7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Wulfric » 8. 7. 2022, 20:18

trajda píše: 7. 7. 2022, 07:57
Dost dobrý! :clap:

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od trajda » 7. 7. 2022, 07:57

Ano, rohaty je puvodne bes krve a vlkodlak je puvodne bes soumraku. Ale zadny z besu (krome jednoho) nema popsano, jak se rozmnozuje. Protoze oni se nerozmnozuji. Besove jsou tvoreni z lidi. Nebo presneji receno, kazdy bes kdysi byval clovek.

Byvali to lidi, kteri meli nejakou touhu. A tou touhou se nechali tak unest, ze byli ochotni obetovat cast sve lidskosti, aby dosahli sveho cile. Stali se tak nečím víc, než člověkem...a méně. Jenze nikdo z nich si neuvedomil, ze jejich cile jsou nedosazitelne, svym chovanim ublizuji sobe i svemu okoli, a jejich styl zivota je nikdy neudela opravdu stastnymi.

Krasnym prikladem je ohnivec. Ohnivec sili podle poctu ohnu, ktere v okoli hori, umi posednout zhare a umi se promenovat v jakykoliv predmet ci bytost, kterou kdy videl horet. Ohnivec touzi po moci, po fyzickych statcich,... jeho hrichem je obzerstvi. Jeho hladove plameny se siri do okoli a zvetsuji tak ohnivcovo kralovstvi. Jenze zadne ohnive kralovstvi neni pro ohnivce dost velke. Pozar se zvetsuje tak dlouho, az nakonec nezbyde v okoli nic, co zapalit. Ten pozar vyhladovi sam sebe. Nekoncici hlad a obzerstvi delaji ohnivce silnejsim, ale zaroven je to jeho prokleti.

Vlkodlak je pribeh o potlacovanem hnevu. Ten hnev v sobe dusi tak dlouho, az jednoho dne vypusti sve vnitrni zvire a to zacne besnit. Clovek v afektu nepremysli racionalne, nehledi na nasledky svych cinu a casto si vybiji vztek na nekom ci necem jinem, nez co ho ve skutecnosti nastvalo. Nekteri lide si treba vubec nepamatuji, co behem afektu delali.

Bludicka je posedla touhou po pozornosti. Ona chce byt hyckana a rozmazlovana. Chce byt chtena, milovana. Bludicka si uvedomila, ze muzi ji chteji vic, kdyz ji nemaji, nez kdyz ji maji. Proto je udrzuje v konstatni vzdalenosti temer na dosah ruky a je stestim bez sebe kazdou sekundu, kdy po ni muzi touzi. A cele to zavrsi skutecnym orgazmem, pote, co ten muz zahuci do baziny. Protoze pouze muz, ktery se pomalu potapi do baziny a natahuje k tobe ruku, protoze jsi siroko daleko jedina bytost, ktera mu muze zachranit zivot,...pouze takovy muz po tobe skutecne touzi. A pak ten orgazmus skonci, muz se utopil. Bludicka upada do tezke deprese, protoze jeji milovany ji opustil. Bludicka ma rada deprese, protoze ta melancholie je tak romanticka. Bude tam sedet a brecet, dokud se na obzoru neobjevi dalsi muz, coz bludicce da dalsi sanci byt nekym chtena a milovana. Bludicky hrich neni na prvni pohled zrejmy, ale takovehle hluboke emoce a rychle stridani dobre a spatne nalady odpovida zavisti.

A pak je tu rohaty. Kdyz si prectes jeho zvlastni schopnosti, tak si vsimnes, ze s lidmi, kteri nedodrzi slovo, nema slitovani. A hrisniky "doslova citi" na sto honu. Tohle pohrdani nemusi byt nutne pycha, muze to byt i cisty vztek. Jenze pak tomu pridame tu rohatcovu neschopnost.

Rohatec ma totiz silny moralni kod, podle ktereho se ridi:
1. Spatni lide delaji spatne veci.
2. Pokud delas spatne veci, jsi spatny clovek.
3. Rohatci nejsou spatni, pouze trestaji spatne lidi.

Jenze pak rohaty zrani nevinneho cloveka a stava se pokrytcem. Jeho moralni kod po nem vyzaduje, aby zacal sam sebou pohrdat za to, ze se snizil na uroven zlocincu, kterymi obvykle pohrda. Jinymi slovy, otoci tu pychu proti sobe, a psychicky a moralne znici sam sebe zevnitr.

Faktem zustava, ze dokud si Rohaty bude myslet, ze je neco vic, nez hrisnik, tak bude trpet pychou.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Wulfric » 5. 7. 2022, 10:55

trajda píše: 4. 7. 2022, 22:07
Wulfric píše: 4. 7. 2022, 15:33
Jenom bych rad podotkl, ze rohatý je běs pýchy, nikoli hněvu. Běs hněvu je vlkodlak.

Ale jinak se mi moc libi tvuj napad i jeho provedeni.
Díky! Že pýchy je pro mě novinka. Co já vím, tak je to původně běs krve, nebo se pletu? A vlkodlak je podle mě běs soumraku. Vlkodlak by jako správný nenasyta a lovec mohl být i obžerství. Ale jak to popisujes to taky dává super smysl.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od trajda » 4. 7. 2022, 22:07

Wulfric píše: 4. 7. 2022, 15:33
Jenom bych rad podotkl, ze rohatý je běs pýchy, nikoli hněvu. Běs hněvu je vlkodlak.

Ale jinak se mi moc libi tvuj napad i jeho provedeni.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Wulfric » 4. 7. 2022, 15:33

Ha ha, o pět let později jsem konvergentně došel k témuž nápadu s běsy a sedmi smrtelnými hříchy :-D Hlavně kvůli tomu, že jeden z hráčů chtěl hrát "lovce démonů", tak jsem jako PH usoudil, že... chce asi řešit démony... :clap: Takže jsem k tomu rozvinul podobnou mytologii, i když mě osobně biblická mytologie moc nebere. No, kdo chce posoudit může v odkazech níže. Jako Arcidémon Hněvu mi posloužil prostě Bestiářový Rohatý, který je v mém světě (určitým způsobem přímo navazujícím na Středozem) prostě poslední Balrog (i když jedná spíš jako něco mezi Sauronem a Balrogem). A jeho pohůnci jsou Zběsilci/Hněvivci, což je de facto Minotaurus.

https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wik ... ?so=search
https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wiki/Hn%C4%9Bvivec
https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wik ... a_R%C3%A1j

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od lapivorax » 22. 2. 2016, 13:22

Fafrin píše:hm... a čí moralita určuje co je hřích? (ale už mlčím)
No přece moralita té nejvyšší moci, takže GM (Vypravěč, Pán jeskyně nebo jak chceš).... $;)
Nuloen píše:ale jestli přemýšlíš o tom hodit sem i jiné špatné vlastnosti, tak proč ne.
A co takhle třeba alegorické sochy ctností a neřestí z Kuksu? Inspirace? :idea:

EDIT: Ještě jednou děkuji za inspiraci, vzal jsem do ruky knihy, které bych asi jinak nečetl. Chtěl jsem přijít s nějakým promyšleným nápadem, ale už to promýšlím tak dlouho, že místo aby to zrálo, tak to začíná nějak hnít nebo co. Jedná se jen o nápady bez souvislostí:

:arrow? V Silmarilionu J.R.R.T. popisuje vlkodlaky jako "uvězněné duše", služebníky Saurona (nebo toho vyššího záporáka Morgotha, teď nevím).
:arrow? Asi se zde úplně ztrapním, ale v bonusovém materiálu k Bitvě pěti armád (ano, viděl jsem to a dokonce několikrát), je krátká pasáž o tom, jak J.R.R.T. chápal "dračí nemoc". Inspiroval se severskými ságami, kde hlavní hrdina, legendární bojovník, se začal proměňovat v netvora (draka) v okamžiku, kdy začal toužit a zmocnil se velikého pokladu. U J.R.R.T. by na špici "sedmi hříchů" stála touha po zlatě.
:arrow? Dále se mi dostala do rukou útlá kniha (ty mám rád) na téma 7 hl. hříchů. Je zde i tabulka, co proti nim dělat.
:arrow? A na závěr. Napadlo mě, že by zkušenostní body byly řekněme "černé" a "bílé". Nebylo by to o tom, že ty "špatné" jsou za špatné hraní. Ale prostě za "hříšné" hraní. Například? Postava raději něco ukradne, než aby si to koupila. Promítlo by se to v Povahovém rysu postavy. Která má dávat Výhodu, když to člověk hraje. Maximum by mohly být 3 povahové rysy (na začátku jen jeden). "Bílé" nebo "černé". Kdo by chtěl hrát třeba nekromanta na vysoké úrovni, musel by mít všechny 3 černé - "musel by mít na to žaludek".
A tím toto mé plkání zakončuji. Bohužel nemám možnost to ani vyzkoušet při hře. Jedná se jen o takové nápady, jak jsem již konečně napsal.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Nuloen » 20. 2. 2016, 18:55

moralita toho pána co to stanovil(kerési papež) :D
ale jestli přemýšlíš o tom hodit sem i jiné špatné vlastnosti, tak proč ne.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Fafrin » 19. 2. 2016, 23:12

hm... a čí moralita určuje co je hřích? (ale už mlčím)

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Nuloen » 19. 2. 2016, 21:07

Fafrin píše:Otázka bokem - ty pohádkoví čerti, co loví hříšníky a spravedlivě je trestají v pekle - ti jsou dobří nebo zlí?
:D to je otázka perspektivy
ale běs, který trestá, nebo mstí se za ty, kterým bylo ublíženo(nebo trestá hříchy), je dobrý(pak taky záleží na provedení) ale obecně dobrý.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Fafrin » 19. 2. 2016, 17:22

Otázka bokem - ty pohádkoví čerti, co loví hříšníky a spravedlivě je trestají v pekle - ti jsou dobří nebo zlí?

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Nuloen » 19. 2. 2016, 16:19

logicky (díky mé zafixovanosti) vychází hřích = špatný = špatná postava.

u bohů :lol: to je to o čem tu mluvím

:arrow? špatná,zlá postava=ty vlivní lidi co tomuhle hříchu propadli
:arrow? naprosto jakákoli postava=běs který bude jasně na hřích upozorňovat hráče, ať už přímo, či nepřímo, ať už ho bude trestat, nebo z něj prospívat, s čepičkou, nebo bez :lol:

taky přeju $:)

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od lapivorax » 19. 2. 2016, 15:17

Hele, já si musel vygůglit, co to je "geek". Asi už jsem starej nebo co...
Jasnou odpověď na otázku, na co utáhnout běsa, Ti nedám.
Souhlasím, že jsem poněkud zafixovanej. Taky se zopáknu už asi potřetí, jen pro rekapitulaci: I když odhlédnu od démonologie, soteriologie atd, tak mi prostě jen logicky (díky mé zafixovanosti) vychází hřích = špatný = špatná postava.

A tedy když Běs (z Bestiáře) může být dobrý i zlý, nemá to s hlavními hříchy co dělat. A když ano, tak prostě negativní postava, tzn. vymyslet nové.

Nech to bejt, já to přes víkend zkusím rozdýchat, rozchodit a zamyslet se, abych nebyl pořád tak zafixovanej.

Hezký víkend přeju.

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Nuloen » 19. 2. 2016, 12:26

lapivorax píše::-o
Já položím opravdu off-topic dvě otázky. To všechno, co píšeš, i hraješ? Je to hodně propracované, to to stihneš všechno během hry "naservírovat" hráčům. A hráče to baví? Já osobně mám zkušenost, že to, co jsem si vymyslel, jsem natlačil do hry tak z 20% a nemůžu říct, že by to bylo vždy zábavné.
nebude asi překvapení, že to hraje banda geeků.
a jako banda geeků se přes polovinu sezení bavíme o mytologii,hororech,artefaktech,vědě,politice atp...
a jako bandě geeků je nám svět, který je rozvinutý tak, že by se na něho dal udělovat titul, imponuje.
a když je ještě i tak dostatečně volný pro to aby nám umožnil vlastní tvorbu.
a pasuje do slovanské mytologie a do drdii.
EDIT:↑tohle zní naštvaně, není to tak myšleno.

takže ano pokud já si vymyslím parazita, který vypadá jako oblázek granátu,nebo onyxu, ale pokud se dostane na sluneční světlo tak se rozbalí a zaleze pod kůži tomu kdo ho držel. A potom napadený má na těle "ďáblovo znamení"(černé,nebo krvavé žilky pod kůží rozrůstající se z jednoho místa jako kořeny) a v běžných společnostech to musí skrývat. a tenhle parazit mu zatím vysává jeho krev a sílí a až hostitel umře, tak uteče do nejbližší jeskyně a vyčkává na další oběť. ale pokud hostitele někdo otráví, tak se mu násilně vytrhne z pod kůže a s vřeštěním utíká do nejbližšího tmavého místa(kanalizace), kde potom doroste do velké velikosti a učiní místo nebezpečným.
tak se o tomhle dříve nebo později skupinka dozví. a bude z toho úkol. $:)
+spoustu lore okolo, který se mi sem nechce psát
Tedy ano, Běs může být dobrý či zlý podle role, jako v příběhu hraje.
Na druhou stranu z podstaty věci, že Běs je duchovní bytost ze Snového světa, která ovládla (zde bych odkázal na vlákno Dotaz - Nesmrtelný běs, Maugirův příspěvek z 19.11.2016) bytost ze světa hrdinů. No nevím, může být toto kladné? Asi jsem příliš zaujatý, ale mě se zdá, že ne.

No a tím se dostávám zpět k Běsům inspirovaným podle 7 hlavních hříchů. Opravdu by takové postavy mohli být kladné?

Díky
meh, ty si furt zafixovanej na to že je někdo bude vytvářet.
já potřebuju běsy, kteří jsou jasně asociovatelní s těmito hříchy. a jsou už vytvoření :)
potřebuju aby zaříkávač měl jasno pokud bude v daném místě řádit běs, který je asociovatelný s hříchem, nemusí se mu líbit ani z něho prosperovat, může ho i trestat atp.
ale potřebuju k tomu taky jeho motivaci, proč
a budu mít běsy, které budou hrdinům naznačovat že tyhle hříchy se ve městě značně šíří.
nemusí nutně pomáhat hříšníkům, mohou je chtít potrestat, nebo se můžou jenom chtít trochu přiživit.
variant je neurekom a není problém je zkombinovat.
já potřebuji vědět jaký běs bude jasně naznačovat daný hřích a jeho šíření městem. a jaká bude motivace běsů činit co činí.
a potom je tu dotaz - na co utáhnout běsa?
taky počítejte s tím že nemám v plánu to narvat do jednoho sezení.

abych opodstatnil své obavy, své motivace :lol: kolikrát už sem to napsal?
předposlední hru(sem nebyl já vypravěč) jsme dostali úkol od alchymistů, z nichž je většina uctivači Beliara, osvobodit zmrzlíka z hradu hlídající severní hranice. dokud sme si mysleli že hradní pán je typický rytíř z vedlejšího království(Innosův fanatik) všechno dávalo smysl, ale pak měl celu, ve které byl ten zmzlík a ta byla zapečetěná temnou magií, to sme si ještě dokázali nějak vyložit, "jo to mu někdo udělal" ale pak sme přišli na to že to byl upír a celkem mocnej, páč měl křídla atp. což je u nás už hodně.
a pak nastal WTF moment, protože máte alchymisty, kteří většinově uctívají temného boha a jejich lídři jsou jenom Beliarovi přívrženci, protože ostatní neobětují pro poznání a moc tolik co oni. A tihleti chtějí osvobodit zmrzlíka, který bojoval při obraně města proti armádám rytířů a paladinů a dost jich pokosil(btw máme 2 druhy zmrzlíků, jedni sou ti v bestiáři a jedni se tak už můžou narodit, pokud je na matce proveden rituál dokud je plod ještě mrtvý, zmrzlík přiveden na svět tímto způsobem je mnohem lidštější a má svobodnou vůli) a je nejspíš členem rodiny jednoho z hlavních alchymistů.
A hlídá ho kur*a mocnej upír, kterej bez pochyb musel uctívat Beliara aby se dostal na takovou úroveň.
(No samozdřejmě že mám teorii proč to tak je, ale ta napadla jenom mě a hodně souvisí s settingem)
takže upír ,z informací který máme, nemá žádnou motivaci k věznění, ba naopak, měl by válčit proti království, kterému momentálně slouží.
já nepotřebuju složitou zápletku, ale jednoduchou a proto hledám jasnou asociaci. sukuba=>jasný smilstvo(sukuba mi nepasuje do settingu)

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od Arten_CZ » 19. 2. 2016, 12:18

lapivorax píše:Já položím opravdu off-topic dvě otázky. To všechno, co píšeš, i hraješ? Je to hodně propracované, to to stihneš všechno během hry "naservírovat" hráčům. A hráče to baví? Já osobně mám zkušenost, že to, co jsem si vymyslel, jsem natlačil do hry tak z 20% a nemůžu říct, že by to bylo vždy zábavné.
Jak říkával už Cimrman - pomněnky a zapomněnky. Asi toho vymýšlíš zbytečně moc. Nuloen má pozadí a motivaci. To se neztratí, na tom se dají stavět příběhy a zbytek už do hry dostanou hráči a vývoj příběhu. Čím víc a čím konkrétněji uděláš přípravu, tím více jí zahodíš a tím více jí hráči neocení. Pokud tvoji hráči takové množství přípravy neocení a ty ji ani nedokážeš ukočírovat, nedělej jí tolik.

Podívej se třeba, jak se dělá příprava v Dungeon World. Připravíš si hybatele, připravíš si jejich motivy a připravíš si, co by dělali, kdyby si jich postavy nevšímaly. A konec, vše ostatní ti už leze ze hry samo. Nějakou tu generickou omáčku pro začátek si vymyslíš vždy a podle akcí postav pak už jen hýbeš jednotlivými hybateli a reaguješ na postavy. A příprava je na jednu, dvě stránky pro celé tažení a zbytek vzniká za hry. Pak už potřebuješ jen papír se jmény (generátor jmen), abys věděl, jak pojmenovávat npc, co se ti budou průběžně objevovat ve hře.

Nejdůležitější je zapojit do příběhu postavy/hráče. Pokud si vymazlíš svět, kde se ale postavy jen bez motivace potloukají, tak to většinou nefunguje. Zkus dělat přípravu na míru postavám, aby si jí všímat musely (já si pamatuju, že jsem ti tohle psal u nějakého tvého hradiště, které jsi vymazlil, ale pak jsi nevěděl, jak v něm postavy udržet a donutit, aby fakt něco řešily).

Re: 7 hříchů a jak k nim běsové pasují

od lapivorax » 19. 2. 2016, 09:29

:-o
Já položím opravdu off-topic dvě otázky. To všechno, co píšeš, i hraješ? Je to hodně propracované, to to stihneš všechno během hry "naservírovat" hráčům. A hráče to baví? Já osobně mám zkušenost, že to, co jsem si vymyslel, jsem natlačil do hry tak z 20% a nemůžu říct, že by to bylo vždy zábavné.
Fafrin píše:Běsi jistě mohou bít dobří či zlí, stejně jako lidé, netvoři, oživení či libovolné rozumné bytosti.
Dobře dobře. Dobrý vodník, zlý vodník. Dobrý rohatý, zlý rohatý. Dobrý vlkodlak, zlý vlkodlak. Zatroluji: A co je to dobro? Když si představím vlkodlaka Medděda z Hobita... Myslím, že i ve filmu i v knížce se podařilo postihnout zajímavý charakter této postavy. Družině pomůže, poskytne jim střechu nad hlavou, dá jim najíst, bojuje proti zlým skřetům, nepodrazí skupinu atd. Je to klaďas. Ale zároveň je tam v podtextu jeho nechuť pomáhat, skoro je sežere,.... Zase takový sluníčkář to není. Ale je ukázkou, že Běs může být i kladnou postavou v příběhu (když se tedy nebudeme hádat o settingu, protože Středozemě není úplně stejná jako Bestiář).

Tedy ano, Běs může být dobrý či zlý podle role, jako v příběhu hraje.
Na druhou stranu z podstaty věci, že Běs je duchovní bytost ze Snového světa, která ovládla (zde bych odkázal na vlákno Dotaz - Nesmrtelný běs, Maugirův příspěvek z 19.11.2016) bytost ze světa hrdinů. No nevím, může být toto kladné? Asi jsem příliš zaujatý, ale mě se zdá, že ne.

No a tím se dostávám zpět k Běsům inspirovaným podle 7 hlavních hříchů. Opravdu by takové postavy mohli být kladné?

Díky

Nahoru