DrD II - postavy vs setting

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: DrD II - postavy vs setting

Re: DrD II - postavy vs setting

od Fafrin » 5. 12. 2014, 16:22

V zásadfě to děláš správně, jen pokud někoho odhazuješ na dálku magií a máchání mečem slouží jen jako doprovodné gesto, pak akce spadá do Vzdušné magie a použije s úroveň čaroděje a případné ZS vztahující se k vzdušné magii, nikoliv například k boji s mečem, rozhodně ne rodová zbraň či cit pro zbraň.

Boj se dvěma zbraněmi vypadá tak, že bojuješ se dvěma zbraněmi a bonus (manévr zdarma) si můžeš v každé akci vybrat z jedné z nich.

K otázce použité dovednosti si doporučuji přečíst revizi: http://www.drd2.cz/sites/default/files/ ... 141010.pdf
je to tam probíráno hned někde na začátku.

Re: DrD II - postavy vs setting

od RipNew » 5. 12. 2014, 15:13

Zdravím vespolek,

hodně se mi libí pravidla tak jak jsou podané ta volnost v magii! Ale jakmile se ji pokusím využít tak končím na našem GM. Z hláškou ze se snažím využít nedostatku pravidel a snažím se vytvořit si IMBO postavu atd. Proto bych se rad obrátil tady na fórum jestli by mi pomohli vytvořit postavu která by nevyužívala nedostatku pravidel ale právě volnosti a funkčnosti.

Chtěl jsem si vytvořit(vlastně i vytvořil a hraju jen ne tak jak jsem si to představoval) kombinaci Bojovníka a Zaříkávače a plynule přejit v Čaroděje.

Ma představa byla ze si vytvořím Bijce který vládne mečem a provozování magie v jeho případě tak i vypadá. Sekne mečem a srazí nepřítele k zemi na 10m, Rozetne mečem na něj směrované kouzlo proběhne jim a napadne nepřítele atd.

Podle herních mechanizmů to asi není problém v případě Čaroděje (vzdušná magie) nemam po ruce pravidla tak to píšu po paměti
dosah: Viditelnost
gesta: Máchnutí mečem
vysloveni magické formule: Sek(třeba :])

Ale jak si dále představit Čaroděje který je stejné zběhlý v máchaní mečem jako s Kouzelník v dane oblasti. Například
ja si dokážu představit ze takto mužů bojovat i zblízka rozmáchnu se mečem a zasadím nepříteli ránu a odhodím ho o několik metru dal a to je projev Čarování v pravidlech.

Co mam vlastně za problém je jak skloubit fikci s pravidly jaký bude v tomto případě vypadat Fikce co se týče bojovníka (sek mečem) a čaroděje (vzdušná magie - odhozeni). Někde jsem se dočetl v pravidlech ze pokud se vice vlivu spoji na jednom cíli tak se počítá ten silnější ale nesčítají se. Jak skloubit toto dohromady, popřípadě dalo by se vůbec z hlediska mechaniky někoho zasáhnout mečem a zranit ho a dal na něj ještě seslat kouzlo v jednom kole? Nebo jsou to už právě zmíněné vlivy které se nesčítají a vyhodnotí se ten vyšší? Nebo je to nemožné? Potom který z nich je ten vyšší a jak jsme k tomu došli?

A jak vypadá třeba boj se dvěma zbraněmi? Výhody a nevýhody?

Předem se omlouvám jestli píšu na nesprávném miste fora nebo jsou to již vysvětlené věci. Vtom případě mne odkažte správným směrem.

Díky

Re: DrD II - postavy vs setting

od Fafrin » 19. 11. 2014, 18:09

lapivorax píše:Dalo by se to shrnout nějak stručně? Třeba když ta Zkouška je součástí Konfliktu? Jako třeba právě ten útěk atd?
Mno, asi budu ve větší míře opakovat svou předchozí odpověď, ono je to dost dotčeno i v revizi.
Následek (záměr) akce je třeba určit před hodem. (Tak aby bylo možno se rozhodnout, jestli akce má smysl, stojí za to platit přesně, dělat protiakci apod.)
Mechanický následek akce musí co nejtěsněji odpovídat následku fikčnímu. Mechanickému následku snížení Ohrožení odpovídá fikční odstranění něčeho, co způsobuje zvýšené Ohrožení v dané scéně. Mechanické přidání Výhody odpovídá něčemu co přidá postavě fikčně díky čemuž má ve scéně větší možnosti konání či odolávání.*
Samozřejmě, exitují i jiné mechanické následky akce, jako je Vyřazení, Ovládnutí, přidání bonusu(zběhlosti) či postihu, zrušení efektu magie, zničení nebo poškození předmětu(nástrahy, nástroje, zbroje...), změna náročnosti akce budoucí či vyvolání následné akce.

* U té Výhody by to chtělo lepší formulaci.

Re: DrD II - postavy vs setting

od boubaque nepřihl. » 18. 11. 2014, 16:57

Návštěvník nade mnou jsem já :/

Re: DrD II - postavy vs setting

od Návštěvník » 18. 11. 2014, 16:56

lapivorax píše:Dovolte tedy otázku: A co se stane, když přeskočím? Fikčně OK, jsem na druhý straně. Když se vyčerpám, tak budu asi poškrábaný nebo tak něco. Ale co z hlediska herní mechaniky? Získám Výhodu (na jak dlouho)? Snížím si Ohr (který mi Průvodce na začátku příštího konfliktu zase nastaví jinak)? Nebo nic, protože nemám zrovna za zadečkem skalního zlobra?

Zůstaňme prosím u tohoto příkladu. Žádný pronásledovatelé, příkop bůhví jak hluboký. Jenom propast, kterou musím přeskočit s rozeběhem, chci-li ji překonat.
Souhlasím s tím, co napsal Fafrin. V zásadě jde o to, jestli je přeskok propasti součástí nějakého konfliktu, nebo jestli je to přípravná akce, jejíž úspěch mi může pomoct v něčem dál. Pak má smysl i mechanická reprezentace úspěchu. Pokud je to zkouška sama o sobě, jiný než fikční následek není nutný (protože Ohrožení se při další zkoušce nastaví zase podle dané situace). Myslím si, že pro zodpovězení otázky "Co se stane, když přeskočím?" je podstatná i protiotázka "Co se stane, když nepřeskočím?" A tím myslím zejména fikční následky - podle toho se dá orientovat při určování případných mechanických následků a nakonec i při rozhodování, zda vůbec házet.

Re: DrD II - postavy vs setting

od lapivorax » 18. 11. 2014, 16:54

OK. Ne vždy.

Dalo by se to shrnout nějak stručně? Třeba když ta Zkouška je součástí Konfliktu? Jako třeba právě ten útěk atd?

Sakra, už si pletu i vlákna.

Re: DrD II - postavy vs setting

od Fafrin » 18. 11. 2014, 15:30

Pokud přeskočením nevzniká důvod, aby se postavě změnilo Ohrožení, (Neodstranili se nějaké zásadní komplikace její situace, jako například ti pronásledovatelé.) Ohrožení se nezmění.
Pokud přeskočením nevzniká nějaká skutečnost, která by do situace přinášela Výhodu, (například možnost něco si prohlédnout z jiné strany, možnost utábořit se na bezpečném místě - záleží o co v dané scéně jde) Výhoda nepřibude.
Nicméně i bez těchto veličin může mít taková akce jasný mechanický následek - například přeskočení propasti znamená zkrácení cesty o 10 mil skalnatým terénem a snižuje tak Ohrožení nebo Náročnost této cesty (a povede tak k ušetření zdrojů) - jedná se vlastně o přípravnou akci.

To však neznamená, že každá úspěšná zkouška znamená nezbytně nějaký bonus v mechanice - jediným "povinným" následkem každé akce je změna situace v příběhu(změna ve fikci).

Čili odpověď je "ne vždy".

Chápu, že pro některé družiny je pak nesmyslem na takovou akci, která nic nemění v mechanice si házet, nebo se o ni pokoušet. Hrají prostě více machanickou hru a to je v pořádku a je třeba si to přiznat.

Re: DrD II - postavy vs setting

od lapivorax » 16. 11. 2014, 22:21

Zdravím,

můj problém není postavy vs setting, i když to druhé slovo by mělo být asi "fikce". V mém případě je to spíše "postavy vs. herní mechanika". Nebo dokonce hráči (včetně Průvodce) vs. Pravidla.

Můžu k tomu příkladu přeskoku přes propast? Když tak mě prosím někam pošlete...

Někteří Průvodci by to ani nehráli, leda že by za zády postav běžela horda nestvůr. Chápu. Můj názor (možná mylný), že i takové drobnosti - překážky, Zkoušky, mohou být zajímavým přínosem pro hru. Konečně co najdu na str. 255-257 v Pravidlech?

Dovolte tedy otázku: A co se stane, když přeskočím? Fikčně OK, jsem na druhý straně. Když se vyčerpám, tak budu asi poškrábaný nebo tak něco. Ale co z hlediska herní mechaniky? Získám Výhodu (na jak dlouho)? Snížím si Ohr (který mi Průvodce na začátku příštího konfliktu zase nastaví jinak)? Nebo nic, protože nemám zrovna za zadečkem skalního zlobra?

Zůstaňme prosím u tohoto příkladu. Žádný pronásledovatelé, příkop bůhví jak hluboký. Jenom propast, kterou musím přeskočit s rozeběhem, chci-li ji překonat.

Děkuji

Re: DrD II - postavy vs setting

od Pepa » 3. 11. 2014, 13:52

Proto jsem také nepsal chyba v pravidlech, ale problém v pravidlech. Protože, jak říkáš, v pravidlech být chyba nemusí, ale problém je ten, že nejsou dobře napsána a lidi z nich toho jejich ducha nepochopí...

Re: DrD II - postavy vs setting

od MarkyParky » 3. 11. 2014, 13:21

Pepa píše: Čímž jsme opět u toho, jestli to je problém v lidech nebo v pravidlech
Nikoliv. U toho už nejsme pěkně dlouho.... (a já u toho osobně nikdy nebyl...)
... btw že když lidém říkám "hrajete to špatně", myslím to jako radu jak chybu (ať už vznikla kdekoliv) opravit a ne jako házení viny na něj, tu opakuju docela pravidelně, naposledy včera či předevčírem.

A pak chyba v pravidlech je poměrně vágní termín, který v podstatě nic neříká. Je napřiklad zásadní rozdíl mezi tím, zda je problém v systému (a ten potřebuje patchnout) nebo v návodu, jak systém používat (a je potřeba věc pouze lépe vysvětlit). Ale to jsem taky už řešil před pár dny na kostce...

Re: DrD II - postavy vs setting

od Pepa » 3. 11. 2014, 11:09

MarkyParky píše:Nikoliv litera, nýbrž duch pravidel má přednost.
Problém je, že mnoho lidí toho ducha pravidel právě příliš nepotkalo. (Čímž jsme opět u toho, jestli to je problém v lidech nebo v pravidlech.)

Re: DrD II - postavy vs setting

od MarkyParky » 3. 11. 2014, 10:47

Arten_CZ píše: Proč musím ohýbat fikci, aby odpovídala liteře pravidel
Já nevím proč to musíš dělat? Já ji (na vstupu) neohýbám a nechci po nikom aby to dělal ;o) .. jediné místo, kde bych podřizoval fikci mechanice je výstup z mechaniky...
Arten_CZ píše: Na všech příkladech, které jsem uvedl, jsme byli přesvědčeni, že bychom dané akce fikčně zvládli, ale pravidla mluvila jinak.
Hm, já tady vidím hned několik problémů, které to můžou ovlivnit a nevím, který z nich je skutečný původce a který ne.

1) Hraničář pavoukobijec, lupič, zvěd v tvých příkladech - ještě jednou se vrátím k levelu postav a složení družiny. Tam spatřuju první problém - ty mi tu v podstatě říkáš, že jste se shodli na tom, že máte v družině:
- někoho, kdo má zkušenosti s ubližováním přerostlým polomagickým pavoukům
- někoho, kdo má zkušenosti s otevíráním zámků (btw není vyhrazená, ale to nevermind)
- někoho, kdo má zkušenosti s tím někam napochodovat a odhadnout správnou osobu, u které zahájit kontakt s místním posdvětím
ale zároveň mi říkáš, že ani jedna z vašich postav neměla příslušné povolání. Tzn. už tady (vůbec před začátkem vyhodnocování) dochází k rozporu mezi fikcí a mechanikou - vaše představa o tom, co postavy umí, nesedí s tím, co máte napsané v deníkách. Když máš takhle zásadní rozpor už na vstupu, tak to celkem zákonitě generuje rozpor i na výstupu.

2) Hraničář ořezávátko a spouštění se na laně s šutrem -
Tady je to přímé porušení fiction first přístupu. Z těch příkladu dost čiší, že to nejsou skutečné situace ze hry, ale hypotetické příklady vytvořené podle popisu dovednosti v pravidlech, takže že za nimi žádná fikce není.

Navíc výklad, který těm dovednostem vkládáš, je dost extrémní a zcela mimo jejich záměr. Na tomhle může, uznávám, mít trochu podíl Příručka, protože dovednosti jsou v ní nějak popsané a není k tomu (krom magie) dodaný nějaký další návod, jak s nimi pracovat.

Nicméně zpět k tvému visatci - níže aplikuju správně "fiction first přístup":

Pokud ta akce spočívala v tom, že lupič sám slezl po laně hlavou dolů, někde u sebe přitom měl velký balvan, takže se zaklesnul nohama do toho lana, balvan dokázal vytáhnout, zamířit a nakonec i mrsknout někomu pod sebou na hlavu, to všechno zatímco se sám udržel jen díky skillu ve svých nohou ve visu, pak takováhle akce je IMHO dostatečné divoký kousek na to, aby spadala pod vyhrazenou dovednost "vzdušná akrobacie".

Pokud ta akce spočívala v tom, že kamarádi přivázali dotyčného za kotníky, on čapnul do rukou ten butrák, pak byl dolů celou dobu pasivně spouštěn, aniž by musel hnout prstem a nakonec veškeré jeho úsilí spočívalo v tom odhadnout správný okamžik a ten šutr po někom mrsknout, pak přece není žádného důvodu (krom nesmyslného formalismu) tvrdit, že taková akce spadá pod vyhrazenou dovednost "vzdušná akrobacie". Protože tuhle věc přeci s trochou štěstí dokáže každý (a vzdušná akrobacie už jenom tím, že je vyhrazená dovednost, zjevně patří mezi věci, které nedokáže každý).

Obdobné to bude s tím hraničářem. Na nalezení a ořezání do špičky kusu klacku, co mi poslouží jako nouzová zbraň, přece nepotřebuju žádný zvláštní skill, získávaný léty praxe a odříkání. To zvládne každý a neváhal bych to označit za samozřejmou akci.
Teprve ve chvíli, kdy se rozhodnu, že ořezaný klacek je málo a pro sebe a svoje kamarády potřebujeme vyrobit ze štípnutého šutru a větve skutečnou sekeru, přijde na řadu Hraničářská dovednost "výroba primitivních zbraní a nástrojů". Protože to je pokročilý skill, se kterým hraničář dokáže vyrábět sice jednoduché, ale opravdové zbraně či nástroje

Arten_CZ píše: Já jsem žil v dobré víře, že jsem si koupil pravidla, která někdo vybalancoval a proto by zde měla mít přednost litera pravidel před našimi dohady.
Nikoliv litera, nýbrž duch pravidel má přednost.
Arten_CZ píše: Věřím, že dovednosti budou zrevidovány, ale nikdo nenapsal jak. Snažil jsem se proto ukázat, mimo jiné, které dovednosti si dle naší skupiny zaslouží revizi. Ani jednou jsi neodpověděl - ano, tyto dovednosti budou změněny nebo ne, nebudou. Pouze zopakuješ, že k revizi dojde. Je mi líto, ale mě to jako dostatečná odpověď nepřijde.
Bohužel, v této fázi vývoje pro tebe udělat víc nemůžu. Ne protože bych nechtěl, ale prostě taková odpověď neexistuje a ještě nějaký čas nebude existovat. Všimni si, že píšu "dovednosti budou revidovány", nikoliv "dovednosti jsou revidovány" - ten budoucí čas tam má význam, dovednosti zkrátka nejsou na pořadu dne. Teď se připravují testy změn v mechanikách.

AFAIK jsi přihlášený do testování, takže budeš jeden z prvních mimo autorský tým, ke kterému se zamýšlené změny dostanou v nějaké své první rané verzi (až bude existovat) - což je, vzhledem k tomu, že teď jsou v plánu testy změn mechanik, plánováno někdy v řádu měsíců.

Do té doby nemohu říct nic jiného, než "dovednosti budou revidovány".

Re: DrD II - postavy vs setting

od Xyel » 3. 11. 2014, 10:11

MarkyParky píše:Nakonec se podívejme, co vlastně teda takovému specialistovi bude na té jeho noční misi ve městě chybět. Projdu jen základní povolání:
- v první řadě ostrý zrak a dobrý sluch/čich (lovec). Nebude těžké ho přepadnout a překvapit
Bude, protože přes kejklířovo skrývání se ve městě se pohybuji tak, že mě pro přepadení/překvapení nejdřív musí někdo najít. Navíc detekci věcí ve městě jsme hráli jako kejklířovu dovednost orientace ve městě.
MarkyParky píše:- únik, nebo přiblížení se k místu vodou je jeho slabina
Ani ne, to je na zkoušku za 2 zdroje - když bude potřeba, tak to prostě udělá.
MarkyParky píše:- zamaskovat po sobě stopy také nedokáže. Stejně tak ze stop nepozná třeba zda zahradu před ním někdo prošel
Ve městě maskovat stopy nepotřebuje - ztratí se ve chvíli, kdy dojde na používanou cestu.
MarkyParky píše:- případné zvířecí strážce nedokáže řešit jinak než bojem - nedokáže je ani uklidnit, ani uspat jedem
To ale stačí - navíc na zvířecí strážce už to musí být pořádná rezidence, protože v řadovém (byť luxusním) domě je jen tak někdo mít nebude. Navíc boj to s posílenými manévry vyřeší za kolo (to by musel být pořádný pes, aby měl hranici těla 4+).
MarkyParky píše:- ještě víc bude nahraný u nadpřirozených strážců
Kolik tisíc grošů to vlastně hlídá a před čím, že si může dovolit udržovat nadpřirozeného strážce? Sám si ho totiž asi nevyvolává/neudržuje...

MarkyParky píše:- sám toho také moc nevydrží - pasti s jedy pro něj budou fatální, jediná šance pro něj je včas ucuknout.

Pasti si jednak může všimnout (možná i kejklíř - orientace ve městě), druhak jí může uhnout zběhle s +5(kejklíř - akrobacie). Možná uzavírací místnost s plyným jedem by byl problém, ale to je zase typ pasti, který těžko někdo má ve svém domě před vstupem do pracovny. Navíc pasti jsou poměrně nákladné a velmi, velmi nepraktické do vlastního domu(ženy, děti, hosté, klienti..etc).
MarkyParky píše: obdobně obrazce - v podstatě nemá téměř žádné prostředky, jak se obrazců zbavit, musí se skrz ně "probojovat" a tím se prozradit a zároveň zdržet..

Hledání a odstraňování obrazců není, pokud vím, vyhrazené - takže na 2-4 zdroje je po obrazci. A navíc obrazce jsou pekelně drahé, protože trvají jen do úsvitu/soumraku - vlastník ho tak 1-2x denně musí znovu stavět, to je velmi nákladné na čas i suroviny + platbu tomu, kdo mu jej udělá (a úplně vidím, jak ten relativně mocný čaroděj ten jeden obrazec, co může najedou mít, používá na hlídání vstupu do své pracovny/sejfu)...

MarkyParky píše:- a v neposední řadě - jakmile se bude potřebovat na něčem domluvit, a nebude na to stačit klam, je v koncích - uplatit strážného či svědka? domluvit si alibi? vůbec vyjednat si slušnou cenu za onu nebezpečnou zakázku?
Tak to už jsme v trochu jiné kategorii, navíc strážný se dá omráčit a svědek zastrašit. Vyjednávání už je úplně mimo - na to se jistě najde kamarád + to předpokládá, že vůbec by to měla být nějaká zakázka a ne součást dobrodružství (typicky, že potřebujeme nějaké dokumenty z číkoliv pracovny).

K povoláním - teď nemám po ruce pravidla pro přesné citace, ale ještě tam u kejklíře je tichý pohyb/skrývání se/plížení se po městě, orientace ve městě. Větší překážku zvládne lano s kotvičkou (vrh + šplh). Boj je hlučný, až když se druhý začne bránit - připlížení se ze zadu + tiché odstranění za sebou nechá jen potichu položenou mrtvolu. Kejklířské lhaní má mimo jiné to použití, že když se před akcí (např. před vnikem do nepřátelského tábořiště) oblíkne do oblečení předem chyceného + vyslechnutého člena jejich bandy, tak každého přesvědčí, že je tady v táboře doma, jenom že je nováček, že se jenom stratil..etc

K povolání - 4/2/2/1... to hraješ sám? Protože když to takhle nabere cca skupina 4 lidí, tak sice umíte všichni všechno, ale jako družinka jste strašně slabí (pak ostatně chápu, že "defaultní obtížnost" hry vám sedí...) - měli byste např. 1x mastičkáře/zaříkávače na 4. a 2-3x mastičkáře/zaříkávače na 2., když reálně se v družince uživí max ten jeden mastičkář/zaříkávač (a i sám "živoří", protože zejména mastičkář se zas tak často nepoužije).

Re: DrD II - postavy vs setting

od Arten_CZ » 3. 11. 2014, 06:52

MarkyParky píše: Ke zbytku:
1) Neustále ignoruješ fiction-first. Nevím proč a moc mě nebaví to dokolečka ukazovat, zvlášť, když už ti opakovaně bylo přislíbeno, že:
a) Revize správné aplikování fiction-first přístupu u dovedností časem vysvětlí (a jinak na trochu jiných povoláních ho máš znovu vysvětlen o 4 posty výše)
b) Revize bude obsah dovedností překopávat, aby některé známé issues vyřešila.
Ale já fiction-first neignoruju, právě naopak. My hrajeme fiction-first a hráli jsme ji i před začátkem hry dle DrD2. Na všech příkladech, které jsem uvedl, jsme byli přesvědčeni, že bychom dané akce fikčně zvládli, ale pravidla mluvila jinak. Veškeré mé výtky tímto směrem jdou naprosto opačně. Proč musím ohýbat fikci, aby odpovídala liteře pravidel.Když se v družině shodneme na fikci a pak se podíváme do pravidel a zjistíme, že ta se domluvila na jiné fikci. Já netuším, jak budou dovednosti překopány, jen jsem chtěl ukázat, proč onen argument s volbou dovedností vzniknul.

Pokud ale i po revizi budou dovednosti jinak, než bych si je představoval, jak mám postupovat? Mám si říct, že fikčně to vidím jinak a proto pravidla ignorovat/obejít, a nebo jsou naopak pravidla vybalancovaná a mám ignorovat náš názor na fikci? Já jsem žil v dobré víře, že jsem si koupil pravidla, která někdo vybalancoval a proto by zde měla mít přednost litera pravidel před našimi dohady. Ale je možné, že se pletu...
MarkyParky píše: 2) Příručka otevřeně doporučuje startovní level volit přiměřeně tomu, co chceš hrát. Takže argument "zvolil jsem malý level a tak nemůžu efektivně hrát dobrodružství pro velké levely" nechápu.
Já nemám argument "zvolil jsem malý level a tak nemůžu efektivně hrát dobrodružství pro velké levely", já mám argument "tvůrci zvolili rozdělení na malý/velký level uměle a nepřirozeně a tím brzdí naši hru". Pokud bych přijal, že je problém v malém levelu a dal postavám řekněme 15 levelů na rozdělení, co budou dělat po prvním dobrodružství? To už nebudou mít žádnou možnost růstu. Ale jak jsem už psal, netuším, jak budou vypadat revidované dovednosti, jen jsem chtěl ukázat, proč onen názor v naší družině vznikl. Nerozumím, proč ať vznesu jakýkoli argument, ho otočíš úplně jiným směrem, a následně vysvětlíš, že to je chyba naší družiny, protože tomu nerozumíme.

Věřím, že dovednosti budou zrevidovány, ale nikdo nenapsal jak. Snažil jsem se proto ukázat, mimo jiné, které dovednosti si dle naší skupiny zaslouží revizi. Ani jednou jsi neodpověděl - ano, tyto dovednosti budou změněny nebo ne, nebudou. Pouze zopakuješ, že k revizi dojde. Je mi líto, ale mě to jako dostatečná odpověď nepřijde. Počítám, že i původní dovednosti prošly revizí a jejich rozdělení mi nevyhovovalo, proto se snažím ukázat, které nám nevyhovují a proč.

Re: DrD II - postavy vs setting

od MarkyParky » 2. 11. 2014, 22:55

Arten_CZ:
Jestli myslíš Mlhovce, tak teď jsem na něj mrknul, a IMHO je tam z didaktických důvodů. Měl naučit hráče dvou věcí:

a) Mechaniku akce prostředí
b) To, že může existovat fikční důvod pro to, aby GM ukončil boj i s mocnou potvorou dříve, než dojde Sudba (Mlhovec je tam popsanej jako srábek, co se při první úspěšné akci, ve které mu hráči uškodí, zdekuje a počká si na jednodušší kořist)


Ke zbytku:
1) Neustále ignoruješ fiction-first. Nevím proč a moc mě nebaví to dokolečka ukazovat, zvlášť, když už ti opakovaně bylo přislíbeno, že:
a) Revize správné aplikování fiction-first přístupu u dovedností časem vysvětlí (a jinak na trochu jiných povoláních ho máš znovu vysvětlen o 4 posty výše)
b) Revize bude obsah dovedností překopávat, aby některé známé issues vyřešila.
2) Příručka otevřeně doporučuje startovní level volit přiměřeně tomu, co chceš hrát. Takže argument "zvolil jsem malý level a tak nemůžu efektivně hrát dobrodružství pro velké levely" nechápu.

Nahoru