, že šialený lekár je jeden zo základných archetypov Malkaviána... $P
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10469
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 29. 10. 2008, 22:35

A malkaviánská dvojčata, která jsou na pohled identická, dopovídají si vzájemně věty, mezi sebou sdílejí pouto, takže se mohou domlouvat i beze slov, nosí soubojové šavle, sídlí ve sklepení divadla a odpovídají citacemi z Shakespeara?

Zas usedáme na anglický trůn -
získali jsme ho krví nepřátel.
Udatné soky jak v podzimní sklizni
jsme požali, ač byli na vrcholu
slávy.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13243
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 30. 10. 2008, 00:05

smrq píše:to pieta: jasne,ted ale popisujes nejaky vrchol. co ale vase prvni postavy (WoD)? skutecne nebyly stereotypní? :>;o)
AFAIK to byla u všech tří první upíří/WoD postava, kterou měli šanci pořádně rozvinout, čili když odmyslím hry, kde se odehrály dvě sessions a pak to chcíplo, a celkově to bude tak druhá, třetí postava. I když Vypravěč byl starý mazák, takže to taky mohlo mít svůj vliv.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 31. 10. 2008, 15:46

to pieta: no a me zajimaly presne ty postavy z her, co nevysly a skoncily po dvou sezenich. (tehdy jste jiste netusili, ze tyto hry kleknou brzy a postavy tvorili seriozne.) :) jiste tam par stereotypu bylo... :>;o)
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Trandul
Příspěvky: 4
Registrován: 8. 5. 2008, 12:35

Re: Stereotypy ve VtM a VtR

Příspěvek od Trandul » 10. 3. 2009, 11:19

K těm stereotypů: Každý tvoří ze začátku stereotypy a to ve všech hrách. Až později, když se v tom naučí chodit začne dělat originální postavy. Jako příklad předhazuji "Deníky Sebastiana Mureda" ( http://www.vampire.cz/litery/index.php ). Hlavní postava je gangrel - gentleman s aktivní politickou aktivitou v době Velké francouzské revoluce. To vskutku stereotyp není. Stále je však gangrelem, tak se naučil využívat zvířata jako zvědy, nebo mu v boji narůstají různé zvířecí části. Takhle já si představuju odpoutání od stereotypu a zároveň stále zůstat příslušníkem klanu. Pak už budou klanový rysy jenom určitá modifikace charakteru, a nebude se na nich stevět celej charakter.

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Stereotypy ve VtM a VtR

Příspěvek od smrq » 11. 3. 2009, 23:19

K těm stereotypů: Každý tvoří ze začátku stereotypy a to ve všech hrách. Až později, když se v tom naučí chodit začne dělat originální postavy.
jiste, kazdy ma pak chut udelat si krapet jinou pstavu, ale kolik jich stihnes?
ja kdyz neco zacal hrat,tak to bral poradne. postavu jsem si piplal mnoho mesicu (nekdy let). ve wodu jsem jich za ty roky hral asi pet. na nejake zurive experimenty proste nebylo kdy. :D (to spis jako st, to jsem nezvykle postavy vyuzival pomerne hodne.)
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Stereotypy ve VtM a VtR

Příspěvek od Alef0 » 12. 3. 2009, 01:15

Disclaimer: nehral som ziadny WoD.

Zakladny problem so stereotypmi vo WoD, co vidim vsade na okoli (prednasky na IstroCone, povedomie hracov) je to, ze si zamienaju pricinu s nasledkom. Nie je problem, ked si precitam Malkaviana a zoberiem ho ako sialeneho lekara, pretoze je to pekna inspiracia.

Lenze ludia si myslia, ze vsetci Malkaviani musia byt slintajuci sialeni, vsetci Brujahovia anarchisti atd. To je presne zmyslanie, ze vsetci Cesi sveta musia mat v ruke polliter piva a velke pandero a vsetci Slovaci past ovce a sekat valaskami do koliby.

Padaju potom otazky "Aky klan mam byt, ak chcem mat postavu s crtami takymi, onakymi a zelenymi ocami?" a ludia sa hadaju, ze nie, nemozes byt volnomyslienkarsky Malkavian, lebo je to blbost, proti prirucke a vobec.

Inak povedane, stereotypy sa vyhlasili za nutnost a dogmu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host