Vampire the Masquerade

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7565
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 24. 4. 2007, 14:32

2 Bifi: Heh. No nemuzes se mi divit. Kdyz me to fakt rozciluje :)
smrq píše:a proc tolik touzis po vyvolani bestie? imo neni naskodu, ze se projevi jen skutecne obcas. vlastne si myslim, ze by tomu melo presne takhle byt i v normalnim upirove zivote - bestii by se melo propadat jen vyjimecne.
No nechci mit tu hru zcela bestialni, ale chci aby byla i o bestii. Obecne vidim v bestii jednu z nejdulezitejsich slozek VtM. A to jak Sabbat tak Camarilla. I když u obou plni trochu jinou roli v probehu. A konkretne v Sabbatu, kde je jedno z temat prijeti vlastni podstaty se vsim vsudy (Sabbat preci nasleduje Cainuv priklad, kdy vedome odmitl bozi odpusteni), a tedy prijeti i vlastni bestiality.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 25. 4. 2007, 08:44

prit se s tebou nebudu, dokonce mas imo pravdu, jen bych nezapominal na milansky kodex. jak jsem jiz psal: o sabatu tvurci jen psali, ze je mnohem volnejsi. v praxi pak vymysleli milansky kodex, diky nemuz je skoro vsechno zakazane. :D
osobne vidim rozdil mezi cam a sab spis nez v bestii prave v hrani vinculla, coz se ale probira nekde jinde.
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7565
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 25. 4. 2007, 10:19

Vsak ja jsem rikal jedno z temat, ne hlavni temat. :wink:
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od lev » 22. 10. 2008, 12:34

Bajo píše:Jaké příběhové téma si u upírů vybíráte?
Najsilnejšia téma mi príde jemne prepletená rôznymi knižkami k Vampire - čerstvo po Embrace je hráč oboznamovaný so svetom za závojom noci - aby videl tú najhoršiu špinu, čo ľudia dokážu robiť. Ľudia - a najsilnejšie je to napr. v poviedke o snuffe v Clanbook Giovanni. To precitnutie do sveta, v ktorom hráč a postava vidia spoločne úpadok ľudstva a jeho ohavnosť, mi príde veľmi silná téma - a narozdiel od nás ľudí, upír pred tým nemôže zavrieť oči a tváriť sa, že sa ho to netýka, pretože je len figúrkou vo väčšej hre. To, že jednou z beští v hre je človek ma mrazí a je to vynikajúci námet na hororové hranie.
Na čem příběh stavíte?
Staviam ho na tom, že sa snažím poprieť to, čo definuje hráčsku postavu. Ak napr. hráč si zakladá na Humanity, tak ako GM chcem vytvárať scény, kde budem staviať postavy pred dilemy bez správneho riešenia, ale aj im ukazovať, že samotní ľudia a teda aj "ľudskosť" má svoju odvrátenú stránku, a tak v nich spochybňovať ich snahu o kontakt s Humanity.

Inak ad pravidlá, k tomu odporúčam skvelú knižku Play Dirty od Johna Wicka (prípadne aj skvelé eseje od Kubasika)

O pravidlá sa dá oprieť ľahko. Ak si niekto naťuká do Dodge 5 bodiek, tak sa mu môže stať, že v nejakom konflikte sa mrštne uhne strele, len aby to za ním schytala jeho milovaná osoba.

Pre mňa je cieľom, aby nezáležalo koľko má kto bodiek v akom atribúte na char sheete. Ak otáčam silné stránky postáv proti ním, tak sa hra posúva do tragickej roviny, ktorá Vampire sedí.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 23. 10. 2008, 12:34

Moj osobny maly rant o tom, ako si myslim, ze treba hrat Vampira a ine WoD hry:

Na vseobecnej dejovej urovni (ked si pozrieme prirucky) je Vampire velmi metaplot-powered hra. Mnoho ludi toto povazuje za nedostatok - vznikaju sentimenty ako "Preco by ma mala trapit nejaka velka mega-politika? Je to dopredu nascriptovane v knizkach, zapojim sa maximalne ako divak. Nie je tu pre moju postavu ziaden priestor na osobne prejavenie sa". Musim povedat, ze podla mna je toto neopravnene.

Najbeznejsi argument proti metaplotovym hram je, ze "nie su dostatocne osobne pre postavy". Podobny komentar je pomerne bezny o Dark Sun Boxed Sete #1 "Freedom". Pre neznalych - je to modul o povstani otrokov v zeleznych baniach a naslednom zvrhnuti panovnika mesta. Na rozdiel od bezneho ponimania vsak vsetku slavu (povstanie, zvrhnutie) zoznu tri NPCcka... hraci su iba dalsimi z mnohych otrokov v mase. Napriek tomu ide o fantasticky Boxed set. Preco? Lebo uz samotne zucastnenie sa vyzaduje nemale rozhodnutia, dilemy a osobne obete.

Takto isto v mojom ponimani funguje aj Vampire (a WoD vo vseobecnosti) - napriklad metaplot diktuje, ze v klane Assamite nastane obrovska schizma, nasledkom ktorej zomru stovky Rodnych, a nakoniec polovica klanu odidu ako Schizmatici do Camarilly. Je povedane, ze hlavnymi hracmi v tejto zalezitosti su Ur-Shulgi, Al-Ashrad a Tegyrius. To ale neznamena, ze Schizma samotna neponuka obrovsky potencial na osobne naplnenie pribehov postav - Na ktoru stranu barikady sa postavia? Preco? Ake to bude mat pre nich nasledky? Ktori z ich priatelov budu na opacnej strane? Co ma vacsiu cenu, priatelstvo alebo ideologia? Kedy je treba za ideu zomriet, a kedy je treba za ideu vrazdit?

Velmi podobne su na tom aj ine WoDy - napriklad taky Mage. Ano, ta hra je o boji s Technokraciou... nemala by vsak byt o samotnom boji (ktoreho vysledky by postavy nemali ako vediet ovplyvnit - keby vedeli, dostavame sa do kategorie epickej fikcie, ktoru zvladaju ine hry omnoho lepsie). Nie, malo by to byt o vyrovnavani sa s dosledkami tohto boja.

Pouzijuc filmovu paralelu: WoD ma byt podla mna film, v ktorom sa biju titani na oblohe a vsade naokolo lietaju trosky. Kamera ako taka je vsak zamerana na zemsky povrch, kde sa niekolko jedincov zufalo snazi vyhybat tymto padajucim troskam. A v tomto vyhybani sa (aku cenu musia zaplatit za vyhnutie sa, co sa stane ak sa nevyhnu) lezi obrovsky potencial.

Inymi slovami: Metaplot je pre NPCcka, jeho dosledky su pre PCcka. Je to ohen v krbe, pred ktorym sa hraju deti. Sala pre ne teplo a svetlo, umoznuje hry s tienmi... v samotnom strede ohna ale deti nemaju co hladat.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Sosacek
Příspěvky: 22472
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 23. 10. 2008, 12:42

lev píše:Pre mňa je cieľom, aby nezáležalo koľko má kto bodiek v akom atribúte na char sheete. Ak otáčam silné stránky postáv proti ním, tak sa hra posúva do tragickej roviny, ktorá Vampire sedí.
wow.

to bych hrat nechtel.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 23. 10. 2008, 12:46

Sosacek píše:to bych hrat nechtel.
Ako by mal vyzerat Vampire, aby si ho chcel hrat?
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Baelara
Příspěvky: 45
Registrován: 22. 9. 2008, 10:26
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Baelara » 23. 10. 2008, 12:48

Mega-veľká politika ťa netrápi, ona ťa ovplyvňuje, a je zdrojom dilem. A myslím, že do atmosféry sa hodí, keď si hráč/postava uvedomuje, že sa môže rozkrájať a nič s tým neurobí - akurát môže dostať na hubu, nech sa rozhodne akokoľvek.

Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od lev » 23. 10. 2008, 12:49

Peekay píše:Metaplot je pre NPCcka, jeho dosledky su pre PCcka.
Toto je presne ako to vnímam aj ja. Naučil som sa to už pri Great Pendragon Campaign, a zastávam názor, že ak sa s Metaplotom dobre pracuje (rozumej, neodpútava sa ním pozornosť od osobných príbehov PCčiek), tak je to výborná pomôcka do hry.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

Sosacek
Příspěvky: 22472
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 23. 10. 2008, 15:01

Peekay píše:
Sosacek píše:to bych hrat nechtel.
Ako by mal vyzerat Vampire, aby si ho chcel hrat?
Mluvil jsem o tom aspektu, kdy jako hrac vyrobis postavu tak aby neco umela, v necem vynikala a vypravec ci to pak sebere.

Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od lev » 23. 10. 2008, 18:35

Ja jej ale neberiem niečo čo vedela (to jej môžu leda tak kocky). To, že je dobrá v tej vlastnosti ja nemám ako ovplyvniť.

Ja len potiahnem hru do smeru istej formy "postava uspeje za cenu, aby si priala aby neuspela".

Ale chápem, že takýto prístup nevyhovuje každému, preto ho aj preberám pred hrou - no na Vampire mi osobne veľmi sadne.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 23. 10. 2008, 22:03

jednak bych rad rekl,ze zcela a zasadne souhlasims peekayem. imo by kazdy ST/PJ/GM mel nejaky podobny prvek do svych her zakomponovat. hru to neskutecne ozivi...
Pre mňa je cieľom, aby nezáležalo koľko má kto bodiek v akom atribúte na char sheete. Ak otáčam silné stránky postáv proti ním, tak sa hra posúva do tragickej roviny, ktorá Vampire sedí.
zni to krute,zavani to zneuzitim pravomoci vypravece,ale...
VtM je personal horror. primo v prirucce je psano, ze postavy se mohou rozkrajet,ale nakonec se kazda jejich snaha obrati proti nim. v tom je to prokleti upiriho zivota.
imo je tento pristup v teto hre spravny a ST by jej mel aspon krapet vyuzivat. je to jedina cesta jak naplnit v praxi to,ze upiri ve svem nezivote postupem casu trpi a to az do te miry,kdy otupi a prestane jim zalezet na lidech a jinych pomijivych vecech.
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Vampire the Masquerade

Příspěvek od Nossie » 18. 3. 2011, 08:57

Hm no škoda, že to bude jen pro účastníky The Grand Masquerade... doufejme, že to nějaká dobrá duše předělá do pdf a vydá do světa, ráda bych si to přečetla :)

http://www.flamesrising.com/vampire-the ... y-edition/

Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 673
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Vampire the Masquerade

Příspěvek od BasilisK » 18. 3. 2011, 09:09

Mohli by to hodit do normálního prodeje. Maškarádu jsem nějakou dobu sháněl a ve sbírce mi pořád chybí.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)

Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Vampire the Masquerade

Příspěvek od Nossie » 18. 3. 2011, 10:25

Taky nějak nechápu proč to chtějí vydat jen pro ty co dorazí na Grand Masquerade, asi nemají dostatečnou návštěvnost, tak chtějí tímhle zvýšit návštěvnost, jinak nevím proč to neplánují dát do normálního prodeje...

no já doufám, že aspoň to pdf se mi dostane do ruky...

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host