Protože politiku vůbec nemusím, musím přiznat, že jsem k této hře přistupoval s obrovským despektem (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně?). Zároveň ve mně ale čím dál tím víc klíčila zvědavost (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně?
). Už při čtení ve mně rostlo nadšení, protože jsem pochopil, že tato hra si na nic nehraje, je pěkně satirická, úsměvná, zkrátka dělá si legraci sama ze sebe. A dostavilo se i ono: "Tohle si musím zahrát."
25 žetonů
Také jsem zpočátku nechápal, proč by nestačilo těch žetonů jenom pět, ale takto se mi to líbí. Jednak je pěkně vidět to přelévání a druhak z toho jsou pěkné sloupcové grafy
Stupnice hlavních oblastí
Jako třetí přílohu bych přiložil stránku s už nakreslenými a nadepsanými osami. Tuto stránku by pak stačilo již jen vytisknout a mohlo by se na ní hrát. (Já vím, jsem líný si to nakreslit sám...
)
Losování lobby
Aby někdo nedostal lobby, které by pro něj bylo "self-destructive", šlo by to udělat tak, že si každý hráč vylosuje lobby dvě a z nich si jedno vybere.
Schvalování zákonů, obnovování poslanců
Myslím si, že to všechno funguje. Sice je zapotřebí tabulka, ale ty hodnoty (kolik se obnovuje) by šlo krásně udělat vedle pěti os hlavních oblastí (v podstatě jako takovou osu šestou). Pěkně barevně, od červené, přes žlutou až po zelenou...
Krátké shrnutí pravidel na konci velmi vítám.
Vyvážení cílů
Tohle se vážně musí otestovat. Takhle z fleku se nedá říct, jestli je nějaký cíl výhodnější, než ostatní.
Naoki píše:- Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.
Popravdě řečeno si nejsem jistý, protože
(a) Jsi-li tím hráčem, který tu oblast tvoje strana prosazuje, pak to zvyšování je pro tebe přirozené a ostatní hráči tak třeba vlastně nemusí pojmout podezření.
(b) Hraje-li za tu korespondující politickou stranu jiný hráč, tak ti vlastně pomáhá, protože to táhnete nahoru ve dvou.
(c) Vždycky se dá uhrát pár posledních bodů tím trikem, že navrhneš zákon, který bude opakem, a pak jej všemi svými hlasy potopíš.
Naoki píše:Dopustil jsem se Jersonoviny a mrknul jsem hlouběji na na lobby. Vyšlo mi že je tam taky nerovnováha. Z pěti hlavních oblastí jsou 3 reprezentované se třemi plus a dvěmi minus (čili že že v souhrnu všech lobby jsou 3 podmínky pro hodnotu vyšší jak 7 a 2 pro nižší jak 2), ale pro oblasti zaměstnanosti a životního prostředí jsou 3 plus a pouze 1 mínus.
To znamená že se na začátku hry vyplatá vybrat socialistickou či zelenou stranu protože takto mám nejmenší šanci že mi padne lobby která bude po mě chtít abych si snížil svou hlavní oblast.
Jedna věc je, že strany se na začátku mohou losovat (a tím se výhodnost té které v tom losování ztratí), druhá věc je, že každý si může seznam lobby rozšířit tak, aby se výhodnost nedala tak snadno spočítat. (Proto si také myslím, že je tam jedno prázdné políčko.) Případně je možné udělat list úplně všech lobby tak, aby to každé nastavení bylo cyklicky symetrické. (Což je asi něco přes 40 možností.)
Postavení v RPG Kuchyni
Jak už bylo řečeno, tak jedna ingredience chybí, ale já mám spíš jinou otázku. Je to RPG nebo deskovka? Protože sice se u té hry mluví a přesvědčuje, ale na mě to spíš působí jako deskovka. Proto (až to budu hrát) ji taky jako deskovku lidem představím. Posouzení tedy nechám na porotě.
Závěr
Buď jak buď. Tahle hra je pro mě velikým překvapením a určitě ji vyzkouším. Myslím, že při jejím čtení a hraní vykouzlí úsměv na tváři opravdu každému
Protože politiku vůbec nemusím, musím přiznat, že jsem k této hře přistupoval s obrovským despektem (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně?). Zároveň ve mně ale čím dál tím víc klíčila zvědavost (RPG z Poslanecké sněmovny? To jako vážně? :)). Už při čtení ve mně rostlo nadšení, protože jsem pochopil, že tato hra si na nic nehraje, je pěkně satirická, úsměvná, zkrátka dělá si legraci sama ze sebe. A dostavilo se i ono: "Tohle si musím zahrát." :clap:
[b]25 žetonů[/b]
Také jsem zpočátku nechápal, proč by nestačilo těch žetonů jenom pět, ale takto se mi to líbí. Jednak je pěkně vidět to přelévání a druhak z toho jsou pěkné sloupcové grafy :)
[b]Stupnice hlavních oblastí[/b]
Jako třetí přílohu bych přiložil stránku s už nakreslenými a nadepsanými osami. Tuto stránku by pak stačilo již jen vytisknout a mohlo by se na ní hrát. (Já vím, jsem líný si to nakreslit sám... :) )
[b]Losování lobby[/b]
Aby někdo nedostal lobby, které by pro něj bylo "self-destructive", šlo by to udělat tak, že si každý hráč vylosuje lobby dvě a z nich si jedno vybere.
[b]Schvalování zákonů, obnovování poslanců[/b]
Myslím si, že to všechno funguje. Sice je zapotřebí tabulka, ale ty hodnoty (kolik se obnovuje) by šlo krásně udělat vedle pěti os hlavních oblastí (v podstatě jako takovou osu šestou). Pěkně barevně, od červené, přes žlutou až po zelenou... :)
Krátké shrnutí pravidel na konci velmi vítám.
[b]Vyvážení cílů[/b]
Tohle se vážně musí otestovat. Takhle z fleku se nedá říct, jestli je nějaký cíl výhodnější, než ostatní.
[quote="Naoki"]- Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.[/quote]
Popravdě řečeno si nejsem jistý, protože
(a) Jsi-li tím hráčem, který tu oblast tvoje strana prosazuje, pak to zvyšování je pro tebe přirozené a ostatní hráči tak třeba vlastně nemusí pojmout podezření.
(b) Hraje-li za tu korespondující politickou stranu jiný hráč, tak ti vlastně pomáhá, protože to táhnete nahoru ve dvou.
(c) Vždycky se dá uhrát pár posledních bodů tím trikem, že navrhneš zákon, který bude opakem, a pak jej všemi svými hlasy potopíš.
[quote="Naoki"]Dopustil jsem se Jersonoviny a mrknul jsem hlouběji na na lobby. Vyšlo mi že je tam taky nerovnováha. Z pěti hlavních oblastí jsou 3 reprezentované se třemi plus a dvěmi minus (čili že že v souhrnu všech lobby jsou 3 podmínky pro hodnotu vyšší jak 7 a 2 pro nižší jak 2), ale pro oblasti zaměstnanosti a životního prostředí jsou 3 plus a pouze 1 mínus.
To znamená že se na začátku hry vyplatá vybrat socialistickou či zelenou stranu protože takto mám nejmenší šanci že mi padne lobby která bude po mě chtít abych si snížil svou hlavní oblast.[/quote]
Jedna věc je, že strany se na začátku mohou losovat (a tím se výhodnost té které v tom losování ztratí), druhá věc je, že každý si může seznam lobby rozšířit tak, aby se výhodnost nedala tak snadno spočítat. (Proto si také myslím, že je tam jedno prázdné políčko.) Případně je možné udělat list úplně všech lobby tak, aby to každé nastavení bylo cyklicky symetrické. (Což je asi něco přes 40 možností.)
[b]Postavení v RPG Kuchyni[/b]
Jak už bylo řečeno, tak jedna ingredience chybí, ale já mám spíš jinou otázku. Je to RPG nebo deskovka? Protože sice se u té hry mluví a přesvědčuje, ale na mě to spíš působí jako deskovka. Proto (až to budu hrát) ji taky jako deskovku lidem představím. Posouzení tedy nechám na porotě.
[b]Závěr[/b]
Buď jak buď. Tahle hra je pro mě velikým překvapením a určitě ji vyzkouším. Myslím, že při jejím čtení a hraní vykouzlí úsměv na tváři opravdu každému :)
:clap: