Mage: The Awakening

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Mage: The Awakening

Příspěvek od Jiron » 17. 5. 2007, 11:07

Opět rozjíždím takovéto téma. Přiznávám, že debata o jednotlivých rozšířeních světa temnoty tady docela chybí takže je rozjíždím já.

Co si myslíte o Mágách? Líbí se vám? Hrajete je a jaké máte zápletky? Také si občas říkáte když si vybíráte dům tak aby bylo poblíž elektrické vedení, díky kterému se dokážete ubránit jen s dvěma puntíky v Silách? A vůbec!

Prosím o to aby tady neprobíhala diskuse na téma Ascension x Awakening, toto je o Awakening. Díky

Pište názory, dotazy a vůbec. Pojďme trochu oživit tuhle sekci ať mám aspoň někdy kam psát. :wink:
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 5. 2007, 11:10

Priznám sa, že som si to chcel prečítať, ale skončil som niekde na začiatku.

Keď sa prečítam cez Dreaming Cities, tak to možno znovu vytiahnem, aby som si to oživil ;)

Toť veškerá moja skúsenosť! Ale keďže mágia je moje, tak to nenechávam ležať ľadom!
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 17. 5. 2007, 11:21

Joe: v tomhle směru je velmi pěkné Mágské demo. Když jsem si ho četl tak jsem najednou zjistil, že umím myslet jako mág. Tak třeba jsem přestal hledat klíče před zamčenými dveřmi a vymyslel asi 5 způsobů jak je magicky odemknout a to prosím ve vteřině.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 5. 2007, 11:28

Jiron píše:Joe: v tomhle směru je velmi pěkné Mágské demo. Když jsem si ho četl tak jsem najednou zjistil, že umím myslet jako mág. Tak třeba jsem přestal hledat klíče před zamčenými dveřmi a vymyslel asi 5 způsobů jak je magicky odemknout a to prosím ve vteřině.
Čítal si všetkých 8 častí, čo má WW na stránkach? Je to robené ako pokračovanie s postupným pridávaním features z pravidiel?
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 5. 2007, 11:33

Jiron: Obávám se, že Ti nevyhovím. Nejde mluvit o awk a nezmínit se o asc.

MtAwk není špatné. Ujde. Má spoustu věcí, tkeré se mi líbí - například přidaná arkána Smrt a další věci.

Ale... oproti asc mi přijde omezené. Celkově se mi nelíbí a to z jednoho jediného důvodu - začalo to být na můj vkus příliš jednoduché a trochu pohádkové - celá ta Atlantida a tak. A hlavně - pět druhů mágů, pět řádů... ok, fajn, jak chcete.
Ale všech těhle pět druhů mágů... by ve staré edici bylo vlastně jen jedním řádem, resp. pěti domy Hermetiků. V celém awk mi schází to, co má na asc tak rád - rozmanitost, variabilita. V awk je magie všech mágů Atlantská magie... nuda. Už to nemá to původní kouzlo.

Takže asi tak... sorry že sem srovnával, ale pro hráče starého systému nejde hodnotit nový, aniž by ho přirovnal.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 17. 5. 2007, 11:40

Joe: Nečetl jsem je všechny, četl jsem jen to první.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 5. 2007, 11:42

Tak prečítam ja a poreferujem ;)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12646
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Mage: The Awakening

Příspěvek od Pieta » 17. 5. 2007, 11:54

Jiron píše:Prosím o to aby tady neprobíhala diskuse na téma Ascension x Awakening, toto je o Awakening.
(...)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 17. 5. 2007, 12:25

Pre mna najzaujimavejsia tema Magea je "zijeme vo svete, ktoreho zakonitosti nechapeme". Preto samozrejme mojou naoblubenejsou zapletkou je samotne Prebudenie sa. Rozbitie stareho svetonazoru postavy a postupne budovanie noveho z trosiek vzniknuteho chaosu... o tom to podla mna ma byt.

V momente, ako su si postavy vedome svojich schopnosti etc. uz pre mna hra trochu straca potencial, a vznika nebezpecie, ze sa to cele zvrhne na Marvel SuperMages.

Neplanujem sice svoju hru ukoncit, ked uz budu mat zucastnene postavy jasnu predstavu o tom, co dokazu a ako to funguje, budem sa ale snazit dalej navodzovat atmosferu stratenia sa vo svete, ktory nechapeme.

(Sirien - ak nedokazes hovorit o Awakeningu bez Ascensionu, tak bud ticho a nevyjadruj sa vobec. Zelania zakladatela diskusie boli myslim dostatocne jasne...)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 17. 5. 2007, 12:34

Ano procitnutí a vše co po něm následuje je velmi dobré téma a musím říct, že stejné to je i u všech ostatních WoD her. Faktem ale je, že u mágů je to opravdu o tom, že se probudí a najednou vidí že všechno je jinak.

Já mám docela rád psaní Procitnutí jako povídek (třeba pro pregen charaktery).
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 5. 2007, 14:36

S magama je docela sranda, a to demo se mi libilo, ale bohuzel to stiha typicky problem WW - desitky knizek a stovky stranek textu.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Fingrin
Příspěvky: 20
Registrován: 14. 8. 2007, 23:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingrin » 17. 8. 2007, 11:00

Mage the Awakening - what this game is about?

The key words are: Mystery and Secrecy. Knowledge and Power,Wisodm, Loss and Path, Local, and finally Horror

Mystery - one of main themes of MAGe is revealing mysteries of Fallen World, finding artifacts, encountering strange entities, knowing other real names

Secrecy - Mage must protect himself. He must keeps his and others secrets. When his secrets are revealed it makes im vulnerable to all form of attacks and harm.

Knowledge - new Mage is abotu discovering Knowledge, Knowledge is Wisdom, but Knowledge is also Power

Wisdom versus Power - Mages can rule weaker sleepers (mortals), they struggle fo power, wealth and allies. But its against WIsdom to gain personal Power with only own agenda in mind. Mages have to resist using magic if they want to walk path of wisdom. Mages have to limit their own power and weakness to achieve the final goal - wisdom and Ascienson.

Loss - Mages are loosers, traped in fallen word with only sparks of knowledge and magic. The winners are Exarchs. They slayed gods and claimed their power in eternal realms. They live in source of all magic, an they influence Fallen World by their agents.
Mages lost but they have chance to fight back and ascend to supernal realms to become gods. But Fallen World is limiting their powers, its punishing them. And two worlds - supernal and fallen are parted by the Abyss, eternal Void full of things that shouldnt be

Local - new Mage is a game about local conflict. Game about politics in one city, about figts between cabalas. You realise uoy and your cabala goals. The local Consilium rules. The situation in every corner of world is different.

Path - Mages have their paths. Their source of mystic power. For ones its watchtower of Arcadia, for others Watchtower of Stygia. Mages follow their path all live, struggling withe their own weaknesses and misunderstanding of others.

Horror - Mage is a game of horror. Everything has its consequences. Mages can kill and doom mortals. They cam make mistakes that can change the world. Bad and vulgar using magic makeœ terrible things. And there are terrible things in Abyss which come to our Fallen World. And they want to use you, deceive you, kill you. They are horrors beyond imaging. Sometimes very subtle,full o serecy creating their own agendas. Sometimes mindless and destructive.

What is Mage for me?

Its very difficult game. The most difficult from new World of Darkness. New mechanic of magic is very good, the new accents in new MAGe are very intriguing. There is a sea of possibilties. And mages have their limits. They arent more powerful than vampires or werewolves. They are still mortals. But they know the truth :)

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 8. 2007, 11:10

I can agree that M:tAw is a hard game... I tried to read through (never touched by WoD in any way) and was somehow discouraged after dozen pages... Did not personally appeal to me that much at first reading.

If though someone would run a game and I could watch and learn, I guess I would better understand it and it would be easier.

It is just that I like games with lighter rules, that is all 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12646
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 17. 8. 2007, 11:40

Joe: The core book, just like other nWoD games, is rather dull and uninspiring. Nobody knows why. (-;

Fingrin: Written like this, I see a game I should love. I guess I got lost in the practical implementation of the idea - I guess I can't really wrap my head around the cosmology, something doesn't click.

Also, I seem to be one of the few who loved the old Mage but think the new magic system is vastly inferior to the old one.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 8. 2007, 12:05

I'm on the same side as Pieta. Too much stereotypes and too much ... too much whitewolf to me. I can imagine game without paradox, without relative reality (which I found inexplainably cheap), without rigid orders ... I liked dreaming cities for example, but mechanics are almost ridiculously bad, I don't really care about lightning range in centimeters.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host