od Fafrin » 15. 10. 2015, 15:04
Petrish píše:
Otázka:
pokud bych prohrál (v hodu) se soupeřem, který mě chce useknout ruku (já to chtěl vykrýt štítem) a vyčerpal bych se, mohl bych pak popsat situaci tak, že: "chtěl mi useknout ruku, ale já s ní uhnul, aby mě minul" (lze to takto popsat??) pokud ANO, pak následuje otázka, jestli bych mohl pokračovat v popisu, že: "a když promáchl, ztratil rovnováhu a upadl" ??
Ne, pokud jsem prohrál, tak jsem prohrál a nemohu vítězi svým vyčerpáním vnutit svoji výhru, nebo něco na co bych jinak potřeboval úspěch. Například mu nemohu vnutit něco, co by se mělo interpretovat jako zvýšení Ohrožení soupeře.
Zároveň podotknu, že protiakce "vykryju to štítem" je pravděpodobně zbytečně malá a slabá. Protiakce má být "vykryju jeho úder štítem a probodnu ho." nebo "vykryju jeho úder štítem a odhodím ho od sebe." nebo klidně něco o tom, že jak se proti mne rozmachuje mečem, udělám rychlí pohyb rukou a odhodím ho vzdušnou magií.
Petrish píše:
ale když protiakce (z iniciativy a ne obrany) bude vyhlášena jako "střelím ho šípem s manévrem přesně" můžu až nyní určit kam nebo i bez manévru PŘESNĚ to lze určit (například "střelím mu PŘESNĚ do místa na rameni, kde má slabinu v rytířském brnění")??
Záleží trochu na vašem stylu hry, jestli vyžadujete popisovat, v čem byla akce přesná, mocná či lstivá. Obecně to vůbec není potřeba a rozhodně to není potřeba hlásit předem. Mechanika bude fungovat v obou případech (ať už se musí při hlášení manévru tento podpořit popisem situace v příběhu či nikoliv), takže si jeden způsob vyberte a ten používejte.
Já preferuji, že se to hlásit nemusí, protože spousta lidí má levné manévry ze zbraní a pak se příliš často hlásí "přesně, protože mám meč", což nic do hry nepřináší.
Petrish píše:- každopádně otázka s tím související, pokud to je mířené "mezi" brnění, pak se mu sleva za zbroj na vyčerpání nesnižuje nebo ANO??
Obecně, sleva na Vyčerpání za zbroj se počítá vždy, když se vyčerpávám proti následku, před kterým zbroj chrání. Konkrétně proti střele šípem do slabého místa se jistě bráním mechanickému poškození před nímž zbroje obecně chrání, takže si slevu za zbroj počítat mohu. Znázorňuje to potřebu zbroj obejít, trefit se do menšího místa, či naopak možnost jednodušeji střele nastavit část těla, kde jsme zbrojí chráněný. Proto např. zbroje bez helmice chrání i proti úderům na hlavu.
Teoreticky je jistě možno navodit situaci, kdy se zbroj nepočítá, ale mělo by to být podobně obtížné, jako navodit situaci, kdy si soupeř nepočítá bonus za zbraň - byl odzbrojen, nebo podmínky nedovolují ji využít.
Petrish píše:
pokud vím, tak jakmile je daný zdroj (např. tělo) zajizvené na 0 hranice, pak již postava umírá (resp. je vyřazena)
- pokud tedy mám tělo s maximální hranicí 5 a jsem zajizven jednou jizvou 3. úrovně a dvěma jizvami 1. úrovně, pak nastává ono hrdinské vyřazení nebo se pletu?
Hrdinská smrt nastane, až když potřebuji ještě další zdroj z dané vlastnosti, a už ho nemám kde získat. Tak mohu použít hrdinskou smrt a končím.
Alternativně, pokud již nemám zdroje, abych se vyčerpal a nepřítel proti mne uspěje v nějaké vyřazující akci (a nemusí to být zabití), tak se prostě nevyčerpám a postava je příslušně vyřazena, ale stále žije a po odpočinku či uzdravení se může do hry celkem normálně vrátit.
Nakonec bych rád podotknul, že obdobně, pokud průvodci ve scéně dojde sudba, neznamená to, že všichni nepřátelé se okamžitě vzdají/umřou/utečou. Mohou klidně bojovat dál, akorát v případě neúspěchu ho nemají jak odvrátit.
[quote="Petrish"]
Otázka:
pokud bych prohrál (v hodu) se soupeřem, který mě chce useknout ruku (já to chtěl vykrýt štítem) a vyčerpal bych se, mohl bych pak popsat situaci tak, že: "chtěl mi useknout ruku, ale já s ní uhnul, aby mě minul" (lze to takto popsat??) pokud ANO, pak následuje otázka, jestli bych mohl pokračovat v popisu, že: "a když promáchl, ztratil rovnováhu a upadl" ??[/quote]
Ne, pokud jsem prohrál, tak jsem prohrál a nemohu vítězi svým vyčerpáním vnutit svoji výhru, nebo něco na co bych jinak potřeboval úspěch. Například mu nemohu vnutit něco, co by se mělo interpretovat jako zvýšení Ohrožení soupeře.
Zároveň podotknu, že protiakce "vykryju to štítem" je pravděpodobně zbytečně malá a slabá. Protiakce má být "vykryju jeho úder štítem a probodnu ho." nebo "vykryju jeho úder štítem a odhodím ho od sebe." nebo klidně něco o tom, že jak se proti mne rozmachuje mečem, udělám rychlí pohyb rukou a odhodím ho vzdušnou magií.
[quote="Petrish"]
ale když protiakce (z iniciativy a ne obrany) bude vyhlášena jako "střelím ho šípem s manévrem přesně" můžu až nyní určit kam nebo i bez manévru PŘESNĚ to lze určit (například "střelím mu PŘESNĚ do místa na rameni, kde má slabinu v rytířském brnění")??
[/quote]
Záleží trochu na vašem stylu hry, jestli vyžadujete popisovat, v čem byla akce přesná, mocná či lstivá. Obecně to vůbec není potřeba a rozhodně to není potřeba hlásit předem. Mechanika bude fungovat v obou případech (ať už se musí při hlášení manévru tento podpořit popisem situace v příběhu či nikoliv), takže si jeden způsob vyberte a ten používejte.
Já preferuji, že se to hlásit nemusí, protože spousta lidí má levné manévry ze zbraní a pak se příliš často hlásí "přesně, protože mám meč", což nic do hry nepřináší.
[quote="Petrish"]- každopádně otázka s tím související, pokud to je mířené "mezi" brnění, pak se mu sleva za zbroj na vyčerpání nesnižuje nebo ANO??[/quote]
Obecně, sleva na Vyčerpání za zbroj se počítá vždy, když se vyčerpávám proti následku, před kterým zbroj chrání. Konkrétně proti střele šípem do slabého místa se jistě bráním mechanickému poškození před nímž zbroje obecně chrání, takže si slevu za zbroj počítat mohu. Znázorňuje to potřebu zbroj obejít, trefit se do menšího místa, či naopak možnost jednodušeji střele nastavit část těla, kde jsme zbrojí chráněný. Proto např. zbroje bez helmice chrání i proti úderům na hlavu.
Teoreticky je jistě možno navodit situaci, kdy se zbroj nepočítá, ale mělo by to být podobně obtížné, jako navodit situaci, kdy si soupeř nepočítá bonus za zbraň - byl odzbrojen, nebo podmínky nedovolují ji využít.
[quote="Petrish"]
pokud vím, tak jakmile je daný zdroj (např. tělo) zajizvené na 0 hranice, pak již postava umírá (resp. je vyřazena)
- pokud tedy mám tělo s maximální hranicí 5 a jsem zajizven jednou jizvou 3. úrovně a dvěma jizvami 1. úrovně, pak nastává ono hrdinské vyřazení nebo se pletu?
[/quote]
Hrdinská smrt nastane, až když potřebuji ještě další zdroj z dané vlastnosti, a už ho nemám kde získat. Tak mohu použít hrdinskou smrt a končím.
Alternativně, pokud již nemám zdroje, abych se vyčerpal a nepřítel proti mne uspěje v nějaké vyřazující akci (a nemusí to být zabití), tak se prostě nevyčerpám a postava je příslušně vyřazena, ale stále žije a po odpočinku či uzdravení se může do hry celkem normálně vrátit.
Nakonec bych rád podotknul, že obdobně, pokud průvodci ve scéně dojde sudba, neznamená to, že všichni nepřátelé se okamžitě vzdají/umřou/utečou. Mohou klidně bojovat dál, akorát v případě neúspěchu ho nemají jak odvrátit.