Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od jefri1241 » 19. 2. 2011, 21:52

avšak to že sa mu ta kuša trasie v rukách, ovplivňuje hlavne UČ a nie ZZ. U toho SD to má v celku logiku v zmisle že ke´d ju nenakloní spravne tak môže šíp preletieť alebo vôbec nedoletieť k cieli.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Shako » 14. 2. 2011, 13:10

Kuse - tusim, ze jsem to uz nekde resili a debatovali o tom. Jedine rozumne zduvodneni je, ze udrzet kus, aby vystrelila tam, kam potrebujes taky urcitou silu vyzaduje - precejen poradna kus, taky hodne vazi a manipulovat s ni neni zase tak jednoduche - urcitou silu to vyzaduje. A jestli si to nekdy zkousel realne s kusi, tak mozna uznas, ze na tom neco pravdy bude.;-) Jak moc presne to zohlednuji pravidla v DrD+ ted nedokazu odhadnout.. treba by stacila nejaka sila rekneme +2 obecne pro praci s kusi nebo neco takoveho, ale to je zase dalsi pravidlo navic.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Fery » 14. 2. 2011, 12:27

Nerad bych narazil na nějakou zeď, ale k věci.

Střelba z kuše: Určitě už někoho napadlo, že střelba z kuše je úplně jiná než té z luku nebo vůbec vrhání. Například mi nejde do hlavy, jak může nedostatečná Síla mé postavy ovlivnit ZZ kuše či SD. U luků je to jasné, ale u kuší. Tam už to mám natažené, a "sílu" dodává někdo jiný. Má síla už nic neovlivní. Tedy kromě toho, že hůř mířím tedy UČ. Hlavní co ovlivní má sila je natažení kuše. A pokud takovou sílu nemám, budu to natahovat pomaleji případně nenatáhnu vůbec. Nechci zde nějak vytahovat realné zkušenosti, ale podle mého názoru, je kuše zbraň, ze které dovede vystřelit téměř každý. Ovšem na její natažení už potřebuji mít dost síly.

Vytvořil jsem takový návrh, nerad bych nějak upravoval pravidla, protože člověk vidí jen pramálo souvislostí, nicméně tady bych provedl několik následujících kroků:

1) Zrušení postihu na SD a ZZ u chybějící síly
2) Potřebná síla je rozdělena: Potřebná síla a Nabíjecí síla - Potřebná síla je o 2 menší než Nabíjecí síla. Nabíjecí je tabulková hodnota.
3) ZZ se spočítá z Nabíjecí síly

Výsledek pak vede k zajímavým věcem. První z nich je, že když jsem připraven vystřelit, tedy první výstřel, tak mé BČ je větší. Tedy je tu efekt prvního výstřelu. Toto v podstatě vedlo k malému nedorozumění v družině, kdy křehká elfka si nechala natáhnout kuši od barbara. A pak stejně střílela až jako poslední, protože prostě měla malou sílu.
Druhá věc pak je samotné nabíjení. Ať už po prvním výstřelu nebo před ním. Jakmile potřebuji natáhnout, musím mít dost síly tak jak je v tabulce. Pokud nemám, budu mít postihy na BČ. A to tak veliký je rozdíl mezi Nabíjecí silou a Silou postavy. A když je postih na BČ moc veliký vystřelím až v dalším kole.

Rád bych to použil jako homerule, nechci nikomu nic vnucovat nebo říkat, že je něco špatně. Jen ten pocit o chloupek většího zážitku a možná i vzniku nových, by v naší družině znamenal drobný pokrok. A rád bych se zeptal vše zde, co na to říkáte, určitě je tam háček proč to nejde, nebo jiný druh problému. A něž to u nás uvedu do praxe, rád bych se poradil co s tím.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Dileptor » 2. 8. 2010, 10:18

Už to dává smysl, díky :)

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Bouchi » 2. 8. 2010, 07:30

Michas dohromady velikost a vysku. Do Boje (a taky do Rychlosti) se bere oprava za vysku - cili ty bonusy (+1-+3, +4-+6, +7-+9) se vztahuji k vysce postavy (podle tabulky vzdalenosti). Snadno nahlednes, ze to pak vychazi tak, jak jste to delali.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Dileptor » 2. 8. 2010, 00:23

Po dlouhé době jsem si znova pročítal přípravu parametrů k boji a zjistil jsem, že jsme výšku v parametru "boj" zohledňovali odjakživa špatně. Podle pravidel by prakticky všechny rasy kromě krolla měly mít -1 k boji. Člověk může těžko dosáhnout velikosti +4. A tím pádem mi vůbec nedává smysl, proč se tam píše, že +7 až +9 je bonus +1, když týhle velikosti nemůže žádná hráčská postava dosáhnout. Způsob, jak jsme to vždycky dělali my, byl následující. Malé rasy jako trpaslící, hobiti apod. mají -1, střední rasy jako elfové, lidi, horalové apod. mají +0 a velké rasy jako třeba kroll :) mají +1.
Můj dotaz tedy míří na autory, proč udělali bonusy a postihy za velikost tak nelogicky? a i na ostatní, jak to řeší oni?

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Fery » 31. 1. 2010, 14:38

Mustafa píše:Imho si nezapočítáváš žádnou délku zbraně, jelikož defacto nebojuješ. (jako při útěku, změně polohy a jiných zvláštních akcích) Můžeš se tuším jen uhybat a teprve až na tebe dojde řada, tak se můžeš bránit novou zbraní.

Ovšem když jsme hráli Plusko měli jsme i speciální akci "Rychlé přezbrojení", které nezahrnovalo "zasunutí staré zbraně" - postava prostě stávající zbraň pustí z ruky a okamžitě se chopí nové zbraně (Zahazuje luk, vytasí meč.) - s tím, že ta musí být po ruce. A v tomto případě si počítá délku nové zbraně, postih stále -2 k BČ - ale může se novou zbraní ihned krýt.
To je zajimavy napad, to nase hrace jeste nenapadlo. Vyuziju to. Děkuju.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Mustafa » 28. 1. 2010, 14:44

Imho si nezapočítáváš žádnou délku zbraně, jelikož defacto nebojuješ. (jako při útěku, změně polohy a jiných zvláštních akcích) Můžeš se tuším jen uhybat a teprve až na tebe dojde řada, tak se můžeš bránit novou zbraní.

Ovšem když jsme hráli Plusko měli jsme i speciální akci "Rychlé přezbrojení", které nezahrnovalo "zasunutí staré zbraně" - postava prostě stávající zbraň pustí z ruky a okamžitě se chopí nové zbraně (Zahazuje luk, vytasí meč.) - s tím, že ta musí být po ruce. A v tomto případě si počítá délku nové zbraně, postih stále -2 k BČ - ale může se novou zbraní ihned krýt.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od RemusRomullus » 28. 1. 2010, 14:08

Zdravím, vedeme akademickou debatu o přezbrojování.

Pokud přezbrojuji z jedné zbraně na druhou. Je tam postih minus dva k BČ. To je jasné. Jasné není, jestli si přičítám délku zbraně původní, nebo nové. Jaký je váš názor a proč?

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Kiwicko » 11. 8. 2009, 09:07

inac za tych lukostrelcov - co riesite ze obcas su silny a obcas slaby ? a ze strelba lukom je niekedy silnejsia ako boj nablizko bojonikov ? ale ono to tak je aj v realite ... teda bolo :) ... zoberte si par stoviek anglickych lukostrelcov co zastavili francuzku kavaleriu ... (silny lukostrelci, najlepsi vtedy na svete ... hranicar zamerany na strelbu?? ) .. a na druhej strane su co ja viem, nemecky lukostrelci, ktory neboli az tak excelenty ale castokrat boli vyzbrojeny velmi dobre na boj zblizka (slaby lukostrelci, ale silny na blizko ... bojovi hranicar ? ) .. tak co sa stazujete ze vas lukostrelec roztriela s lukom na dialku .. asi ked sa k nemu bojovnik dostane tak sa moc dlho ten lukostrelec neudrzi lebo asi nebude mat na sebe platovu zbroj(na ktoru nebude mat dost sily kedze vacsinu dal do Zrc ) co by obojrucne drzany mec zadrzala ... a ked niekoho az moc stve silna VP lukostrelca - nie je jednoduche nechat nech ho par silnych CP omraci a polame mu jeho drahoceny luk v strede divociny ? nech potom ukaze aky je borec .. :)

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Klimbing » 9. 8. 2009, 21:47

S tím se nedá než souhlasit :P

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Jerson » 9. 8. 2009, 20:20

Z diskusí na Lopuchu jsem měl občas dojem, že hráči čísla znají - ale že znají jen sadu, která se používá v jejich skupině, zatímco jiná konfigurace schopností a rozložení vlastností jim zůstala neznámá.
Navíc když máš porovnat čtyři parametry najednou, už to není žádná sranda. Já často četl, že se válečník (v různých RPG) musí rozhodnout, jestli chce zasadit každou ranou malý úder, nebo jednou za čas úder drtivý. Ale snad nikdy se postavy druhého typu dlouho neudržely, protože stačil jeden protivník s lepší obranou nebo rychlejším útokem, proti kterému se takový válečník nedokázal prosadit s dostatečnou pravděpodobností a byl prostě udolán. Přitom šlo někdy jen o úzkou hranici a třeba i o iniciativu, která se nezdála tak podstatná.
Nicméně Pluska jsem na čísla nikdy nehrál, takže sám nevím proč to tak je, a ani se mi to nechce zkoumat. Jen vím, že takové problémy mezi hráči existují.

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Klimbing » 8. 8. 2009, 21:28

ok...předpokládáš, že hráči pravidla neznají/znají málo. V takovém případě máš asi pravdu. Naštěstí s tímhle problémem se nepotkávám, protože naše družinka už pravidla zná, tudíž nemohu soudit.
(A když si vzpomenu na doby, kdy jsme neznali, tak 1. jsme hráli ještě podle edice A, kde přeci jen jsou ještě nějaké nesrovnalosti. A samozřejmě, že se u mě, jakožto tehdy hráče bojovníka objevili nějaké pochybnosti ohledně síly zloděje, ale pochybnosti se ukázaly jako značně neopodstatněné. Člověk často vidí to jedno číslo, ve kterém zaostává, ale přehlíží tři jiná, kde vyniká.)

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Jerson » 6. 8. 2009, 08:19

Klimbing píše:
Jersone, možná jsi to vystihl, ale nabízí se otázka, jestli potřebuji, aby byla střelba akorát?
Asi ano - když je střelba slabá, nikdo ji nepoužívá, ale o to víc naštve hráče postavy, která mmá být a je primárně zaměřená na střelbu. Pokud je silná, naštve všechny ostatní bojové, protože si v otevřeném prostranství ani neškrtnou, a navíc tři nepřátelští střelci můžou nadělat slušnou paseku.
Nejde o to že by věděli, kolik zranění jim kdo udělí - to snad neví ani u ostaních postav, ne? Ale jde o to, aby válečník nedokázal během jednoho kola udělit 20 zranění a srovnatelný střelec maximálně 5 - nebo 60.
V Drd+ se dá vymyslet mnoho postav, které budou zaměřené na dosti různé disciplíny. Tudíž pokud je mým cílem hlavně dávat velká zranění, tak si tam takovou postavu sestavím. Pokud nesestavím, pak si nemám co stěžovat, že tak provedl někdo jiný a zraňuje za více.
Tady vidím problém v tom, že pokud si chce hráč udělat bojovou postavu, protože mu vyhovuje, a během hry zjistí, že si měl vzít třeba zloděje, protože ten je fakticky v boji schopnější, tak bude nespokojen.

Když to doženu do extrému - hráč chce kouzlit a tak si vezme čaroděje. Asi by ho hodně naštvalo, když by zjistil, že nejlépe bude sesílat kouzla válečník s vysokou vůlí a jedním vcelku dostupným magickým předmětem.

Jestli je důležité mít co nejsilnější postavu - pro mě někdy ano a někdy ne. Pro jiné hráče to může platit podobně. Faktem zůstává, že když chci postavu, která má potenciál být skvělým infiltrátorem, pravidla říkají že si mám vzít zloděje, ale ve hře zjistím, že čaroděj zvádne to samé co já mnohem snáze a umí ještě další věci, jsou pravidla špatně nastavená, protože do nich hráči nevidí a tedy nemůžou se odpovědně rozhodnout, pokud se takto rozhodnout chtějí. (Samozřejmě jsou hráči, kteří berou věci jak přijdou a nestěžují si, ale nebudu předpokládat, že by takoví měli být všichni.)

Re: Diskuse o systemu a hernich mechanismech - BOJ

od Klimbing » 5. 8. 2009, 09:55

Jersone, možná jsi to vystihl, ale nabízí se otázka, jestli potřebuji, aby byla střelba akorát? Navíc by se dal střelec mnohem snadněji odhadnout, pokud by jednotlivý střelci nebyli natolik rozdílní. A pokud ve hře hráči potkají protivníka a na "první pohled" vědí kolik jim +- dá dmg, tak to zábavnosti nepřidá.
V Drd+ se dá vymyslet mnoho postav, které budou zaměřené na dosti různé disciplíny. Tudíž pokud je mým cílem hlavně dávat velká zranění, tak si tam takovou postavu sestavím. Pokud nesestavím, pak si nemám co stěžovat, že tak provedl někdo jiný a zraňuje za více.
A často je zmiňováno, že bojovník musí být v boji nejsilnější...jenže pravidla jsou samozřejmě udělaná tak, aby měl bojovník v jiných povoláních schopné soupeře. Tudíž když je theurg zaměřenej na ničivá kouzla, tak bude ničit mnohem více než bojovník přes obratnost a finty. Opak by byl IMHO špatně.
A to je opravdu tak důležité být co nejsilnější?

Nahoru