Promethean: the Created
Promethean: the Created
Promethean: the Created
(anotace)
Hráli jste už hru Promethean: the Created?
Jaká se vám zdála?
Co hlavní myšlenka? Dá se z ní vytlouct smysluplný&zajímavý příběh?
... a další
...
tak čtu pravidla a přemýšlím nad tím...
(anotace)
Hráli jste už hru Promethean: the Created?
Jaká se vám zdála?
Co hlavní myšlenka? Dá se z ní vytlouct smysluplný&zajímavý příběh?
... a další
...
tak čtu pravidla a přemýšlím nad tím...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Ano, je to o tvorech, kteří chtějí získat duši a stát se lidmi...
V prvním kroku se sejde hromada mrtvol a "stvořitel," který je sešije dohromady a dá jim jistou "jiskru života," díky které mohou jíst, myslet a hýbat se...
Jenomže těm bytostem něco chybí... Každá trpí a své utrpení šíří i do okolí...
Samotná příroda je považuje za něco cizího a reaguje na ně negativně... Když Prométhean zůstane někde delší dobu, okolí se začíná rozkládat, lidé, zvířata i rostliny umírají a blíží se nějaká katastrofa... Jestli mor, neviditelné znečiětění, výbuch sopky...
"Na mechanismu nezáleží. Dokud jsem zde, zákony přírody jsou posunuty k destrukci, a zůstanou tak, dokud neodejdu"
Bytosti jsou rozděleni podle charakterových vlastností (melancholik, flegmatik, sangvinik, cholerik a ... hm, ta odvozená od... ektoplazmy...)
Jedni touží po pomstě a jsou spalováni nenávistí. Jejich zlost je někdy tak velká, že nedokáží ovládat části svého těla... Nedokáží zabránit své ruce někomu zlomit vaz
Další jsou maniodepresivní... Pronásleduje je nekontrolovatelné běsnění střídané naprostou neschopností myslet či jednat
Někteří jsou bezohlední otroci svých vášní
Protipólem jsou stvoření, kteří prakticky postrádají emoce... Nechají bez mrknutí oka mučit své přátele, nebo stejně tak klidně někoho obětovat
No, a ještě jedni jsou (mimo jiné) posednuti duchy... Když se některý z nich projeví, prométheanova mysl je potlačena a on jedná pouze instinktivně... Fixuje se na osoby nebo předměty, na které se váže nějaké emoce (záleží, která se líbí tomu kterému duchovi) a nedokáže se od nich odtrhnout
A tihle "lidé" se snaží projít duchovní pouť, na jejímž konci je čeká... duše. Nebo tak jim aspoň bylo slíbeno
V prvním kroku se sejde hromada mrtvol a "stvořitel," který je sešije dohromady a dá jim jistou "jiskru života," díky které mohou jíst, myslet a hýbat se...
Jenomže těm bytostem něco chybí... Každá trpí a své utrpení šíří i do okolí...
Samotná příroda je považuje za něco cizího a reaguje na ně negativně... Když Prométhean zůstane někde delší dobu, okolí se začíná rozkládat, lidé, zvířata i rostliny umírají a blíží se nějaká katastrofa... Jestli mor, neviditelné znečiětění, výbuch sopky...
"Na mechanismu nezáleží. Dokud jsem zde, zákony přírody jsou posunuty k destrukci, a zůstanou tak, dokud neodejdu"
Bytosti jsou rozděleni podle charakterových vlastností (melancholik, flegmatik, sangvinik, cholerik a ... hm, ta odvozená od... ektoplazmy...)
Jedni touží po pomstě a jsou spalováni nenávistí. Jejich zlost je někdy tak velká, že nedokáží ovládat části svého těla... Nedokáží zabránit své ruce někomu zlomit vaz
Další jsou maniodepresivní... Pronásleduje je nekontrolovatelné běsnění střídané naprostou neschopností myslet či jednat
Někteří jsou bezohlední otroci svých vášní
Protipólem jsou stvoření, kteří prakticky postrádají emoce... Nechají bez mrknutí oka mučit své přátele, nebo stejně tak klidně někoho obětovat
No, a ještě jedni jsou (mimo jiné) posednuti duchy... Když se některý z nich projeví, prométheanova mysl je potlačena a on jedná pouze instinktivně... Fixuje se na osoby nebo předměty, na které se váže nějaké emoce (záleží, která se líbí tomu kterému duchovi) a nedokáže se od nich odtrhnout
A tihle "lidé" se snaží projít duchovní pouť, na jejímž konci je čeká... duše. Nebo tak jim aspoň bylo slíbeno
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Jo zní to hodně dobře. Myslím, že to se dá úplně nádherně hrát a navíc to všechno může být lež. Co když je duše ve skutečnosti nečeká... Co když všichni tak dlouho trpí a přesto je to k ničemu. CO když opravdu jen existují proto aby trpěli?
Bohužel nevím jak by to fungovalo ve skupině, což je trochu defekt některých WW her (například Changelingy si nedovedu představit ve skupině větší než dva až tři lidi).
Bohužel nevím jak by to fungovalo ve skupině, což je trochu defekt některých WW her (například Changelingy si nedovedu představit ve skupině větší než dva až tři lidi).
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Já jsem zvyklý na komornější hry (až bych řekl 1vs1), takže beru menší počet jeako samozřejmost...
Je tam do jisté míry vyřešené, jak naskládat absolutně odlišné charaktery do jedné skupiny, a to založení jistého paktu, jehož členové mají vytetovaný cejch... A tady toto se mezi nimi bere smrtelně vážně...
Ale pravda, jak už by to fungovalo při hře je nejisté... Budu číst dál a pak se uvidí...
Prvek nejistoty je podle mě dost zásadní... Jít po stezce alchymistů je obtížné a nemáš jistotu, jestli všechno utrpení, které kvůli ní prožíváš, má nějaký smysl...
Je tam do jisté míry vyřešené, jak naskládat absolutně odlišné charaktery do jedné skupiny, a to založení jistého paktu, jehož členové mají vytetovaný cejch... A tady toto se mezi nimi bere smrtelně vážně...
Ale pravda, jak už by to fungovalo při hře je nejisté... Budu číst dál a pak se uvidí...
Prvek nejistoty je podle mě dost zásadní... Jít po stezce alchymistů je obtížné a nemáš jistotu, jestli všechno utrpení, které kvůli ní prožíváš, má nějaký smysl...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Téma, z nějž vzejde mnoho zla...
Ale: děkuji za optání
Hmm..
nejezte tučné
Otázka totiž zní:
Zčeho se NEDÁ vytlouct zajímavý příběh?
NeHráli jste už hru Promethean: the Created?
Vzhledem k tomu, že jsem neměla tu čest, tak...Jaká se vám zdála?
Ale: děkuji za optání
otázal se neodbytně...Co hlavní myšlenka?
Hmm..
nejezte tučné
Jenže... to není ta otázka.Dá se z ní vytlouct smysluplný&zajímavý příběh?
Otázka totiž zní:
Zčeho se NEDÁ vytlouct zajímavý příběh?
"Make BDSM, not war, sister."
Přiznám se, že doma ty pravidla mám, ale nějak sem se do nich nebyl schopen začíst (stejně jako do mágů a upírů).
Myšlenka hry je sice hezká, nedokážu si však představit, že by to dlouhodobě fungovalo jako hra více osob. Hledání vlastní duše mi totiž nepřipadá jako něco, co by se dalo dělat ve skupině. Nakonec se budou stejně muset rozejít a jít každý vlastní cestou. (Ale nějak zaonačit by se to samozřejmě dalo).
Možná kdyby se to hrálo ve stylu MLwM. Nevím.
Každopádně, klidně bych si nějakého toho golema zahrál.
Myšlenka hry je sice hezká, nedokážu si však představit, že by to dlouhodobě fungovalo jako hra více osob. Hledání vlastní duše mi totiž nepřipadá jako něco, co by se dalo dělat ve skupině. Nakonec se budou stejně muset rozejít a jít každý vlastní cestou. (Ale nějak zaonačit by se to samozřejmě dalo).
Možná kdyby se to hrálo ve stylu MLwM. Nevím.
Každopádně, klidně bych si nějakého toho golema zahrál.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Hrát to jako MLwM mě napadlo, už při čtení úvodní povídky... Ono to tak skutečně místy vypadá...
Jak snadno se z toho bude stloukat příběh závisí dost na tom, kdo to bude sbíjet... Tudy asi taky cesta k objektivní otázce na kvality, jež ocení hráč/vypravěč, nepovede...
Jak snadno se z toho bude stloukat příběh závisí dost na tom, kdo to bude sbíjet... Tudy asi taky cesta k objektivní otázce na kvality, jež ocení hráč/vypravěč, nepovede...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Jezevec
- Vypravěč
- Příspěvky: 694
- Registrován: 3. 7. 2006, 07:26
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Prometheana jsem cetl - tedy pasaze obsahujici flavour, nikoliv pravidla a mechaniky.
Je to zajimava hra, ale v podstate jen zopakuji zde padly nazor na to, ze ji lze hrat jen velice obtizne ve skupine, protoze jsou ty postavy stavene hodne dovnitr a hodne individualisticky.
Hodnotim na te hre vyrazne kladne hlavne promyslenost a "dospely" pristup k tvorbe postavy a samotne hre. Uprimne me to prekvapilo po VtR a MtA.
/P.S.: ChtD i ChtL jsou podle me vyrazne dokonale skupinove hry a ackoliv u ChtL jsem musel tu myslenku hledat dele, tak mi prijdou herni principy vedouci ke stvoreni skupiny jako dobre promyslene a funkcni.
Je to zajimava hra, ale v podstate jen zopakuji zde padly nazor na to, ze ji lze hrat jen velice obtizne ve skupine, protoze jsou ty postavy stavene hodne dovnitr a hodne individualisticky.
Hodnotim na te hre vyrazne kladne hlavne promyslenost a "dospely" pristup k tvorbe postavy a samotne hre. Uprimne me to prekvapilo po VtR a MtA.
/P.S.: ChtD i ChtL jsou podle me vyrazne dokonale skupinove hry a ackoliv u ChtL jsem musel tu myslenku hledat dele, tak mi prijdou herni principy vedouci ke stvoreni skupiny jako dobre promyslene a funkcni.
Prometheany jsme hráli jednou. Ve skupině, prvních pár hodin po probuzení...
Spojit příběhy postav dalo hodně práce, ale podařilo se.
Uprostřed noci jsme odpadli a začali vtipkovat, ale druhé sezení (oddělení dvou postav od skupiny) bylo super od začátku až do konce.
Pak jsme to nějak zhruba uspokojivě zatnuli, ale na další dvě postavy co nevystupovaly v druhém sezení se nedostalo, vyzněly do ztracena, což byla škoda (jednu hrál Sirien - Ulgana tušim)
Obecně mám z Prometheanu radost. Skvělá NPC, skvělé mechaniky, skvělé schopnosti.
Jen je občas problém udržet to v nějaké schůdné atmosféře a vyhnout se křečovitému ohýbání dění, aby do sebe všechno zapadalo. Když to do sebe zapadne, neuvěřitelná hra.
Rady jak to hrát bych i měl, ale jen teorii. Hrál jsem se zkušenejma lidma, kromě Siriena jsem s něma hrál několik let tucty her, a Sirien do skupinky zapadl bez problémů.
Spojit příběhy postav dalo hodně práce, ale podařilo se.
Uprostřed noci jsme odpadli a začali vtipkovat, ale druhé sezení (oddělení dvou postav od skupiny) bylo super od začátku až do konce.
Pak jsme to nějak zhruba uspokojivě zatnuli, ale na další dvě postavy co nevystupovaly v druhém sezení se nedostalo, vyzněly do ztracena, což byla škoda (jednu hrál Sirien - Ulgana tušim)
Obecně mám z Prometheanu radost. Skvělá NPC, skvělé mechaniky, skvělé schopnosti.
Jen je občas problém udržet to v nějaké schůdné atmosféře a vyhnout se křečovitému ohýbání dění, aby do sebe všechno zapadalo. Když to do sebe zapadne, neuvěřitelná hra.
Rady jak to hrát bych i měl, ale jen teorii. Hrál jsem se zkušenejma lidma, kromě Siriena jsem s něma hrál několik let tucty her, a Sirien do skupinky zapadl bez problémů.
---
Servant of my own vice.
Servant of my own vice.
Na to druhý hraní mi nějak nevyšel čas, pokud se pamatuju, což je škoda, docela mě to bavilo
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Pak se ti ovšem neprojeví ona povahová rozdílnost jednotlivých postav, což je, jesi sem to dobře pochopil taky docela důležitá záležitost...Faskal píše:Já jsem zvyklý na komornější hry (až bych řekl 1vs1), takže beru menší počet jeako samozřejmost...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Muy bien...
Mě se ta hra jen tak od pohledu fascinuje...
Fritzi, má to něco do sebe.
Ale celý svůj hráčský život jsem byl v družině pěti hráčů a hra 1+1 mi přišla naprosto fantastická. I když je pravda, že na PtC jsem to ještě neaplikoval.
Jinak tiše sedávám na přednáškách mimo jiné o alchymii, a už se tak mimo řečí pronesla slova Azoth a Flux [muhehe]
Mě se ta hra jen tak od pohledu fascinuje...
Fritzi, má to něco do sebe.
Ale celý svůj hráčský život jsem byl v družině pěti hráčů a hra 1+1 mi přišla naprosto fantastická. I když je pravda, že na PtC jsem to ještě neaplikoval.
Jinak tiše sedávám na přednáškách mimo jiné o alchymii, a už se tak mimo řečí pronesla slova Azoth a Flux [muhehe]
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů