Promethean: the Created

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7208
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Promethean: the Created

Příspěvek od Faskal » 10. 9. 2007, 10:20

Promethean: the Created
(anotace)
Obrázek

Hráli jste už hru Promethean: the Created?
Jaká se vám zdála?
Co hlavní myšlenka? Dá se z ní vytlouct smysluplný&zajímavý příběh?
... a další
...
tak čtu pravidla a přemýšlím nad tím...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 10. 9. 2007, 10:37

Já jsem to nečetl ale podle toho co vím je to o tvorech, kteří by se rádi stali lidmi, je to tak? Myslím, že z toho se dá vymlátit fakt hodně.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7208
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Příspěvek od Faskal » 10. 9. 2007, 11:00

Ano, je to o tvorech, kteří chtějí získat duši a stát se lidmi...

V prvním kroku se sejde hromada mrtvol a "stvořitel," který je sešije dohromady a dá jim jistou "jiskru života," díky které mohou jíst, myslet a hýbat se...

Jenomže těm bytostem něco chybí... Každá trpí a své utrpení šíří i do okolí...
Samotná příroda je považuje za něco cizího a reaguje na ně negativně... Když Prométhean zůstane někde delší dobu, okolí se začíná rozkládat, lidé, zvířata i rostliny umírají a blíží se nějaká katastrofa... Jestli mor, neviditelné znečiětění, výbuch sopky...
"Na mechanismu nezáleží. Dokud jsem zde, zákony přírody jsou posunuty k destrukci, a zůstanou tak, dokud neodejdu"

Bytosti jsou rozděleni podle charakterových vlastností (melancholik, flegmatik, sangvinik, cholerik a ... hm, ta odvozená od... ektoplazmy...)
Jedni touží po pomstě a jsou spalováni nenávistí. Jejich zlost je někdy tak velká, že nedokáží ovládat části svého těla... Nedokáží zabránit své ruce někomu zlomit vaz
Další jsou maniodepresivní... Pronásleduje je nekontrolovatelné běsnění střídané naprostou neschopností myslet či jednat
Někteří jsou bezohlední otroci svých vášní
Protipólem jsou stvoření, kteří prakticky postrádají emoce... Nechají bez mrknutí oka mučit své přátele, nebo stejně tak klidně někoho obětovat
No, a ještě jedni jsou (mimo jiné) posednuti duchy... Když se některý z nich projeví, prométheanova mysl je potlačena a on jedná pouze instinktivně... Fixuje se na osoby nebo předměty, na které se váže nějaké emoce (záleží, která se líbí tomu kterému duchovi) a nedokáže se od nich odtrhnout

A tihle "lidé" se snaží projít duchovní pouť, na jejímž konci je čeká... duše. Nebo tak jim aspoň bylo slíbeno
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 10. 9. 2007, 11:08

Jo zní to hodně dobře. Myslím, že to se dá úplně nádherně hrát a navíc to všechno může být lež. Co když je duše ve skutečnosti nečeká... Co když všichni tak dlouho trpí a přesto je to k ničemu. CO když opravdu jen existují proto aby trpěli?

Bohužel nevím jak by to fungovalo ve skupině, což je trochu defekt některých WW her (například Changelingy si nedovedu představit ve skupině větší než dva až tři lidi).
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7208
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Příspěvek od Faskal » 10. 9. 2007, 11:21

Já jsem zvyklý na komornější hry (až bych řekl 1vs1), takže beru menší počet jeako samozřejmost...

Je tam do jisté míry vyřešené, jak naskládat absolutně odlišné charaktery do jedné skupiny, a to založení jistého paktu, jehož členové mají vytetovaný cejch... A tady toto se mezi nimi bere smrtelně vážně...

Ale pravda, jak už by to fungovalo při hře je nejisté... Budu číst dál a pak se uvidí...

Prvek nejistoty je podle mě dost zásadní... Jít po stezce alchymistů je obtížné a nemáš jistotu, jestli všechno utrpení, které kvůli ní prožíváš, má nějaký smysl...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 10. 9. 2007, 11:49

Ano v malém počtu to může být vynikající. Netroufl bych si do toho jít v pětičlenné skupině.

Kdybys někdy pořádal něco herního tak dej vědět, rád přijedu kamkoli...
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Raven
Příspěvky: 4216
Registrován: 6. 11. 2006, 07:40
Bydliště: Brumov

Příspěvek od Raven » 10. 9. 2007, 13:58

Téma, z nějž vzejde mnoho zla...
Hráli jste už hru Promethean: the Created?
Ne
Jaká se vám zdála?
Vzhledem k tomu, že jsem neměla tu čest, tak...
Ale: děkuji za optání
Co hlavní myšlenka?
otázal se neodbytně...
Hmm..
nejezte tučné
Dá se z ní vytlouct smysluplný&zajímavý příběh?
Jenže... to není ta otázka.
Otázka totiž zní:
Zčeho se NEDÁ vytlouct zajímavý příběh?
"Make BDSM, not war, sister."

Sosacek
Příspěvky: 20609
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 10. 9. 2007, 13:59

Co takhle "da se z ni snadno vytloutct pouzitelny pribeh" ?
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 10. 9. 2007, 14:32

Přiznám se, že doma ty pravidla mám, ale nějak sem se do nich nebyl schopen začíst (stejně jako do mágů a upírů).
Myšlenka hry je sice hezká, nedokážu si však představit, že by to dlouhodobě fungovalo jako hra více osob. Hledání vlastní duše mi totiž nepřipadá jako něco, co by se dalo dělat ve skupině. Nakonec se budou stejně muset rozejít a jít každý vlastní cestou. (Ale nějak zaonačit by se to samozřejmě dalo).
Možná kdyby se to hrálo ve stylu MLwM. Nevím.
Každopádně, klidně bych si nějakého toho golema zahrál. :)
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7208
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Příspěvek od Faskal » 12. 9. 2007, 15:24

Hrát to jako MLwM mě napadlo, už při čtení úvodní povídky... Ono to tak skutečně místy vypadá...

Jak snadno se z toho bude stloukat příběh závisí dost na tom, kdo to bude sbíjet... Tudy asi taky cesta k objektivní otázce na kvality, jež ocení hráč/vypravěč, nepovede...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 19. 9. 2007, 09:52

Prometheana jsem cetl - tedy pasaze obsahujici flavour, nikoliv pravidla a mechaniky.

Je to zajimava hra, ale v podstate jen zopakuji zde padly nazor na to, ze ji lze hrat jen velice obtizne ve skupine, protoze jsou ty postavy stavene hodne dovnitr a hodne individualisticky.

Hodnotim na te hre vyrazne kladne hlavne promyslenost a "dospely" pristup k tvorbe postavy a samotne hre. Uprimne me to prekvapilo po VtR a MtA.

/P.S.: ChtD i ChtL jsou podle me vyrazne dokonale skupinove hry a ackoliv u ChtL jsem musel tu myslenku hledat dele, tak mi prijdou herni principy vedouci ke stvoreni skupiny jako dobre promyslene a funkcni.

Uživatelský avatar
SEB
Příspěvky: 588
Registrován: 14. 6. 2005, 13:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SEB » 17. 10. 2007, 15:35

Prometheany jsme hráli jednou. Ve skupině, prvních pár hodin po probuzení...
Spojit příběhy postav dalo hodně práce, ale podařilo se.

Uprostřed noci jsme odpadli a začali vtipkovat, ale druhé sezení (oddělení dvou postav od skupiny) bylo super od začátku až do konce.

Pak jsme to nějak zhruba uspokojivě zatnuli, ale na další dvě postavy co nevystupovaly v druhém sezení se nedostalo, vyzněly do ztracena, což byla škoda (jednu hrál Sirien - Ulgana tušim)

Obecně mám z Prometheanu radost. Skvělá NPC, skvělé mechaniky, skvělé schopnosti.

Jen je občas problém udržet to v nějaké schůdné atmosféře a vyhnout se křečovitému ohýbání dění, aby do sebe všechno zapadalo. Když to do sebe zapadne, neuvěřitelná hra.

Rady jak to hrát bych i měl, ale jen teorii. Hrál jsem se zkušenejma lidma, kromě Siriena jsem s něma hrál několik let tucty her, a Sirien do skupinky zapadl bez problémů.
---
Servant of my own vice.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 10. 2007, 15:43

Na to druhý hraní mi nějak nevyšel čas, pokud se pamatuju, což je škoda, docela mě to bavilo
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5119
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 17. 10. 2007, 16:15

Faskal píše:Já jsem zvyklý na komornější hry (až bych řekl 1vs1), takže beru menší počet jeako samozřejmost...
Pak se ti ovšem neprojeví ona povahová rozdílnost jednotlivých postav, což je, jesi sem to dobře pochopil taky docela důležitá záležitost...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7208
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Příspěvek od Faskal » 17. 10. 2007, 22:11

Muy bien...
Mě se ta hra jen tak od pohledu fascinuje...

Fritzi, má to něco do sebe.
Ale celý svůj hráčský život jsem byl v družině pěti hráčů a hra 1+1 mi přišla naprosto fantastická. I když je pravda, že na PtC jsem to ještě neaplikoval.

Jinak tiše sedávám na přednáškách mimo jiné o alchymii, a už se tak mimo řečí pronesla slova Azoth a Flux [muhehe]
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host