[brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Cor (nepřihlášen)

[brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Cor (nepřihlášen) » 16. 9. 2015, 08:19

Chystám se rozjet kampaň ve stylu Hunter: The Reckoning, ovšem, vypůjčím si spíš jen nějaký ten fluff, ústřední motiv a témata hry, pravidla použiju vlastní (jednoduchý nepřekážející systém) a koneckonců celé si to zpracuju "po svém".

Lovci v mém pojetí budou poměrně obyčejní lidé, co si prošli něčím drastickým a "něco" se jich dotklo a otevřelo jim oči. Od té doby svět není stejný a lovec se musí vyrovnat se zvláštními vizemi, nutkáním a vjemy. Tím, že loví se jim rozpadá jejich osobní život a nedokážou už zkrátka žít jako "normální lidi", takže časem přirozeně sklouznou do ilegality a budou za pošuky, co je policajt zavře, když je chytí a identifikuje. A ostatně, čím víc loví, tím víc "přestávají být normální".

Co se boje poti supernaturálům týče - oproti obyčejným lidem mají lovci hlavně způsob jak díky síle svého odhodlání odolávat nadpřirozené manipulaci, prohlédnout různá maskování a neviditelnosti apod. Díky tomu, že budou mít jeden dobrý kontakt na high level huntera se jim dostane i nějakého mentorování, výcviku a postupnému přístupu k dobré výzbroji. Vyloženě se sem hodí různá speciální munice, granáty, pasti. A potom je důležitá týmová spolupráce. Prostě to nebude lehký, ale o to to bude zábavnější.

Kromě toho tu je ta složka víry/mystična/dotyku nadpřirozena. Lovci mají schopnosti. Ale představujte si to spíš jako něco, co použije v nejtěžší chvíli a totálně ho to vyšťaví, než že by to tahali z rukávu. A já se snažím vymyslet takové schopnosti, aby jejich působení vypadalo jako šťastná náhoda, nebo zkrátka...aby nebyly ověřitelné vědecky.

Powerlevel se jim může (přirozeně) různě lišit. Jsou to věci ve stylu "hunter přiběhne k policajtovi a straně naléhavým hlasem mu vysvětlí, že je tajný agent a potřebuje nutně jeho zbraň a auto. A policajt mu to dá. A jakmile lovec sedne do auta a odjede, policajt se plácne do čela a uvědomí si, že neviděl žádný průkaz a najednou nedokáže pochopit, proč tomu týpkovi tak bezmezně uvěřil. A asi hned jak překoná stud nahlási incident na stanici.", nebo "Týpek dává oběti autonehody dýchání z úst do úst. A zabere to, oběť začne dýchat a stabilizuje se. Hmm, kdyby se k oběti dostal dřív doktor, musel by konstatovat smrt v důsledku vážných vnitřních zranění." nebo "Lovcův dotyk působí supernaturálům spáleniny (nebo třeba rozklad), pokud upír začne pít jeho krev, bude to jako kdyby pil tekutý oheň...".

Zkrátka schopnosti bez "grafického efektu" a bez "zázračného působení" (např. zatahující se rány, zapalující se věci a tak).Napadají vás nějaké zajímavé? :-)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9384
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od York » 17. 9. 2015, 11:36

Průměrná tvář
- "Byl to takový průměrný týpek."

Psí oči
- "Pane strážníku, dovedl byste mě prosím do Křivolaké ulice? Prosííím?"

Je to jen škrábnutí
- vážně mi nic není, měl jsem štěstí!

Promiňte, já nerad
- "Však jsem jen zmáčknul vypínač. Jak jsem mohl vědět, že to vypne proud v celé čtvrti?"

To muselo bolet
- "Kde se tu vzal ten kamión?" "To nevím, ale to muselo bolet!"

Šťastná setkání
- "Jak se teď odtud dostaneme?" "Já tam vyšplhám a hodím vám lano. Jsem horolezec a zrovna jsem byl na cestě k Prachovským skalám, tak mám s sebou kompletní výbavu."

Cor (nepřihlášen)

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Cor (nepřihlášen) » 17. 9. 2015, 12:50

York píše:Průměrná tvář
- "Byl to takový průměrný týpek."
Být to jako pasivní abilita, tak by to moc kazilo zážitek ze hry, ale v určité míře něco takového mám. Takové "nevšímejte si mě, nejsem tady" jakoby neviditelnost bez neviditelnosti styl. Incognito.
York píše:Psí oči
- "Pane strážníku, dovedl byste mě prosím do Křivolaké ulice? Prosííím?"
Tohle už jsem vpodstatě obsáhl v jednom z příkladů. Schopnost natolik zaskočit člověka, že na nějako chvíli zbaští sebevětší blbost i s navijákem (jen se po něm nesmí chtít nic extra komplikovaného, jinak by mohl začít přemýšlet).
York píše:Je to jen škrábnutí
- vážně mi nic není, měl jsem štěstí!
Jojo, to by se dalo, v nějakém smyslu. Prostě kočičích devět životů.
York píše:Promiňte, já nerad
- "Však jsem jen zmáčknul vypínač. Jak jsem mohl vědět, že to vypne proud v celé čtvrti?"
Tohle je dobré. Dalo by se to aplikovat i v pozitivním směru, kdy po několika zoufalých úderech do palubní desky auto, které měli všichni za nepojízdné naposledy nastartuje...a chvilku i pojede, na nějaké ty bytky výparů po benzínu v nádrži.
York píše:To muselo bolet
- "Kde se tu vzal ten kamión?" "To nevím, ale to muselo bolet!"
Zavání silně příběhovou pravomocí, ale možná v nějaké míře...hmhmhmhm.
York píše:Šťastná setkání
- "Jak se teď odtud dostaneme?" "Já tam vyšplhám a hodím vám lano. Jsem horolezec a zrovna jsem byl na cestě k Prachovským skalám, tak mám s sebou kompletní výbavu."
Tohle už není štěstí, ale hodně podezřelá náhoda. A taky vypravěřská pravomoc. Bojím se, že by to někdy hru mohlo zvrtnout ve frašku.

Ale celkově pěkné, díky za nápady, něco z toho rozhodně využiju.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15693
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Jerson » 17. 9. 2015, 19:16

Ještě bych přidal:
Médií: "Vypadá to, že jsi ho jen škrábnul, ale je to čistý průstřel srdce. Za dvacet sekund mu dojde adrenalin a kyslík a bude mrtvý".
"Vypadá to ošklivě, ale je to jen povrchové zranění. Zavážu ti to a můžeš v pohodě pokračovat."
Dokáže ubírat a přidávat zranění vlastním i cizím postavám, i na dálku.

Meteorolog:
"Tenhle 'malý mráček' přinese do pěti minut průtrž mračen, cesta bude za chvíli rozbahněná a neprůjezdná."
Dokáže "předpovídat"(= měnit) lokální počasí a vyvolávat související efekty.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 879
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Cor » 17. 9. 2015, 19:48

Jenom pro úplnost, uvedu, co mám zatím připravené...

SPOILER pro moje hráče! Jestli vůbec chodíte na RPGforum, dostali jste se až sem a budete číst dál, jste dementi fakt.
Corovy poznámky... píše: Tichá přítomnost – stačí na sebe neupozorňovat a držet se stranou a nikdo si tě nevšimne, pokud tě přímo nehledá a neví, jak vypadáš. Nápadné akce tě většinou odhalí, pokud si jich někdo všimne. Můžeš projít nejnebezpečnější čtvrtí ve městě a nikdo o tebe ani nezavadí pohledem. Můžeš projít i se zbraní kolem policisty a šance, že tě zastaví je minimální, pokud mu tou zbraní nezačneš mířit do obličeje.
Projít do klubu přímo pod nosem vyhazovači nemůžeš, ale když už budeš v klubu, různě postávající ochranka, přecházející kolem a sledující dav lidí snadno přehlédne, když vstoupíš někam, kam nemáš.

Vnitřní plamen – pouhým dotykem způsobuješ nestvůrám temnot bolestivé spáleniny. To samé, když se tě pokouší zranit přímým kontaktem na kůži. Tvá krev je pro ně jako tekutý oheň. Chladné podmínky ti nezpůsobují nepohodlí, hřeje tě cosi zevnitř.
Pokud se tebou pokusí proletět duch, nebo se do tebe zakousne upír, poznají spalující agónii. Seknutí mačetou může způsobit popálení tvou krví. Pokud tě ale ten samý upír střelí pistolí, nebo ti dá ránu obuškem (a nezpůsobí krvácení), nic zvláštního se mu nestane.

Zmámení – dokážeš nasadit natolik naléhavý, přesvědčivý tón a hlas, že na nějakou chvíli ti budou lidé, se kterými hovoříš a udržuješ oční kontakt, dokonale naslouchat a věřit každé slovo, bezmyšlenkovitě uposlechnou i jednoduché příkazy, pokud je jim to podáno přesvědčivě. Hypnóza pomine zhruba půl minuty po přerušení kontaktu nebo pokud je dotyčný postavený před nutnost zastavit se a zamyslet.
Dokážeš snadno přimět zmateného řidiče uvěřit, že jsi policista a nutně potřebuješ jeho auto k pronásledování zločince. Teprve poté, co zmizíš s autem za rohem bloku si dotyčný uvědomí, že jsi mu neukázal žádný průkaz a nejspíš brzy zavolá na policii a nahlásí krádež. Přimět zaměstnance aby ti dal svou kartu půjde lehce, ale heslo k počítači z něho nedostaneš – musel by se totiž zamyslet a v tu chvíli si uvědomí, co po něm chceš a začne být podezřívavý.

Otisky duší – dokážeš vnímat ducha místa a dokonce ho vyvolat, intuitivně rozpoznat předměty se silnou minulostí a číst z nich otisky osobnosti předchozího majitele. Na různých místech můžeš vnímat náladu místa, duchovní otisky nebo dokonce vnímat minulé události. Pokud se chytíš za ruce s jinými lovci a utvoříte kruh, dokážeš své vjemy na místě předat i ostatním a sdílet s nimi vize.

Šestý smysl – dokážeš vnímat nástrahy a nebezpečí, která tě mohou ohrozit. Cítíš zvláštní pocit provázený individuálním projevem – tik v oku, cukání jizvy, pobolívání kolene, voda v žaludku, ježení vlasů na zátylku, projevy jsou různé – pokaždé, když ti hrozí nebezpečí a něco by tě mohlo překvapit. Tušíš i přibližný směr. odkud nebezpečí hrozí.

Božské vedení – tvé bojové smysly se neuvěřitelně zbystří a jako, kdyby tvé ruce někdo vedl, žádná rána nemine svůj cíl. I vystřelené nebo vržené objekty dopadnou na milimetr přesně tam, kam zamýšlíš.

Hojivý dotyk – tvůj dotyk tiší bolest a pomáhá uzavírat rány a zastavovat krvácení. Ne, že by se rány hojily před očima, ale skutečně rychle se vysráží krev a rána se uzavře, při troše štěstí dokážeš zpomalit nebo dokonce zastavit i tepenné krvácení. Dokážeš raněného stabilizovat, ale i tak potřebuje následně odborné ošetření. Přiložením dlaně na hlavu můžeš člověka uspat i proti jeho vůli.

Dech života – dokážeš na sebe vzít cizí nemoci, uřknutí nebo i posedlost. A dokážeš je v sobě držet, ale není to bez následků. Vlastně tě to může i zabít. Naštěstí je dokážeš i předat někomu jinému. V obou případech je potřeba se alespoň jednu minutu cíle pevně držet v těsné blízkosti. Umírajícímu můžeš zachránit život tím, že mu vdechneš část svého.

Devět životů – stojí při tobě všichni svatí, díky neuvěřitelné náhodě dokážeš vyváznout z život ohrožujících situací jen s lehkým zraněním a otřesem. Kulka na srdce se náhodou zastaví o peněženku, pád z výškové budovy přežiješ díky opravdu napěchovanému kontejneru s odpadky, auto, které by tě srazilo na poslední chvíli strhne volant a tak podobně. Také máš silnou toleranci vůči toxickým látkám a vydržíš víc, než by člověk měl.

Zpomalený čas – dokážeš změnit své vnímání takovým způsobem, jako kdyby se postupně zpomalil až nakonec na pár úderů srdce zcela zastavil čas. Ty sám se nedokážeš pohybovat rychleji, ale získáváš více času na vnímání každého důležitého detailu, zhodnocení situace a postřehnutí věcí, které by jinak byly příliš rychlé pro reakci.

Dobrého nepálí – dokážeš se uvést do stavu, kdy jsi schopný přejít bosýma nohama po žhavých uhlících, nebo vytáhnout z ohně rozžhavený předmět a nespálit se. Nezvyklé teplo ti nepůsobí nepohodlí a lépe snášíš horko i nedostatek vody. Pokud by ses octl v hořícím domě, dokážeš intuitivně najít cestu mezi plameny tak, abys vyvázl s co nejmenšími popáleninami. Popáleniny se ti také hojí rychleji.

Rozptýlení klamu – dokážeš rozptýlit iluze, přetvářky či jiná nadpřirozená maskování a donutit tak například supernaturála odhalit skutečnou podstatu všem okolo sebe. Krom toho, tvá mysl je obrácena k pravdě a kdykoliv uslyšíš lež, ucítíš ji. Můžeš cítit nepříjemný zápach, nevolnost v žaludku nebo jiný projev.

Tíha smrtelnosti – pohledem z očí do očí a vyřknutím několika slov dokážeš v supernaturálovi vyvolat ozvěnu ztraceného lidství a dočasně jej připravit o jeho síly a ochrany. Na většinu bytostí dolehne tíha jejich existence a budou dočasně neschopné odporu. Na příliš nelidské stvůry může působit slabě, naopak, na supernaturály blízké lidem může působit silněji.

Čistá duše – tvá mysl je natolik soustředěná a klidná, že dokážeš svou pouhou přítomností uklidnit divoké zvíře, nebo i jiné tvory, kteří by tě, nebo někoho jiného, napadli ze strachu nebo podráždění. Krom toho, dotykem se můžeš pokusit sejmout, nebo alespoň dočasně potlačit vliv nadpřirozené manipulace, která byla použita k ovlivnění osoby nebo zvířete.

Cejch – dotykem dokážeš označit libovolnou bytost nepříjemně pálícím znamením, které vidí (a rozumí mu) i ostatní lovci s aktivním instinktem. Zároveň jsi schopný bytost vycítit, ucítíš, jestli se nachází v okruhu několika kilometrů a čím blíže je, tím přesněji ji dokážeš zaměřit. Nachází-li se v těsné blízkosti, dokážeš jí cítit i když je skryta, přirozeně či nikoliv. Některé bytosti se dokáží značky zbavit, u jiných zmizí s delším časem.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1309
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od PardGalen » 17. 9. 2015, 20:31

Zkus si projít postavy do Monster of the week. Taky loví monstra a třeba tě něco zaujme nebo inspiruje. Monster of the Week Revised – Playbooks
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8095
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 9. 2015, 20:55

Cor píše:SPOILER pro moje hráče! Jestli vůbec chodíte na RPGforum, dostali jste se až sem a budete číst dál, jste dementi fakt.
$lol$ $lol$ $lol$


...btw, jaký systém na to použiješ?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9384
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od York » 17. 9. 2015, 21:04

eerieBaatezu píše:...btw, jaký systém na to použiješ?
Cor (nepřihlášen) píše:pravidla použiju vlastní (jednoduchý nepřekážející systém) a koneckonců celé si to zpracuju "po svém".
Learn to read, n00b ;-)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8095
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 9. 2015, 22:51

York píše:
eerieBaatezu píše:...btw, jaký systém na to použiješ?
Cor (nepřihlášen) píše:pravidla použiju vlastní (jednoduchý nepřekážející systém) a koneckonců celé si to zpracuju "po svém".
Learn to read, n00b ;-)
No ta moje otázka byla shodou okolností motivována právě tou větou, co cituješ... tak jsem ji asi špatně formuloval...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9384
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od York » 17. 9. 2015, 23:27

eerieBaatezu píše:No ta moje otázka byla shodou okolností motivována právě tou větou, co cituješ...
No jo, tak to pardón ;-)

Sosacek
Příspěvky: 20607
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Sosacek » 18. 9. 2015, 06:38

Me teda prijde trochu podivne, ze ty hunteri maji schopnosti silnejsi, nez nektere Solarni charmy.
Božské vedení – tvé bojové smysly se neuvěřitelně zbystří a jako, kdyby tvé ruce někdo vedl, žádná rána nemine svůj cíl. I vystřelené nebo vržené objekty dopadnou na milimetr přesně tam, kam zamýšlíš.
Nemoct minou cimkoli je huste. A z te formulace ("kam zamyslis") to vyvolava dojem, ze muzes obchazet i zakladni fyzikalni zakony a strilet za roh a hazet neco kilometry daleko a tak.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Cor (nepřihlášen)

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Cor (nepřihlášen) » 18. 9. 2015, 08:24

Sosacek: Solarni charmy neznám, hádám, že to bude něco z Exalted (které neznám).

Jinak, máš pravdu, je to dost blbě a nejasně napsaný. Je to zatím jen pracovní verze. Obcházení fyzikálních zákonů tím fakt nebylo myšleno. Imaginace té schopnosti je, že spálí bod/y "Přesvědčení" (conviction) a dostane na jedno bojové kolo "dokonalý výsledek" ve všem, co bude dělat. Tj. nic ho v tom kole nezasáhne (viz. dále) a on naopak zasáhne přesně co chce, přesně tam, kam chce. Mimo boj použití obdobné - ptořebuje trefit vrabce do oka na maximální vzdálenost dostřelu zbraně? Může.
Abych to ještě rozvedl, dokáže jen to, čeho je jeho tělo fyzicky schopné, tj. např. pokud na místo dopadne bomba z bombardéru, tak s tím nic neudělá, ale pokud mu pod nohy někdo hodí granát, dokáže se dostat do takové vzdálenosti a tak dobrého krytu, jako kdyby měl dokonale prozkoumané okolí a věděl kdy přesně granát dopadne a kam a kdy vybuchne. Stejně tak dokáže např. vrhnout nůž přesně vlkodlakovi do oka (pokud není zády), ale nezaručuje to, např. že bude mít nůž dostatečnou sílu, aby prorazil vlkodlačí lebku dost hluboko na to, aby vlkodlaka zabil. Ale jinak ano, může to být mega-silné, taky je to spíš high-end schopnost pro někoho, kdo rozvíjí "Zeal" a nevím, jestli na ní někdo dosáhne.

Oni budou mít rezervoár "Přesvědčení" 1-9, kde maximum bude začínat právě na 1 a čím budou lepší Lovci a čím víc tomu budou "propadat", tím se jim bude v průběhu zvyšovat. Moc si nemyslím, že to někdo na 9 dotáhne, ale možné to je. Zpočátku budou mít jen jednu (slabší) schopnost a do nějaké doby (a přesvědčení) jí nebudou schopní spouštět ani vědomě, postupně se to začne lepšít, ale víceméně to vždycky bude takové to "čekání na zázrak", tj. že většinou nevypálí schopnosti hned na začátku, ale budou muset chvíli dostávat d održky a až v úzkých tu schopnost použít.

eerieBaatezu
: Ok, když je zájem, tak já to sem hodím, jen co to odněkud vydoluju.

Cor (nepřihlášen)

Re: [brainstorming]Hunter: nápady na "nenápadné" schopnosti

Příspěvek od Cor (nepřihlášen) » 18. 9. 2015, 15:23

/OT - systém/

eerieBaatezu: Tak nevyštrachám. A domů se dostanu asi až...zítra. Tak alespoň z hlavy něco málo:

"Systém" se skládá ze dvou částí - mechanika vyhodnocování (ta je univerzální) a potom takové napůl metaherní "psychomechaniky" (ty jsou speciální, podle toho, co se hraje a co má být tématem hry - v tomto případě hunteři a jejich vzdalování se lidské společnosti a propadání fanatismu, nebo rozklad osobnosti a ztráta hodnot etc.). Ta druhá část mechanik je spíš návodná a slouží jako takové zrcadlo pro hráče, aby si lépe uvědomovali co se s tou postavou děje, kam se posunula a jak jí budou hrát dál. A řeší se spíš po hře nebo mezi hrami, během hry moc ne.


Základní vyhodnocovací mechanika je, že vypravěč stanoví obtížnost 1-?, kterou musí hráč překonat.
Hráč vezme relevantní atribut + relevantní dovednost + výsledek hodu 1K10. Když chce zariskovat, může si hodit ještě jednou, barevně odlišenou K10 - pokud padne liché číclo, přičte si ho, pokud padne sudé, odečte.
Vliv podmínek, nástrojů, pomahačů/škodičů už promítne PJ přímo do obtížnost.
Pokud je základ (atribut+dovednost) vyšší, než obtížnost, nemá smysl házet.
Hod na běžné K10 (tedy ne riskovací) lze přehodit zaplacením bodu "morálky". (viz. dále)

Abych se dotknul nejnovější teoretické bouře - není to ani pořádně TR ani CR. Hráč vždycky popisuje co dělá a proč to dělá. Nebo popisuje čeho chce dosáhnout a zároveň jak toho chce dosáhnout.

Atributy máme - Fyzička (svaly), Reflexy (hrubá motorika a smysly), Zručnost (jemná motorika), Intelekt (paměť, analytické myšlení), Empatie (sociální inteligence, jednání)
Dovednosti jsou...různé. Co si kdo vymyslí.

To je v zásadě celé. Žádné extra statistiky, bonusy, malusy...i zbraně se liší jen tím, jak se dají použít ve fikci a jaký je následek zásahu ve fikci, mechanicky se to neřeší.

Další část systému jsou "pooly" zdrojů, co se dají pálit na různé věci. Obvykle mají rozsah 1-9, resp. horní hrancie je omezená něčím, např. kondice je zčásti určená atributem Fyzička. A taky tady prosakují ty "psychologické" věci do hry a ovlivňují vyhodnocování/hru jako takovou.

Kondice - tu postava ztrácí, když je vystavena útoku, vyčerpání, námaze. Reprezentuje únavu, modřiny, škrábance etc. Když jde na nulu, postava je krátkodobě vyřazená, může být i v bezvědomí. Obvykle vyfasuje nějaké zranění a formu nějakého postihu. Např. "naražená žebra", trvalá kondice snížena o X. Až bdue postava zkoušet prchat, tak mu ty žebra připomenu.

Morálka (tohle je trochu beta) - lze pálit za přehazování kostky. Za každý bod trvalé morálky, kterou postava má je potřeba určit nějakou hodnotu, na které postavě záleží (např. "rodina"). A k tomu obvykle i krátký popisek (např. "Nikdy bych svou rodinu nevystavil nebezpečí.") Pokud se ve hře stane, že postava poruší své zásady (např. v touze zničit nestvůru použije svou rodinu jako návnadu, protože to je zaručený způsob jak jí nalákat do pasti), tak je s tím konfrontována (obvykle formou zpovědi nebo rozjímání) po hře, nebo mezi sezeními. Potom má hráč řadu způsobů jek se s morální krizí vypořádat - buď bude mít výčitky, začne třeba chlastat nebo bude trávit víc času s rodinou a začne zanedbávat lov, záleží na hráči. A nebo si řekne, že je to vlastně jedno. A hodnotu si škrtne s tím, že už pro něj není důležitá. (např. si uvědomí, že svojí ženu vlastně už dávno nemiluje a k synovi je vlastně pubertální čůrák co ho stejně bude nenávidět...tak to vzdá a rezignuje na rodinu)

Přesvědčení - lze pálit na aktivaci "Loveckého instinktu" (tj. co jim umožňuje rozlišovat nadpřirozeno), na odolávání ztrátě kontroly (proti dominate, hypnózám, paralýzám, uspání...) a později i na aktivaci hunterských schopností. Přesvědčení roste spolu s tím, jak rostou Lovecké "ctnosti" - Zápal, Sebeobětování, Soucit, Poznání, Spravedlnost (představ si je uspořádané do kruhu, v tomto pořadí). Poté, co se z postav stanou lovci dostanou 1 bod do jedné ze ctností (podle toho, jak budou hrát). Později si před každým lovem mohou vybrat, na který aspekt lovu se jejich postava chce zaměřit a podle toho, jak lov (=mise, sezení...whatever) dopadne, mohou si ctnost zvýšit. A nebo taky ne. Taky si jí mohou snížit, když to dopadne vyloženě obráceně(např. něko si vybere "poznání" a potom místo výslechu znehybněného drzého upíra ho v návalu vzteku polijou benzínem a zapálí). Od určité hodnoty už nelze určit si libovolnou ctnost, ale lze si vždy vybrat jen tu samou, nebo nějakou blízkou (např. Zápal má z jedné strany Sebeobětování a z druhé Spravedlnost). Body v různých ctnostech budou mít vliv na to, jaké schopnosti se postavám otevřou.

Ty poslední dvě mechaniky pořád ještě dotvářím, tohle je nějaká ucelenější představa, co mám.

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host