od eerieBaatezu » 5. 6. 2015, 18:39
http://www.d20herosrd.com/
Tak tenhle ruleset mě velmi překvapil v dobrém slova smyslu.
Díky tomu, že se tento systém snaží udělat pravidla pro vytvoření co nejvíce možných super-hrdinských schopností, je ve výsledku možné udělat mechanický popis pro snad každou dovednost, kterou si dokážete vymyslet. Z toho plyne jeden důležitý fakt, totiž, že se v tom dá odehrát snad každý setting. (Zajímavý je třeba
projekt tohoto týpka, co do toho konvertoval DnD 3.5/PF, dají se najít i rozsáhlé konverze bestiářů, apod.)
Je to vlastně taková middle-school stavebnice a snad by se i dalo říct, že jakýsi vrchol middle-school designu. Můžete si vymyslet jakkoliv složitou schopnost/kouzlo/technologii/čím chcete aby to bylo a díky tomu systému to překlopíte do mechanik a budete vědět kolik to stojí, tím pádem to zajišťuje i jakousi balanc (lidi píšou, že je to fakt dobře nastavené, ale sám s tím zkušenost nemám, tak nevím).
Ty věci můžou na první pohled vypadat jakoby bez chuti, něco jako
ranged damage 3, resisted by XY. Jenže o co jde je, že tomu dáte descriptory a uděláte z toho třeba ohnivý útok, nebo mentální útok a každý pak bude samozřejmě umět jiné věci, jedno bude zapalovat, druhé zase nebude účinkovat na stroje, pak k tomu můžete přidat další efekty, měnit rozsahy a všelicos a nebo k tomu dát i věci, co v pravidlech nejsou, nějakou speciální maličkost, apod., jako mají kouzla v DnD a i tak najdete pravidla na to, kolik to bude stát.
Můžete designovat i věci jako házecí bolas - ranged affliction, resisted by Dodge, když failnete save o 1-5 jste hindered a vulnerable, když failnete o 6-10 jste defenseless and immobilized.
Další zajímavá věc je, že tam nejsou Hit Pointy a všechno se děje přes různé stavy. Tzn. když dostanete pořádnou herdu, tak se vám místo odečtení životů a hraní dál, něco konkrétního stane. Podle míry zranění pak čím dál horší věci. (Pokud někomu HP z nějakých důvodů vyhovují, existují oficiální optional rules na integraci hápéček místo stávajícího systému.)
Vzhledem k tomu, že je to point buy, si můžete nadesignovat opravdu nepřeberné množství různých postav.
Pokud někdo chce meta-game, jsou tam věci jako hero pointy. Jinak hody jsou triviální, d20 + rank vs. 10 + rank. Třetí edice už jen vypadá, že je nějak s d20/DnD spřízněná . Druhá je DnD 3.5e mnohem podobnější, je ovšem o něco složitější na vytváření schopností.
http://www.d20herosrd.com/
Tak tenhle ruleset mě velmi překvapil v dobrém slova smyslu.
Díky tomu, že se tento systém snaží udělat pravidla pro vytvoření co nejvíce možných super-hrdinských schopností, je ve výsledku možné udělat mechanický popis pro snad každou dovednost, kterou si dokážete vymyslet. Z toho plyne jeden důležitý fakt, totiž, že se v tom dá odehrát snad každý setting. (Zajímavý je třeba [url=http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?279503-D-amp-D-in-M-amp-M-a-new-approach-to-rebalancing-3-5-PF]projekt tohoto týpka, co do toho konvertoval DnD 3.5/PF[/url], dají se najít i rozsáhlé konverze bestiářů, apod.)
Je to vlastně taková middle-school stavebnice a snad by se i dalo říct, že jakýsi vrchol middle-school designu. Můžete si vymyslet jakkoliv složitou schopnost/kouzlo/technologii/čím chcete aby to bylo a díky tomu systému to překlopíte do mechanik a budete vědět kolik to stojí, tím pádem to zajišťuje i jakousi balanc (lidi píšou, že je to fakt dobře nastavené, ale sám s tím zkušenost nemám, tak nevím).
Ty věci můžou na první pohled vypadat jakoby bez chuti, něco jako [i]ranged damage 3, resisted by XY[/i]. Jenže o co jde je, že tomu dáte descriptory a uděláte z toho třeba ohnivý útok, nebo mentální útok a každý pak bude samozřejmě umět jiné věci, jedno bude zapalovat, druhé zase nebude účinkovat na stroje, pak k tomu můžete přidat další efekty, měnit rozsahy a všelicos a nebo k tomu dát i věci, co v pravidlech nejsou, nějakou speciální maličkost, apod., jako mají kouzla v DnD a i tak najdete pravidla na to, kolik to bude stát.
Můžete designovat i věci jako házecí bolas - ranged affliction, resisted by Dodge, když failnete save o 1-5 jste hindered a vulnerable, když failnete o 6-10 jste defenseless and immobilized.
Další zajímavá věc je, že tam nejsou Hit Pointy a všechno se děje přes různé stavy. Tzn. když dostanete pořádnou herdu, tak se vám místo odečtení životů a hraní dál, něco konkrétního stane. Podle míry zranění pak čím dál horší věci. (Pokud někomu HP z nějakých důvodů vyhovují, existují oficiální optional rules na integraci hápéček místo stávajícího systému.)
Vzhledem k tomu, že je to point buy, si můžete nadesignovat opravdu nepřeberné množství různých postav.
Pokud někdo chce meta-game, jsou tam věci jako hero pointy. Jinak hody jsou triviální, d20 + rank vs. 10 + rank. Třetí edice už jen vypadá, že je nějak s d20/DnD spřízněná . Druhá je DnD 3.5e mnohem podobnější, je ovšem o něco složitější na vytváření schopností.