Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Jezus » 2. 10. 2018, 16:01

mal.kin píše:
26. 9. 2018, 06:59
Máš recht...změnit to musím. Svou slabší angličtinou jsem snad článek dostatečně pochopil. Jenže k této metodě potřebuješ hráče, kteří umí vytvářet pro své postavy zápletky (překážky) a nejen je řešit (i když u nás je problém obojí). Má družina je v tomhle trošku "špatná". 2/3 družiny mají tendence zdlouhavě přemýšlet a vymýšlet. Často nakonec jejich jednání vůbec nekoresponduje s povahovým rysem.
Zas bych to ale nějak divoce neoklešťoval, jak naznačuje Sparkle výš, jen ubral v zápletkách ty vedlejší questy, aby byly hlavní zápletky řešitelné za cca dvě sezení a ve třetím se už zase hrálo doma na Mayne. Když si vezmu Mudguard a okolí, byla to i zábava číst, co všechno se událo, ale je fakt, že pokud hrajete málo, ta hlavní zápletka se pak trochu ztratí.

Například šlo hlavně o ten chrám a chaos, že? Strom s umrlci byl super a boj s vrrkem taky(i když krátký) a postavy si našly vedlejší zápletku v hostinské a jejích dcerách... co ale možná už zbytečně rozmělnilo hru bylo řešení prasečího statku (byť jinak to bylo povedené a v prostředí rodu Pigtailů skoro "malebné"), nahánění zmutované ryby (byť přívěh o Mr. Fisherovi je krásný) a vlastně možná i ti trpaslíci (zase při větší četnosti hraní a možná víc "zažrané družině" výborný nápad, ale ve tvém případě už asi sleduješ až moc "dějů").

Prostě bych napříště zkusil vybrat jen ty nejzajímavější "vedlejší" aktivity (jako třeba borový háj) a snažil se hrát hlavně hlavní zápletku. Evidentně to je ve vašem případě o tom, vybrat jen to nejzajímavější/hlavní, protože na všechno prostě nemáte čas. (Což je samozřejmě škoda, protože je to moc pěkný :-) ).

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Jezus » 2. 10. 2018, 15:47

ShadoWWW píše:
25. 9. 2018, 18:40
Když se hraje sporadicky, je dobrý nahrávat sezení na mikrofon. Když je pak čas, je dobré sestříhat záznam o hluché scény, například mlčení, kecání mimo hru nebo vyhodnocování mechanik (zpravidla se to oseká na půlku i míň), případně i dodat hudební kulisu a zvukové efekty (na to je dobrý Syrinscape).

Poslední týden před hraním pak není problém poslechnout si záznam. Je to i zábava.
Myslíš, že bys mohl uvolnit tak půl hodinky z nějaké vaší hry? Dost by mě zajímal výsledek, jestli do toho časem taky nejít...

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od mal.kin » 26. 9. 2018, 06:59

Děkuji všem za rady a postřehy, jsem za to moc moc rád, protože člověk si pak nepřipadá tak bezradný :)
ShadoWWW píše:
25. 9. 2018, 18:40
Když se hraje sporadicky, je dobrý nahrávat sezení na mikrofon. Když je pak čas, je dobré sestříhat záznam o hluché scény, například mlčení, kecání mimo hru nebo vyhodnocování mechanik (zpravidla se to oseká na půlku i míň), případně i dodat hudební kulisu a zvukové efekty (na to je dobrý Syrinscape).

Poslední týden před hraním pak není problém poslechnout si záznam. Je to i zábava.
No na jednu stranu to vypadá jako dobrý nápad a asi bych se mu ani nebránil, ale kdo se pak má drbat se stříháním 4 hodinového záznamu? Platí stejný problém, jako je četnost našich sezení = po pracovní době prostě není kde brát čas pro tyto aktivity.
Jezus píše:
25. 9. 2018, 16:27
To se opravdu bohužel někdy stává. Vážně mohou být někdy hráči unavení nebo v jiném (méně akčním) rozpoložení a to se promítne do hry. Je to i součást "hráčského vkladu" - prostě něco minou nebo raději neudělají. Je škoda, že pak jistý díl práce příjde vniveč, ale upřímě - proč hrát boj, když o něj nikdo z hráčů nestojí?

Mě se zrovna včera stalo, že jsem na sezení nachystal hospodskou rvačku, protože minule jsme mluvili o tom, že se už několik sezení hlavně kecá s CPčky a nebojuje, respektive poslední boj byl jen duel jedné postavy. Tak si říkám, ať si zabojují i ostatní. Jeden hráč dokonce minulé sezení navrhl, že by ty hospodské rváče mohl poštvat hostinský, kterému svedl dceru.
Výsledek? Při sezení se snažila většina postav (a evidentně i hráčů) bitku uklidnit a zabránit jí. Jako proč, když minule každý souhlasil, že se strhne a bude to zajímavé? Nakonec sice proběhla, ale postavy (a evidentně i hráči!) jsou na hostinského naštvaní, co si to jako vůči nim dovolil...

Přesně vím o čem mluvíš.
Jezus píše:
25. 9. 2018, 16:27
U mě si například hráč snaží psát jména důležitých postav, ale k ničemu to není, když se neobtěžuje si je přečíst před hrou, ale hledá je (ne v nich, ale doslova ty poznámky) až uprostřed věty, kdy zjistí, že si to jméno nepamatuje (a to mluvíme o hlavním záporákovi dobrodružství nebo i hlavní nemesis kampaně).
To mají u nás takto bohužel všichni...možná se na některé věci podívají nějaký den, ale nikdy přímo před hraním.
Jezus píše:
25. 9. 2018, 16:27
To je zásadní chyba. Bohužel častá.
Já třeba hraju s hráčem, který ani nezná pravidla. Ne že je nepochopil, on je nečetl. A trvalo mu půl roku, než zjednal nápravu, která spočívá v tom, že je začal číst :-/
Zkus to hráčům ale říct, že ti tím pádem dost kazí a "změlčují" zápletky a to je dost demotivující. Ať si to přečtou, nějakou přípravu by měli dělat i hráči.
Stejné to je s příručkou DrD 2...dva hráči ji v podstatě nepřečetli vůbec a to spolu hrajeme už víc jak 2 roky. To se pak není čemu divit, že herní potenciál odchází často vniveč. Když si k tomu přičteš absenci znalostí Taurilu, tak to ani jinak dopadnout nemůže. Jenže nechci hráče nutit, aby je pak hra neotrávila.
lomax00 píše:
25. 9. 2018, 15:30
Připojuji se také do diskuze. Se skupinkou jsme zrovna začali hrát rovněž na Taurilu v prostředí Thurenu. Kromě prostředí je pro nás nový i systém, zkoušíme DrD2.

Moje představa, která se zatím celkem naplňuje, je, že se postavy chvilku budou potulovat v někde v podhůří Thurenských hor, aby se trochu otrkaly než se pustí do skutečné "hry" :) Obsah tohoto vlákna mě dost inspiroval a s dovolením bych pár věcí použil.

Protože se seznamujeme s DrD2, tak jsem zvolil jako úvodní dobrodružství Návrat na Bílý hrad. V mém prostředí je to bývalý strážní hrad, kde byla posádka rytířů/paladinů CND, která hlídala stezku skrz Thurenské hory a pacifikovala orky. Ke konci vlády CND srovnali orci Bílý hrad se zemí. Místní představený v té době vedl korespondenci s arcibiskupem Osmondem Dellamy o objevení svatyně ND (případný následný průzkum se, ale kvůli útoku okrů nekonal). Postavy by měly v pokladu lapků objevit zabezpečenou schránku s dopisy (lapkové ji zatím neotevřeli).

Asi udělám taky nějaký sdílený gdoc s nápady a přípravou.
Vítej na palubě, moc rád zde vidím dalšího vypravěče ze světa Taurilu. Využívej mé nápady, co hrdlo ráčí. Rád si taky přečtu tvé poznámky a případné nápady.
Sparkle píše:
25. 9. 2018, 19:40

V tom případě mě ještě napadlo, že byste mohli zkusit to vést tak, aby se epizodní questy pokud možno stihly odehrát během jednoho sezení. Základní metaplot tam může zůstat, dílčí questy typu výprava do Pinerestu by nicméně neměly tak elaborátní zápletky a měly by se vždycky vyřešit během jednoho sezení i s návratem do Mayne. Družina by mohla mít od Reginalda dlouhodobý úkol čistit území Westenholtů (velké, divoké a těžko uhlídatelné) od nekalých živlů a existencí. Takže by vždycky byla někam vyslána, tam to vyčistila a zase se vrátila. Cesty tam a zpět byste mohli odbýt "montážemi", které jsou krátké a taky prokreslí jednotlivé postavy. Samotné zápletky toho, co mají vyčistit, by mohly být primárně o nějaké potvoře či lapcích / kultistech atd, občas s nějakým twistem (vyvolal to někdo z nešťastné lásky / je to iluze, aby to děsilo lidi / jsou do toho zapleteni všichni v daném městečku / je to zakletá nevinná osoba a bylo by hezké ji spíš odeklít než zabít...) nicméně tyto epizodky samy o sobě by neměly moc vliv na hlavní zápletku, metaplot by se rozvíjel při návratech družiny na Mayne.
Tím pádem by si mezi jednotlivými sezeními museli hráči pamatovat pouze reálie toho metaplotu, ale ne už těch aktuálních questíků.
Máš recht...změnit to musím. Svou slabší angličtinou jsem snad článek dostatečně pochopil. Jenže k této metodě potřebuješ hráče, kteří umí vytvářet pro své postavy zápletky (překážky) a nejen je řešit (i když u nás je problém obojí). Má družina je v tomhle trošku "špatná". 2/3 družiny mají tendence zdlouhavě přemýšlet a vymýšlet. Často nakonec jejich jednání vůbec nekoresponduje s povahovým rysem.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Sparkle » 25. 9. 2018, 19:40

lomax00 píše:
25. 9. 2018, 15:30
1) Trpaslík Gorim, který si o sobě myslí, že je velký hrdina a nestvůrobijec. V mládí poslouchal a četl mnoho dobrodružných příběhů a rozhodl se, že se setká se svými oblýbenými hrdiny bratry Westenholdy a tak s posměchem opustil pohoří Těžkého drápu.
Bwahaha, to zní suprově! Úplně si představuju to setkání trpaslíka s bratry W., kde zjistí, že Marcus, hlavní postava všech těch hrdinských příběhů, je rozmrzelý morous, který na své dobrodružné časy akorát nadává a nějaký trpaslík ho vůbec nezajímá... a že naopak Reginald, který v těch legendách jen přicmrndával, bude ten, kdo bude nadšený z toho, že je přijel navštívit fanoušek :)
Ale klidně si to postav jinak, tohle je jen takový nápad :)
mal.kin píše:
25. 9. 2018, 12:18
Rozhodně ne...to byla hlavní podmínka, na které jsme se shodli. Náš osobní žívot nám něco takového absolutně nedovoluje.
V tom případě mě ještě napadlo, že byste mohli zkusit to vést tak, aby se epizodní questy pokud možno stihly odehrát během jednoho sezení. Základní metaplot tam může zůstat, dílčí questy typu výprava do Pinerestu by nicméně neměly tak elaborátní zápletky a měly by se vždycky vyřešit během jednoho sezení i s návratem do Mayne. Družina by mohla mít od Reginalda dlouhodobý úkol čistit území Westenholtů (velké, divoké a těžko uhlídatelné) od nekalých živlů a existencí. Takže by vždycky byla někam vyslána, tam to vyčistila a zase se vrátila. Cesty tam a zpět byste mohli odbýt "montážemi", které jsou krátké a taky prokreslí jednotlivé postavy. Samotné zápletky toho, co mají vyčistit, by mohly být primárně o nějaké potvoře či lapcích / kultistech atd, občas s nějakým twistem (vyvolal to někdo z nešťastné lásky / je to iluze, aby to děsilo lidi / jsou do toho zapleteni všichni v daném městečku / je to zakletá nevinná osoba a bylo by hezké ji spíš odeklít než zabít...) nicméně tyto epizodky samy o sobě by neměly moc vliv na hlavní zápletku, metaplot by se rozvíjel při návratech družiny na Mayne.
Tím pádem by si mezi jednotlivými sezeními museli hráči pamatovat pouze reálie toho metaplotu, ale ne už těch aktuálních questíků.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od ShadoWWW » 25. 9. 2018, 18:40

Když se hraje sporadicky, je dobrý nahrávat sezení na mikrofon. Když je pak čas, je dobré sestříhat záznam o hluché scény, například mlčení, kecání mimo hru nebo vyhodnocování mechanik (zpravidla se to oseká na půlku i míň), případně i dodat hudební kulisu a zvukové efekty (na to je dobrý Syrinscape).

Poslední týden před hraním pak není problém poslechnout si záznam. Je to i zábava.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Jezus » 25. 9. 2018, 16:27

mal.kin píše:
25. 9. 2018, 09:22
Takže závěr z celého sezení mám takový, že ač na jednom sezení se dovím, že někdo chce boj, jiný zase víc magických příprav, tak nakonec i když jim pro to připravíte ideální prostředí, tak hráč změní názor, že zrovna dnes na to asi není ten správný den.
To se opravdu bohužel někdy stává. Vážně mohou být někdy hráči unavení nebo v jiném (méně akčním) rozpoložení a to se promítne do hry. Je to i součást "hráčského vkladu" - prostě něco minou nebo raději neudělají. Je škoda, že pak jistý díl práce příjde vniveč, ale upřímě - proč hrát boj, když o něj nikdo z hráčů nestojí?

Mě se zrovna včera stalo, že jsem na sezení nachystal hospodskou rvačku, protože minule jsme mluvili o tom, že se už několik sezení hlavně kecá s CPčky a nebojuje, respektive poslední boj byl jen duel jedné postavy. Tak si říkám, ať si zabojují i ostatní. Jeden hráč dokonce minulé sezení navrhl, že by ty hospodské rváče mohl poštvat hostinský, kterému svedl dceru.
Výsledek? Při sezení se snažila většina postav (a evidentně i hráčů) bitku uklidnit a zabránit jí. Jako proč, když minule každý souhlasil, že se strhne a bude to zajímavé? Nakonec sice proběhla, ale postavy (a evidentně i hráči!) jsou na hostinského naštvaní, co si to jako vůči nim dovolil...
Kromě toho vidím dost velké trápení v tom, že ač si družina vede poznámky, dochází k momentům nepochopení nebo absolutního rozporu v roleplay.
Jak tu zaznělo, uplynulý čas dělá hodně. Ale měl bys teda asi jasně říci hráčům, že když hrajete tak málo, musí si před každou hrou ty poznámky přečíst a to včetně zásadních věcí roleplaye.
Jinak jsem ti radil, ať to s těmi vlasy zopakuješ třeba během plavby, kdy si je budou holčičky zaplétat ;-) Ale neber to prosím zle, mě se podobné věci taky často stávají.

U mě si například hráč snaží psát jména důležitých postav, ale k ničemu to není, když se neobtěžuje si je přečíst před hrou, ale hledá je (ne v nich, ale doslova ty poznámky) až uprostřed věty, kdy zjistí, že si to jméno nepamatuje (a to mluvíme o hlavním záporákovi dobrodružství nebo i hlavní nemesis kampaně).
Družina nemá vůbec načtenou příručku Neklidný Tauril
To je zásadní chyba. Bohužel častá.
Já třeba hraju s hráčem, který ani nezná pravidla. Ne že je nepochopil, on je nečetl. A trvalo mu půl roku, než zjednal nápravu, která spočívá v tom, že je začal číst :-/
Zkus to hráčům ale říct, že ti tím pádem dost kazí a "změlčují" zápletky a to je dost demotivující. Ať si to přečtou, nějakou přípravu by měli dělat i hráči.
a bojím se, že absence znalostí v DrD 2 jde proti sobě, protože bez znalostí některých faktů si družina sama nikdy nevytvoří žádnou zápletku, která by souvisela s tím světem.
Nechápu to s tou absencí znalostí v DrD2, ale jinak asi nejzásadnější věc. Chtějí si hráči skutečně vytvářet vlastní zápletku? Ano, doopravdy? A jsou pro to ochotni i něco udělat? Třeba přečíst si ty reálie? Pokud ne, alespoň si ušetříš práci...

Mě třeba hráč sám mezi sezeními navrhuje, co by se mohlo dít a to včetně "tahů" nepřítele (někdy je těch zpráv přes messenger až moc :-) ). Někdy je dost mimo, protože o nepříteli neví dost, ale je fajn cítit, že se tím on/jeho postava reálně zabývá (a taky vidím, jak to ze hry pochopil a mám příležitost korigovat největší desinpretace).
Došlo to tak daleko, že jsem přes mail i odehráli jedno jeho setkání s elfkou, které se odehrálo mimo družinu. A teď se vytrvale snaží na to navázat a družinu dotlačit k jednání s elfy. Takže dělá moji práci :-)


S reáliemi je ale často trochu problém, když to není generická fantasy bez hlubšího obsazení CPčky. Někteří moji hráči například často ignorují fakt, že jsem v opravdu ranném středověku (například v době Velké Moravy). Chápu, že nevědí, jak vypadá. Že by třeba mezi sezeními maličko gůglili, nehrozí. Taky s tím plánuju něco udělat...

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od lomax00 » 25. 9. 2018, 15:30

Připojuji se také do diskuze. Se skupinkou jsme zrovna začali hrát rovněž na Taurilu v prostředí Thurenu. Kromě prostředí je pro nás nový i systém, zkoušíme DrD2.

Moje představa, která se zatím celkem naplňuje, je, že se postavy chvilku budou potulovat v někde v podhůří Thurenských hor, aby se trochu otrkaly než se pustí do skutečné "hry" :) Obsah tohoto vlákna mě dost inspiroval a s dovolením bych pár věcí použil.

Protože se seznamujeme s DrD2, tak jsem zvolil jako úvodní dobrodružství Návrat na Bílý hrad. V mém prostředí je to bývalý strážní hrad, kde byla posádka rytířů/paladinů CND, která hlídala stezku skrz Thurenské hory a pacifikovala orky. Ke konci vlády CND srovnali orci Bílý hrad se zemí. Místní představený v té době vedl korespondenci s arcibiskupem Osmondem Dellamy o objevení svatyně ND (případný následný průzkum se, ale kvůli útoku okrů nekonal). Postavy by měly v pokladu lapků objevit zabezpečenou schránku s dopisy (lapkové ji zatím neotevřeli).

Asi udělám taky nějaký sdílený gdoc s nápady a přípravou.

Naše skupinka, dvě hráčky a jeden hráč, je dobře různorodá:

1) Trpaslík Gorim, který si o sobě myslí, že je velký hrdina a nestvůrobijec. V mládí poslouchal a četl mnoho dobrodružných příběhů a rozhodl se, že se setká se svými oblýbenými hrdiny bratry Westenholdy a tak s posměchem opustil pohoří Těžkého drápu.
2) Mladá vzdělaná dívka šlechtického původu - Lota Trenawain, která touží odhalovat pravdu. Hlavní její povahový rys je, že klade nevhodné otázky. Chtěla by se dostat do řádu Sov. Při svém studiu se dostala ke knihám o magii Rasnů, kterou začala praktikovat. Ale ani na CND se nedívá zcela opovržlivě, i když to není magie, ke které tíhne.
3) Mladá elfka Bobiel, která opustila svou komunitu, abych zjistila, jak to chodí v civilizaci. Tato elfka pochází z komunity, která to po pádu CND vzala úplně maximálně na novo. Odstěnovali se do lesů, kde žijí v souladu s přírodou a s civilizací přichází do styku jen minimálně. Spíš se stýkají s orky z Thurenských hor. Představený této komunity asi bude jeden z noviců/panošů, kteří přežili útok na Bílý hrad.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od mal.kin » 25. 9. 2018, 12:18

Rozhodně ne...to byla hlavní podmínka, na které jsme se shodli. Náš osobní žívot nám něco takového absolutně nedovoluje.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Sparkle » 25. 9. 2018, 12:11

Častějc byste se scházet nezvládli?

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od mal.kin » 25. 9. 2018, 12:03

Chápu a prvotní cíl bylo hrát co nejméně komplikovaně, ale zase se to nějak zamotalo :( a teď jak z toho ven...

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Sparkle » 25. 9. 2018, 11:44

Pokud hrajete zamotanou politickou zápletku a scházíte se 1x za měsíc, tak to takhle bude vypadat i s "lepšími" hráči, to mám ozkoušené...

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od mal.kin » 25. 9. 2018, 11:42

V našich podmínkách je nerálné hrát tak často...ale někdy se jedná o dost zásadní fakta, která jedno sezení hrotí a další sezení, ač děláme rekapitulaci před začátkem, píšu zápis z hraní atd., tak nakonec nastávají tyto momenty. Stejně jako vypravěč dělá svou přípravu, měl by trošku času investovat i hráč, to je ten problém.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od Sparkle » 25. 9. 2018, 11:21

Hele mně spíš přijde, že to, že si hráči nepamatujou detaily z předchozích sezení, je daný tím, že to hrajete strašně sporadicky... vždyť tu zápletku s bílými vlasy děvčat jste hráli koncem července... při takto sporadickém hraní si hráči nemají šanci pamatovat reálie a jemné nuance příběhu. To je normální. My se snažíme hrát každou neděli a už pauza 14 dní je znát.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od mal.kin » 25. 9. 2018, 09:22

V pátek jsme měli další sezení a opět jsem si vyzkoušel, jak je někdy na prd být vypravěčem...

Družina vyrazila z přístavu v Pinerestu spolu s Hildou, Wildou a Gildou. Na palubě byla trojice trpaslíků, které podezřívali z krádeže meče, který měli dostat za odměnu od Fishe. Takže příprava směřovala na nějaký konflikt mezi nimi a byl to takový středobod mé přípravy, protože jsem postupně odkrýval indície, že by mohlo jít o Dákijce. Bohužel se projevila neznalost reálií Thurenu, protože to nechalo všechny úplně chladnými.
Doslova jsem naservíroval družině možnost, jak se s nimi vypořádat nenásilně, protože se všichni stravovali společně s námořníky a v kuchyni vypomáhala Hilda a přestože máme v družině hráče zběhlé v přípravě jedů, nikoho to ani nenapadalo. Vlastně za celé 2 roky našeho hraní to nikoho nenapadlo. Takže nepřátelští agenti a zloději byli jinak spravedlivou družinou, která strká do všeho nos, úplně odignorování.
Loď v jednu chvíli narazila na mělčinu, takže jsem na sílu vymýšlel nějaké akce, aby si hráči aspoň občas hodili kostkou a bylo na lodi co dělat. Trošku nezáživné a něco málo roleplay.

Po připlutí do přístavu v Mayne se družina rozdělalila. Ariana a Cedrik vyrazili na koni na hrad a Delayla s trojicí Mudgardských uprchlíků šla pěšky. Následovala soukromá audience u Reginalda. Tam jsem občas horkotěžko doloval z postav, co si vlastně pamatují z událostí v Mudguardu a Pinerestu. Musel jsem si vlastně i pomoci, abych jim připomněl, že od jedné z holčiček z hostince vědí, že za tím má prsty jistý Angus. Reginald nakonec dojde k závěru, za tím vším musí mít prsty Dellamy a že poslat Arianu do Mudguardu byl opravdu jen trest, protože Marcus musel dávno vědět, že královna Mathila podepsala nástupnickou listinu pro Noriho. Reginald proto zatím nemá plán, jak zbavit Noriho vlády a moc ho to zatím netrápí.
Cedrik a Ariana dále povědí o plánech otevření stříbrných dolů a vyhnání orků z podhůří. Tahle zpráva však může být novinkou i pro Marcuse a pokud se v kraji nachází stříbro, můžou z toho být problémy a to hlavně proto, že se do toho zapojili seveřané.
Došlo i na vyprávění o svatyni, ale nikdo se ani slovem nezmínil, že se jednalo o svatyni Nebeského ducha starší než Církev samotná. Další naprosto přehlížený fakt bohužel. Pouze bylo řečeno, že nějaký strážce přišel o destičku a tím začal vyvěrat chaos do okolí :(
Dvojice se zmínila o trojici agentů z Dákie, kteří jsou dole v přístavu. Reginald pro ně poslal stráže.
Reginald připomněl, že má opět Ariana přístup k Lucianovi, ale z toho nějak nadšená nebyla, přestože by to měla být odměna. Asi zase nějaká chyba v role play. Dále připomněl, že vše zde řečeno se nesmí dovědět Marcus. Sezení končí tím, že na hradu lidi začínají trpět podivnými bolestmi hlavy. Lady Senara dokonce nechala poslat pro Amartyho = jeho dílna ve sklepení zůstala prázdná.
Tam se samozřejmě ihned vyadala Ariana, aby našla dopis (díky Sparkle):
"Z toho, jak to popisuješ, to bude výtvor specifické rasenské magie života a smrti. Pokud ses jí nikdy nezabýval, budeš mít těžké to otevřít. I já už jsem zrovna tuhle nepraktikoval... no, už spoustu let. Nakreslil jsem ti nějaké runy, které by ti mohly pomoct. A sežeň k tomu víc matassia, to je nejzásadnější složka rituálu. Jo a pozor, jestli je to fakt přímo pod hlavní věží, tak se připrav, že až to budeš odkouzlovat, bude to na hradě cítit. Určitě to nedělej, pokud budeš mít na hradě Marcuse. Snad ti to pomohlo. Hodně štěstí. C."

Kromě toho nalezla dopis s královskou pečetí, kde královna Mathila řeší nějaké státní záležitosti s Marcusem a v závěru je jízlivá poznámka: "Doufám, že ten spratek je pořád ve věži pod zámkem."

Reginald si nechá pozvat Delaylu a trojici z Mudguardu k sobě do pracovny. Tady dojde na wow moment, protože z neznámých důvodu družina neví, že obě dívky mají bíle vlasy zapletené do copů. Reginald se okamžitě zeptá Hildy, zda jsou to její děti a ona přizná, že nejsou. Hildě nabídne práci v kuchyni a děti příjme do služeb jako pážata. Delayle nabídne to stejné.
Také se dovím, že družina z neznámých důvodů má Catermana za čtyřicetiletého starého rytíře...

Takže závěr z celého sezení mám takový, že ač na jednom sezení se dovím, že někdo chce boj, jiný zase víc magických příprav, tak nakonec i když jim pro to připravíte ideální prostředí, tak hráč změní názor, že zrovna dnes na to asi není ten správný den.
Kromě toho vidím dost velké trápení v tom, že ač si družina vede poznámky, dochází k momentům nepochopení nebo absolutního rozporu v roleplay. Družina nemá vůbec načtenou příručku Neklidný Tauril a bojím se, že absence znalostí v DrD 2 jde proti sobě, protože bez znalostí některých faktů si družina sama nikdy nevytvoří žádnou zápletku, která by souvisela s tím světem.

Re: Poprvé s modulem a hned Neklidný Tauril

od mal.kin » 28. 8. 2018, 08:58

Naše páteční hraní bylo relativně krátké, protože jsme začali po sedmé večer a končili po desáté.

Podle plánu jsme sehráli návrat do Pinerestu, kde městečko a hrádek truchlí nad smrtí Darona Planka. Družina to pochopila hned, když spatřila prapory a vydala se do hostince U Šišky pro infromace. Tam jim hostinský a poté Holt Medvěď pověděli, že dva dny zpět zemřel zdejší dobrý pán. Byl už stár a zemřel ve spánku, alespoň co se povídá. Lidi se nyní bojí, kdo je bude chránit, když mladý Deron se potlouká po světě, účastní se klání na turnajích a láká do postele krásné panny.
Družina se domluvila s Medvědem, že vemou na loď Wildu, Hildu a Gildu. Trojice do vyplutí zůstala v hostinci, kde vypomáhá hostinskému, ten byl z pomocné ruky nadšený.
Medvěď doporučil družině, aby se zastavila v hrádku u kastelána Gundrika, který potřebuje zaslat zprávu na Mayne. Také jim povypráví historku o tom, že Fishovi - zdejšímu rybáři, ukousla nějaká přerostlá ryba prst a prý dá otcův meč za to, když mu ji někdo přinese. Kapitán říční kogy slíbil, že počká do pohřbu a poté společně vyplují. Upozorní družinu, že na palubě má tři nové cestující v podobě trpaslíků, kteří mu štědře zaplatili a byli dost obezřetní na své zavazadla.

Na hrádku přijal kastelán Gundrik výpravu se ctí, protože Ariana zastupuje významný rod a je tam v pozici vyslance. Gundrik dá družině něco pojíst, napít, zajistí jim ubytování, čisté šaty a povypráví jim něco o životě Darona a jeho syna. Gundrik už je také velmi stár a zastává mnoho fukcí, mimo jiné také pokladníka, takže vyplatil družině 60g za kůži vrrka.
Vysvětlí jim také místní zvyklosti a tradice při pohřbu Planků a požádá je, aby se pohřbu účastnili. Dále jim předá listinu, ve které žádá jeho leního pána Marcuse Westenholta, aby zajistil dočasnou ochranu a správu nad Pinerestem do doby, než se navrátí dědic Deron Plank.

Zbytek dne se rozhodla družina strávit tím, že navštíví Fishe, vypůjči si od něj pruty, sítě a další vybavení a vydají se na místo, kde by mohli tu krvelačnou rybu chytit. Naši hrdinové se opět do toho pustili bez jakékoliv přípravy a s malou dávkou zkušeností s rybolovem. Fish jim ochotně půjčil vybavení a ukázal jim ono místo nedaleko jeho domu. Lovu se však účastnit nechtěl. Netrvalo dlouho a všechny tři udice něco zachytily.

Následoval snad dvouhodinový boj s pokroucenou rybou, kdy družina soustavně padala do vody, lezla na břeh, přitahovala pruty, házela sítě, kameny, bodala meči a dýkami, uhýbala vlnám a proudu, až se jim konečně podařilo tu stvůru, která zatím narostla do obřích rozměrů, přemoci a zabít.

Fish se přišel na úlovek podívat a valil oči, když zjistil, že ryba se za tu dobu opravdu ještě o dost zvětšila. Když připluli k domu, chtěl Fish předat slíbenou odměnu v podobě meče družině, ale když mladý rybář vyběhl z domu celý rudý, naštvaně začal řvát, že mu meč někdo odcizil. Společně poté zjistili, že když mladík před dvěma dny vykládal v hospodě o rybě a meči za odměnu, docela se u toho opil, ale místním věří, takže to musel být nějaký cizinec.
V tomhle ohledu se nabízí každý námořník z lodi Medvěda, ale ten je umí držet zkrátka. V hostinci se ale toho večera nacházela trojice trpaslíků, což Fish potvrdil.

Družina vyrazila spolu s Fishem do městečka ukázal tu bájnou nestvůru a trošku si užít pár minut obdivu a slávy. Poté se vydali do hrádku, kde byli znovu ustrojeni na večerní obřad. Služebné byli z jejich počinání už dost nešťastné a kastelán je poprosil, aby se do večera už neumazali, že to jsou poslední šaty, které v jejich velikostech mají. Cedrik pochopitelně remcal, že takové hadry u nich v Roveně nosí leda pouliční žebráci, ale i tak to bylo čisté oblečení.

Večer následoval pohřeb, kdy Darona Planka neslo čtveřice mladých rytířů do rodinné hrobky na okraji Borového háje průvodem loučí a za zavuků smutné flétny. Na okraji háje se shromáždila velká skupina lesní zvěře. Do hrobky vstoupili rytíři a kastelán, kteří po svém návratu a odříkání modliteb k Eadwenovi, hrobu uzavřeli. V hrádku se poté konala menší hostina a následně se mladí přesunuli k molu u řeky, kde obyvatelé Pinerestu hráli smutné písně, jedli skromná jídla a pouštěli po řece zapálené lampióny.

Nahoru