od eerieBaatezu » 11. 10. 2018, 13:27
Sorry, ale tohle je jeden z nejvíc bullshit postů, co jsem tady četl.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:04eerieBaatezu píše:nechám jak fungují Životy, přijde Marky, že v roce 2018 furt omlacujeme dvou a více ciferná čísla a bude to v háji.
Toto je extrémní v DrD a TSR edicích DnD, kde všichni měli hafo životů a slabé útoky, takže se boj táhl klidně desítky kol. V DnD 5E to už není takový problém z několika důvodů:
(...)
Ukázalo se to hlavně u hraničáře, kde Úhlavní nepřítel byla v 2E jeho zásadní schopnost proti obrům (což byly velké, odolné pytle plné životů, které dostat na 0 bylo extrémně těžké).
V TSR edicích mají potvory
dvakrát až třikrát! méně životů, než v 5e. A ty slabé útoky? Damage mají jak postavy, tak potvory minimálně srovnatelný, spíš větší v TSR jak v 5e. Mám teď před sebou otevřené oba bestiáře, takže to necucám z prstu.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:041) Postavy i nestvůry mají více útoků na nižších levelech.
Tohle odpovídá jen u 5e Fightera, který má víc útoků dřív, než TSR Fighter. Jinak díky Weapon proficiencím může mít u TSR víc útoků za kolo jakákoliv classa, což v 5e není. A co jsem projížděl monstra, tak rozdíly jsou třeba u obrů, ale u takové marilith, draků, ogrů, orků a podobně rozdíly nejsou.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:042) Postavy i nestvůry mají útoky dávající větší zranění.
Nemají.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:043) Kouzlící postavy mají více pozic kouzel.
Casteři v TSR edicích mají víc (někdy
mnohem víc, viz Cleric a Druid) spell slotů. A to nemluvím o bonusových kouzlech za vysokou Wisdomku nebo díky tomu, že postava je wizard specialista.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:043 a) Kouzla mohou udělovat stavy, takže nepřátele lze vyřazovat z boje nejen snížením životů na 0.
Když si potvory nehodí save u ADnD kouzel, tak je taky můžeš vyřadit, aniž bys je dostal na nulu.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:043 b) Kouzla dávají poměrově větší zranění než v předcházejících edicích.
Tím, že pro větší damage musíš v 5e castnout kouzlo ve slotu vyšší úrovně, než je jeho základ, a slotů výšších úrovní máš o dost míň, než v TSR, kde stačí kouzla sesílat v jejich základním levelu a škálují se sama levelováním castera, dáš kouzlama obecně míň damage, než u TSR.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:044) Nepřátele lze také "vyřadit" z boje hodem na dovednost (ať Zastrašováním, Přesvědčováním nebo nasazením kravaty pomocí vzájemného ověření Atletika vs. Atletika/Akrobacie).
Tohle šlo dycky. A byly to právě WotC, kdo třetí edicí mindset toho, že to jde, dost potlačili.
ShadoWWW píše: ↑10. 10. 2018, 17:045) U hodu na útok je větší šance na zásah.
Fighteří THAC0 dává TSR bojovníkům lepší šanci na zásah, přestože potvory mají větší AC. U ostatních povolání jsou na tom postavy v 5e líp v případě, že mají dost velký bonus v útočném statu (což asi mají). Ale pokud vezmu v potaz, že de facto každé povolání u TSR může mít víc útoků za kolo a v 5e ne, tak se ty šance ještě přikloní k TSR.
Sorry, ale tohle je jeden z nejvíc bullshit postů, co jsem tady četl.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238][quote="eerieBaatezu"]nechám jak fungují Životy, přijde Marky, že v roce 2018 furt omlacujeme dvou a více ciferná čísla a bude to v háji.[/quote]
Toto je extrémní v DrD a TSR edicích DnD, kde všichni měli hafo životů a slabé útoky, takže se boj táhl klidně desítky kol. V DnD 5E to už není takový problém z několika důvodů:
(...)
Ukázalo se to hlavně u hraničáře, kde Úhlavní nepřítel byla v 2E jeho zásadní schopnost proti obrům (což byly velké, odolné pytle plné životů, které dostat na 0 bylo extrémně těžké).
[/quote]
V TSR edicích mají potvory [b]dvakrát až třikrát! méně[/b] životů, než v 5e. A ty slabé útoky? Damage mají jak postavy, tak potvory minimálně srovnatelný, spíš větší v TSR jak v 5e. Mám teď před sebou otevřené oba bestiáře, takže to necucám z prstu.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]1) Postavy i nestvůry mají více útoků na nižších levelech.[/quote]
Tohle odpovídá jen u 5e Fightera, který má víc útoků dřív, než TSR Fighter. Jinak díky Weapon proficiencím může mít u TSR víc útoků za kolo jakákoliv classa, což v 5e není. A co jsem projížděl monstra, tak rozdíly jsou třeba u obrů, ale u takové marilith, draků, ogrů, orků a podobně rozdíly nejsou.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]2) Postavy i nestvůry mají útoky dávající větší zranění.[/quote]
Nemají.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]3) Kouzlící postavy mají více pozic kouzel.[/quote]
Casteři v TSR edicích mají víc (někdy [b]mnohem[/b] víc, viz Cleric a Druid) spell slotů. A to nemluvím o bonusových kouzlech za vysokou Wisdomku nebo díky tomu, že postava je wizard specialista.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]3 a) Kouzla mohou udělovat stavy, takže nepřátele lze vyřazovat z boje nejen snížením životů na 0.[/quote]
Když si potvory nehodí save u ADnD kouzel, tak je taky můžeš vyřadit, aniž bys je dostal na nulu.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]3 b) Kouzla dávají poměrově větší zranění než v předcházejících edicích.[/quote]
Tím, že pro větší damage musíš v 5e castnout kouzlo ve slotu vyšší úrovně, než je jeho základ, a slotů výšších úrovní máš o dost míň, než v TSR, kde stačí kouzla sesílat v jejich základním levelu a škálují se sama levelováním castera, dáš kouzlama obecně míň damage, než u TSR.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]4) Nepřátele lze také "vyřadit" z boje hodem na dovednost (ať Zastrašováním, Přesvědčováním nebo nasazením kravaty pomocí vzájemného ověření Atletika vs. Atletika/Akrobacie).[/quote]
Tohle šlo dycky. A byly to právě WotC, kdo třetí edicí mindset toho, že to jde, dost potlačili.
[quote=ShadoWWW post_id=544866 time=1539183852 user_id=2238]5) U hodu na útok je větší šance na zásah.[/quote]
Fighteří THAC0 dává TSR bojovníkům lepší šanci na zásah, přestože potvory mají větší AC. U ostatních povolání jsou na tom postavy v 5e líp v případě, že mají dost velký bonus v útočném statu (což asi mají). Ale pokud vezmu v potaz, že de facto každé povolání u TSR může mít víc útoků za kolo a v 5e ne, tak se ty šance ještě přikloní k TSR.