World of Darkness (old and new)

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Zamčeno
smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 11. 8. 2006, 10:02

jsem zastáncem nWoD a tedy ti jej vřele doporučuji. mám proto i pár důvodů:
1.zakladní příručka (n)WoD je o hraní lidí. pravidla pro lidi u oWoD bys velmi těžko sháněl.
2. pokud ještě nejsi rozhodnutý, které nadpřirozené bytosti budeš chtít hrát, je nWoD také lepší. všechny dodatky pravidlově spolupracují se základní příručkou a spolu navzájem. můžeš dokonce skloubit několik her (někdo vlkodlak, jiný upír, třetí mág). to ve starém systému nešlo, pravidla nebyla stoprocentně kompatibilní.
3. pro novou hru vychází nové materiály, pro starou ne. (což ale může být i nevýhoda, bo pro starou hru se dá poshánět cokoliv - i když se to shání těžko.)
4. nový systém nemají rádi jen staří hráči, bo jsou zvyklí na to staré. noví hráči nemají s nWoD žádný problém.
4,5 staří hráči sami (většinou) uznávají, že pravidlově je nWoD lepší. dokonce nemají ani výhrady k samotné příručce WoD. vadí jim vlastně jen VtR (pohybuji se jen v komunitě upírů, pokud jsou výtky i na nové vlkodlaky a mágy, nevím o nich). po pravdě, vadí jim hlavně neexistence metaplotu.
To je jádro pudla, já metaplot považoval vždy za dvousečnou zbraň, bo v případě, že by existoval, by se svět dávno propadl do zkázy, která by vznikla vinou sabatu. tak jak byl postaven a co vyznával by totiž brzy začal otevřeně ovládat lidi, což by vedlo k porušení maškarády (a camarilla by se mohla rozkrájet, ale neuhlídala by to všechno) a velké válce s camarillou. zkrátka a dobře, v logice starého světa byla trhlina, kterou staří hráči rádi přehlížejí a nyní poukazují na nelogičnost nového světa.
tímto dlouhým odstavcem jsem nechtěl hanět VtM,jen poukázat, že hlavní výtka VtR je sice na místě, ale i starý systém měl podobný problém, který hrozně dlouhou dobu nikomu nevadil. a hra před tím fungovala, nevidím důvod, proč by neměla fungovat i teď.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7067
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 11. 8. 2006, 10:32

smrq:
ad1 - Orpheus, Hunter the Recorning. Ale uznávám, že to neni zrovna to co základní kniha nWoD
ad2 - stoprocentně nekompatibilní rozhodně NEBYLA. nebyla kompatibilní, ok, ale s trochou snahy to šlo dát dohromady.
ad4 - ne všichni staří hráči nWoD zatracují. Třeba mě se povšechně docela líbí.
ad4,5 - jo, sou výtky. Nové pojetí vlkodlaků jako bytostí, ve smyslu toho co jsou zač, mě dost leze krkem. Ale to je osobní věc - jsme prostě fanda vlkodlaků, ať už ve WoD nebo jinde, a mám rád jejich klasické pojetí, no. Můj problém. Jinak noví upíři mi přijdou lepší a mágové tak nastejno. Nejsou lepší ani horší, jsou prostě jiný, něco se mi na nich líbí víc, něco míň, něco mi v nich schází, něco je v nich co nebylo ve starejch.

Ad metaplot - sabat nestál o porušení maškarády, ve vlastním zájmu zůstávali v utajení.
Ale hlavně - tohle jednání by trochu narazilo - nebyli v tom světě sami. Vlkodlaci si na nich vždycky rádi smlsly, a za Sabatu ten Wyrm musel zářit ještě víc než z normálních kainitů. Mágové by k tomu jistě také chtěli říct svoje.
A technokrati... strážci reality... Ti by přímo zářili nadšením. Nebo by se spíš nadšeně postarali, aby zářili ti druzí. radiací, třeba, nebo sluncem a tak... takovej satelítek sloužící jako zrcadlo... mňam.
A navíc - Sabat taky nebyl zcela jednotná frakce...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 11. 8. 2006, 13:23

tuk napsal:
sabat nestál o porušení maškarády, ve vlastním zájmu zůstávali v utajení.
hrál jsem i sabatskou kroniku a vím, že v tomhle máš pravdu. a to je právě ten problém. WW nypřed vymysleli sabat, jehož hlavním cílem bylo vládnout lidem a vládnout jim otevřeně. také si zakládali na tom, že nejsou svazováni žádnými nařízeními :)
pak někdo začal psát pro sabaty příručku a asi se zjistilo, že to tak fungovat nemůže. najednou se začala vymýšlet výmluva, proč vlastně sabat maškarádu dodržuje (ale jen neoficiálně, navenek chtějí vypadat, že o její porušení pořád usilují) a vznikne soubor nařízení a zákonů, které upíři musí dodržovat. a že jich bylo, proti šesti tradicím je těch snad 20 bodů milánského kodexu fakt hodně $cry$ sabatský upír nesmí skoro nic.

to vše ale nikdy nebránilo st a vývojářům od WW, aby sabat neustále používali jako sektu snažící se ovládnout lidi (sabatská smečka vždy zametá stopy pořádným bugrem mezi lidmi).
a pokud vezmeme v úvahu, že třeba kanada nebo celé rusko patří pod sabaty a camariláka abys pohledal, neumím si představit, že by se zde sabati nepokusili lidem vládnout. ani jednou za tak mnoho století??? nebo všechny ty případy vyřešila a zamaskovala camarila? to má sakra dlouhé prsty!

nechci do toho nějak vrtat, jak jsem psal, hrál jsem VtM i jako camarila i jako sabat a nikdy jsem vážnější problémy neměl (ani jako ST). jen jsem poukazoval na fakt, že neexistence metaplotu imo není v nWoD problém. podobné nelogičnosti byly i ve starém systému a všechno šlo vyřešit. Záleží jen a jen na st, jak se k tomu postaví.

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 11. 8. 2006, 15:10

Sabbat je logicky, ale cele oWoD trpelo tim, ze do druhe edice nikdo s metaplotem prilis nekalkuloval a pak jej tam lepili. Treti edice uz ucesala vetsinu chyb, ale zase tam vznikala nekompatibilita a trochu binec - to je fakt.

Jinak ale je nWoD fakt jine nez oWoD a srovnavat ty hry je stejne jako srovnavat WoD a kuprikladu Witchcraft.

Rozhodne jde z tveho prispevku citit, ze ti asi neco skaredeho povidali hraci oWoD, protoze tvrdis, ze stari hraci nemaji radi nWoD, coz mi prijde jako dost striktni oznaceni. Navic uplne mylne, protoze znam hodne hracu, co hraji oWoD a presto se jim nWoD libi. Kuprikladu me.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7067
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 14. 8. 2006, 14:05

Obrázek
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 14. 8. 2006, 14:25

Asi jsem divnej, ale co s tim?

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 14. 8. 2006, 14:45

esli to dobře chápu, tak vyjdou noví elfíci, ne? :)

to jezevec: no, ano. setkal jsem se s hráči oWoD, kteří ten nový nemají rádi. bylo to (mám to vubec psát? tuk mě sežere :wink: ) na NYXU!!! :D

ale moc nevím, o čem píšete, když zmiňujete že old a new WoD jsou odlišné... hrál jsem starý, hraju i nový a ty kroniky jsou atmosférou i příběhy jako dvojčata. co fungovalo tenkrát, funguje i nyní, problémy jsou taky stejné, jen máme jinou skladbu klanů a konventů (ty nahradily sabat vs camarilla). ale to důležité je imo (poznatky z praxe) totožné.

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 14. 8. 2006, 14:50

White Wolf Announces New World of Darkness Genre for 2007
Changeling To Be Released Summer 2007


August 12, 2006 - White Wolf is proud to announce the "5th Game" for World of Darkness will be Changeling! As envisioned by developer Ethan Skemp, fans can look forward to a complex setting where you character faces new challenges and dangers not seen before in the World of Darkness.

When asked to describe this latest addition to the White Wolf's product line, Ethan said, "Changeling is a game of beauty and cruelty, of passion and loss, of dreams and madness. You have struggled your way back through the thorns only to find your life had been stolen from you. Now you make your way the best you can, attempting to piece together the fragments of your lost life or to forge a new one, chasing your ambition through the intrigues of the changeling courts and freeholds, and always looking over your shoulder lest the Others, the true Fae, return for you."

As additional details are released in the next twelve months, information will be posted for fans and retailers to share at: http://www.white-wolf.com/changeling.

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 14. 8. 2006, 14:52

smrq píše:ale moc nevím, o čem píšete, když zmiňujete že old a new WoD jsou odlišné... hrál jsem starý, hraju i nový a ty kroniky jsou atmosférou i příběhy jako dvojčata. co fungovalo tenkrát, funguje i nyní, problémy jsou taky stejné, jen máme jinou skladbu klanů a konventů (ty nahradily sabat vs camarilla). ale to důležité je imo (poznatky z praxe) totožné.
Tahle obecne receno muzes hrat i Witchcraft, Nephilim a podobne systemy. Nicmene kazdy ten system se nejak lisi a koncept VtR je safra rozdilny od konceptu VtM (uz jen tim metaplotem, kdyz nicim jinym). WtR je naprosto neco jineho nez WtA - uz jen pojetim rasy a sveta. Proto rikam, ze to je jine.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7067
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 14. 8. 2006, 17:27

smrq: Vážně? Na Nyxu? Mám pomalu takový pocit, jako bych celou tu vaší mafii znal osobně $P Ještě chvíli a vyjmenuju fanoušky RPG z Nyxu zpaměti.
A kteří to byli, smím-li se zeptat? To není nic trestného (ani u mě :-)= ), jen mě zajímá, kdo preferuje oWoD před nWoD. Nakonec já si také po dost věcech z o-čka stejskám, zatimco mě pár věcí v n-ku štve...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Raist
Příspěvky: 206
Registrován: 1. 6. 2004, 18:42
Bydliště: Potštejn, někdy taky Věž vysoké magie v Palantasu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Raist » 15. 8. 2006, 12:51

Co sem se zatim setkal s oWoD, tak se mi ten metaplot celkem libil, v nWod to jeste moc nastudovany nemam, ale co brani v tom si ho vytvorit temer stejne?
This happens because I choose it to happen!

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 15. 8. 2006, 15:14

to tuk: z hlavy nevím přesně, nerad bych jemnoval někoho neprávem... ale bo na nyxu debatí především komunita kolem PbN (tuku, polož tu bouchačku, já do PbN NEPATŘÍM!!! $D ), týká se to především jejich členů :P

to raist: moje řeč, to jsme vždy na obhajobu VtR říkal.

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 15. 8. 2006, 17:21

Komunita kolem PbN davno nikde nedebati ;o). A i mezi nimi byli snad dva tri lide, co se jim to nelibilo, pak tak pet sest lidi, co to ani necetl, ale nelibilo se jim to, protoze na to nadavali jejich kamaradi a pak zbytek, co uz ma jine starosti, nez psat do for, protoze deti, rodina atp.

Ja jsem clenem PbN uz z davnych dob a nikdy jsem kuprikladu nerikal, ze oWoD je vzdy lepsi, nez nWoD. A to patrim do kategorie, co cetl oboji.

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 24. 8. 2006, 09:56

Obrázek

The Chosen Contest
White Wolf Announces Bloodlines: The Chosen Writing Contest


Atlanta, GA; August 23, 2006 - For two years, fans have been asking to see the official versions of the bloodlines only hinted at on pages 104-113 of Vampire: The Requiem. White Wolf is now ready to publish full versions of these unique clan subsets. Versions written by the players and fans of Vampire!

Bloodlines: The Chosen, with a planned release in Summer 2007, will be comprised of the winning submissions from The Chosen Contest, which begins today. This is a writing competition, supervised by Raw Fawkes, developer for Bloodlines: The Chosen and freelance writer for numerous Vampire: The Requiem books. If you have a great bloodline concept, visit: www.white-wolf.com/chosen to learn more about the submission guidelines and the requirements for participation.

This first phase of the contest will end no earlier than September 25, 2006, though White Wolf reserves the right to extend the deadline.

The winning bloodlines and Disciplines selected for inclusion in Bloodlines: The Chosen will be illustrated, given symbols and published in the finished book. Winning authors will receive an author credit and contributor's copies of the book. You might even be chosen to work with White Wolf Game Studio as a contracted freelance writer on other World of Darkness books!

http://www.white-wolf.com/index.php?lin ... icleid=575

smrq
Příspěvky: 1368
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 25. 8. 2006, 08:34

sakra, to to jako vazne napsali fanousci?! se toho desim! prekombene a nevyvazene pokrevni linie nam tu chybely $cry$

Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host