Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Petrish » 9. 7. 2020, 10:07

pripravuji svet pro sezonu krouzku na rok 2020-2021 a to nese s sebou i doplneni ceniku o dalsi veci, pri prepisovani ceniku a stanovovani cen dle sravajicich jsem narazim na nesrovnalost a rad bych ji objasnil..

cena za dvoupatrovy radovy dum ve meste je max za 1500, coz tedy bude nekde v centru mesta...a pak tu mame cenu za zemanske panstvi (2 vesnice a pole) za 1620...

spoluvypravec presne rekl "asi bych chtel ten dum, usetrim 120g" (ironie)...jak je toto mozne??

jak "velke" mesto by to bylo a jak "male" vesnice by to musely byt a jeste k tomu pole?!!

aktualne nam vyplyvaji 2 moznosti:
a) precenit zemanske panstvi
b) vyradit ho z ceniku

no, rozhodl jsem se radeji nejdrive zeptat, treba je to jen preklep a chybi u panstvi jeden rad a nebo tim chtel basnik (autori) neco rici...
diky predem za odpoved..


BTW my mame tezkou zbroj bezne kvali i kvalitni a to same i s rytirskou...kvalitni je 5x vetsi cena nez bezna kvalita, tedy rytirska zbroj je za krasnych 10.000g, ale radeji bych si koupil 6,1728 panskych pozemku... 😂

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 9. 7. 2020, 08:17

Lyncz píše:Dá se výhoda udělit na základě samozřejmé akce, pokud to fikčně dává smysl?
Určitě ano.
Lyncz píše:a chci jim všem nakukat drby (rozsáhlá vlivová akce), už nemůžu použít přesně, protože to jsou dva manévry, což?
V základu ano - obzvlášť pokud to chceš udělat bez přílišného vzbuzení pozornost.

Pokud ti ale nevadí pozornost vzbudit, můžeš využít toho, že pokud ti lidé sami od sebe pozornost věnují, tak se taková akce může stát plošnou proti všem, co ti tu pozornost dobrovolně věnují - typicky třeba umělecké vystoupení.

Tzn. můžeš třeba připoutat připoutat pozornost všech lidí, aby se nad tebe dívali tím, že zahájíš vystoupení - a pak třeba zařadit nějakou kramářskou píseň, která bude ten drb, co potřebuješ rozšířit, obsahovat. V takovém případě bude akce na diváky tvého vystoupení plošná i bez manévru a ty si budeš moct přesně (nebo jiný manévr) hodit.

Samozřejmě takovéhle veřejné pomlouvání ale má trochu jiné důsledky v příběhu, než když to uděláš opatrně a pokoutně.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 9. 7. 2020, 07:57

Ještě se pro jistotu zeptám, když přijdu (bez jakýchkoliv vlivových ZS) do hospody a chci jim všem nakukat drby (rozsáhlá vlivová akce), už nemůžu použít přesně, protože to jsou dva manévry, což?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 9. 7. 2020, 06:43

Lyncz píše:
9. 7. 2020, 05:26
Dá se výhoda udělit na základě samozřejmé akce, pokud to fikčně dává smysl?
(Potřebuju vést konverzaci se známým hospodským, na které mi záleží. Koupím si pivo a hodinku ho budu sledovat, abych zjistil, jakou má náladu a v jakém je rozpoložení. Tím získám výhodu do nastávající konverzace.)
Za mě proč ne. Navíc za to zaplatíš, protože peníze jsou také zdroj.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 9. 7. 2020, 05:26

Dá se výhoda udělit na základě samozřejmé akce, pokud to fikčně dává smysl?
(Potřebuju vést konverzaci se známým hospodským, na které mi záleží. Koupím si pivo a hodinku ho budu sledovat, abych zjistil, jakou má náladu a v jakém je rozpoložení. Tím získám výhodu do nastávající konverzace.)

Protijedy se připravují stejně jako jedy? Tzn.: základ 3 suroviny a pak případně manévr? Děkuji.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 7. 2020, 16:57

Peto píše:Dúfam že nevadí že mám veľa otázok ale keď som včera hral tak mi napadla táto situácia.
Vůbec nevadí, ptej se.
Peto píše:Vědmák použije znamenie tiwaz čo je vliv ale použije to proti útoku na svoje tělo ako obranu. Ak prehrá vyčerpá sa tělom či dušou?
Obrana se platí tím, čím se bráníš.
Znamení Tiwaz pak dává obranu zdarma, pokud se bráníš Znamením.

Vyčerpání se platí tím, na co vítěz cílil.


Pro jistotu dám příklady, aby to bylo jasné:

1) Bez Tiwazu.
Vědmák stojí proti kostlivci s lukem a už má odehranou akci z iniciativy.
Kostlivec střílí na vědmáka (tělesná akce).
Vědmák se chce bránit znamením (akce na Vliv). Protože už má odehranou akci z iniciativy, musí zaplatit 1 Vliv za manévr obrana. Kdyby se chtěl bránit třeba střelbou z kuše, platil by 1 Tělo.

Když vyhraje kostlivec, bude hrozit vědmákovi tělesná újma a tedy musí vyčerpat Tělo. Kdyby ale třeba kostlivec nestřílel přímo na vědmáka, ale zkoušel by sestřelit závěs nad vědmákem, aby spadl vědmákovi na hlavu a zmátl ho, tak by to byl útok na Duši a vědmák by musel vyčerpat Duši.

Když vyhraje vědmák, bude hrozit kostlivcovi prokletí které působí skrze Vliv a bude tedy muset vyčerpat Vliv (resp. Sudbu, pokud mu to hranice Vlivu dovolí).

2) S Tiwazem
Vědmák stojí proti kostlivci s lukem a už má odehranou akci z iniciativy.
Kostlivec střílí na vědmáka (tělesná akce).
Vědmák se chce bránit znamením (akce na Vliv). Protože už má odehranou akci z iniciativy, musí zaplatit 1 Vliv za manévr obrana, ale protože má ZS Znamení Tiwaz, nic platit nemusí a manévr obrana může použít i bez toho. Kdyby se chtěl bránit třeba střelbou z kuše, platil by 1 Tělo a ZS Znamení Tiwaz by mu nijak nepomohlo.

S vyčerpáním už to bude stejné jako v příkladu 1.

Peto píše: Potom ešte že načo je čarodějova schopnosť stačí dech keď môže mať schopnosť věčný žár ktorá je lepšia.
Každá dělá něco trochu jiného.

Dračí dech ve fikci dává možnost udělat silný žár - např. přetavit železná pouta nebo se propálit do železného trezoru jako autogenem, zabít bleskem či zášlehem plamene. Je to ale pořád krátký zášleh nebo - má-li to být delší akce, vyžaduje to soustředění. V mechanice pak umožňuje hrát vyřazovací (až smrtící) akci magií ohně.

Věčný žár ve fikci dává možnost udělat oheň, který hoří dlouho i když nikdo nepřikládá a čaroděj se nemusí dál soustředit na jeho udržování, ale jeho intenzita je pořád na úrovni táboráku/pochodně. Mechanicky pak takový oheň dokáže dát zběhlost nebo postih.

Nedá se říct, že jedna je silnější než druhá - prostě se každá hodí na jinou věc.

Peto píše:Posledná otázka Dá sa na posílené kúzlo použiť manéver?
Ano.

Ninja'ed by Fafrin.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 7. 7. 2020, 16:52

Vyčerpání je podle (cílové) vlastnosti akce, proti které se vyčerpávám.
Takže Tělem.

Dračí dech umožňuje sestal kouzlo, které zabije nebo ničí železo. Věčný žár umožňuje seslat kouzlo, které působí dlouho - tedy oheň hoří dlouhodobě jako magický (např, bez potřeby paliva).
To jsou dvě samostatné věci, můžu použít jedno, nebo oboje, nebo nic, podle potřeby.

Manévry a posílení jsou samostatné věci. Můžu je používat společně (a má to smysl).

Můžu například seslat kouzlo, které překryje dveře plamennou stěnou, která bude trvat dlouho a bude pro každého, kdo se pokusí projít je smrtící. A můžu ji seslat přesně, aby se mi to povedlo a nemusel jsem se vyčerpávat.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Peto » 7. 7. 2020, 16:27

Dúfam že nevadí že mám veľa otázok ale keď som včera hral tak mi napadla táto situácia. Vědmák použije znamenie tiwaz čo je vliv ale použije to proti útoku na svoje tělo ako obranu. Ak prehrá vyčerpá sa tělom či dušou?

Potom ešte že načo je čarodějova schopnosť stačí dech keď môže mať schopnosť věčný žár ktorá je lepšia.

Posledná otázka Dá sa na posílené kúzlo použiť manéver?

Ďakujem

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 7. 7. 2020, 11:05

Takže zranit vlka skrz jeho setrvačnost o prostředí je kejklíř, ale zranit ho skrz jeho setrvačnost o pasivně nastavenou zbraň je už spíše bojovník. Dobrá, děkuji, u tohohle jsme se právě bavili, kde bude ta pomyslná hranice.

A to s tím vyčerpáním dává smysl, děkuji :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 7. 2020, 10:08

Lyncz píše:Včera jsme poprvé měli naostro souboj v Drd2. Situace: vlk skočil a dřepící postavě zkusil rozervat krk (vyřazující akce). Hráč hlásil protiakci: jak dřepím, uhnu (akrobacie, kejklíř) a nastavím hůl zapíchlou o zem tak, aby se na ni nabodnul a "zrakvil se". Mechanicky jsme řešili:
Vlk se nabodne a tím, že bude sražen k zemi se mu zvýší ohrožení, nebo se může nabodnout tlamou na hůl a tím mu může být způsobena jizva? Pokud, v druhém případě, mu holí způsobí jizvu tímhle způsobem, není to spíš už bráno jako boj z blízka, tedy bojovník? (Má bojovník 1, kejklíř 2).

Přijdou mi v zásadě reálné obě varianty, zajímalo by mě, jak by jste to řešili vy.
V těhle situacích byste se měli přiklánět k tomu, co je v té akci to důležité.

Pokud zranit vlka (což Jizva nepochybně je), pak by se měl házet na bojovníka. V podstatě i to zvýšení ohrožení s tím, že po vynutí vlka srazí k zemi je spíš bojovník - v té akci ve skutečnosti jde víc o bojovnický trik přinutit soupeře naběhnout si na zbraň, než nějakou akrobacii.

Na kejklíře bych házel ve chvíli, kdy by ta postava tomu vlkovi unikala, snažila se získat náskok, dostat se mimo dosah jeho zubů apod. Případně nějaké zraňování skrze kejklíře až v takových těch situacích, kdy nějak využijete prostředí a třeba velké setrvačnosti protivníka, aby se zranil sám (rozzuřený býk se rozeběhne proti postavě se skloněnými rohy, ta čeká před zdí, na poslední chvíli uskočí a býk narazí do zdi).

Víc na tohle téma je popsané na stranách 162-163.

Pro rozhodování také funguje docela dobře poučka, že "akrobacií protivníka k smrti neuskáčeš" - a nějakou menší újmu mu způsobíš spíš až ve chvíli, kdy nějak využiješ prostředí. Samotné uhýbání nestačí.
Lyncz píše:Ještě mě napadá, pokud na mě jde vyřazovací akce a moje protiakce je zvýšení ohrožení protivníka a projde mi, zvýší se protivníkovi ohrožení o jeden bod, nebo o dva (druhý bod za neúspěšné vyřazení)?
Zvýšení Ohrožení za neúspěšné vyřazení se projeví pouze tehdy, pokud se vyřazení vyčerpáváš (tzn. protivník sice vyhrál, ale podcenil tě).

Pokud střet vyhraješ, k vyřazovací akci vůbec nedojde a děje se tvoje vítězná akce a soupeř se vyčerpává proti ní => pravidlo se neuplatní.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 7. 2020, 10:01

Trajda+Erevan:
Trajda to říká dobře, já jsem nešťastně použil slovo "vyřadíš", ale myslel jsem tím jen "znehybníš". Nemyslel jsem tím vyřazovací akci.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 7. 7. 2020, 09:57

Včera jsme poprvé měli naostro souboj v Drd2. Situace: vlk skočil a dřepící postavě zkusil rozervat krk (vyřazující akce). Hráč hlásil protiakci: jak dřepím, uhnu (akrobacie, kejklíř) a nastavím hůl zapíchlou o zem tak, aby se na ni nabodnul a "zrakvil se". Mechanicky jsme řešili:
Vlk se nabodne a tím, že bude sražen k zemi se mu zvýší ohrožení, nebo se může nabodnout tlamou na hůl a tím mu může být způsobena jizva? Pokud, v druhém případě, mu holí způsobí jizvu tímhle způsobem, není to spíš už bráno jako boj z blízka, tedy bojovník? (Má bojovník 1, kejklíř 2).

Přijdou mi v zásadě reálné obě varianty, zajímalo by mě, jak by jste to řešili vy.

Ještě mě napadá, pokud na mě jde vyřazovací akce a moje protiakce je zvýšení ohrožení protivníka a projde mi, zvýší se protivníkovi ohrožení o jeden bod, nebo o dva (druhý bod za neúspěšné vyřazení)?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 7. 7. 2020, 09:43

peto píše:
6. 7. 2020, 06:53
Nevim, jestli se ptas na suroviny nebo na ritualni predmet, ale v obou pripadech pravidla doporucuji, aby ses nelimitoval vzhledem. To, ze se bavime o pytlicku bylin neznamena, ze to muze vyuzit jen nekdo.
Erevan píše:
7. 7. 2020, 07:01
A není znehybnění postavy vyřazení, tj. nemožná akce pro magii dřeva?
Postava je vyrazena, kdyz se nemuze konfliktu nijak zucastnit. Tzn. Postava, ktera:

-utekla z boje
-byla presunuta z bojiste pryc
-byla omracena
-byla zabita
-apod.

Definice vyrazeni rika, ze nemuze vubec nic, ani mluvit. A clovek zamotany ve vetvich muze mluvit, cili neni vyrazeny.

Muzes ale nahlasit akci: "Zamotam ho do vetvi a budu ho tam drzet tak dlouho, ze zcela kapituluje a podda se mi." (Pak to splnuje podminky vyrazeni. Ale i v takovem pripade nebyl vyrazen vetvemi, ale tvoji autoritou.)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aen Dh'aard » 7. 7. 2020, 08:46

Erevan píše:
7. 7. 2020, 07:01

A není znehybnění postavy vyřazení, tj. nemožná akce pro magii dřeva? Resp. jak se pozná, jestli je to jen zvýšení ohrožení a nebo vyřazení? Jde mi hlavně o mezní situace typu "svážu kostlivce". Počítám si kejklíře, protože mu tím chci jen zvýšit ohrožení a nebo vědmáka, protože je to vyřazovací akce?
Záleží asi na tom, jakou akci nahlásíš, tzn. jaký následek v mechanikách aktér zamýšlí. "Svážu kostlivce, abych mu zvýšil ohrožení", nebo "Svážu kostlivce, abych ho vyřadil"?

Samotné "Svažu kostlivce" není platně nahlášená akce, je to pouze následek ve fikci, bez následku v mechanikách.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 7. 7. 2020, 07:01

MarkyParky píše:
6. 7. 2020, 12:09
Zabíjet magií můžeš třemi způsoby:
* ...
* ...
* magií ho vyřadíš tak, že je snadné ho pak dorazit. Magií rostlin ho zamotáš, znehybníš ... a pak přijdeš a podřízneš mu krk.
A není znehybnění postavy vyřazení, tj. nemožná akce pro magii dřeva? Resp. jak se pozná, jestli je to jen zvýšení ohrožení a nebo vyřazení? Jde mi hlavně o mezní situace typu "svážu kostlivce". Počítám si kejklíře, protože mu tím chci jen zvýšit ohrožení a nebo vědmáka, protože je to vyřazovací akce?

Nahoru