Malé počítání

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Malé počítání

od smrq » 6. 12. 2008, 21:17

Tipli byste si, že nejúspěšnější debata všech dob bude - když pominu umělý útvar Rozličný pokec - "Překladový klíč nWoD"?
no já samozřejmě ano! $D

od Quentin » 23. 10. 2008, 09:27

mno vzdyt ja to chapu...

od Argonantus » 23. 10. 2008, 09:22

Quentin:

Ono je to promíchané daleko nepřehledněji; na první pohled je jasné, že moje oblíbené historické koutky jsou skoro totožné s "přiblížit středověk hráčům", nebo jak se ta debata jmenuje; nebo že Faskalovo kulturní dystopické okénko lze použít rovnou jako návod na hru.

Ale pokud někdo dumá nad automobilovou honičkou ve hře, třeba nakonec použije i ten náš flamewar; a nebo dokonce začne domýšlet úžasnou Sirienovu teorii "čím rychlejší, tím bezpečnější".

Navíc, když přesuneš problém typu "atentát na Heydricha" do "herního prostředí", tak tu debatu zřejmě zabiješ; půlka "peciválů" tam nedorazí.

Takže oddělit život od rolleplayingu se mi IMHO zdá být úplně neřešitelný cvik - a navíc zbytečný.

od Quentin » 23. 10. 2008, 09:11

argo, jerson: Asi mate pravdu. Ale jen tak z meho pohledu; nekdy zabiju cas v rozlicnym a ctu, jak se hadate o rizeni auta, o potraty, whatever. Nekdy se zase stane, ze v rozlicnym neni nic zajimavyho a ja se zacnu nudit. V tu chvili prolezam herni prostredi a hrani obecne hledajic temata k oziveni, nebo rovnou premyslim nad nejakym vlastnim. Rozlicny rozptyluje. Alespon me

Zato dny, kdy frci treba dve-tri diskuze najednou v hrani obecne ... to je bahno :)

od Jerson » 23. 10. 2008, 08:38

Paladin je už dávno mrtvé téma. A když deset lidí desetkrát denně zkontroluje obsah tématu aniž napíšou něco nového, systém ukáže stovku návštěv za den (což je třeba případ témat o CPH, počet návštěv daleko přesahoval aktivitu diskutujících.)

Nicméně souhlasím s tím, že "Rozličný" pokec se nedá omezit, aniž by si tím forum nezvratně poškodilo - velmi pochybuju, že by někdo psal o RPG, protože nemůže psát o ... náhledu křesťantví na potraty.

Na rozdíl od for s jiným zaměřením můžeme tvrdit, že dokud RPG vychází z reálného světa, má jakákoliv debata o reálném světě využití v RPG. A někdy tomu tak i je.

od Argonantus » 23. 10. 2008, 08:23

Quentin:

to je právě to, co zkouším marně vysvětlit; v Rozličném se skrývají RPG témata, a to ta nejdůležitější.

Při omezení Rozličného přestaneme my, peciválové, psát vůbec.

od Quentin » 23. 10. 2008, 07:19

Tipli byste si, že nejúspěšnější debata všech dob bude - když pominu umělý útvar Rozličný pokec - "Překladový klíč nWoD"?
coz je taky umely utvar ne?

podle tech cisel to vypada, ze by stalo za to nejak omezit rozlicny, aby vsichni ti pecivalove, co se tam povalujou, zacali psat do rpg sekci :lol:

od Argonantus » 22. 10. 2008, 22:21

Mno, u těch hodně starých diskusí vzniká otázka, proč jsou tak staré.
Ona totiž diskuse většinou přirozeně chcípne.

Že automaticky existují pořád dál třeba Filmy, Knihy nebo Rozličný pokec, to asi nikoho nepřekvapí; ale proč třeba byl talkový hit Paladin nebo co udržuje neuvěřitelnou hospodu u Sleziny, to už tak zřejmé není.

Někdy je za tím samozřejmě nějaký šílenec, který to udržuje, protože je to jeho životní téma; ale i tak musí zblbnout řadu dalších, aby mu na to furt reagovali.

To je to, co se zove "vnitřní magie diskuse", a bylo to mnohokrát s podivem zkoumáno už na staré Pevnosti. Opravdu vydařená diskuse je mocné kouzlo, u kterého nikdo předem neví...

Tipli byste si, že nejúspěšnější debata všech dob bude - když pominu umělý útvar Rozličný pokec - "Překladový klíč nWoD"?

od Majo » 22. 10. 2008, 21:40

Tie pocty zhliadnuti mozu podla mna trochu zavádzat. Da sa podla nich urobit len hruby obraz. Velmi zalezi na veku temy. Starsie temy budu mat logicky viacej zhliadnuti.
Ale je to zaujimava tema.

od Pieta » 22. 10. 2008, 18:56

Zajímavé, dík. (:

od Markus » 22. 10. 2008, 18:55

:clap:

Argo, super. S dovolením přesouvám do obecného pokecu, aby to bylo víc na očích (a koneckonců to je o RPG :wink: )

EDIT: S tím přesouváním jsem si to rozmyslel. Místo toho přesouvám do technické sekce, kde jsou jiné diskuze o Fóru. A ano, dělám v tom velké zmatky...

Malé počítání

od Argonantus » 22. 10. 2008, 18:42

Různé teorie o tom, která sekce je užitečná a nosná pro portál RPG si zasluhují malé prozkoumání návštěvnosti a aktivity.

Nejde o žádný důkladný statistický průzkum; jen o letmé nahlédnutí, které si ostatně každý může snadno zkontrolovat.

A sekce portálu jsou na tom následovně:

1) Vítejte na RPGF - slavná "odrážecí plocha" má 23.000 shlédnutí, což nasvědčuje, že se na strýčka Joa každý rád koukne.
Taky pravidelná anketa "jaký systém hrajete" je hodně čtená (12 a 20 tisíc).
RPG akademie se teprve rozjíždí, největší zájem je o sex (kdo by to řekl?)

Nyní k jádru pudla:
2) Hry, systémy, světy - celkem hodně solidních 13.948 příspěvků, hodbě debat je kolem 10 tisíc. Zjevně není nezajímavých systémů; dobře se drží ti, co byste čekali (DrD, DnD,WoD, ale i Fate a Shadowrun). Nejdelší debata na Dragonlance má kolosálních 47.000 shlédnutí, což je dáno tím, že tam témata moc nedělili...

3) Herní prostředí má jen 6869 příspěvků, ale zdání klame; návštěvnost debat je stejná, ne-li větší. Zvláště kolosální paladin a drowové stojí za poznámku (přes 50 tisíc).

4) O hraní obecně má 11.416 příspěvků, a největší hity se točí kolem žen při hraní, s výjimkou mlhavého tématu co byste si zahráli (26.000).

5) teorie - a teď bacha . 5525 příspěvků, nejčtenější témata kolem 15 tisíc. Kdo tvrdí, že to nikoho nezajímá, kecá, a kdo tvrdí, že RPGF je jen teorie, kecá taky.

6) Zápisy z her 1022 příspěvků, čtenost menší, ale zdaleka ne malá - Markusův MLWM má 11.000 zářezů.

7) Ostatní hry 2514 příspěvků - kdo čekal, že jich bude víc nebo míň, zklame se - nejúspěšnější téma Warhammer má 17 tisíc, a nijak zvlášť nevyniká.

8) Rozličný pokec - ano, hádáte správně - 32.344 příspěvků, tedy asi jako ostatní dohromady. Když odečteme naprosto neprůstřelná témata jako Rozličný v užším smyslu (155.000 čtení), Hlášky, vtipy a podobně, kde nemá cenu nic moc počítat, ukáže se, že dokážou hodně zabodovat i velmi úzká a vychytaná témata, jako třeba manga - 49tisíc, Faskalovy dystopie (22 tisíc), vývoj života (31 tisíc) nebo ty katedrály (37 tisíc, což mne fakt překvapilo).

9) Knihy a materiály- tady asi nemá cenu počítat příspěvky, ale důležité je, že se to taky čte, a práce není marná. Úspěšné je zejména Fate v různých podobách (8000), Jersonovo CPH (11.000) a návod na Creet (20.000), pak Legendy Armandie.

10) Rozpracované věci fascinující je, že o rozdělané věci je zájem ještě daleko větší - jakoby návštěvníky víc bavilo tvořit a překládat, a pak se na to vykašlou. Ars Magica (18 tis) a Exalted (12 tis) je jen rozjezd, pak je dvakrát přes 30k ADnD, a zejména WoD, kde je jedna debata s 87.tisíci shlédnutími zřejmě absolutní vítěz čehokoli.
Špatně na tom nejsou ani různé části Kreslícího prkna, což teorii o kreativitě ještě podporuje (celá sekce NOS, nebo svět temnot - Čechy, 48.000).

Předběžný a optimistický závěr je, že žádná hlavní sekce se mi nejeví být vysloveně chcíplá, a každá někoho zjevně zaujala.

Nahoru