Vampire: the Requiem
Ano Metaplot je z nové edice jednou z největších změn. Celý systém je jinačí ale do toho bych nezabředával.
Upíři se liší například tím, že tu nejsou Camarilla a Sabbat. Jsou tu jen klany (těch je 5) a pět řekněme politických stran. Politické strany se liší svým přístupem k neživotu. Klany, některé zůstaly stejné, některé se změnili, jiné jen změnili název. Snížení počtu klanů pak vyvrcholilo vydáním dvou knížek o pokrevních liniích, které smiňují spíše takové klanové odchylky a spíše specifikují klan.
Dalším zásadním rozdílem je to, že tu není přesně stanovená hierarchie. Každý upír ví co může a každý ví co nesmí protože by to strašně odnes kdyby ne. Intriky probíhají neustále a nejde o to jestli se snažíte být knížetem, jde o to, že se prostě musíte nějak bavit až do konce věčnosti. Takže se snažíte ne-žít si co nejlíp a shazujete přitom další upíry abyste se mohli bavit tím jak sledujete jak se vám snaží pomstít ale potřebuje se zase prokousat celým potravním řetězcem.
Velmi dekadentní a temná hra. Doufám, že jsem se nějak významě nesekl. Upíři nejsou moje parketa.
Upíři se liší například tím, že tu nejsou Camarilla a Sabbat. Jsou tu jen klany (těch je 5) a pět řekněme politických stran. Politické strany se liší svým přístupem k neživotu. Klany, některé zůstaly stejné, některé se změnili, jiné jen změnili název. Snížení počtu klanů pak vyvrcholilo vydáním dvou knížek o pokrevních liniích, které smiňují spíše takové klanové odchylky a spíše specifikují klan.
Dalším zásadním rozdílem je to, že tu není přesně stanovená hierarchie. Každý upír ví co může a každý ví co nesmí protože by to strašně odnes kdyby ne. Intriky probíhají neustále a nejde o to jestli se snažíte být knížetem, jde o to, že se prostě musíte nějak bavit až do konce věčnosti. Takže se snažíte ne-žít si co nejlíp a shazujete přitom další upíry abyste se mohli bavit tím jak sledujete jak se vám snaží pomstít ale potřebuje se zase prokousat celým potravním řetězcem.
Velmi dekadentní a temná hra. Doufám, že jsem se nějak významě nesekl. Upíři nejsou moje parketa.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Markus: No, nějaký náznak metaplotu tam existuje, nicméně je ho celkem málo a s původní verzí nemá nic společného, taky jsou překopané bloodlinie, či jak se jim nadává a to podle jednotlivých kulturních konceptů upíra, upírské disciplíny jsou méně bojově orientované (což platí pro všechny knihy z nWoD, co sem je zatím četl) a mimochodem upíři myslím můžou i souložit, což pro ně byl v minulých edicích trochu problém (a snad můžou za určitých okolností i produkovat potomstvo, nejsem si tím ale úplně jistý...)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
tohle sice v pravidlech stojí, ale nebral bych to jako hlavní myšlenku života upírů. spíše jen jednu z mnoha... týká se to především starých upírů, tedy ve většině případů nic pro hráče.Intriky probíhají neustále a nejde o to jestli se snažíte být knížetem, jde o to, že se prostě musíte nějak bavit až do konce věčnosti. Takže se snažíte ne-žít si co nejlíp a shazujete přitom další upíry abyste se mohli bavit tím jak sledujete jak se vám snaží pomstít ale potřebuje se zase prokousat celým potravním řetězcem.
tak o tomhle nic nevím. četl jsem špatně a nepozorně?(a snad můžou za určitých okolností i produkovat potomstvo, nejsem si tím ale úplně jistý...)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Obecně platí že s každým dalším sourcebookem se hra více vzdaluje od předchůdce. Sourcebooky mi přijdou bohatší a více hru-rozvíjející než byly pro Maškarádu.
Dá se říct že noví upíři jsou různorodější. Dají se jednodušeji aplikovat na jakoukoli vizi upírů v jakékoliv stylizaci WoD.
Dá se říct že noví upíři jsou různorodější. Dají se jednodušeji aplikovat na jakoukoli vizi upírů v jakékoliv stylizaci WoD.
---
Servant of my own vice.
Servant of my own vice.
za "určitých okolností" teď upíři v podstatě můžou cokoliv:-)Fritzs píše:Markus: No, nějaký náznak metaplotu tam existuje, nicméně je ho celkem málo a s původní verzí nemá nic společného, taky jsou překopané bloodlinie, či jak se jim nadává a to podle jednotlivých kulturních konceptů upíra, upírské disciplíny jsou méně bojově orientované (což platí pro všechny knihy z nWoD, co sem je zatím četl) a mimochodem upíři myslím můžou i souložit, což pro ně byl v minulých edicích trochu problém (a snad můžou za určitých okolností i produkovat potomstvo, nejsem si tím ale úplně jistý...)
a souloží ostošest. Jenže mají v tělech jen a pouze krev. Pro někoho estetický problém.
---
Servant of my own vice.
Servant of my own vice.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mam par otazek, jestli muzu...
Upiri ve WoD jsou o kolik mocnejsi nez smrtelnici?
Jak se mnozi? staci kousnuti, nebo prijit do styku s infikovanou krvi? mohou se upiri rodit (a pak je rozdil mezi rozenymi a nakazenymi)?
a vubec, je upirstvi brano realisticky jako virus (zpusobujici "uveritelnou" alergii na svetlo a stribro, regeneraci a zizen), nebo myticky se vsi paradou a magii (lezeni po stenach, promeny v netopiry, stinohra, hypnoza...)??
(chtel sem nakouknout do knihy, ale maji u rytire vyprodano)
Upiri ve WoD jsou o kolik mocnejsi nez smrtelnici?
Jak se mnozi? staci kousnuti, nebo prijit do styku s infikovanou krvi? mohou se upiri rodit (a pak je rozdil mezi rozenymi a nakazenymi)?
a vubec, je upirstvi brano realisticky jako virus (zpusobujici "uveritelnou" alergii na svetlo a stribro, regeneraci a zizen), nebo myticky se vsi paradou a magii (lezeni po stenach, promeny v netopiry, stinohra, hypnoza...)??
(chtel sem nakouknout do knihy, ale maji u rytire vyprodano)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Nejsem na upíry tak dobrý jako SEB ale věřím, že ti dokážu odpovědět Quentine.
2) Upíři se pokud vím nerodí. Upír vznikne tak, že upír vysaje krev vybraného člověka. Všechnu. Poté jej nasytí svou vlastní krví. Tělo zemře a ožije jako upír. K takovémuto stvoření nelze dojít omylem. Je to vždy vědomá činnost.
3) Tak trochu obojí. Ono to na nich nebývá na první pohled vidět ale ony mystické schopnosti jim propůjčují Disciplíny. Disciplíny mohou na vyšších úrovních dokázat strašlivě mocné věci. Například proměnu v netopíra, potažmo v mlhu, úplné ovládání cizí osoby, úplná neviditelnost celé skupiny lidí či upírů. Tohle jsou ovšem samotné vrcholy jednotlivých disciplín a je na to potřeba opravdu STRAŠNĚ moc XP.
Když říkám strašně tak zhruba:
Vrchol disciplíny vyžaduje 5 teček v disciplíně. Každá nová tečka stojí 5xnová hodnota expů. Pokud se chcete tou disciplínou od začátku hry zabývat tak můžete začínat na 3 tečkách a abyste přešli na 4. zaplatíte 5x4=20xps. Já dávám obvykle 3xp za sezení (jsou krátká). Užijte si.
1) Záleží na věku. Všeobecně jsou upíři o dost mocnější než smrtelníci díky disciplínám (o tom později). Jinak mají jen tu regeneraci (což způsobuje sníženou zranitelnost proti střelným zbraním a tak) a mohou posílit své fyzické schopnosti.Upiri ve WoD jsou o kolik mocnejsi nez smrtelnici?
Jak se mnozi? staci kousnuti, nebo prijit do styku s infikovanou krvi? mohou se upiri rodit (a pak je rozdil mezi rozenymi a nakazenymi)?
a vubec, je upirstvi brano realisticky jako virus (zpusobujici "uveritelnou" alergii na svetlo a stribro, regeneraci a zizen), nebo myticky se vsi paradou a magii (lezeni po stenach, promeny v netopiry, stinohra, hypnoza...)??
2) Upíři se pokud vím nerodí. Upír vznikne tak, že upír vysaje krev vybraného člověka. Všechnu. Poté jej nasytí svou vlastní krví. Tělo zemře a ožije jako upír. K takovémuto stvoření nelze dojít omylem. Je to vždy vědomá činnost.
3) Tak trochu obojí. Ono to na nich nebývá na první pohled vidět ale ony mystické schopnosti jim propůjčují Disciplíny. Disciplíny mohou na vyšších úrovních dokázat strašlivě mocné věci. Například proměnu v netopíra, potažmo v mlhu, úplné ovládání cizí osoby, úplná neviditelnost celé skupiny lidí či upírů. Tohle jsou ovšem samotné vrcholy jednotlivých disciplín a je na to potřeba opravdu STRAŠNĚ moc XP.
Když říkám strašně tak zhruba:
Vrchol disciplíny vyžaduje 5 teček v disciplíně. Každá nová tečka stojí 5xnová hodnota expů. Pokud se chcete tou disciplínou od začátku hry zabývat tak můžete začínat na 3 tečkách a abyste přešli na 4. zaplatíte 5x4=20xps. Já dávám obvykle 3xp za sezení (jsou krátká). Užijte si.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
VtR se vůbec nepodobá Bladeovi a jeho pojetí úpírů. Tedy žádný česnek, žádné kříže (jak jeden upír kdysi kdesi poznamenal: "Já sem muslim, ty debile") a ani stříbro (s tím stříbrem si nejsem jistý, myslím, že v pravidlech nějaká o něm zmíňka byla).
Upír, jak správně poznamenal Jiron, nevzniká pouhým pokousáním, ale zcela vědomým úsilím ze strany jeho stvořitele, které zahrnuje naprosté vysátí krve, pak jejího opětovného vpravení do úst ze žil budoucího taťky (příp. matinky) a trvalé spálení bodu vůle (ze strany tvůrce). Tím se to liší od VtM.
Novorozený (z hrobu) upír je oproti člověku vybaven jedním dodatečným bodem k některému z klanových Atributů. Je obtížnější ho zabít, protože nevnímá omračující zranění, rány po kulkách nekrvácí a prostřelená ledvina se podobá spíše škrábnutí. Když nepoužíváš většinu orgánů, tak tě jejich zranění nijak neomezuje. Dále může využít své krve, aby krátkodobě zesílil, zrychlil nebo zodolněl. S trochou pomoci se také časem naučí Jironem zmiňované disciplíny, které mu umožňují mnohem zajímavější kousky - hypnózu, manipulaci, vylepšené smysly, proměny, extrémní sílu, rychlost a odolnost, pouštět hrůzu a tak dále.
To vše jen za cenu prokletí pít lidskou krev a velmi těžké (smrtící) alergie na slunce a oheň... A kůl do srdce taky nepatří mezi oblíbené kratochvíle, protože upíra znehybní.
Upír, jak správně poznamenal Jiron, nevzniká pouhým pokousáním, ale zcela vědomým úsilím ze strany jeho stvořitele, které zahrnuje naprosté vysátí krve, pak jejího opětovného vpravení do úst ze žil budoucího taťky (příp. matinky) a trvalé spálení bodu vůle (ze strany tvůrce). Tím se to liší od VtM.
Novorozený (z hrobu) upír je oproti člověku vybaven jedním dodatečným bodem k některému z klanových Atributů. Je obtížnější ho zabít, protože nevnímá omračující zranění, rány po kulkách nekrvácí a prostřelená ledvina se podobá spíše škrábnutí. Když nepoužíváš většinu orgánů, tak tě jejich zranění nijak neomezuje. Dále může využít své krve, aby krátkodobě zesílil, zrychlil nebo zodolněl. S trochou pomoci se také časem naučí Jironem zmiňované disciplíny, které mu umožňují mnohem zajímavější kousky - hypnózu, manipulaci, vylepšené smysly, proměny, extrémní sílu, rychlost a odolnost, pouštět hrůzu a tak dále.
To vše jen za cenu prokletí pít lidskou krev a velmi těžké (smrtící) alergie na slunce a oheň... A kůl do srdce taky nepatří mezi oblíbené kratochvíle, protože upíra znehybní.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já bych snad přidal jen za prokletí dlouhověkosti, protože IMHO to je hlavní stavební kámen V-TR a proto to je Requiem.Izarias píše: To vše jen za cenu prokletí pít lidskou krev a velmi těžké (smrtící) alergie na slunce a oheň... A kůl do srdce taky nepatří mezi oblíbené kratochvíle, protože upíra znehybní.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Rekviem je právě o té dlouhověkosti, ono to prokletí upíru není to že musej bumbat krev a vyhýbat se sluníčku. Ale to že žijou a že jaksi tu brunetku co mi ráno vylezla z postele už jsem tam měl v roce 1988, 98, 2008, 2018...
A že skoupení Harvardských fondů už také není taková prča jako v 89, nehledě na to, že se v Praze etablují mrázkové a Ivanovové...
Všechno už tu bylo všechno sem viděl. Jasně jako nový Vampír je to o tom oběvování a otom že jste jen figurkami těhletěch staroušků, ale IMHO ten pravej rekviem to pravé hraní by mělo začít až tam tohle všechno bude.
A že skoupení Harvardských fondů už také není taková prča jako v 89, nehledě na to, že se v Praze etablují mrázkové a Ivanovové...
Všechno už tu bylo všechno sem viděl. Jasně jako nový Vampír je to o tom oběvování a otom že jste jen figurkami těhletěch staroušků, ale IMHO ten pravej rekviem to pravé hraní by mělo začít až tam tohle všechno bude.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů