Nováček prosí o radu

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Lirael
Příspěvky: 5
Registrován: 30. 3. 2008, 21:02
Bydliště: konec světa
Kontaktovat uživatele:

Nováček prosí o radu

Příspěvek od Lirael »

Už asi dva roky hraju se svojí družinkou dračí doupě a většinu toho času jsem byla vypravěčem. Tahle hra je sice fajn, ale po čase jsme chtěli zkusit něco nového a úplně jiného. Vybrali jsme si Vampire:The Masquerade a já byla demokraticky zvolena vypravěčem (prej, že mi to jde... houby nikomu se to nechce dělat :lol: ).

Tak bych zběhlejší velmi ráda požádala o jakouliv radu nebo tip, protože jsem z toho nervózní jak...
Předem děkuju.
Make love, not war!
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nováček prosí o radu

Příspěvek od Pieta »

Lirael píše:Tak bych zběhlejší velmi ráda požádala o jakouliv radu nebo tip, protože jsem z toho nervózní jak...
Předem děkuju.
Těžko radit s takhle obecně nadhozeným tématem. Ale myslím, že jedna věc, kterou by stálo za to před hrou udělat, je mezi sebou si vyjasnit, jak si kdo představujete, že by ta hra měla vypadat, jak moc by měla být temná, jak moc by tam mělo být hrůzy, bezmoci atd, jak moc by postavy hráčů měly spolupracovat nebo se podrážet, pár slov asi věnovat i tomu, jestli mají hráči nějaká témata, kterým by se fakt věnovat nechtěli (na tom není nic špatného, všichni taková máme).

WoD má jednu výraznou vlastnost, a to, že si v tom světě mohou lidi snadno najít každý něco úplně jiného, a tak upíry hraje jeden jako politické drama, druhý jako tunel hrůzy, třetí jako superáky se zubama, čtvrtý jako superáky se zubama a spoustou sexu, pátý jako drama rozervaných antihrdinů...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1349
Registrován: 8. 7. 2002, 08:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt »

Nebo jako my, bandu šílenejch maniaků. Ale my hrajeme WoD Vlkodlaky. :>;o)
WoD je velmi variabilní systém, který vám hodně rychle vjede pod kůži. Ale stejně jako u ostatních systémů platí jednom velké omezení: A to je vaše vlastní představivost. Můžete si Wody zahrát jako velmi temnou, hororovou záležitost. Nebo parodii, nebo v podstatě cokoliv. Je to jenom na vás, jak si to zařídíte. :>;o)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

jedna věc, kterou by stálo za to před hrou udělat, je mezi sebou si vyjasnit, jak si kdo představujete, že by ta hra měla vypadat, jak moc by měla být temná, jak moc by tam mělo být hrůzy, bezmoci atd, jak moc by postavy hráčů měly spolupracovat nebo se podrážet, pár slov asi věnovat i tomu, jestli mají hráči nějaká témata, kterým by se fakt věnovat nechtěli (na tom není nic špatného, všichni taková máme).
tahle pietova rada je imo zlate pravidlo, ktere by se melo vytesat do mramoru!
fakt to udelejte. klidne si pred hrou sednete doma na kafe ci do hospody a debatte a debatte. ty vyzved od hracu, jake maji predstavy a promysli to. pri dalsim sezeni jim nadhod, jakou mas vizi a pokus se jejich postavy krapet nasmerovat tak, jak bys potrebovala. vubec to nedelej skryte, proste jim to oznam a zkus jim vysvetlit, ze to je v zajmu hry. a pri dalsim sezeni doladte detaily...

hry WoD jsou predevsim o komunikaci ST s hraci. mela bys dopodrobna vedet, jake touhy a plany a cile ktera postava ma a stavet jim hry na miru. a to se behem hernich sezeni neda zjistit. doporucuji o postavach a hre debatit minimalne tolik hodin, kolik venujete samotnemu hrani. a ne jen pred zacatkem, ale i prubezne.

a pak bych doporucoval zacit par her jako lidi (tedy jen podle pravidel WoD. az po par sezenich udelat z nekterych postav ghuly, casem upiry...
my to tak udelali a moc se to osvedcilo. dospelo to tak daleko, ze nektre postavy odmitly byt upiry a hrajeme smisenou kroniku lidskoghuloupiri.
(jen pozor na to, ze clovek je v tomto systemu velmi nachylny umirat na vselijake zraneni. takze to neprehanej s neprately a boji vubec!)

taky bych doporucoval zacit hrat v minulosti a postupne kracet dejinami vpred. (opet mam s podobnou veci dobre zkusenosti). my zacali ve francii po prvni svetove valce, ted nas brzy postihne krach na NY burze (bohacum to muze dost rozhodit usmevy :D ) a moc se tesim na druhou svetovou valku. zkratka a dobre, timto zpusobem se vyvarujeme sedosti stejnych pribehu. stale se deje neco noveho a jsem zvedav, jestli hracum, kteri se rozhodli nebyt upiry a radeji chodit po dennim svetle jejich presvedceni vydrzi az do stari postav a nechaji sve osyudy zavrsit smrti nebo nakonec podlehnou svodum nesmrtelnosti a stanou se krevsajicimi monstry... :)
(snad jsem dostatecne popsal vyhody, ktere kronika plynouci casem ma.)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
kubulinek
Příspěvky: 70
Registrován: 6. 2. 2008, 12:23

Příspěvek od kubulinek »

Já bych doplnil otázku: S čím začít jako úplný začátelčník ve WoD? Maškaráda? Rekviem? Pokud jsem to dobře pochopil, tak se jedná o dva odlišné systémy...či následníky.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

kubulinek píše:Já bych doplnil otázku: S čím začít jako úplný začátelčník ve WoD? Maškaráda? Rekviem? Pokud jsem to dobře pochopil, tak se jedná o dva odlišné systémy...či následníky.
Maškaráda je starší, dneska už se hůř shánějí pravidla, ale zase je kolem spoustu veteránů, kteří to někdy hráli. Requiem je čerstvé, není problém ke knihám přijít, a systém se teoreticky poučil z chyb předchozího, takže by měl být lepší.

Na Requiem jsou ovšem potřeba dvě knížky, jednak základní World of Darkness s obecnými pravidly, druhak Requiem s pravidly pro upíry.

Asi nejlepší je najít si skupinu, která jednu nebo druhou hru už hraje, a pořádně to u nich okoukat. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

pieta napsal:
Requiem je čerstvé...
mnooo... :D rekneme... cerstvejsi. jinak datum vydani je jiz taky nekolik let v minulosti.

ja bych jeste doplnil, ze pokud budete chtit casem michat i jine supernaturaly, je nWoD lepe sladen, protoze jednotlive prirucky jsou kompatibilni. to bohuzel ve starem systemu nebylo.

pokud jde ale o otazku, ktera z tech her je lepsi pro zacatecniky, odpoved musi nutne znit: je to uplne jedno. jde o temer totozne hry. oba systemy maji sve klady a zapory a oba maji sve priznivce (a odpurce).
osobne bych dnes doporucoval radeji pravidlove vychytanejsi nWoD - a tedy VtR, ale sam jsm zacinal na VtM a bylo to v pohode. :)
obe jsou to kvalitni hry a atmosferu budou mit takovou, jakou si ji udelate. volba systemu na tom vubec nic nezmeni.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
kaito
Příspěvky: 1
Registrován: 26. 3. 2014, 21:46

Re: Nováček prosí o radu

Příspěvek od kaito »

Ahoj, s Wod začíname a plne jsme nepochopily jak funguje vidění aury ... poradíte co? jak? proč a kdy ?
Jefri

Re: Nováček prosí o radu

Příspěvek od Jefri »

kaito píše:Ahoj, s Wod začíname a plne jsme nepochopily jak funguje vidění aury ... poradíte co? jak? proč a kdy ?
Tak máš tam tabulku s farbami, odtieňmi a intenzitou. Môžeš sledovať auri početných cieľov, avšak musíš si sám určiť že ktorý konkrétny pocit/ emóciu hľadáš. Alebo sa zameráš na jednotlivca u ktorého ti zobrazuje najintenzívnejšiu emóciu/ pocit.
U nás to hráme tak že sa z auri dá detekovať čisté klamstvo, ale zavádzanie po prípade iný úhol pohľadu už nie. (Žena hovorí o smrti svojho manžela a pritom je živý = čisté klamstvo. Žena hovorí o smrti manžela, aj keď je živý, no rozviedli sa a tak je pre ňu mŕtvy = iný úhol pohľadu/ zavádzanie, teda nedokáže detekovať či hovorí pravdu alebo nie).

Postupuješ podľa úspechov: 1 = rozlišuje odtiene. Teda či je upír alebo človek (napríklad)
2 = rozlišuje farbu. Teda napírklad či má auru modrú alebo červenú alebo inej farby
3 = rozlišuje farebné vzory. teda či je upír diablerista (čierne žily na aure) alebo či používa mágiu (iskrenie auri)
4 = identifikuje jemnejšie emócie a pocity. Teda okrem hlevnej farby môže podhaliť aj nejakú inú emóciu/ pocit (skrytí strach,..)
5 = Všetko do kopi. Teda farbu, odtieň, vzory, atď...
Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti