[nWoD] Conflict Resolution na boje

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[nWoD] Conflict Resolution na boje

Příspěvek od Peekay » 24. 10. 2008, 19:24

Myslim, ze sa vsetci zhodneme, ze najroztahanejsou castou Storyteller Systemu (stareho aj noveho) su boje. Obsahuju kopec hodov a zaberaju kopec casu - co je skoda, pretoze inak sa s ST pracuje lahko a rychlo. Navyse sa priam ziada moznost nejako "lahko a rychlo" riesit boje, ktore sice vyplyvaju z pribehu ako nutnost, ale ich podrobnym riesenim by sa zbytocne odvracala pozornost neziaducim smerom.

Navrhujem teda nasledovny postup:

Boj je ponimany rovnako ako ine tasky - simple and contested roll. Atribut a skill podla hracovho popisu, ako konkretne planuje k situacii pristupovat (pri pouzivani strelnej zbrane napr. Dexterity + Firearms), s relevantnymi bonusmi za vybavenie a okolnosti. Defense sa v tomto pripade nepouziva (neodpocita sa teda od dice poolu oponenta).

Kto prehra tento contested roll, ma na vyber:
  • uznat porazku (utrpiet zranenia v rozsahu oponentovho Margin of Success
  • odmietnut vysledok a na boj "zazoomovat" (a la TSoY ci Agon)
Ak si vyberie prvu moznost, hra dalej pokracuje. Ak sa rozhodne zazoomovat, prechadzame na pouzitie standardneho subojoveho systemu (per The World Of Darkness main rulebook), s jednym rozdielom - vitaz predosleho testu ma v prvom kole boja na vsetky dice pooly bonusove kocky rovne svojmu Margin of Success z contested rollu.

Nazory? Komentare? Navrhy na vylepsenie?
Naposledy upravil(a) Peekay dne 25. 10. 2008, 23:29, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Sosacek
Příspěvky: 21230
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 24. 10. 2008, 19:42

Hm.

Napady ve stylu BW:

1) Vetsi willpower +1
2) Vetsi obrana +1
3) Tie znamena, ze se splnilo oboji $D
This place is a message... and part of a system of messages ...pay attention to it!
Sending this message was important to us. We considered ourselves to be a powerful culture.
This place is not a place of honor... no highly esteemed deed is commemorated here... nothing valued is here.
What is here was dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 25. 10. 2008, 07:31

Willpower neviem, ci by som do toho tahal - resp. je to simple contest ako kazdy iny, mozes zaplatit willpower a dostat +3 kocky do dice poolu, takze uz tam je.

Defense by to nejako chcelo zapojit, to je fakt. Zvazoval som moznost pridat ho tiez do dice poolu, ale zasa nechcem, aby z toho boli totalne kockove gamisticke mega-orgie. Je ale pravdou, ze by sa tak jednoducho premietla napr. Celerita ci magovske druhosferove obranne efekty.

Nad Tieom som sa nezamyslal... idem pozriet do knizky, ako je rieseny tie v simple contestoch.

Hm. "If it's a tie or neither side gets any successes, the effort fails altogether or successive attempts may be made in subsequent turns, if appropriate". Mno, asi by som nerozhodne vysledky rozriesil tak, ze sa trochu otlkli a rozisli v pokoji $D (ak to chce niekto z nich pushovat, mozu si hodit dalsi simple contest).

(dik za konstruktivnu reakciu :) )
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Sosacek
Příspěvky: 21230
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 25. 10. 2008, 08:28

Hm, ja jsem puvodne chtel napsat vetsi composure +1, pak jsem napsal willpower, ale je fakt ze composure uz je ve willpower taky zarazeno, a obecne odhodlani bojovat resit diky tomu nemusime.

myslim, ze "vetsi obrana +1, vetsi iniciativa +1" te tak moc nezpomali, a naopak, pokud nekdo pomoci tehdle bonusu vyhraje, da ti to dobrej zaklad k popisu.

iniciativa normalne postave pomaha, a tady by ji mohla pomahat taky, a v zazoomovanym souboji bys ji stejne chtel vedet.

pridavat defense do poolu mi pripada uz moc, v tom souhlasim. zvlast kdyz si vezmes zeje tam armor a defense zvlast, a mag specializovanej na boj (ne nutne munchkinisticky, proste te postave zalezi na tom aby ji nikdo nezastrelil a chova se podle toho) muze mit defense 3, armor 4, a tim pak hazet je dost mimo.
This place is a message... and part of a system of messages ...pay attention to it!
Sending this message was important to us. We considered ourselves to be a powerful culture.
This place is not a place of honor... no highly esteemed deed is commemorated here... nothing valued is here.
What is here was dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 25. 10. 2008, 10:12

Vacsia iniciativa +1 znie dobre - samozrejme za predpokladu, ze sa tu bavime o tej konstante, co je na charsheete a nie o hadzani iniciativy :)

Vacsia obrana +1 by sa mohla dat - sice vdaka tomu maju sancu vzniknut absurdne situacie (pri velmi polarizovanych buildoch :D), ale snad to nebude az taka tragedia. Samozrejme ignorujeme rozdiel medzi Defense a Armor (kto ma proste vacsi celkovy defense, ma kocku navyse a hotovo).

Otazkou ale ostava, ako presne zaimplementovat boje skupin. Momentalne mam chut to riesit a la Mountain Witch (vysvetlim neskor).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 27. 10. 2008, 14:16

proc se nezapocitava defense? (mluvime i o nWoD?)

rad bych jeste podotknul, ze v nWoD je souboj MNOHEM kratsi.
oWoD:
1/ hod na utok
2/ hod na obranu
3/ hod na zraneni
(4/ pokud je zranena postava upir a nejde o spalujici zraneni, nasleduje hod na vstrebani)
az po techto hodech se zjisti, za kolik byl obrance zranen.

nWoD:
1/ hod na utok. nic vic.
po tomto hodu je ihned patrne, zda byl obrance zasazen a za kolik (a zda vubec) byl zranen. ani upiri jiz nevstrebavaji - odpadava i tato zdlouhava cast.
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 27. 10. 2008, 14:43

smrq píše:proc se nezapocitava defense? (mluvime i o nWoD?)
Hovorime iba o nWoDe (bojovy system oWoDu je tak priserny, ze ho nema vobec zmysel riesit :P). Defense sa zapocitava, ale vo vyabstrahovanej forme. Ked sa dvaja chlapici pobiju, tak vitazstvo a prehra nie je vacsinou urcene tym, ktory z nich ma kozenu bundu a ktory nie.
smrq píše: rad bych jeste podotknul, ze v nWoD je souboj MNOHEM kratsi.
Ano, je jednoduchsi (preto som ho vobec ochotny pouzit na "zazoomovany" priebeh boja), ale...
smrq píše: nWoD:
1/ hod na utok. nic vic.
Nie tak celkom.

1) Iniciativa
2) Prvy ucastnik boja
3) Druhy ucastnik boja
...
n+1) n-ty ucastnik boja

A potom ide dalsie kolo. A dalsie. A dalsie.

Jednokolovy boj je v nWoDe prakticky nemyslitelny (mozno s vynimkou nejakych gangbangov stylu desiati na jednoho) - utrzene zranenia su jednoducho prilis nizke. Preto je prakticky zarucene, ze boj bude na viac kol. A to uz mi nevyhovuje v situaciach, ktore popisujem (vid prvy post).

Preto riesenie, ktore jasne povie, kto vyhral boj po jednom hode na participanta - a ak sa niektoremu participantovi takto urceny vysledok nepaci, ma moznost ist do detailnejsieho boja (s primeranym handicapom, ktory si jeho oponent vybojoval).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 27. 10. 2008, 20:33

hmm... aha. no, ja plne podporuji snahu boje (hody) zkratit. asi by to chtelo ten tvuj system vyzkouset vpraxi, skoda ze uz hrajem tak malo. vubec nevim, kdy se k tomu dostanem.

me ale boj v nWoD prijde docela kratky. je ale pravda,ze hrajeme lidskou kroniku a tam je i ztata tri zivotu hodne o hubu. :D
Defense sa zapocitava, ale vo vyabstrahovanej forme. Ked sa dvaja chlapici pobiju, tak vitazstvo a prehra nie je vacsinou urcene tym, ktory z nich ma kozenu bundu a ktory nie
defense je rys,ktery se odvozuje ad atributu. nema s oblecenim/brnenim nic spolecneho. nepopletl jsi to? (nebo se pletu ja?)
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 28. 10. 2008, 14:44

Defense je zlozeny z aktivnej casti (odvodenej z atributov), ktora sa znizuje s postupnymi dalsimi utokmi v tom istom kole (mimochodom, dalsia dost divna mechanika, vyzadujuca trackovanie), a z pasivnej casti (co je Armor) - tato cast sa neznizuje.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host