Série Dark Ages

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Série Dark Ages

Příspěvek od Markus » 8. 10. 2007, 12:53

Diskuzní téma o hrách ze série Dark Ages, která převádí Svět temnoty do středověku. Co si o nich myslíte, jak se vám líbí? Které z nich jste hráli a kterými z nich opovrhujete?

Anotace:
:arrow? Dark Ages: Vampire
:arrow? Dark Ages: Inquisitor

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1731
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 8. 10. 2007, 13:12

Mě se líbí upíři i Inquisitor, které vlastním ale nehrál jsem ani jedno. Upíři jsou krásní v tom, že nejsou tak jako v moderní době sjednoceni pod nějakým vůdcem ale každý si jede na svou vlastní pěst. Je to fakt pěkný. A ty inquisitoři jsou taky moc hezký. Obzvlášť mě dostala hláška "Inquisitor does not enjoy the torture. Necessarily."
"Je důležité nechat je hodně mluvit. Hlavně pitomce."
Fjodor Michailovič Dostojevskij

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 8. 10. 2007, 13:42

Kdysi sem Dark Ages považoval za celkem zajímavý nápad, ale čím víc jsem o tom přemýšlel, tím víc much se kolem toho snášelo.
Třeba takový upíři. Středověká města jsou na ně malá. Většina vísek dokáže uživit jednoho max. dva upíry. Pravda, mohou se tvářit jako lénní páni a vládnout svým poddaným z hradu, ale přeci jen sem si nedokázal představit jedinou kroniku, kdy by upíři nemuseli pořád cestovat mezi vesnicemi. Ovšem pro hru jednoho dvou hráčů se jistě jedná o zajímavý seting a Transylvania by Night mě celkem uchvátila.
U vlkodlaků to bylo také celkem zajímavé. Black Spiralové jsou ještě celkem podceňovanou hrozbou a dny Apokalpsy jsou v nedohlednu. Kmenů je jen deset, většina septů je izolovaná a cizí vlkodlak je mnohdy nepřítelem, stejně jako výběrčí daní. A vlků je samozřejmě také víc. Celý setting se ale podobá spíš dnešnímu nWoD, právě díky té ztrátě ústředního tématu. Werewolf: Wild West už ústřední téma měli a řekl bych, že se k vlkodlakům hodilo víc.
Co se týče changelingů, tak o jejich settingu Dark Ages moc nevím. Žiju v domění, že tehdy to byli pravé víly nijak neomezené lidskými těli.

Na WoD se mi líbí právě to, že se odehrává v současnosti. Jinak bych mohl hrát upravené DnD.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 8. 10. 2007, 14:13

Starý Vampire bol dobrý (teda V:tDA, nie DA:V), suprová bola alternatívna základná príručka Veil of Night a mám rád aj Jerusalem. Oproti novšej DA edícii mi táto rada príde prepracovanejšia, s lepšou grafickou úpravou a akoby realistickejšia (menej flashy).

Z Inkvizítora mám zmiešané pocity. Ako systém je zbytočne zložitý, teda má príliš veľa mechaník, neskutočný objem príručiek zaberajú zvláštne schopnosti, čo mi príde ako ťunťov mokrý sen (a z hľadiska témy hodne zbytočné), setting je dosť basic (hlavne základné témy jednotlivých rádov sú dosť primitívne). Príručky sú príliš dlhé, neprečítal som z nich ani polovicu. Samozrejme sa objavujú pokusy o metaplot. Nápad je to excelentný, úplne sršiaci atmosférou, len to prevedenie... Keby to bola indie veľkosti Cold City, bola by z toho excelentná RPG. Hm, to mi pripomína... :>;o)

Dark Ages: Mage je ako hra funkčnejší a mám ho hodne rád, akurát ma až tak nebaví téma. A má veľa pekných informácií o mágii v stredoveku a mám podozrenie, že tak trochu vykráda Ars Magicu. Inak o veľkosti príručiek platí to isté.

Vo všeobecnosti mi na WW príručkách nesedí to, že kde by IMHO mali dať menej informácií a dať viac podnetov pre inputy hráčov, tam vás zavalia informáciami, a tam, kde potrebujete popostrčiť, použiteľné herné informácie absentujú.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1731
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 8. 10. 2007, 14:18

Ano souhlasím s Bifim, že Inquisitora to chce ořezat asi tak o polovinu stránek a zvláštních schopností a bude to skvělá hra. Grafické spracování DA se mi celkově velmi líbí.
"Je důležité nechat je hodně mluvit. Hlavně pitomce."
Fjodor Michailovič Dostojevskij

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 8. 10. 2007, 15:04

Já hrál kratší sérii na téma Dark ages: Mages. A musim říct, že to je naprosto výtečný, magický systém Pilířů dokonale dokresluje pohled na magii a Paradigmata MtAsc, jasně ukazuje jedno z témat MtA, konkrétně že to, co nejvíce limituje mága, je mág sám. Také dokončuje to, co v MtA jen začínalo - komplexní magický systém. Do MtA šla převést většina mg systémů co znám, do MtA s DA:M to jsou snad už všechny, a to aniž by ztratily své kouzlo.
Jasně také ukazuje to, co v MtA byla jen historie - Ascension wars, živě ukazuje téma, které v MtA bylo jen hůř pochopitelné (moderní mágové poněkud oddělují své Paradigma od svého společenského pohledu, jsou tak nějak tolerantnější atp.) - ve světě DA:M je Ascension war přítomností, každá frakce má svou vizi a jasnou šanci ji prosadit, ti, kteří jsou dominantní, si stále o kontrole a moci, kterou má v MtA Technokracie, mohou nechat jedině zdát, narozdíl od MtA, kde jsou karty v Ascension war už rozdané a spor se změnil, v DA:M se stále hraje doslova o vše.

Co se týče Ars Magiky - celé MtA je inspirováno částečně Ars Magikou, takže není divu, že v DA:M je cítit také.

Upíři mě nefascinovali nikdy, tedy ani v DA:M, nicméně musím poznamenat, že upír ve skutečnosti nepotřebuje až tolik lidí, aby se uživil. Poměr lidí a upírů v VtM (VtR?) není limitní, je jen pohodlný a kontrolovatelný - tedy pro Rodné příhodný. Uživilo by se jich o dost víc (nejsem biolog, ale pokud upír potřebuje... kolik, půl litru na den? tak by mu mělo stačit tak šedesát lidí, když to nebudeme přehánět, tak sto, aby se pohodlně uživil, aniž by zabíjel (což je docela nutné pokud na sebe nechce upozornit)
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Almad
Příspěvky: 608
Registrován: 12. 9. 2006, 22:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Almad » 8. 10. 2007, 15:11

Já byl z hraní za Inkvizitory nadšen. Je také ale pravda, že sme hráli pravidlově velmi lite verzi...

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 8. 10. 2007, 16:02

Nemůžu si pomoci ale nedostatek metaplotu považuji za naprostou výhodu.

DA jsem moc nestudoval, ale osobně mě vždycky lákal spíš DA než Modern. Rozhodně zajímavější by bylo hrát Demon the Fallen ve středověku než v současnosti.

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 8. 10. 2007, 20:53

Třeba takový upíři. Středověká města jsou na ně malá. Většina vísek dokáže uživit jednoho max. dva upíry.
nicméně musím poznamenat, že upír ve skutečnosti nepotřebuje až tolik lidí, aby se uživil. Poměr lidí a upírů v VtM (VtR?) není limitní, je jen pohodlný a kontrolovatelný - tedy pro Rodné příhodný.
otazka poctu upiru v DA neni na miste. limity, ktere obsahuji prirucky VtM a VtR jsou proto, ze jsou potrebne pro SKRYTOU existenci upira. jde o to, ze pokud se ve 100 tisicich lidi obcas stane nejaka "nehoda", da se to pohodlne ututlat a neni ohrozena maskarada. nema to tedy nic spolecneho s tim, zda se dokazi uzivit. proto se tyto limity hry DA netykaji - tam ziji upiri v podstate neskryte. netutlaji svou existenci.
Nemůžu si pomoci ale nedostatek metaplotu považuji za naprostou výhodu.
souhlasim, souhlasim a jeste jednou souhlasim!

jinak si ale myslim, ze rozdil neni podstatny na pravidlove bazi nebo v samotnych priruckach (tedy pro bezne hrace - vy zde jste specificka skupina magoru, co hry radeji cte nez hraje :D ), ale v atmosfere, ktera je "jina". nekdo mysli, ze lepsi, nekdo naopak. tezko nekoho presvedcovat, kazdy by si mel udelat obrazek sam...
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 8. 10. 2007, 21:59

V DA je limit znížený na 10.000. Stále ale platí, že mestá sú malé a je ich teda málo.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 9. 10. 2007, 08:06

tenhle limit mi, priznam se, nebyl znam (nic to ale nemeni na faktu, ze zde to urcite neni kvuli ochrane maskarady, spis kvuli tomu zminovanemu problemu s uzivenim se). :oops:
v takovem pripade by bylo mest, kde jich zije vic jak jeden, jako safranu.
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 9. 10. 2007, 09:03

Možno treba posudzovať širšie geografické oblasti než len mestá. Napríklad regióny?

V DA žije kopa upírov na hradoch, v kláštoroch a pod. - teda na miestach, ktoré nemajú ani 10.000 ľudí, ale spravujú väčšie územie. (Možno ale ani tie regióny nemajú 10.000 ľudí... :think: )

Navyše v období okolo toho 1130 mohla v mestách žiť tak maximálne pätina (možno skôr desatina) všetkých obyvateľov feudálnej Európy. Na rozdiel od dneška, kde v mestách žije 80% obyvateľov (v Európe). Takže by dávalo zmysel, ak by sa to počítalo od nejakých väčších správnych jednotiek, to číslo IMHO predstavuje priemer.

Ja by som povedal, že viac upírov by mohlo byť na niektorých hradoch/kláštoroch (spoločenstvá 3-5 upírov), ďalej v nejakých cestujúcich družinách (ako Cigáni a pod., kde mohli byť 2-3 upíri s družinou ghúlov), a samozrejme v mestách, kde by ich mohlo dočasne byť aj viac ako jeden na 10.000, pretože v mestách je potrebné viesť politiku, rozsudzovať spory, robiť obchody a pod. Keďže cestovanie bolo problematické, považoval by som za normálne, ak jeden upírsky snem trvá niekoľko mesiacov, ba možno až rokov, ale uskutočňuje sa tak dva-tri krát za storočie.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 9. 10. 2007, 09:31

Já an to koukám stejně jako Bifi. DA vyžaduje IMHO úplně jiný přsítup k myšlení o hře. už ot není CITY SCAPE. Upír může být baron žijící na malém hrádku spravující 5-6 vesnic s domem ve městě.

Třeab jedna mnou chystaná postava je rytíř který dostal léna za nějakej hrdinskej čin ale kterej je upír, stejně jako jeho žena-potomek a samozřejm sbírá moc. Například v Rožumberských državách by se upír uživil jako nic - lovit by chodil do Rakous a pod.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1731
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 9. 10. 2007, 09:51

Mě přijde středověké město jako ráj pro upíry.
"Je důležité nechat je hodně mluvit. Hlavně pitomce."
Fjodor Michailovič Dostojevskij

Uživatelský avatar
Raven
Příspěvky: 4211
Registrován: 6. 11. 2006, 07:40
Bydliště: Brumov

Příspěvek od Raven » 9. 10. 2007, 11:33

Co se středověku týče...

Já si naopak myslím, že hraní upírů v moderním světě má velký potencial - z toho důvodu, že omezení jsou mnohem větší, než v hluubokém středověku

Fascinuje mě představa hladového upírav metru...
(představte si, že by vás zavřeli do ledničky)
"Make BDSM, not war, sister."

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host