Mage: The Awakening - analýza systému

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.

Hráte v rámci nWoD Mage: TA?

Áno, často.
4
22%
Niekedy, resp. niektorí hráči v družine ho hrajú.
1
6%
Málokrát...
1
6%
Nikdy.
12
67%
 
Celkem hlasů: 18

Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jo, abych řekl pravdu, Rutiny (Rotes) jsou jednou z věcí, která je mi na Awk fakt protivná. A ta přesně vytabulkovaná magie docela taky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Tuk-Enek píše:No... Systémově jsou si MtAwk a MtAsc poměrně dost podobné. Settingově jde o absolutně jiné hry.
Jako celek, velmi dobrý shrnutí.
Ještě k tomu úvodu bych měl jeden dodatek. Systémy vypadají velmi podobně, asi jako Harley Davidson a freestylová motorka vypadají podobně, protože mají spoustu společnejch rysů, ale v praxi se to fungování a prožitek dost liší.
Velmi výraznej rys starýho systému bylo třeba to, že když už jsi použil magii, snažil ses ji přizpůsobit aktuální situaci tak, aby byla co nejmenší, co nejmíň nápadná, protože byla větší šance, že ti to projde. Zvednout jedoucí auto ze země a praštit s ním o sloup, nebo způsobit, že "dostane smyk" a rozbije se o sloup bylo vpodstatě stejné použití jedné sféry, ale v jednom případě to prošlo a v druhém ti to vesmír nechal sežrat. V novým je rovnou řečeno, že něco je paradoxní, ať už se to použije jakkoliv, a řeší se akorát "když něco není paradowní, nesmím to použít moc nápadně".
Obdobně, ve starém systému si hráč mohl vybrat, jak magie jeho postavy funguje, jaké má příkazy a zákazy, a jestli, když chce vidět budoucnost, jestli si čte prognózy z počítače, kouká do křišťálové koule nebo se strašně zfetuje. V novém je výčet toho, co se používá za amulety, co za materiály, a jaký mají efekt.
Atd atd, prostě si myslím, že i mechanicky je ten rozdíl velmi výrazný.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4705
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Takže vzdialene je M:TaWK niečo ako prechod z ADnD k DnD 3.5?

Od voľnejšieho štýlu k mechanickejšiemu?


J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

No... k DnD bych to nepřirovnával.

Ale ano, od improvizace a kreativity k mechanikám a pravidlům. Poněkud... chybný přechod, mohu-li soudit.

Pieta: No, ono v MtAsc bylo taky řešené, jaké amulety a postupy kdo pioužívá. Order of Herm používal určité postupy, Sons of Ether svoje... to je +- stejné, Nekromanté z Mysteria používají jiné postupy než Mastigové z Guardiens of the Veil. Pokud chceš, můžeš popsat, v čem a jak se přístup Tvé postavy liší.
Jednotnost zde vychází hlavně z toho, že v MtAsc byla realita otázkou toho, jak jsi na ní měl momentálně náladu, a magie byla Tvou cestou k tomu, jak realitu upravit. Brala na sebe tu podobu, o níž jsi věřil, že v ní má moc.
V MtAwk je jen jediná magie, a to magie Atlantská. Nelze tvrdit, že tma a stín je jen nedostatkem světla. Ony prostě JSOU opakem světla, samostatnou silou ke světlu protikladnou.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

joeyeti píše:Takže vzdialene je M:TaWK niečo ako prechod z ADnD k DnD 3.5?
Od voľnejšieho štýlu k mechanickejšiemu?
Rozhodně to na mě působí DnDčkovitějš, i když jsem v debatě obvykle nebyl schopnej obhájit si, proč. Takže to ber jen jako můj dojem.
Tuk-Enek píše:Ale ano, od improvizace a kreativity k mechanikám a pravidlům. Poněkud... chybný přechod, mohu-li soudit.
Rozhodně mám tentýž dojem. Pravda, zároveň to znamená přechod k systému, kde si Vypravěč nemusí všechno vymýšlet na místě, protože v pravidlech to nenajde, ale to někdo považujeme za menší výhodu, než jiní.
Tuk-Enek píše:No, ono v MtAsc bylo taky řešené, jaké amulety a postupy kdo pioužívá. Order of Herm používal určité postupy, Sons of Ether svoje... to je +- stejné, Nekromanté z Mysteria používají jiné postupy než Mastigové z Guardiens of the Veil. Pokud chceš, můžeš popsat, v čem a jak se přístup Tvé postavy liší.
Oni je používají, ale vlastně na tom ani nezáleží, nebo tak to na mě působí. A když používají nějaké, na kterých záleží, tak už je rovnou v pravidlech popsáno, kde to přidává +1.
Ve starých M to bylo mnohem osobnější. Jako Hermetik jsi, podle toho, co jsi byl, skutečně mohl jet věštby přes zrcadla, drogy, numerologii nebo počítače.
Ale to už je věc nejen systému, ale i světa.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

No... germetik přes počítač... možné, ale dost dost atipické. I na mágy.

Každopádně je pravda, že jako hermetik jsem odvrhl několik klasicky hermetických postupů s jednoduchým: V tohle Damien prostě nevěří/Takhle magii nevnímá a naopak jsem tam pár v pravidlech nezmíněných, přesto docela dost hermetických, věcí přihodil s tím, že v tomhle prostě magii a její působení spatřuje.
A ST jen pokrčil rameny se slovy fajn, Tvoje magie funguje takhle.

V novejch by něco takovýho nešlo :(
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Tuk-Enek píše:No... germetik přes počítač... možné, ale dost dost atipické. I na mágy.

Každopádně je pravda, že jako hermetik jsem odvrhl několik klasicky hermetických postupů s jednoduchým: V tohle Damien prostě nevěří/Takhle magii nevnímá a naopak jsem tam pár v pravidlech nezmíněných, přesto docela dost hermetických, věcí přihodil s tím, že v tomhle prostě magii a její působení spatřuje.
A ST jen pokrčil rameny se slovy fajn, Tvoje magie funguje takhle.

V novejch by něco takovýho nešlo :(
Měli to i v základních pravidlech popsáno, dokonce tuším dva z jejich Domů k tomu tíhly. (:
A jinak souhlas, mělo to tak svoje kouzlo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

vim, ze je to ot, omlouvam se za to.
v prekladadove casti wod se dohaduje mimojine i MtA. teda, kdysy to tam jelo, ted chcipl pes :-? a ja tu vidim tolik zapalenych a do problematiky vidicich lidi, kteri maji spoustu energie :D nechcete tu diskuzi ozivit?

to pieta: bo te trochu znam a znam i tvuj postoj k prekladani :) , jen bych pripomenul, ze sveho casu i PbN prekladovy klic delali. tak privri ocko (nebo obe) a bud k nam tolerantni (popripade to zcela ignoruj). velmi nerad bych opet rozviril diskuzi na tema:proc to sakra vubec prekladate!
abych predesel nejakemu urazeni a osocovani (buh a sposta z nas vi, ze k tomu casto dochazi :) ), tato poznamka k tobe neni myslena nijak ironicky ani zle.jde jen o preventivni opatreni jednoho paranoika $D
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

smrq píše:to pieta: bo te trochu znam a znam i tvuj postoj k prekladani :) , jen bych pripomenul, ze sveho casu i PbN prekladovy klic delali. tak privri ocko (nebo obe) a bud k nam tolerantni (popripade to zcela ignoruj). velmi nerad bych opet rozviril diskuzi na tema:proc to sakra vubec prekladate!
abych predesel nejakemu urazeni a osocovani (buh a sposta z nas vi, ze k tomu casto dochazi :) ), tato poznamka k tobe neni myslena nijak ironicky ani zle.jde jen o preventivni opatreni jednoho paranoika $D
To se projevuju jako takovej překladovej rasista? (-:
Překlady mi principielně nevadí, jen se nijak neomezuju v kritice toho, co se mi na nich nelíbí.
A mimochodem, nejsem a ani jsem nikdy nebyl PbN. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

jen zopakuji:
jde jen o preventivni opatreni jednoho paranoika :D
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4705
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Otázka:

myslíte si, že bol MTaW ovplyvnený Ars Magicou? Z letného pohľadu......
:think:
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

joeyeti píše:Otázka:

myslíte si, že bol MTaW ovplyvnený Ars Magicou? Z letného pohľadu......
:think:
MtAsc je "následovník" AM. Druhou edici AM vydávali Lion Rampant, ze kterých krátce nato vznikl White Wolf. V knihách k Ars i k Mágům se v copyrightech často odkazovala ta druhá hra, tuším třeba Order of Hermes patří do Ars Magica, zatímco Tremere patří WhiteWolfům.
MtAw je následovník MtAsc. Důkaz netřeba.
Samozřejmě že je ovlivněný.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Radek Martinek
Příspěvky: 47
Registrován: 21. 3. 2008, 10:38
Bydliště: Praha 8 Čimice

Mage

Příspěvek od Radek Martinek »

Onehda asi pred dvema tydny sem si koupil Mage: the Awakening. Pred tim sem nemel s WoD zadnou zkusenost, cili jsem byl nepoznamenan Ascension.

Musim se priznat ze me to opravdu vzalo, system kouzleni se mi nezda tak vytabulkovany a i kdyby ano vzdycky se to da upravit podle sebe. Vzdyt je to v te prirucce i tak napsany. Co se vam nelibi nepouzivejte. (samozrejme to ma pak dopad na ostatni mechanismy).

Co se tyce guild a cest: jednim slovem parada. Hrozne se mi to libi.
Lide by meli snit, nebot beze snu neni zivota

To ze nepisu diakritiku, neni hloupost ale cirocira lenost.
L_DAMIAN
Příspěvky: 44
Registrován: 20. 4. 2006, 22:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od L_DAMIAN »

Je něco pravdy na tvrzení, že oproti MtAsc jsou mágové v MtAwk více vyvážení s upíry a vlkodlaky z ostatních pravidel ve WoD a dají se tak lépe hrát společně?
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2549
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq »

mnooo, hrat spolecne nevim...
spojit do jedne skupiny vlkodlaka, upira, maga a treba skritka? asi by to slo nejak oduvodnit, ale imo by takova skupina moc nefungovala (pokud by se o to hraci aktivne nesnazili a nepostavili si tomu odpovidajici postavy). ale systemove to jde. pravidla techto prirucek jsou jen rozsirenimi spolecneho zakladu, kterym je WoD rulebook. a proto jsou kompatibilni.

spise vidim potencial v tom, ze az bude chtit st konfrontovat tyto jednotlive rasy s hracskou skupinou, bude to mozne bez jakychkoliv pravidlovych potizi (ktere by v oWoD nastaly).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů