Mage: The Awakening

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 8. 2007, 12:11

hm, anglofonní koutek, chvíli sem se divil, že RPGnet maj mít jinej skin

MtAwk má pár zásadích problémů

Exarchové - dodávají hře to, co tam IMO nemá být - Tamti velcí zlí nám nakopali prdel a jdou po nás, ale jsou mimo naši moc, ajajajaj... co budeme dělat? Skutečnost, že jsou mimo kosmologický dosah je posledním hřebíčkem do této rakve.
Technokracie v MtAsc sice také měla ten nádech "Jsou velcí a nakopli nám zadek a teď v tom pokračujou", ale technokraté byli jen další máové, navíc, ačkoliv vyhráli ascension war, tak skončili ve stejné mizerii, možná ještě horší, než Mystické tradice, takže šlo o soupeře, který ač byl mocný, byl v dosahu a nebyl nad vším.

Paradox - mi v nové edici přijde docela dost nudnej. Jeho vcelku vypočitatelná povaha sice hezky sedí do nové kosmologie, nicméně stará varianta byla mnohem zajímavější a hlavně nutila mágy, aby si mnohem víc rozmysleli používat mocnou nebo veřejnou magii. nWoD paradox je v tomhle směru docela nemotivující

Celej ten humbuk kolem Atlantidy, počínaje tradicema konče celou tou mytologií - je hroznej. "vezmeme nějaký cool fantasy a dáme ho do WoD, co vy na to?"

Mystika - magie v mázích m jeden základní problém oproti magii v upírech nebo pejscích - postrádá ten prvek mystična. Stará edice sice mystičnem také extra moc nemávala, ale nová ztratila i to málo.

Tutlalství WW - vezmete si další knížky o mázích a najednou zjistíte, že ta Atlantida vlastně vůbec bejt nemusela, a že i ten supernal world je možná trochuo něčem jinym, a potom taky...
...proč tohle není naznačenouž v první knížce? Nevím, ale mě osobně tenhle přístup docela vadí.


Na druhou stranu je v nWoD hezké, jak se tam prolínají jiné magie než ta jedna o které je teď řeč. Kdybych měl hrát delší kampaň mágů v nWoD, tak mojí prví příručkou vůbec bude Second side, a k MtA se možná ani nedostanu - Promethean docela hezky ukazuje, jak nWoD prostupuje alchymie. A alchymie nWoDu je způsob, jak udělat nové Sons of Ether mnohem víc cool než bli předtim. možnost mluvit se spiritami je také docela zajímavá... atd. Prostě magické schopnosti kterých lze dosáhnout bez awakeningu mi v nWoD přijdou jako hlavní potenciál k hraní mágů

(Peekay: omlouvám se, ale mám takové tušení že v tradici své arogance budu obdobné závorkové připomínky se škodolibou radostí srdečně ignorovat)
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Fingrin
Příspěvky: 20
Registrován: 14. 8. 2007, 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingrin » 17. 8. 2007, 12:15

Old Mage was my beloved game, bu I will explain why magic in new MAge isnt inferior, and why new Mage is better game.

In old Mage we had such elements like: avatar, global war, almost only improvised magic (rotes werent so developed at thi time)

The problem was, that players used almost only magic to achieve even very mundane things. They lifted chairs, lighted ligths, created things from pockets in their clothes. The Mage beginner was able to kill any Vampire with one simple spell (prime sunlight).
Mage players didnt use skills, because they were useless in comparison to magic.

Avatar and quest to ascension was like second game. In group of five players it was almost impossible to play avatar quest and to play normal game. Aditionaly it was very difficult to new players undertsand what is avatar.

It was hard also to understand how to create magic for new players. The guide was very very short.

The global war made Mage the Ascension often game in play and seek. Mage wasnt dark, it wasnt wordl of darkness, it was world of war.

In new Mage you can still create improvised spells, but rotes are esiaer and safer. But you choose :)
Rotes uses tour skilles what give you big advantage, and makeœ skills very, very usefull.

Mage bveginner cant easilu killa Vampire. They are different but equal. Vampires have weaknesses and Mages have too.

Mage cant achieve everything with magic without consequences. And its good because players learn to use their wits.

There is no avatar, no game in game, but still the personal pilgrimage is important, and now we have Wisdom trait to control this.

There is no global war. There is struggle and mystery, bu its not so easy to understand and observe like in old Mage.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 8. 2007, 12:52

Smím se ze zájmu zeptat proč píšeš anglicky?

Chyba - v nových mázích smozřejě je globální válka - orákula proti exarchům, pět tradic proti... jak sme to překládali? Zvěstovatelé trůnu?

Naprosto nesouhlasim v otázce rutin (rotes) - improvizovaná magie byla to, co dělalo z MtA MtA. Magie která se přizpůsobovala situaci, magie která odpovídala mágovi. Rutiny jsou přesně ta magie, kterou nějak nemám rád, konkrétní kouzlo, které se snažím do situace napasovat. Je to také přesně to, co MtAwk vyčítám - fantasy mágové ve WoD.
Ve staré edici rutiny ani vytvořit nešly, bylo to proti magii jako takové - proti systému subjektivníc realit jdoucích proti konsenzu. Rutiny jasně vyjadřují to, co se mi nelíbí na systému watchtowers a jim náležících supernal realmů - všichni mágové to mají stejné, kde je ta rozmanitost?

Další věc ve které se pleteš je, že ve starém WoD nemělo smysl mít dovednosti. Magie byla subjektivní projekcí toho, v co mág věřil. Dovednost vyjadřovala jeho znalosti... ale to jenejspíš o tom, jak to kdo pojal... my na to hráli a docela to fungovalo.

Na Festivalu fantazie jsem měl několik hráčů na opengaming mágů. Nikdo z nichmágy předtím nehrál, zato hráli úplně odlišné systémy maie (DnD atd.). Vysvětlit jim jak magie funguje mi zabralo necelou hodinu a potom jí byli všichni schopní odehrát výborně.

Avatar byl ve starém systému jedna z věcí, kterou jsem měl opravdu rád, myslím že to je dost subjektivní, takže se o ní nemá smysl moc bavit.

A co se Wisdom týče, tak tak, jak je uvedená, mi nějak moc nesedí. Ale to je diskuse sama pro sebe (uznávám že je dobře, že se do hry vloudil nějaký morální prvek, ale nesedí mi moc mechanika a její nastavení)
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12642
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 17. 8. 2007, 12:53

I found the new system and world too easy. I mean, it is easy for begginers, but that makes it kinda too simple. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Fingrin
Příspěvky: 20
Registrován: 14. 8. 2007, 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingrin » 17. 8. 2007, 12:58

Why I write english? Because i cant write in Chekish or Slovakian.

I think the cosmology in ne Mage is so complicated as in old one.

We have Abyss, Fallen Wrold, Twilight, Shadow, Gauntlet, Five Supernal Realms, Dream and Astral Planes, and somethin below Fallen World.

When you dig in in new Mage you discover new layers.

There are so many strange things that I still discover something new in rulebook.

In some aspects its more complicated than old Mage.

Sosacek
Příspěvky: 20605
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 8. 2007, 13:01

About global war -- it's not about saving the world and becoming gods, it's about survival. It's the same shift as in WtA -> WtF, and something I actually like.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 8. 2007, 13:04

škoda až sem přijde někdo, kdo nerozumí anglicky, ale měl by co říct...
I found the new system and world too easy. I mean, it is easy for begginers, but that makes it kinda too simple. (:
yeah, exactly. Snad poprvé po dlouhý době co s Pietou souhlasim.

Jinak já nemluvim ani tak o složitosti kosmologie, jako spš o tom, jak na mě působí
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Fingrin
Příspěvky: 20
Registrován: 14. 8. 2007, 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingrin » 17. 8. 2007, 14:12

Werewolf the Apocalypse is so much different form Werewolf the Forsaken. Its an abyss between them :)

In Mage the Ascension the global war motive is very important. I know that Technocracy is the strongest and they try to hunt down other Mages. And thats one of biigest flaws of old Mage. The eternal conflict is too strong, and Magical Traditions still can win :P

New Mage is more about Awakening than Ascension, more about personal journey and mysteries than fight and escape.

But the main drawbacks of my beloved old Mage are:
the world full of holes which make mages invincible, the poor mechanics, too small descrition of "how to use magic", some overpowered spheres, and some underpowered and totally strangle (like prime in old Mage).
And its to easy sometimes in indication what is balck and what is white. And sometimes its only the game about making spells and not about journey into yourself.

Thats why i like new Mage more. Its more mature but still more open for new players :)

Im sorry that i have too write in english :( If its a problem I can stay silent in other topics than in general category .

Sosacek
Příspěvky: 20605
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 8. 2007, 14:21

Fingrin píše:Im sorry that i have too write in english :( If its a problem I can stay silent in other topics than in general category .
No, not really. Please continue.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 8. 2007, 14:29

Fingrin:
At least our lame coleagues from CZ and SK will learn english 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Sosacek
Příspěvky: 20605
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 8. 2007, 14:34

Lame? Lame? Nooooow that's really interesting choice of words Lord Joe.

...

On topic: I don't really like the orders of new mage. Free Council si fine, but Adamantine Arrow, "we're awakened warriors!", now that is lame.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 8. 2007, 17:24

Fingrin: ok, jako jediná lama tu budu pokračovat česky. Sice bych mohl psát anglicky a nejspíš by mi všichni rozumněli, ale z mojí gramatiky a obratů byste se šly asi oběsit, což by byla škoda...

Noví mágové nejsou o nic víc o awakening než o ascension než byli ty předchozí, záleží čistě na tom, jak si tu hru uděláš. Já mám třeba rád RPG, která vypráví osobní příběhy na pozadí něčeho většího.

Je pravda, že v oWoD byl konflikt mezi Technokracií a Mystickou Devítkou základním námětem světa jako takového. To nicméně nijak nevypovídá o tom, o čem se měla hrát hra jako taková, když jsem kdysi hrál asi ročí kroniku MtAsc, tak jsme, pravda, měli nějaké ty příběhy s Technookracií, ale také spoustu příběhů bez Technokracie.

Co se týče namachrovanejch sfér, tak myslim že taková Smrt a Mysl v MtAwk nemaj Ascension co vyčítat. Prime mi vždycky připadal jako docela jasná sféra, trochu těžší na vysvětlení, ale jasná. A ROZHODNÌ bych o ní netvrdil že byla "underpowered"

Každopádně abych řekl pravdu, tak kdybych měl teď hrát mágy, tak si vezmu základ z Ascension, a doplním ho mnoha obohaceními z nového WoD
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Sosacek
Příspěvky: 20605
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 8. 2007, 17:33

1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 23. 8. 2007, 13:19

to si zde, chlapici, tou anglictinou honite ego jak jste dobri nebo k cemu to je?!? :roll:

sirien zcela spravne poznamenal, ze by se treba obcas na tomhle ceskoslovenskem foru rad do debaty zapojil i neanglicky mluvici jedinec, treba by mel i co zajimaveho rict, ale nejak mu to znemoznite!

fakt nevim, co si o tom mam myslet... $cry$
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 23. 8. 2007, 13:31

Smrku, smrku, su tu zopar ujov z Polska, ktori zacalo po anglicku, lebo nevedia po cesku ani slovensku, takze ta debata ide dvojmo... Trochu rozumeju, ale hovorit nevedia. 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host