Používání manévrů

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Používání manévrů

Re: Používání manévrů

od Fafrin » 16. 11. 2015, 19:43

lapivorax píše:
Fafrin píše:To co uvádíš v bodě tři je nedovolené použítí manévru lstivě. Manévr lstivě nemůže změnit charakter či následek akce, může ho pouze navýšit - pokud jsem hlásit Ohrožení, měním Ohrožení, pokud jsem dělal výhodu, dávám výhodu, pokud jsem dělal Jizvu, dělám Jizvu.
To nejde. To nejde. To nejde? ...

@Fafrin: ono by to šlo, ale nikdo to nezkoušel a my to zkoušet v družině nebudeme, protože manévry jsou pro většinu mých hráčů neuchopitelné už tak (používá se leda Přesně, občas Rychle či Obrana - ti zkušenější si vezmou občas Rozsáhle).
To víš, že se nad tím uvažovalo (rozložení efektu(následku akce) zvýšeného manévrem lstivě do dvou následků), ale ukázalo se to jako pro hru nevhodné z mnoha důvodu: 1) Příliš to posiluje manévr lstivě, 2) Absolutně to likviduje možnost "na tuto akci nebudu reagovat, protože hlášený mechanický následek mi nevadí", 3) Též to může dosti bourat soulad deklarovaného fikčního a mechanického následku., 4) Přidává to do hry v konfliktu další moment taktického rozhodování což dále zadírá hru v době, kdy by se věci měli dít svižně.

Re: Používání manévrů

od MarkyParky » 16. 11. 2015, 14:03

Je to přesně tak jak píše Pepa. Jsou to jen názvy.



Pokud někdo chce vytvořit vazbu mezi manévry a fikcí, protože ho takové popisy baví, pak k tomu může přistoupit tak, že si uvědomí, jaký mechanický efekt manévr má a přidá k tomu adekvátní popis.

- přesně popíšete tím, že zdůvodníte proč máte větší šanci uspět
- mocně popíšete tím, že zdůvodníte proč je pro protivníka obtížnější se vyhnout neúspěchu
- lstivě popíšete tím, že zdůvodníte proč to pro protivníka dopadlo hůře*, než původně čekal

*tady je nutné být opatrný - je to citlivé místo. Popisujete totiž v době, kdy už máte se soupeřem "dohodu" o tom co ho čeká - jaký neúspěch jste mu vnutili. Proto by byl podraz, najednou mu za lstivě popsat něco jiného a poražený by se právem mohl ozvat, že kdyby tohle věděl, tak se vyčerpal a že jste tenhle záměr mohli popsat od začátku.

Příklady:
- ANO: Akce= Vyrazím ti meč z ruky a odkopnu ho stranou, Lstivě=Odkopnul jsem ho dál, než jsi čekal.
- NE: Akce= Vyrazím ti meč z ruky a dokopnu ho stranou, Lstivě=Vyrazil jsem ti ho a pak jsem si ho sám sebral.

- ANO: Akce= Obviním tě z krádeží v hospodě, Lstivě=a ještě k tomu přidám nařčení z dalších dvou vykrádaček.
- NE: Akce= Obviním tě z krádeží v hospodě, Lstivě=a nasadím ti rovnou náramky.

- ANO: Akce= Proběhnu bránou kolem strážných, Lstivě = a zasprintoval jsem, takže jsem získal obstojný náskok.
- NE: Akce = Proběhnu bránou kolem strážných, Lastivě = a schovám se do rigólu, takže mě nikdo nevidí


Ta hranice, kde to ještě lidé berou jako fluf a kde už jim to vadí, jako vyjebávka do ucha (TM), je dost tenká. Proto s tím zacházet opatrně. Někdo má radši barvité popisy i za cenu že to odskáče, jiný chce hodně spravedlnou hru.

Taky může být občas, kde to skupina čeká, řešení s tím zacházet asymetricky. Ve směru HP=>CP klidně trochu víc prasit, CP jsou stejně spotřební, ale v opačném směru být konzervativní.

Re: Používání manévrů

od Pepa » 16. 11. 2015, 13:18

Já bych řekl, že slova přesně, mocně, lstivě jsou pouze názvy manévrů a k fikci se nijak nevážou. (Protože se v různých situacích mohou projevovat naprosto různě.)

Re: Používání manévrů

od Nuloen » 16. 11. 2015, 09:40

cokoli do mužských kulatých orgánů
je lstivě, protože to radikálně zvyšuje ohrožení
náraz do hlavy je bolestivý a na chvíli dezorientuje
náraz do druhého orgánu který používáme k myšlení(a tím nemyslím žaludek)
je taky bolestivý a bolestivý a dalo by se to už pokládat za vyřazení z konfliktu
takže buď mocně nebo lstivě
přesně se záměrem zvýšit ohrožení bych řek "dal sem mu přímo do k..í"

stačí se vžít do situace a řídit se podle logiky a nebo se tím nemusíš vůbec zaobírat a brát to jen jako mechaniku
mířím někam a pak zaútočím jinde, bum lstivě (přesně takhle funguje kopí)
přehodím kopí do pákovýho stylu a džobnu ho z vrchu(to že sem útočil z vrchu, by mohlo být lstivě, ale může to být jen vedlejší efekt manévru mocně a do mechaniky se to vůbec nemusí počítat)
opřu si kopí o štít aby se mi tak netřáslo, bum přesně
původně sem jenom útočil kopím, běžný výpad proti nepříteli, ale během vyhodnocování se může fikce přetvořit, ale nemusí

Re: Používání manévrů

od lapivorax » 16. 11. 2015, 08:42

Fafrin píše:To co uvádíš v bodě tři je nedovolené použítí manévru lstivě. Manévr lstivě nemůže změnit charakter či následek akce, může ho pouze navýšit - pokud jsem hlásit Ohrožení, měním Ohrožení, pokud jsem dělal výhodu, dávám výhodu, pokud jsem dělal Jizvu, dělám Jizvu.
Arten_CZ píše:2Lapivorax - tvůj druhý "požadavek" tedy nedává smysl - nejde napsat, že u vyjednávání (vliv) použiješ lépe mocně než lstivě a podobně. Můžeš použít jakýkoli manévr kdykoli a záleží jen na tobě, jakého mechanického výsledku chceš dosáhnout. Stejně tak je už na tobě, jak a zda si budeš použití manévru popisovat. Vhodné nebo správné použití manévrů neexistuje.
To nejde. To nejde. To nejde? ...

@Fafrin: ono by to šlo, ale nikdo to nezkoušel a my to zkoušet v družině nebudeme, protože manévry jsou pro většinu mých hráčů neuchopitelné už tak (používá se leda Přesně, občas Rychle či Obrana - ti zkušenější si vezmou občas Rozsáhle).

@Arten: vhodně nebo správně použití manévrů neexistuje? A co Bestiář? Jak to tam je v popisech nestvůr? Neumím ho zpaměti, ale prostě třeba, že kůň kouše (oblíbený manévr lstivě). Neříká se tam, že když někoho kousne kůň (omlouvám se za hloupý příklad), že GM MUSÍ využít manévr lstivě. Stejně tak, když postava někoho při šermování praští hruškou meče, neznamená to, že to musí být hned lstivě, když to bude takto v pravidlech popsáno. Jde mi o příklady pro hráče, kteří si lámou hlavu s tím, "co můžu dělat". Ne o pevně daná pravidla, jako že kouzelnickou holí do k...í je vždy s manévrem "mocně".

Re: Používání manévrů

od Nuloen » 15. 11. 2015, 23:23

honíme se tady okolo hlávky zelí
nedal sem příklad
"hodím po něm bleskem,silným tak že ho to zabije"
GM si mechaniku myslí(případně se zeptá, když si není v čemkoli jistej. jinak mechanika není slyšet), všichni víme že je to magie větru a že používám ZS a že házím na čaroděje
házím kostkama
řeknu si že "použivám mocně"
asi touhle dobou se všem dokresluje v jejich představivosti že ten výboj bude asi nějak mocnej, je jedno jak, každý třeba jinak
řekněme že sem uspěl
na konci GM nebo já popíšu že "zásáhl sem ho a neubránil se mé silné magii a umřel"
nebo"snažil se vzdorovat návalu enegie ale svou mocí jsem ho přemohl a pad k zemi"
nebo prostě řeknu že"sem na něho poslal, takovej velkej oblouk a on jenom odletěl a už se nezvedl"
Nuloen píše:."útočím magií ohně na nepřítele"
- mechanický popis akce
Nuloen píše:"sežehnu ho ohnivým šípem"
- fikční popis akce
Ani jedno není manévr.
takže říkám že posílám ohnivý šíp a pokud je obyčejný, tak prostě letí až dopadne
a když používám ...

Re: Používání manévrů

od Fafrin » 15. 11. 2015, 21:46

Nuloen píše:."útočím magií ohně na nepřítele"
- mechanický popis akce
Nuloen píše:"sežehnu ho ohnivým šípem"
- fikční popis akce
Ani jedno není manévr.
Manévr je také možno pouze mechanicky nahlásit, nebo ho k tomu i fikčně popsat.
Někdo to rád, někdo ne.
Nám funguje popisovat "lstivě", protože tam je potřeba přinést větší změnu situace v příběhu, než byla původně hlášena, takže je vhodné to doplnit a posunout situaci.

Re: Používání manévrů

od Nuloen » 15. 11. 2015, 21:38

Arten_CZ píše: Ale tahle debata tu proběhla už několikrát a sám autor revize říká, že manévry jdou mimo fikci. Nesouhlasíš ani s autory?
no tak to asi nehrajeme hru, kterou autor zamýšlel. třeba že sme se od pravidel oddělili až moc.
copak je to za rámus, že by si pro mě už šla inkvizice, že sem si něco obohatil na úkor záměru jednoho autora. umlátí mě pravidly, protože sem nenásledoval něco co je v knize psáno i když samotná kniha říká že ji nemáme brát doslovně a vybízí k modifikaci pravidel tak aby pasovali skupině co ji hraje.
a přesto máme oba pravdu
protože všude chybí slovo může
může to být tak i tak
ale jestli, když někdo nahlásí útok manévr rozsáhle tak se to do fikce podepsat musí a to mi teda nevykecá ani celej tým co pracoval na pravidlech
jinak jakýkoli jiný manévr se vůbec nemusí podepsat na fikci ale může

A-a-a-a-a-a-votom to je :D

Re: Používání manévrů

od Arten_CZ » 15. 11. 2015, 20:53

Nuloen píše:s tímhle nesouhlasím, my sme takhle první hry popisovali a občas si to spestříme, navíc říkáme co chceme udělat pokaždé.
Já jsem neříkal, že nepopisuješ, co děláš, já jsem říkal, že nedoplňuješ popisy za manévry.

BTW tvé příklady popisů jsou, jak to říci jemně... very crazy (slovy Alberta Einsteina v odpovědi Járovi Cimrmanovi :-))
Střílím po něm z luku a protože střílím lstivě, tak jsem šíp roztočil ve vývrtce nebo šíp náhle změnil směr?
Nebo když kouzlím bez přesně, tak kouzlím jen tak hala bala, ale když přesně, tak si dávám pozor na gesta?
Případně, kdy střílím rychle, tak letěl šíp rychleji, než kdybych nestřílel rychle?

Ono je to ale logické, že těmi popisy vznikají podobné nesmysly. Je to dáno už tím, kdy se manévry v procesu vyhodnocení dostávají do hry. Nejdříve se popíše, co chceš dělat fikčně. Následně zvolíš mechanický následek. V dalším kroku si hodíte kostkami. Zde přicházejí na řadu manévry - tedy uprostřed mechanického vyhodnocení. Po započtení manévrů se určí mechanický výsledek. A až nyní se popíše jeho promítnutí do fikce. O tom, kdy a jak manévr použít, nerozhoduje fikce, ale volíš ho na základě mechanického výsledku. Promítne se doprostřed mechanického vyhodnocení. Až po jeho aplikaci dojde k zjištění mechanického výsledku. A až následně se výsledek promítne do fikce. Ty se snažíš doprostřed mechanického vyhodnocení naroubovat změnu fikce.
Nuloen píše:takže ve fikci se to rozhodně podepíše, ale nemusí se to nutně zmiňovat
Ono se to ve fikci popíše samo? Mě vždy přišlo, že ve fikci to musí popsat nějaký z hráčů...
Nuloen píše: a co nepopisujem tak už si všichni už dávno domysleli
To je přesně to, co jsem říkal - popisovat po sté "přesně do něj sekám mečem" nebo "lstivě se maskuju za použití ZS XX" nedělá nikdo.

Ale tahle debata tu proběhla už několikrát a sám autor revize říká, že manévry jdou mimo fikci. Nesouhlasíš ani s autory?

Re: Používání manévrů

od Nuloen » 15. 11. 2015, 19:49

Arten_CZ píše: Jak jsi už psal a co je dobré zdůraznit - manévry jsou čistě mechanické a nemají s fikcí nic společného. Jakákoli akce může být vedena s jakýmkoli manévrem a hýbe pouze mechanikou vyhodnocení, nikoli fikcí.
s tímhle nesouhlasím, my sme takhle první hry popisovali a občas si to spestříme, navíc říkáme co chceme udělat pokaždé.
neříkám, "útočím magií ohně na nepřítele", ale "sežehnu ho ohnivým šípem"
a pokud používá někdo manévr tak si to všici domyslíme, nebo pokud nás napadne něco zajímavýho tak to popíšem.
takže říkám že posílám ohnivý šíp a pokud je obyčejný, tak prostě letí až dopadne
a když používám přesně, tak ostatním popíšu že letěl přesně,rychle,naváděl sem ho. nebo že sem si dával pozor na správné použití magických gest
pokud, používám lstivě, tak se šíp v letu roztočil a letěl ve vývrtce, nebo náhle změnil směr, nebo sem protivníka zažehl přímo
a mocně, bych klidně použil něco z toho co sem popsal výš, nebo cokoli jiného co by zhoršilo možnost se vyhnout

no hlavně mi de o to, že občas to popisujem a co nepopisujem tak už si všichni už dávno domysleli. takže ve fikci se to rozhodně podepíše, ale nemusí se to nutně zmiňovat.

Re: Používání manévrů

od Arten_CZ » 15. 11. 2015, 12:04

Fafrin píše:Mechanika manévru v zásadě nemá nic společného s fikcí.
Moje ohnivá střela může být přesná, protože:
Tvoje ohnivá střela může být přesná, protože jsi použil mechanický manévr přesně. Vše ostatní, co jsi psal, není "protože", ale "třeba si ten manévr popíšu ve fikci takhle". Většinou ho ale popisovat nijak nebudeš, protože při (u někoho až) 80 hodech za sezení a minimálně polovině manévrů zdarma za ZS nebo výbavu by se z popisování každý zbláznil...

Jak jsi už psal a co je dobré zdůraznit - manévry jsou čistě mechanické a nemají s fikcí nic společného. Jakákoli akce může být vedena s jakýmkoli manévrem a hýbe pouze mechanikou vyhodnocení, nikoli fikcí.

2Lapivorax - tvůj druhý "požadavek" tedy nedává smysl - nejde napsat, že u vyjednávání (vliv) použiješ lépe mocně než lstivě a podobně. Můžeš použít jakýkoli manévr kdykoli a záleží jen na tobě, jakého mechanického výsledku chceš dosáhnout. Stejně tak je už na tobě, jak a zda si budeš použití manévru popisovat. Vhodné nebo správné použití manévrů neexistuje.

Re: Používání manévrů

od Fafrin » 13. 11. 2015, 18:11

Mechanika manévru v zásadě nemá nic společného s fikcí.
Moje ohnivá střela může být přesná, protože:
ji sešlu na velkou plochu, takže se jí blbě uhne
ji sešlu velmi rychle a tvrdě, takže se jí těžko uhneš
ji po seslání celou dobu budu myslí navádět, takže se jí těžko uhneš
ji zaměřím na tvé hořlavé části, takře se jí těžko uhneš
jich na tebe sešlu vlastně několik naráz, takže se jim těžko uhneš
- to všechno by stejně dobře mohli být jiné manévry, třeba rozsáhle, mocně, nebo lstivě.

To co uvádíš v bodě tři je nedovolené použítí manévru lstivě. Manévr lstivě nemůže změnit charakter či následek akce, může ho pouze navýšit - pokud jsem hlásit Ohrožení, měním Ohrožení, pokud jsem dělal výhodu, dávám výhodu, pokud jsem dělal Jizvu, dělám Jizvu.

Re: Používání manévrů

od lapivorax » 13. 11. 2015, 10:57

Ohledně manévrů.

:arrow? Maugir kdysi plánoval udělat kartičky se zbraněmi, kde by byly příklady, jak zbraně lze použít, jestli se dobře pamatuji. K tomu bych rovnou připojil manévry jako příklad.
:arrow? Také si vzpomínám, že v Pravidlech je pasáž, kde jsou rady, jak vést boj (Tělesné akce /D akce / V akce). Dobré by bylo, aby v té pasáži rovnou byl i popis, o jaký manévr se jedná (prostě příklady na lstivé duševní akce atd).
:arrow? A do třetice. Co kdybych nahlásil Akci za účelem zvýšení Ohrožení +1 protivníka a pak (včas) připojil, že to chci udělat Lstivě. Tím manévrem ale nechci zvýšit Ohr protivníka na +2, ale získat třeba Výhodu (pro sebe či dalšího mého spojence, který se účastní konfliktu)? Ha?

Berte to jako maličký pokus, jak je zpopularizovat pro hráče a ukázat hráčům, proč jsou důležité a k čemu jaký je.

Re: Používání manévrů

od Fafrin » 6. 9. 2013, 15:46

Co se omezení použití manévrů týče, pak bych ještě dodat, že v reakci zpravidla nelze užít rozsáhle(bránit více cílů), zvláště pokud původní akce(útok) na více cílů nemířila.

A dále, že nelze použít přesně, mocně, lstivě, pokud trpím obráceným postihem. (Pokud jsem nepřesný, slabý či hloupý, resp. pokud trpím zranitelností.)

Dále manévr rychle se hraje na začátku kola, čili se nepočítá do celkového počtu manévrů v akci (bo se týká kola, nikoliv akce, i kdybych v kole dělal jen jednu akci). Samozřejmě jej opět nelze užít, pokud trpím příslušným postihem - pomalu.

A nakonec samozřejmě, nemohu použít mocně, pokud jsem hod již prohrál(mocně slouží ke zvýšení vyčerpání soupeře, pokud jsem prohrál hod, nevyčerpává se soupeř, ale já) a pokud jsem neuspěl, nemohu použít lstivě.(Lstivě se používá pro zvýšení efektu úspěchu, pokud jsem neuspěl, nemám co zvyšovat; Pozor, ve zkoušce mohu uspět, i pokud jsem neuspěl v příslušném hodu, a to tak, že se vyčerpám.)

Čili, abych to shrnul:
Začne kolo, každý může zahlásit rychle, pokud není pomalý.
Hodí se na iniciativu.
Ti kteří mohou, mohou zahlásit velmi rychle. (Ti, kteří mohou, ale ještě nepoužili své velmi rychle a nelíbí se jim, jak dopadlo pořadí po velmi rychle, jej mohou použít.)
Postavy hrají v pořadí podle iniciativy

Postava na řadě popíše svou akci, případně k ní přidá rozsáhle, pokud to z popisu či efektu vyplývá.
Pokud je akce na někoho cílena, tento může použít obranu, aby měl možnost reagovat. Popíše svou protiakci.
Protiakce může být, pokud má nadání a umožňuje to předchozí akce, rozsáhlá.
Všichni, co v této zkoušce či střetu jsou aktivní, mohou použít přesně, pokud nejsou nepřesní.
Pak se hodí na úspěch. (Ti, co ještě nepoužili přesně a ještě mohou použít manévr a chtějí, mohou použít velmi přesně.)
Kdo hodil nejvíce, nebo pokud se jedná o zkoušku, přehodil 9, uspěl.
Pokud se jedná o střet, ti co uspěli, pokud nejsou slabí, mohou použít (pokud ještě mají volný manévr) mocně. (Případně velmi mocně)
Ti co neuspěli v hodu se mohou vyčerpat(čímž si ve zkoušce zajistí úspěch a ve střetu remízu; Remízou střet končí bez dalšího.)
Ti co uspěli a ještě mají k dispozici manévr mohou použít lstivě (případně velmi lstivě) pro zvýšení efektu.
Vyhodnotí se následky akce a ta tím končí. (Pokud je efektem snížení Ohrožení, cíl se může rozhodnout, že si místo snížení raději vezme stejně velkou výhodu.)
Na tahu je další, kdo má ještě největší iniciativu; pokud už nikdo iniciativu nemá, začíná nové kolo.


Pro orientaci v manévrech může pomoci tohle: http://www.mfs.webz.cz/drdy/Manevry.jpg
Další pomůcky se dají najít zde: viewtopic.php?f=262&t=8719

Re: Používání manévrů

od Sarsaparillos » 6. 9. 2013, 15:00

MarkyParky píše:Nikoliv zběhlost, ale nadání. Tak jak píšu v bodě a).

zběhlost nemá na počet manévrů vliv, pouze na jejich cenu.
Fuj, to jsem se lekl. Díky za opravu, přepsal jsem to.

Nahoru