od Markus » 30. 7. 2007, 19:22
To vůbec není blbá otázka - naopak, je pochopitelná, pokud ses nikdy s ničím podobným nesetkal.
Mám-li mluvit za sebe a soudě podle všech, se kterými jsem Fate hrál: Ne, vybavení se vůbec neřeší.
Ale radši to trochu rozvedu. Já osobně jsem si zvykl (nejen ve Fate, ale i skoro ve všech jiných hrách) vybavení neřešit. Nechci po hráčích, aby si před hrou sepsali seznam svých věcí. Místo toho je nechám, aby si v průběhu hry volně vymýšleli, co jejich postava má u sebe. Takže hráči říkají věci jako "sáhnu do kapsy a vyndám paklíče" případně "počkejte, v autolékárničce mám nějaký obvaz", aniž by se do té chvíle nějak řešilo, jestli paklíče či obvaz mají. Pokud takto vymyslí nějakou drobnost či věc, kterou by jejich postava mohla mít logicky u sebe, nechci po nich ani bod osudu. Jestli ale vymyslí něco většího (v kufru vezu brokovnici), nebo vytáhnou něco nepravděpodobného (jéje, vysokoškolský profesor má v kufříku šroubovák), nechám je zaplatit jeden bod osudu.
V závislosti na žánru hry je ale i nějaké "speciální vybavení", které už zaznamenávám. Takže ve fantasy by to asi byly zbraně a zbroje, v hororu počet nábojů (kterých je vždycky málo), v okultní hře nějaké magické sošky, v survivalu koně atd. Každá postava tak má třeba dva nebo tři předměty, které sleduje. 2-3 sledované předměty bohatě stačí a rozhodně bych se zabýval jen důležitými předměty, jejichž ztráta či nepřítomnost může hodně pomoct atmosféře v daném žánru.
Celkově bych řekl, že předměty záleží na citu herní skupiny. Musíš si uvědomit, že předměty ve Fate nemají žádné statistiky (cena, bonusy k hodům, speciální schopnosti...), jako je běžné třeba u Dračáku nebo DnD, a proto není moc důvodů se jimi zabývat.
Jako hráč si ale občas píšu seznam vlastního vybavení. Ani to nedávám Pánu hry, mám to jenom sám pro sebe. Zjistil jsem, že to na mě působí jako dobrá inspirace. Když se moje postava dostane do nějaké šlamastyky, podívám se na papír a všimnu si třeba, že s sebou tahám sadu pitevních nožů (postava patologa). Hned se mi potom lépe vymýšlí, co dělat. I tady platí, že méně je někdy více, a proto bych takovéhle předměty bral jako koření, se kterým se to nemá přehánět. Sosáčkův návrh na to, aby se ke každému aspektu pojil jeden předmět, mi přijde velmi rozumný.
Odpověděl jsem ti dostatečně?
To vůbec není blbá otázka - naopak, je pochopitelná, pokud ses nikdy s ničím podobným nesetkal.
Mám-li mluvit za sebe a soudě podle všech, se kterými jsem Fate hrál: [b]Ne, vybavení se vůbec neřeší.[/b]
Ale radši to trochu rozvedu. Já osobně jsem si zvykl (nejen ve Fate, ale i skoro ve všech jiných hrách) vybavení neřešit. Nechci po hráčích, aby si před hrou sepsali seznam svých věcí. Místo toho je nechám, aby si v průběhu hry volně vymýšleli, co jejich postava má u sebe. Takže hráči říkají věci jako "sáhnu do kapsy a vyndám paklíče" případně "počkejte, v autolékárničce mám nějaký obvaz", aniž by se do té chvíle nějak řešilo, jestli paklíče či obvaz mají. Pokud takto vymyslí nějakou drobnost či věc, kterou by jejich postava mohla mít logicky u sebe, nechci po nich ani bod osudu. Jestli ale vymyslí něco většího (v kufru vezu brokovnici), nebo vytáhnou něco nepravděpodobného (jéje, vysokoškolský profesor má v kufříku šroubovák), nechám je zaplatit jeden bod osudu.
V závislosti na žánru hry je ale i nějaké "speciální vybavení", které už zaznamenávám. Takže ve fantasy by to asi byly zbraně a zbroje, v hororu počet nábojů (kterých je vždycky málo), v okultní hře nějaké magické sošky, v survivalu koně atd. Každá postava tak má třeba dva nebo tři předměty, které sleduje. 2-3 sledované předměty bohatě stačí a rozhodně bych se zabýval jen důležitými předměty, jejichž ztráta či nepřítomnost může hodně pomoct atmosféře v daném žánru.
Celkově bych řekl, že předměty záleží na citu herní skupiny. Musíš si uvědomit, že předměty ve Fate [b]nemají žádné statistiky[/b] (cena, bonusy k hodům, speciální schopnosti...), jako je běžné třeba u Dračáku nebo DnD, a proto není moc důvodů se jimi zabývat.
Jako hráč si ale občas píšu seznam vlastního vybavení. Ani to nedávám Pánu hry, mám to jenom sám pro sebe. Zjistil jsem, že to na mě působí jako dobrá inspirace. Když se moje postava dostane do nějaké šlamastyky, podívám se na papír a všimnu si třeba, že s sebou tahám sadu pitevních nožů (postava patologa). Hned se mi potom lépe vymýšlí, co dělat. I tady platí, že méně je někdy více, a proto bych takovéhle předměty bral jako koření, se kterým se to nemá přehánět. Sosáčkův návrh na to, aby se ke každému aspektu pojil jeden předmět, mi přijde velmi rozumný.
Odpověděl jsem ti dostatečně?