Werewolf: Apocalypse nebo Forsaken?

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Werewolf: Apocalypse nebo Forsaken?

Příspěvek od jonka » 30. 9. 2008, 23:35

Nazdar, uvažuju, že bych zkusil něco z WW produkce a asi nejvíc přitažlivější setting mi příjde ten vlkodlačí. Mám však otázku: je pro mne lepší pořídit si W:tA nebo W:tF? Rád bych pozbíral pár názorů od WoD guru než se do toho pustím.

cosi o mě
- jsem nováček co se týče WoD
- rád si pročítám fluff a setting tak, abych jej co nejvíc pochopil
- mám radši romantiku než modernu

Předpokládám, že k W:tF bych si musel zakoupit i WoD knížku kde jsou pravidla, kdežto s W:tA bych je dostal i tak, nicméně můžete do rad a hodnocení přidat i názor na systém, na 90% bych to chtěl hrát ve WoD systému. Je ještě nějaké zajímavá knížka, která k vlkodlakům vyšla a ke které bych měl upřít svoji pozornost?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Sosacek
Příspěvky: 21350
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 1. 10. 2008, 08:32

Ono.

No.

Casem bude snad na webu mp3 s rozhovorem s Jironem kterej by ti mel rict o vlkodlacich vsechno. Ale nechci slibovat.

Jinak, WtA a WtF se lisi hlavne tematem. WtA melo byt o tragickych ochrancich sveta v poslednim tazeni, kteri ho nemuzou ochranit ... ale mechaniky tomu neodpovidaji, a jsou to neznicitelne ultrabrutalni stroje na zabijeni. Vlkodlak si v klidu da k veceri skupinku chlapku s kulomety, a jedina bojova taktika je nabehnout tam, a vsechny sezrat. Co se tyka vlkodlacich spolecnosti, tak prvnim faktorem je zoo (mas kockodlaky. tygrodlaky. hadodlaky. pavoukodlaky. krysodlaky. velrybodlaky, ...), a ta vlkodlaci spolecnost je takova, no, spousta hipiku a tak. System je slozitej (odlozene akce. pff) a jednotlive kmeny vlkodlaku maji ruznou osobnost, podobne jako treba osobnost upira udvada klan ve VtM, ale uz ne ve VtR.

Vyhodou je, ze prijde dost levne. Nejen ze nepotrebujes dalsi knizky, ale pokud si das trochu prace s hledanim, jde to najit v podstate za zvykacku.

WtF ma jinci atmosferu a jinci design. vlkodlaci jsou min drsni, to zaprve, takze misto aby nekam nabehli a sezrali co jde, tak musi spolupracovat, fungovat jako smecka. Na to se vubec klade velky duraz, protoze misto velkych vlkodlacich spolecenstev je takova smecka jedina vec kterou vlkodlak ma. Jo, a vsichni po nich jdou, nenavidi je vsichni kolem, a tak. Misto aby bylo hafo kmenu ktere rikaji "tenhle vlkodlak je pohodar, tenhle vlkodlak je vudce" je to vic na hraci. Vlkodlaci taky nemaji cmo sebeovladani, a kdyz ze zarlivosti zabijes svoji holku, neni to moc zabava. A jednotlive vlkodlaci smecky spolu neposlupracuji, konkuruji si. Takze kdyz si chlapci odvedle mysli ze jste slabi, tak vas pozabiji, nebo to aspon zkusi.

Je na tobe. To prvni je spis o zachranovani sveta, masovem vrazdeni a globalnich konfliktech, to druhe je o osobnim prozivani, lokalnim vrazdeni ( $D ) a mistnich konfliktech.
“The future is already here – it's just not evenly distributed.
― William Gibson

44kuba
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 9. 2008, 11:08
Bydliště: Brno

Příspěvek od 44kuba » 1. 10. 2008, 10:52

Doporučuji nové. Méně akční, více vnitřní boj o zachování sebekontroly. Větší prostor pro "mood" a pro hraní. U nových si dovedu představit i (můj oblíbený) velmi komorní druh hry. Než koupíš, tak si zkus obé pročíst (obojí koluje po síti v pdfku ve značném množství). Pokud začínáš s WoD, co takhle začít jako smrtelník a až později podle hry a hráčů se rozhodnout, jací supernaturálové vstoupí do hry?

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 1. 10. 2008, 14:21

Starší vlkodlaci mají svou poetiku. Po přečtení základní knihy to možná vypadá tak, že jde jen o bojové mašiny, ale rozhodně to tak autoři nezamýšleli. Stačí si přečíst na závěru druhé edice vyjádření tvůrců, kteří jasně definují, že pokud chcete hrát Paladina na 21. levelu, co se umí měnit ve vlka, aby zachránil Mother Gaiu, tak že máte sáhnout po jiné hře.

Neříkám, že kniha vede k atmosférické hře, ale spousta doplňků ze třetí edice to posunuje výrazně jinak. Esoterická rovina kmenů, duchovní světy a boj proti větrným mlýnům jsou silné prvky. Pokud se člověk dočte z tabulke zbraní na mechanismy Harano, najde si to v tom legendy vymírající rasy a místo boje s emzáky Wyrmy jako hlavního tématu rozehrává život v septu, tak to má poetiku, kterou WtF nemá.

WtF je super setting, ale je úplně jiný. Vlkodlaci z WtA mi přijdou více vlkodlaky v tom slova smyslu, jak je vnímá většina legend. VtF jsou naopak více moderní hra. Pokud hledáš setting s tím, že skupina nepotřebuje vodítka od systému, tak je WtA lepší, pokud naopak hráči mají tendenci následovat systém a vycházet z něj, pak je WtF vhodnější.

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 1. 10. 2008, 14:39

Pokud chceš hrát postavu typu: "My sme poslední obránci země, bráníme ji, i když nemáme šanci zvítězit..." tak šáhni po apokalypse.

Pokud chceš hrát postavu typu: "Tahle ulice je naše, takže fofrem vysmahni, jinak tě roztrháme na kusy..." s hrozbou v podobě Krysích a Pavoučích hostitelů a nepřátelských duchů... sáhni po forsakenech.


Osobně dávám přednost Forsakenům. Mají jen pět kmenů, kde jsou členové spřízněni na duchovní úrovni a ne dědičné, víc krutosti, větší pravděpodobnost zešílení, postava se musí víc kontrolovat a bojovou podobu udrží také jen na čas. Je tam větší důraz na tvůj vlastní píseček, než na nějaký megaplot v podobě velkého Draka, kterého většina vlkodlaků stejně nikdy neuvidí.

Apokalypsa je spíše setting s relativně pevně daným pozadím, Forsakeni jsou spíše taková stavebnice, na které si vytvoříš svou vlastní hru. Obojí má své pro a proti.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Sosacek
Příspěvky: 21350
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 1. 10. 2008, 15:04

Jezevec píše:Pokud hledáš setting s tím, že skupina nepotřebuje vodítka od systému, tak je WtA lepší, pokud naopak hráči mají tendenci následovat systém a vycházet z něj, pak je WtF vhodnější.
Muzes to vysvelit? Nejak nedokazu pochopit jak jsi k tomu mohl dojit.
“The future is already here – it's just not evenly distributed.
― William Gibson

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 1. 10. 2008, 15:07

Chjo, nezatáhneš mě do teoretizování Sosi. Je to myšlené tak, že systémové mechaniky WtA nejsou funkční a celkově na první pohled knihy vedou ke crash/kill/destroy (protože suplementy, které to nedělají běžně hráči nečtou).

Oproti tomu VtR už má systémové mechaniky líznuté podporou hry a tudíž pro hráče, co jedou více podle systému je lépe (neříkám skvěle, ale lépe) vede k nastíněnému stylu hry. Který je navíc, jak před chvílí psal Izariás, poměrně variabilní, co se prostředí a směrování hry týká.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 1. 10. 2008, 15:51

Díky moc za odpovědi, zatím to vypadá na Forsakeny i když i ti apokaliptičtí mají něco do sebe. :wink:
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 2. 10. 2008, 20:43

pridam jen dva postrehy:

1. pokud jste na poli WoD uplni novacci,budete mit problem nehrat vlkodlaky jako "vsechnozabiju" mlaticky. u stareho systemu kor (protoze tam byli fakt neprekonatelne masiny),ale i u noveho. vlkodlaci totiz maji jeden problem (vyhodu) - i uplne nebojova postava se muze premenovat do vlkodlacich podob a v nich je stroj na zabijeni! (ted to neminim jako kritiku, jen varovne zvedam prst a upozornuji novacky na nebezpeci, kam je snadne sklouznout.)

2. nejsem si tim jist,ale WtA preci nemeli popis zakladnich pravidel, ne? bylo treba mit i VtM, takze taky bylo potreba investovat do dvou prirucek. (ale mozna se pletu.)[/quote]
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Sosacek
Příspěvky: 21350
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 4. 10. 2008, 16:33

Jasne.

Ale novi vlkodlaci jsou podstatne mene mocni. Takze kdyz vypravec chce, a kolem zacnou bejt spousty fizlu, tak je to spatna zprava. A petice "SWAT officer" ze zakladni prirucky takove vlkodlaky proste zmasakruje.
“The future is already here – it's just not evenly distributed.
― William Gibson

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 6. 10. 2008, 12:00

smrq píše:nejsem si tim jist,ale WtA preci nemeli popis zakladnich pravidel, ne? bylo treba mit i VtM, takze taky bylo potreba investovat do dvou prirucek. (ale mozna se pletu.)
Kazdy zo starych WoD core bookov obsahoval cely system.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 23. 10. 2008, 09:14

Zdravím.

jonka:
S Forsakeny tolik zkušeností nemám (přečetl jsem), s Apocalipse trochu ano (přečetl jsem základ, projel jsem pár dodatečných knih, zahrál jsem si jako hráč).
Doporučuji obě pojetí. Každé je trochu jiné, jak už tu bylo zmíněno a každé má hodně do sebe.

Na stránkách White wolfu jednu dobu bylo zdarma ke stažení vzorové dobrodružství s lite pravidly, to by myslím nebylo od věci před pořízením si vyzkoušet ,-). Získáš tak lepší představu, co od hry můžeš čekat.

EDIT: Jak o tom přemýšlím, možná bych za sebe doporučil spíš Apocalipse. Sice se mi na jedno stranu zdá do začátku složitější na uchopnení a je to starší hra, která se už nevyvíjí, ale je zde spousta materiálů, z kterých můžeš čerpat, do začátku ti stačí jediná kniha (na Forsakeny je potřeba myslím základní NWod kniha, ale ta je již ke stažení v češtině na netu) a taky je více lidí, kteří ti můžou poradit, pokud si ve hře nebudeš něčím jistý. Existují české stránky s překladem lite pravidel (jakási Apocalipsa vlkodlaků, překlad je imho dost hrozný $D).

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 23. 10. 2008, 10:26

na Forsakeny je potřeba myslím základní NWod kniha, ale ta je již ke stažení v češtině na netu
na netu je i preklad WtF. konkretne zde:
http://www.wod.webzdarma.cz/
naleznete tam preklad jak WoD tak i WtF. jako jeden z autoru musim dodat,ze to nejsou dokonale prace a ani jedna zatim neprodelala korektury. (na WoD se pracuje odznova, snaha je to udelat lepe :) )
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 23. 10. 2008, 11:47

Wof, Forsakeni česky na netu. Tak to si musim časem přečíst. :beer:

Jonka: V tom případě bych vyzkoušel ty Forsakeny. Apocalipse v čestině pokud se nepletu nikde není.

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 23. 10. 2008, 20:49

tvou nevedomost omlouva jen to,ze jsi na foru novacek. :) protoze prehlednout cast KNIHOVNA PREKLADU je trestuhodne. $D
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host