od crowen » 13. 3. 2017, 18:46
Sutazny komentar #1:
Zhodnotenie
Pre mna jasny favorit, velmi sa mi paci tema, forma prispevkov, vizualne spracovanie. Snaha o jednoduchost je super (aj ked niekde je hra az velmi jednoducha). Kedy zaciname kampan tu na fore?
Detailny komentar
+1000 bodov za vizual, mozno by som volil iny font, alebo ho lepsie zapracoval do toho denniku, mozno farbou alebo tak, ale chapem, ze citatelnost textu bola priorita
Kapitolu
Hra by som zaradil na zaciatok, aby bolo hned jasne, o co sa jedna
Tri postavy pre hracov mi v tom pribehu pripadaju trochu malo, mozno by som pridal este jednu alebo dve
Zvlastne pravidlo v denniku by som asi nazval
Zvlastna schopnost, viac sa mi to tam atmosfericky hodi
Wall of text - pri druhom / tretom citani sa mi tazko hladala pasaz/pravidlo, o ktorom som bol presvedceny, ze som to tam cital. Bolo by super mat ten text viac vzdusnejsi, vyuzivat odrazky / bold pri formatovani textu pre lahsie znovucitanie / hladanie. PDF si priam vyzaduje rukou pisane poznamky na okrajoch ako sucast dizajnu
Pripadne by pomohlo vizualne rozlisit sprievodny text, a pravidlo.
Kapitola
Obtížnost a vyhodnocení vobec neobsahuje navod, ako nastavit obtiaznost, a vyhodnotit konflikt
Hrncek kociek - nenasiel som, co vlastne predstavuje, teda okrem zasoby kociek. Mohol by u ludi napriklad predstavovat volu postavy prekonavat prekazky, alebo univerzalne predstavovat zasobnik krvi, ktory by sledoval zranenie postav, a zasobu krvi upirov.
"Po hodu se (bez ohledu na to, zda postava uspěje, či ne) odeberou kostky, na kterých padly úspěchy."
Tuto vetu som presne nepochopil, tie kocky sa uplne odstrania z hry? Nechceli ste nahodou povedat, ze do hrnceka sa po odobrati vrati len kocka, na ktorej padla 6? A len taka, ktora sa z neho vybrala (preto ta poziadavka na inu farbu), alebo sa do hrnceka daju vsetky kostky, na ktorych padlo 6?
Vyrazny uspech ako 6 na kocke sa tazko odlisuje od
vyrazneho uspechu ako celkoveho vysledku hodu. Okrem toho, co ked padne neparny pocet 6, zaokruhli sa nahor, alebo nadol? Mozno keby sa kazdy (vyrazny) uspech nad minimalny pocet uspechov pocital ako jedna skutocnost/vyhoda, ktoru hrac moze do hry uviest?
Priklad: Potrebujem dva uspechy. Padme mi (okrem ineho) 4, 5, 6, 6. Dva uspechy mam (4,5), uspel som. Dve dalsie 6 mi umoznia povedat, ze som nie len utiekol upirkam, ale som ziskal dokaz, a jednu usmrtil, pripadne ziskal nejaky dalsi uzitocny predmet - dennik upirok, popis druheho ukrytu, ...
Kedze sa jedna o PbP hru, trochu mi chyba navod, ako transparentne hadzat kockami, napriklad cez nieco ako
rolz.org
Remiza neposuva pribeh dalej. Mne sa paci pravidlo, ze pri remize, ak zlyhaju ostatne formy vyhodnotenia, uspeje ten hrac, ktory akciu inicioval, nie ten, kto sa pasivne/reaktive branil. Je to taka odmena aktivnym hracom, a zaroven sa pribeh hybe dopredu.
Paci sa mi, ako je pravidlovo osetrena rozna sila upirov v noci a cez den, ale je to dobre ukryte v texte o konfliktoch hracskych postav
Podoby prispevkov - me very like idea! Asi najlepsi napad, co som v tohtorocnej kuchyni videl. Isiel by som este dalej, a dal forme prispevku aj nejaky mechanicky vyznam. Ale aj tak, super napad!
Plynutí času mi pride ako nevyuzity potencial na spatne doplnanie informacii (novinar publikuje clanok o udalostiach spred tyzdna s faktami, ktore celu udalost stavaju do ineho cisla, pripadne z donutenia publikuje falosnu spravu, strateny/pozdrzany/pozmeneny telegram, retrospektiva v denniku...)
Hraběnka Dolingen von Gratz je dalsi wall of text, ktory ukryva dolezite informacie a pravidla, ktore sa tazko dohladavaju.
Postavy su super. Ako som uz pisal vyssie, bolo by super mat ich viac, a premenovat zvlastne pravidlo na zvlastnu schopnost. Co by som im mozno pridal (a niektore to ciastocne maju ako aspekt) je
Zvlastny predmet, kedze je to nieco, co prida jednu kocku do konfliktu.
Ingrediencie:
Sex ako inspiracia na upira je dobry, len skoda, ze sa este nejako mechanicky neobjavil v hre.
Hrncek ako zdroj extra kociek dobry, ale uz som pisal, mohol by symbolizovat krv. A ako mohli vynechat Absinth???
Bezpecie ako utocisko upirov super, skoda, ze aj postavy nemaju domov/utocisko, kde sa mozu ukryt pred upirmi (lebo ich tam nepozvu) pripadne zotavit.
Mechanicka ingrediencia je napad za milion, super zapracovana do hry, respektive na ktorej je hra totalne postavena a zavisla.
Obrazkova ingrediencia ako inspriacia pre upira je fajn, ja tam este vidim mechaniku, ze hraci si urcuju obtiaznost sami.
Co mi este chyba:
Suboj. Prostredie a zapletka si priamo vyzaduje nejaky suboj (duely, nahananie upiriek v ulickach, zaverecny suboj s uprikou atd). Neviem, ako by som uchopil nieco takeho, respektive, ako by som urcil, kedy suboj ukoncit. Chyba mi nejaky tracker vydrze postavy v boji (uz spominany hrncek s krvou / volou postavy).
Mapa Pariza, na ktoru by si hraci postupne mohli znacit zaujimave miesta a utociska upirky, kedze okolo nich sa toci pribeh.
Nejake vzorove NPC a vzorove mena pre NPC.
Sutazny komentar #1:
[b]Zhodnotenie[/b]
Pre mna jasny favorit, velmi sa mi paci tema, forma prispevkov, vizualne spracovanie. Snaha o jednoduchost je super (aj ked niekde je hra az velmi jednoducha). Kedy zaciname kampan tu na fore? :-)=
[b]Detailny komentar[/b]
:arrow? +1000 bodov za vizual, mozno by som volil iny font, alebo ho lepsie zapracoval do toho denniku, mozno farbou alebo tak, ale chapem, ze citatelnost textu bola priorita
:arrow? Kapitolu [i]Hra[/i] by som zaradil na zaciatok, aby bolo hned jasne, o co sa jedna
:arrow? Tri postavy pre hracov mi v tom pribehu pripadaju trochu malo, mozno by som pridal este jednu alebo dve
:arrow? [i]Zvlastne pravidlo[/i] v denniku by som asi nazval [i]Zvlastna schopnost[/i], viac sa mi to tam atmosfericky hodi
:arrow? Wall of text - pri druhom / tretom citani sa mi tazko hladala pasaz/pravidlo, o ktorom som bol presvedceny, ze som to tam cital. Bolo by super mat ten text viac vzdusnejsi, vyuzivat odrazky / bold pri formatovani textu pre lahsie znovucitanie / hladanie. PDF si priam vyzaduje rukou pisane poznamky na okrajoch ako sucast dizajnu :-) Pripadne by pomohlo vizualne rozlisit sprievodny text, a pravidlo.
:arrow? Kapitola [i]Obtížnost a vyhodnocení[/i] vobec neobsahuje navod, ako nastavit obtiaznost, a vyhodnotit konflikt :-)
:arrow? Hrncek kociek - nenasiel som, co vlastne predstavuje, teda okrem zasoby kociek. Mohol by u ludi napriklad predstavovat volu postavy prekonavat prekazky, alebo univerzalne predstavovat zasobnik krvi, ktory by sledoval zranenie postav, a zasobu krvi upirov. :think:
:arrow?[i] "Po hodu se (bez ohledu na to, zda postava uspěje, či ne) odeberou kostky, na kterých padly úspěchy."
[/i] Tuto vetu som presne nepochopil, tie kocky sa uplne odstrania z hry? Nechceli ste nahodou povedat, ze do hrnceka sa po odobrati vrati len kocka, na ktorej padla 6? A len taka, ktora sa z neho vybrala (preto ta poziadavka na inu farbu), alebo sa do hrnceka daju vsetky kostky, na ktorych padlo 6?
:arrow? [i]Vyrazny uspech[/i] ako 6 na kocke sa tazko odlisuje od [i]vyrazneho uspechu[/i] ako celkoveho vysledku hodu. Okrem toho, co ked padne neparny pocet 6, zaokruhli sa nahor, alebo nadol? Mozno keby sa kazdy (vyrazny) uspech nad minimalny pocet uspechov pocital ako jedna skutocnost/vyhoda, ktoru hrac moze do hry uviest?
[i]Priklad: Potrebujem dva uspechy. Padme mi (okrem ineho) 4, 5, 6, 6. Dva uspechy mam (4,5), uspel som. Dve dalsie 6 mi umoznia povedat, ze som nie len utiekol upirkam, ale som ziskal dokaz, a jednu usmrtil, pripadne ziskal nejaky dalsi uzitocny predmet - dennik upirok, popis druheho ukrytu, ...[/i]
:arrow? Kedze sa jedna o PbP hru, trochu mi chyba navod, ako transparentne hadzat kockami, napriklad cez nieco ako [url="rolz.org"]rolz.org[/url]
:arrow? Remiza neposuva pribeh dalej. Mne sa paci pravidlo, ze pri remize, ak zlyhaju ostatne formy vyhodnotenia, uspeje ten hrac, ktory akciu inicioval, nie ten, kto sa pasivne/reaktive branil. Je to taka odmena aktivnym hracom, a zaroven sa pribeh hybe dopredu.
:arrow? Paci sa mi, ako je pravidlovo osetrena rozna sila upirov v noci a cez den, ale je to dobre ukryte v texte o konfliktoch hracskych postav :-)
:arrow? Podoby prispevkov - me very like idea! Asi najlepsi napad, co som v tohtorocnej kuchyni videl. Isiel by som este dalej, a dal forme prispevku aj nejaky mechanicky vyznam. Ale aj tak, super napad!
:arrow? [i]Plynutí času[/i] mi pride ako nevyuzity potencial na spatne doplnanie informacii (novinar publikuje clanok o udalostiach spred tyzdna s faktami, ktore celu udalost stavaju do ineho cisla, pripadne z donutenia publikuje falosnu spravu, strateny/pozdrzany/pozmeneny telegram, retrospektiva v denniku...)
:arrow? [i]Hraběnka Dolingen von Gratz[/i] je dalsi wall of text, ktory ukryva dolezite informacie a pravidla, ktore sa tazko dohladavaju.
:arrow? Postavy su super. Ako som uz pisal vyssie, bolo by super mat ich viac, a premenovat zvlastne pravidlo na zvlastnu schopnost. Co by som im mozno pridal (a niektore to ciastocne maju ako aspekt) je [i]Zvlastny predmet[/i], kedze je to nieco, co prida jednu kocku do konfliktu.
:arrow? Ingrediencie: [b]Sex[/b] ako inspiracia na upira je dobry, len skoda, ze sa este nejako mechanicky neobjavil v hre. [b]Hrncek[/b] ako zdroj extra kociek dobry, ale uz som pisal, mohol by symbolizovat krv. A ako mohli vynechat Absinth??? [b]Bezpecie[/b] ako utocisko upirov super, skoda, ze aj postavy nemaju domov/utocisko, kde sa mozu ukryt pred upirmi (lebo ich tam nepozvu) pripadne zotavit. [b]Mechanicka ingrediencia[/b] je napad za milion, super zapracovana do hry, respektive na ktorej je hra totalne postavena a zavisla. :clap: :clap: :clap: [b]Obrazkova ingrediencia[/b] ako inspriacia pre upira je fajn, ja tam este vidim mechaniku, ze hraci si urcuju obtiaznost sami.
Co mi este chyba:
:arrow? [b]Suboj[/b]. Prostredie a zapletka si priamo vyzaduje nejaky suboj (duely, nahananie upiriek v ulickach, zaverecny suboj s uprikou atd). Neviem, ako by som uchopil nieco takeho, respektive, ako by som urcil, kedy suboj ukoncit. Chyba mi nejaky tracker vydrze postavy v boji (uz spominany hrncek s krvou / volou postavy).
:arrow? [b]Mapa Pariza[/b], na ktoru by si hraci postupne mohli znacit zaujimave miesta a utociska upirky, kedze okolo nich sa toci pribeh.
:arrow? Nejake vzorove NPC a vzorove mena pre NPC.