Vampire the Masquerade

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Vampire the Masquerade

Příspěvek od Bajo »

Vampire the Masquerade
(anotace)
Obrázek

Kdo tady hrajete, nebo jste vlastně hráli VtM? Třeba včera jsem celkem dost přemýšlel o systému (v seminárce zrovna rozebírám WoD) a došel jsem k několika závěrům. Myslím že hře může celkem dobře pomoci, ale sámotní WW nabádají aby se moc nepoužíval.
Jak vlastně hrajete VtM?
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Ještě jednou to zkusím, tentokrát konkrétně:

Jaké příběhové téma si u upírů vybíráte?
Na čem příběh stavíte?
Jaký v něm hrají roli postavy?
Opíráte se při tom nějak o pravidla?
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vandalicus »

takže zkusím dle svého svědomí a vědomí:

příběhové téma je u mě jednoznačně noční město. Já za to nemůžu, že mě vždycky noční metropole fascinovaly $P každopádně snažím se hráčům ukázat všechny aspekty města, a protože jsme ve WOD, tak hlavně ty temné. A dávám jim na výběr, jestli se tím nechají strhnout nebo ne.
Atmosféra je nejdůležitější část příběhu, a já se snažím hlavně o paranoidní náladu. Snažím se, aby příběh nějak žil tak nějak sám o sobě. Postavy v něm většinou nejsou nejdůležitější hybatelé, většinou tvoří "jen" ovlivňující faktor. V imaginárním případě, že by jenom pozorovali, tak by se příběh odehrál nezávisle na nich. Oni mají pouze možnost do něj zasáhnout a nějak ho nasměrovat.
Pravidla řeším spíše volněji... než abych řešil úspěch pomocí kostek dávám jim možnost zahrát danou situaci a z toho hodnotím míru úspěšnosti. Pravidla obecně používám spíše jako inspiraci pro svět a jeho problémy.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Monco píše:takže zkusím dle svého svědomí a vědomí:

příběhové téma je u mě jednoznačně noční město. Já za to nemůžu, že mě vždycky noční metropole fascinovaly $P každopádně snažím se hráčům ukázat všechny aspekty města, a protože jsme ve WOD, tak hlavně ty temné. A dávám jim na výběr, jestli se tím nechají strhnout nebo ne.
Atmosféra je nejdůležitější část příběhu, a já se snažím hlavně o paranoidní náladu. Snažím se, aby příběh nějak žil tak nějak sám o sobě. Postavy v něm většinou nejsou nejdůležitější hybatelé, většinou tvoří "jen" ovlivňující faktor. V imaginárním případě, že by jenom pozorovali, tak by se příběh odehrál nezávisle na nich. Oni mají pouze možnost do něj zasáhnout a nějak ho nasměrovat.
Pravidla řeším spíše volněji... než abych řešil úspěch pomocí kostek dávám jim možnost zahrát danou situaci a z toho hodnotím míru úspěšnosti. Pravidla obecně používám spíše jako inspiraci pro svět a jeho problémy.
Super někdo se chytl 8)

Jestli to chápu dobře, vytvoříš živoucí kulisy a postavíš do nich postavy. Je jen na nich, jeslti se do víru událostí zapojí a jestli se je nějak pokusí ovlivnit. Myslím že jsem to tak taky hrál, když si zhodnotím poslední hry. Ale mě třeba, po té co jsem si to promyslel, se to přestalo líbit a přemýšlím právě o jiném přístupu. Měl jsem určitou předtsavu o hře a k té se přes tohle asi těžko dostanu. Každopádně co mě zajímá:
Proč prefereješ tento přístup a co se ti na něm líbí? (protože já netvrdím, že je špatný)
Taký by mě zajímalo, pokud postavy nemají být hlavními hybateli, kdo jimi je a jakou mají tedy úlohu postavu? Říkáš že tématem je paranoi, tedy nedůvěra. Proč a jak toho dosahuješ.
Poslední věc co mě zajímá, říkáš že nepoužíváš pravidla. To chápu, u WoD je to celkem běžné. Než se zeptám proč, doporučuji kvůli jednoduší komunikaci přečíst toto.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vandalicus »

Proč ho preferuji a proč se mě líbí? Nemám moc rád hry, kdy jsou postavy středobodem vesmíru. Proto se snažím vytvořit prostředí funkční nezávisle na hráčích. Ty mohou být pouze jeho součástí. Na druhou stranu, ještě se mi nestalo že by postavy seděly v koutě a nic nedělaly. :wink: Možná mám štěstí na hráče, ale většinou se do děje vecpou a většinou dokonce tak, jak jsem zamýšlel. Tohle vše souvisí s vytvářením té atmosféry. Události okolo plynou a nečekají na hráče. Často proto vzniká situace nebo spíš pocit "že jim něco uniká". Taky málokdy používám pevné zápletky do začátku - místo abych partu přesvědčoval já, aby něco udělali, spíš každému z nich rozdám samostatně informace a zprávy, a pak už nechám na nich ať ty ostatní přesvědčí o důležitosti svých úkolů. Vše samozřejmě závisí na tom jak moc chci komplikovanou hru.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Monco píše:......místo abych partu přesvědčoval já, aby něco udělali, spíš každému z nich rozdám samostatně informace a zprávy, a pak už nechám na nich ať ty ostatní přesvědčí o důležitosti svých úkolů. Vše samozřejmě závisí na tom jak moc chci komplikovanou hru.
Tohle mě zaujalo. Postavy něco chtějí. Jak děláš ve hře to, že něco chtějí? Zatím to totiž vypadalo tak, že příběh se postav moc netýká. Tedy nejsou do něj osobně (myslím emotivně) angažování. Pouze se do něj nějak připletli a je na nich, co s tím udělají.
Hraje u vás nějaký význam humanity, beast, atd....?

Moje představa o hře se totiž dostala do podoby, kdy chci, aby postavy byly právě tím středobodem vesmíru. Ale není to tak, že by všechny události ve město s nimi bezprostředně souviseli a postavy tak hrál klíčovou roli v tom, jak co dopadne. Město nějaký příběh a obyvatele má. Vše se dynamicky vyvíjí. Ale to není ten hlavní příběh, který se hraje. Je to jen kulisa pro jiný příběh. Příběh, který je o postavách. Příběh města je jen jakési prostředí, které vytváří situace důležité pro postavy. A tím vlastně vytváří příběh o hráčských postavách, který je jádrem celé hry. A hlavní témata měla být právě ta, co se mi na VtM nejvíce líbí. Vnítřní boj s bestií, ztráta lidskosti, ztráta smrtelného života a vyovnání se s tím, boj s vlastními potřebami a neřestmi, spása, osamělost, hledání odpovědí, vyrovnání se s vlastní minulostí, atd... Kromě toho všeho, v mé představě o příběhu má každá postava nějaký příběhový potenciál, nějakou povahu, nějaké touhy, atd... a mým cílem je vytvářet prostředí a situace, které tyto rysy bude prohlubovat, rozvíjet a skládat do příběhu o postavách.

Edit: Jinak samozřejmě netvrdím, že takhle se to má správně hrát. Takhle bych to chtěl hrát já. Ale smyslem tohoto tématu není přesvědčit ostatní, aby taky takhle hráli, nebo aby tuto představu hodnotili. Jde mi o to vidět různé přístupy ke hře.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Qualdezar píše:Moje představa o hře se totiž dostala do podoby, kdy chci, aby postavy byly právě tím středobodem vesmíru. Ale není to tak, že by všechny události ve město s nimi bezprostředně souviseli a postavy tak hrál klíčovou roli v tom, jak co dopadne. Město nějaký příběh a obyvatele má. Vše se dynamicky vyvíjí. Ale to není ten hlavní příběh, který se hraje. Je to jen kulisa pro jiný příběh. Příběh, který je o postavách. Příběh města je jen jakési prostředí, které vytváří situace důležité pro postavy. A tím vlastně vytváří příběh o hráčských postavách, který je jádrem celé hry.
Skoro bych řekl, že popisuješ můj vztah k Exaltům. Zajímavé je, že moje představa o dobrých Exaltech a tvoje představa o dobrém VtM vedou nakonec k úplně jiným hrám.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Původně jsem si myslel, že takhle mají exalti vypadat. Ale poté jsem nabyl dojmu, že to takhle sice asi jde hrát, ale vlastně je to trochu o něčem jiném (opravdu o tom, co nás napadne na první pohled: cool managa-like uberepic fantasy).
Ovšem to není podstatné (Exalted můžeme řešit jinde). Podstatné je to, co je výsledkem hry a jak se dá jakého výsledku dosáhnout.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Příspěvek od Vandalicus »

myslím, že tě chápu. Já hraju tím popsaným stylem, protože chci aby se postavy cítily "ztracené" a jakoby pohlcené vnějším světem. Chápu, jak bys to rád hrál, a musím se přiznat se bych to taky tak viděl raději, boj s bestíí a lidskostí (teda s tou nebojuješ) (nebo možná taky :-)= ) a s tím co jsi psal, bohužel to vyžaduje mnohem větší časovou náročnost hry, kterou teď bohužel nejsem ani já ani parta schopná zvládnout. Ale plánuju s dvěma jedinci rozjet hru zaměřenou právě na tohle. víc soukromou a víc zaměřenou na vnitřní boj postav.

A¨si jsem se ne úplně přesně vyjádřil. Postavy jsou zapleteny do příběhů - akorát každá do jiného a každá jinak moc. Prostě jedna postava ví o něčem více než ta druhá a ta druhá je zase zapletena do něčho jiného, o čem ta první nemá ani ponětí. Snažím se a více méně se mi i drží udržet atmosféru nedůvěry, napětí a tajnůstkářství i mezi hráči. Ale ano, potvrzuji, že jsme zaměřeni více na boj se světem než se svým vnitřkem.

A humanity, willpower... v momentální situaci ani ne. Kdysi když jsme hráli DrD, tak jsme až extrémně hráli dle pravidel. Skoro vše se řešilo číslama a kostkama. Teď se dostáváme do druhého extrému, kdy kostky používáme pouze minimálně, hlavně v soubojích (zásah, zranění) a i to nijak exaktně.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Monco píše:....A humanity, willpower... v momentální situaci ani ne. Kdysi když jsme hráli DrD, tak jsme až extrémně hráli dle pravidel. Skoro vše se řešilo číslama a kostkama. Teď se dostáváme do druhého extrému, kdy kostky používáme pouze minimálně, hlavně v soubojích (zásah, zranění) a i to nijak exaktně.
No já jsem teď ve fázi, kdy se dívám, co má pro hru jaký prospěch. Třeba v DrD nebylo nic, co by hře nějak pomáhalo (pokud to nebyl dungen crawl), jenže v ST si myslím, že jsou mechaniky pomáhající věci, pokud člověk vidí, jak se dají uchopit. I když je pravda, že pořád je používáme málo, což je méně, než si myslím, že by se mělo :). Ale o tom se můžeme bavit spíše asi v tom druhém tématu.
Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater »

no ja hraju pres internet hru jeden na jednoho, ktera se vicemene hraje spontanne. Vetsinou mam jen kratkodoby plan s ohledem na to, co postava chce udelat. Ona postava musi mit nejaky cil, ktery je casto velmi osobni. Hracem je divka a tak se to neustale toci kolem lasky, zivota a toho co chce dosahnout. Kazde, zduraznuji kazde krmeni ji pripomina, ze jiz neni clovek, ze nemuze mit dite (jako zena ma silny matersky instinkt), ze nemuze mit opravdovou rodinu a ze uz nemuze byt clovek. Casto staci jen toto tema jemne nakousnout a hracka se toho chopi sama. Hrajeme to uz dost dlouho a uz fakt nevim co dal vymyslet a presto je to stale o Bestii a o upirech. Vetsina dobrodruzstvi se se odehrava jako rozhovor ci intriky jejiho upiriho otce, ktery je jejim milencem a zaroven nepritelem. Posledni dobou spise milencem a asi bych mel zase pritvrdit ;-))
Kazdopadne vetsina reseneho je pro postavu velice osobni zalezitost.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

VtM jsem hral hromadu let, ale jiz dlouho ne. nyni nejake dva roky hrajeme novy wod, ale imo je to vcelku to same, takze budu mluvit o novem systemu...

imo jsou jedine herni mechaniky, ktere podporuji atmosferu ctnosti a neresti (ve VtM povaha a vystupovani) a mozna dusevni poruchy. ale uprimne, na ty prvni dve mnoho hracu zapomina a vzpomene se na ne jen v pripade, ze se shaneji po WP. je fakt, ze jsme se naucili si je vybirat opravdu podle povahy postavy a tak se promitaji i do normalniho hrani, ale pokud by tam toto pravidlo nebylo, pro nase hry by se nic nezmenilo. hraci by hrali ty same postavy tim samym zpusobem, jen by obcas nedostali odmenu v podobe WP.
dusevni poruchy jsou jiny problem - imo je vetsina lidi neumi hrat. bud je to stejny problem jako ctnosti a neresti (tudis se na ne vzpomene jen obcas) nebo to hraci prehaneji a kazi hru. nebo si s dusevni poruchou vubec nevi rady herne a nezvladaji ji zahrat...

co se tyce boje s bestii a podobne veci, ve VtM (tedy pred mnoha lety) to u nas umelo zahrat jen malo lidi a vlastne ani vypravec pro to nestavel moc her (tato vytka plati i na me samotneho, vypravece jsem delal velmi casto). abych to osvetlil, my se o to zpocatku snazili, ale protoze to nikdo neumel, z her nam tento prvek vymizel. a po letech se k tomu nikdo nevratil...
v novem systemu jsem si tento nedostatek uvedomil a ma byt zakladnim stavebnim kamenem nasich her. chtel jsem zacit od lidi, kteri si vybuduji skutecne pouto na okolni svet a lidi a o to vic melo potom bolet prijeti. bohuzel jsme vyrostli a hrajeme dost malo. a tak se po dvou letech hrani postavy dostaly teprve do styku s rodnymi a udelal jsem z prvnich ghuly. :) ale postupujeme smele vpred a mam pocit, ze tento zpusob (byt pomaly) zacina nest ovoce a hraci si na sve lidske zivoty tak zvykli, ze nekteri odmitaji stat se ghuly nebo dokonce upiry. jsem rozhodnut jim v tomto vyjit vstric a jsem zvedav, jak se budou chovat, az jim bude tak padesat a zacnou se priblizovat veku, kdy zacnou jejich vrstevnici umirat na stari. :D ale to je jeste daleko.

jo, jen pro vysvetleni - pocatek hry jsem zamerne umistil do roku 1920, aby tento starnouci efekt slo poradne zahrat.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Po poslední hře jsem vedli s ostatními hráči diskuzi na téma bestie. Věc se má tak, že všechny postavy maji shodou okolnsti ukazatel hladu 5. Tedy pokud se jim krev dostane na 5, bestie se probouzí. Problém je ovšem v tom že postavy si dokáží krev doplňovat celkem rychle. Jedno napiti jsou 2-3 stupně krve. Pokud tedy vypravěč chce docilit toho, aby se bestie od hry dostala, musí hráče dostat občas do pozice, kdy budou pálit více krve než stihnou získat nabo tak stejně, aby se pohybovali aspoň na te hraně. Otázka je, kdy upíči pálí krev.
1) Disciplíny (jen některé a obecně k tomu z mých zkušeností nedochází moc často)
2) Zvyšování fyzických vlastností (toto se stává většinou jen v boji).
3) Léčení (toto se stává většínou jen v boji nebo po něm).


Na jednu stranu chápu, že když se bestie provbudí v boji, může to být zajímavé. Na druho se mi moc nelíbí představe, dosáhnout tohoto cíle jen pomocí boje. A nebo jeim snížit hladinu hladu, ale to ne vždy zaleži jen na vypravěči.

Any idea?
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

a proc tolik touzis po vyvolani bestie? imo neni naskodu, ze se projevi jen skutecne obcas. vlastne si myslim, ze by tomu melo presne takhle byt i v normalnim upirove zivote - bestii by se melo propadat jen vyjimecne.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Qualdezar píše:Otázka je, kdy u píči pálí krev.
$D
Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti